Na topie

Premiery gier - czerwiec 2018

Autor:
redakcja

więcej artykułów ze strefy:
Gry

Czerwcowe premiery gier same się przecież nie zapowiedzą. To jak? Gotowi na porcję świeżego, gierkowego mięska? No to lecim z tematem.

Szast-prast…i już witamy czerwiec roku pańskiego 2018-go. Dalibyście wiarę, że to już półmetek?...Tak, tak, zaraz wakacje… i znów prawie 2 miesiące branżowej bryndzy.

AA

Aby zobaczyć poprzednie odcinki zapraszamy do sekcji Premiery Gier.

 

Odsłon: 8531 Skomentuj newsa
Komentarze

19

Udostępnij
  1. PIRAT_PL
    Oceń komentarz:

    -9    

    Opublikowano: 2018-05-30 16:57

    Pominęliście od Astragonu Bus Simulator 2018 (13 czerwca).

    Skomentuj

  2. Maciej Piotrowski
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2018-05-30 18:05

    Ale gdzie pomineliśmy?

    Skomentuj

    1. PIRAT_PL
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-05-30 22:56

      Aaa moja kulpa, obejrzałem film jeszcze raz.
      Kurła czy ja przyspałem wtedy albo obiad za bardzo zaabsorbował. :D

      Skomentuj

  3. pawluto
    Oceń komentarz:

    -15    

    Opublikowano: 2018-05-30 19:23

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    Durne gry z flakami i obciętymi głowami...pół minuty !
    A jak mamy hit wszech czasów teraz odświeżony na Switha - Flashback - to mamy 8 sekund...
    Tylko wy potraficie się tak kompromitować...
    Upadacie coraz niżej...

    Skomentuj

    1. Maciej Piotrowski
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-05-30 20:06

      A brałeś pod uwagę że obecnie dostępny jest jedynie teaser i trwa on tylko 20 sekund (z czego do naszych potrzeb nadaje się 10 sekund)? Niektórych rzeczy nie przeskoczymy i dobieramy tak zapowiedź by zmieścić się w czasie.

      Skomentuj

      1. taki_jeden
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2018-05-31 10:35

        Należało zapętlić ze 3 razy te 10 sekund :P

        Skomentuj

        1. PIRAT_PL
          Oceń komentarz:

          -2    

          Opublikowano: 2018-05-31 16:14

          Zawsze to jakiś sposób ;)

          Skomentuj

      2. pawluto
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2018-06-02 19:12

        No tak , nie wiedziałem że teaser trwał 20 sekund...
        Ta gra zasługuje na szacunek - rewelacja.
        Trzeba było chociaż pokazać kilka sekund z Amigi :)

        Skomentuj

  4. PIRAT_PL
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2018-05-30 23:12

    Trasy dłuższe, większy świat, lepsza grafika plus licencjonowane marki, Bus Simulator 18 czekam na 13 czerwca.
    Do tego Crash, The Crew 2 nooo jest na co kasę wydać :D
    Żeby OnRush nie bazował na multi też na pewno bym kupił (nie lubię grać w drużynówki preferuję singla).
    Ale z tym co wyszło na pewno przetrwam lato ;) Zwłaszcza przy Bus Simulatorze do tego klimatyzator i zimny trunek bo upał nie do zniesienia.

    Skomentuj Historia edycji

  5. HomeAudio
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2018-06-01 01:12

    A może lepiej wybierać z tej listy:

    — Aria’s Wing – Oculus Rift/HTC Vive (June 1)*Early Access
    — Astraeus – Oculus Rift/HTC Vive (June 1)
    — Empty Town – Oculus Rift/HTC Vive (June 1)
    — Flying Aces – Navy Pilot Simulator – Oculus Rift/HTC Vive (June 1)
    — Math Classroom Challenge – Oculus Rift (June 1)
    — Sea of memories – Oculus Rift/HTC Vive (June 1)
    — Ancient Journey VR – Oculus Rift/HTC Vive (June 2)
    — CrossSide: The Prison – Oculus Rift/HTC Vive (June 5)
    — Turbo Soccer VR – HTC Vive (June 5)
    — Dreamland Defender – HTC Vive (June 8)
    — Oval – Oculus Rift/HTC Vive (June 8)*Early Access
    — Police Enforcement VR : 1-King-27 – Oculus Rift/HTC Vive (June 8)*Early Access
    — Skinscape – HTC Vive (June 8)
    — Sniper Rust VR – Oculus Rift (June 8)
    — Zeppelin VR – Oculus Rift (June 8)*Early Access
    — Orb Labs, Inc. – HTC Vive (June 11)
    — Moss (Physical Release) – PSVR (June 12)
    — Mystery Lands – Oculus Rift/HTC Vive (June 12)
    — Indentured Servant – HTC Vive (June 15)
    — Prana – Oculus Rift/HTC Vive (June 15)
    — War on Drugs VR – HTC Vive (June 18)*Early Access
    — Crooked Waters – Oculus Rift/HTC Vive (June 19)*Early Access
    — The Last Day Defense – Oculus Rift/HTC Vive (June 19)*Early Access
    — Wonfourn – Oculus Rift/HTC Vive (June 20)
    — MIRAGE – Oculus Rift/HTC Vive (June 21)

    — Boom! Maze – Oculus Rift/HTC Vive (June 2018)
    — Budget Cuts – Oculus Rift/HTC Vive (June 2018)
    — Caliban Below – Oculus Rift/HTC Vive (June 2018)
    — Carly and the Reaperman – Escape from the Underworld – Oculus Rift/HTC Vive (June 2018)
    — gridCrack – Oculus Rift/HTC Vive (June 2018)*Early Access
    — I Hate Heroes: Rocket Man – Oculus Rift/HTC Vive (June 2018)
    — Kung Fu All-Star VR – HTC Vive (June 2018)*Early Access
    — Ludicrous Speed – Oculus Rift/HTC Vive (June 2018)*Early Access
    — Mind Labyrinth VR Dreams – Oculus Rift (June 2018)
    — Revoke – Oculus Rift/HTC Vive (June 2018)
    — Steve’s Pub – Soda on tap – HTC Vive (June 2018)
    — Survival Simulator – Oculus Rift/HTC Vive (June 2018)*Early Access
    — Talos VR – Oculus Rift (June 2018)
    — Towards a perilous journey – Oculus Rift/HTC Vive (June 2018)
    — Trench Run VR – Oculus Rift/HTC Vive (June 2018)
    — Trial of the Gods – Oculus Rift/HTC Vive (June 2018)

    Skomentuj

    1. taki_jeden
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2018-06-01 09:54

      Wziąłem pierwszy lepszy tytuł z tej listy.
      Padło na:

      — Budget Cuts – Oculus Rift/HTC Vive (June 2018)

      Serio, dziabanie kserokopiarki nożyczkami do papieru? Ile ty masz lat? 12?

      Skomentuj Historia edycji

      1. HomeAudio
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-06-01 10:45

        No i pewnie podobne podejście do tematu mają redaktorzy benchmark.pl - dlatego gry na ekran są uważane za GRY a to co pod VR to albo dla dzieci albo niedopracowane i generalni nie warte uwagi na łamach tak poważnego portalu. No cóż... i na was przyjdzie czas :) Czego jak czego - ale tego akurat jestem w 100% pewien :) Cierpliwie poczekam aż VR bardziej się spopularyzuje... bo niestety jak na razie bardzo wolno zdobywa rynek (po powyższym komentarzu widzę dlaczego).

        Skomentuj

        1. taki_jeden
          Oceń komentarz:

          -2    

          Opublikowano: 2018-06-01 12:38

          "Cierpliwie poczekam aż VR bardziej się spopularyzuje... bo niestety jak na razie bardzo wolno zdobywa rynek (po powyższym komentarzu widzę dlaczego)."

          Chciałem zacząć od jakiegoś powiedzenia na temat cierpliwości, typu "cierpliwi czasu nie liczą" czy jakoś tak... ale nie przypominam sobie żadnego ad hoc. Nie będę też udawał głupio mądrego i nie będę szukał w necie specjalnie, żeby zabłysnąć.

          Tak czy inaczej wracając do tematu...

          VR wolno zdobywa rynek i go nie zdobędzie. Nie teraz przynajmniej. Nie w takim wydaniu. Fajnie, że się pojawił, była chwilowa zajawka i tyle. Dokładnie tak samo było z kontrolerami ruchowymi. I mój poprzedni komentarz tak naprawdę nic nie pokazuje poza drwiną. Ale odstawiając drwiny na bok powiem Ci dlaczego tak uważam. Powodów głównych jest kilka - pomijając osobiste przynależności wyznaniowe do typów gier i kontrolerów.

          Ogólnie fajnie, że nowe podejście do VR nastąpiło. Pozwoliło to zweryfikować aktualny postęp technologiczny, powstało przy okazji parę fajnych konceptów jak i pomysłów na nowe mechaniki w grze. Ale (i tu główne powody - kolejność bez znaczenia):

          1) Cena (tu wliczam też koszt komputera). Niestety jest to dość droga zabawka, drogie zabawki, nieważne jak fajne by nie były, nie trafiają do mainstreamu, bo niestety mainstream jest raczej biedny. Zazwyczaj kończy się to dwojako. Albo zabawka pozostaje w strefie bardziej ekskluzywnych, albo w pewnym momencie zostaje zapomniana i przestaje być rozwijana. I raczej zależy to od pierwotnego założenia, jaki jest cel. I najczęściej te rzeczy, które miały trafić do szerokiego grona, a się im nie udało ze względu na dość wysoką cenę, przestają być rozwijane, bo nie osiągnięto celu.

          2) Potrzeba miejsca. Wiadomo, że prawdziwy VR to nie tylko siedzenie z goglami na kanapie i rozglądanie się, dzierżąc zwykłego pada w dłoni. Tylko faktyczny fizyczny ruch, na który nie wszyscy mają dość miejsca. Pomijając już obite meble, zbite naczynia i żyrandole czy własne kończyny. A jako substytut monitora, za drogie.

          3) Mało poręczne. Całe te okablowanie, kamerki, coś ciężkiego na głowie. Raczej mało wygodne na dłuższe posiedzenia, a już szczególnie jak różni ludzi mają różne kształty czerepów, uszów, twarzy itd. Jeden powie wygodne, inny nawet 5 minut komfortowo nie wysiedzi.

          cdn.

          Skomentuj

        2. taki_jeden
          Oceń komentarz:

          -2    

          Opublikowano: 2018-06-01 12:57

          4) Mdłości. Tego problemu się nie uniknie, można próbować różnych sztuczek, ale tak czy inaczej mózg niektórych nie daje się oszukać. I tu dodatkowo pojawia się odniesienie do ceny - mało kto wyda parę tysięcy, żeby się przekonać czy mdłości nie będą mu doskwierać w różnych grach. A nie jest łatwo o darmowe testy tych rozwiązań (i to tyczy się też nieporęczności i wygody noszenia gogli). Oczywiście ktoś powie, że można się przyzwyczaić. Tylko na ile rzygów i uczucia mdłości i zawrotów głowy ktoś się zdecyduje, aby spróbować się przyzwyczaić?

          5) Gry. I tu dochodzimy do paradoksu jaki trawi wiele różnych rozwiązań. Za mało popularne, żeby pompować ogromną kasę, a z drugiej strony nie zdobywa popularności, bo nikt nie pompuje kasy. Tzn Sony trochę wpompowało, w gogle do PS i co? Nic. Cisza. Rozumiem, że powstaje dużo bieda-gierek, jest "zatrzęsienie" na Steamie, ale jak widać to za mało. Te gierki nie sprzedadzą tak drogiej platformy.

          6) Technologia. Tu mam na myśli aktualne możliwości sprzętu, jakość grafiki, ekranów/obrazu, płynność i ostrość. Jeszcze za wcześnie.

          VR póki co to w dalszym ciągu ciekawostka. Mało przystępna, wymagająca, droga.

          Starałem się to ująć jak najobiektywniej i bez uprzedzeń, więc proszę bez komentarzy typu, że się nie znam i VR jest wielki. Gdyby był to byśmy o tym nie dyskutowali i nie jęczałbyś o niego w komentarzach. Tak wygląda rynek i ciesz się tym co masz w swoim zaciszu, bo Twoje pojękiwania na nic nie wpłyną.

          Skomentuj

          1. HomeAudio
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-06-01 13:34

            1) Oculus GO - około 200$, Gear VR - dodawane do telefonów Samsunga lub koszt samodzielnego zakupu około 400 zł - ceny przystępne a sprzęt markowany przez Oculusa i naprawdę dobrej jakości (mam ten drugi)

            2) Zarówno Gear VR i Oculus Rift CV1 - bawię się głównie na siedząco (w 90% tytułów). Tylko małą część tytułów które posiadam - wolę wstać i bawić się na stojąco (czasami gra/program tego wymaga). Nie mniej takie programy jak Google Earth czy Big Screen - nie widzę potrzeby jakiegokolwiek ruchu po pokoju.

            3) Gear VR - bez problemu bawiłem się do wyczerpania baterii w telefonie, Oculus Rift CV1 - pewnie mógł bym siedzieć 24h z tym headsetem na głowie... ale są też obowiązki i przeważnie 1-2h dziennie to sukces (ale TYLKO przez brak czasu na więcej).

            4) Tego problemu nigdy nie miałem... ale to wciąż jest jakiś problem dla części osób które miały styczność z VR. Technologia idzie do przodu i mam nadzieję powoli ten problem zostanie wyeliminowany. Wiem że ćwiczenia też pomagają.

            5) Mam tyle pełnowartościowych tytułów pod VR że szczerze jak wkładam headset na głowę to już sam nie wiem co uruchomić (tutaj jednak - wbrew popularnemu powiedzeniu - od przepychu głowa może rozboleć).

            6) Poczytaj trochę newsów a będziesz wiedział że to najszybciej rozwijający się obecnie segment rynku technologicznego (z OGROMNYMI funduszami w to pompowanymi). To jest coś takiego co popchnie technologię do przodu w podobnym stopniu jak pierwsze akceleratory grafiki.

            Wydaje mi się że Ty i ja żyjemy w innym świecie... i coś mam wrażenie że nie miałeś zbyt dużej styczności z VR (albo ta Twoja przygoda z tą technologią nie była poprawnie przygotowana pod Twoją osobę). Z 6 punktów w których próbowałeś udowodnić że VR jest "be" zgadzam się częściowo tylko z punktem 4. I piszę to z punktu osoby która VR ma i która na co dzień tego używa (wczoraj wieczorem np. spędziłem chwilę z grą In Death - genialna gra... ale nie zrozumiesz tego oglądając tylko filmiki na YouTube)

            Pozdrawiam.

            Skomentuj

          2. taki_jeden
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2018-06-01 19:27

            Nie chce mi się punkt po punkcie odpowiadać, ogólnie napisałeś trochę nie na temat w moim odczuciu.

            Odniosę się tylko do dwóch rzeczy:

            "Z 6 punktów w których próbowałeś udowodnić że VR jest "be""

            Nie próbowałem udowodnić, że jest "be". To po pierwsze. A po drugie, moje argumenty to nie są jakieś tam subiektywne odczucia, z którymi można polemizować. Tak po prostu wygląda rynek i takie są argumenty dlaczego VR nie jest popularny, dlaczego nie powstają gry AAA i dlaczego nie ma praktycznie żadnych dużych graczy tworzących gry na kontrolery VR. Popatrz na komentarze odnośnie technologii to z takimi odpowiedziami się najczęściej spotkasz. "Nie mam na to miejsca", "za drogie", "nie ma dla mnie fajnych gier", "rzygam", "po 20 minutach boli głowa", "niewygodne i nieporęczne na dłuższą metę". Takie są argumenty. I odzwierciedla to rynek. Nie rozumiem czemu usilnie twierdzisz, że jest inaczej. Ściągnij gogle i spójrz na rzeczywistość.

            I tu dochodzimy do drugiego punktu, który chciałbym skomentować. Segment rynku VR i AR się rozwija, ale dużo bardziej w kierunku biznesu i medycyny niż rozrywki. A to nie zawsze idzie w parze, bo oczekiwania i cel jest inny.


            PS. Pozostałe punkty skwituję tak: trzymanie telefonu 5 centymetrów od oczu to nie VR.

            Skomentuj Historia edycji

          3. HomeAudio
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-06-03 00:42

            1. Twoje "fakty" pewnie bazują na lekturze takich stron jak benchmark.pl gdzie większość komentarzy odnośnie tych urządzeń/tej technologii faktycznie wygląda tak jak piszesz ("Nie mam na to miejsca", "za drogie", "nie ma dla mnie fajnych gier", itd)

            2. Oczywiście że gry AAA jeszcze nie powstają w dużej ilości przez stosunkowo małą popularność VR (biznes to biznes i kasa musi się zgadzać).... nie mniej wiele istniejących tytułów AAA jest adoptowanych do VR i coraz więcej firm zaczyna wydawać coraz lepsze gry.

            3. VR i AR w profesjonalnych zastosowaniach istnieje od wielu lat i nie spowodowało to jakiegoś dramatycznego rozwoju tej technologii. Dopiero rynek rozrywkowy i pompowane w niego pieniądze pozwalają poważnie rozwinąć się temu medium (szukaj newsów na temat ekranów o coraz większym PPI, śledzenie wzroku, nowe techniki renderowania wspierane również przez potentatów rynku jak NVidia itd itp)

            4. Trzymanie telefonu 5 centymetrów od oczu jak najbardziej może być pełnoprawnym VR (patrz: Gear VR lub sprzęt bazujący na systemie Daydream od Google)

            PS: Coś czuję że za bardzo sobie teoretyzujesz... i taka rozmowa na dłuższą metę nie wiele ma sensu. Sam mam Google Cardborad'a (porażka.. ale gdzieś leżą), Gear VR i Oculus Rifta CV1, kilkukrotnie miałem też okazję korzystać z HTC Vive - wiem o czym piszę, znam tytuły które pod ten sprzęt wychodzą, wiem jak potężna jest już społeczność osób korzystających z tej technologii oraz zaangażowanych w jej rozwój, śledzę wiele portali związanych z tematem VR oraz oglądam konferencje poświęcone rozwojowi VR (jak chociażby ostatnia F8 gdzie ogłoszono Oculus GO i kilka innych super interesujących rzeczy). Skąd ty czerpiesz wiedzę na temat VR? Od kilku marudzących znajomych? Czy może z kilku polskich portali gdzie każdy widząc cenę 400$ napisze że sprzęt kosmicznie drogi i już wydają wyrok śmierci na te urządzenia? Sugeruję jednak czasami zerknąć trochę dalej... zdziwisz się co się kryje za tymi "magicznymi górami" za które tak bardzo boisz się wybrać. Pozdrawiam! (...i bez odbioru - bo robi się to nudne i żenujące).

            Skomentuj

  6. mini21
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-06-04 01:47

    Crash na Switch'u czy Xbox'ie.... - co za upadek....

    Skomentuj

  7. Szymon331
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-06-04 16:01

    Dzięki za ostatnią opcję w ankiecie :)

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!