Gry komputerowe

Quake II RTX już dostępny - odświeżona gra wykorzystuje potencjał Ray tracingu

opublikowano przez Paweł Maziarz w dniu 2019-06-06

Quake II RTX to dobra okazja, aby przypomnieć sobie jedną z najpopularniejszych gier z lat 90. Darmowa wersja zawiera trzy pierwsze poziomy .

Quake II to jedna z tych gier, której chyba nie trzeba przedstawiać. Fani serii mogą pobrać jej odświeżoną edycję Quake II RTX, pozwalającą wykorzystać potencjał najnowszych kart graficznych GeForce.

Quake II RTX jest pierwszą grą na świecie, w której każda ścieżka promieni jest w pełni śledzona (path tracing), co oznacza że wszystkie efekty graficzne takie jak cienie, odbicia czy załamania światła połączone są w jeden algorytm ray tracingu. Rezultatem jest oszałamiający nowy wygląd Quake II, jednej z najpopularniejszych gier na świecie, wydanej oryginalnie w 1997 roku przez studio id Software.

„Oddajemy grę Quake II graczom z nowym, odważnym wyglądem, jako Quake II RTX”, powiedział Matt Wuebbling, szef działu marketingu GeForce w firmie Nvidia. „Ray tracing to technika, która definiuje kolejną generację gier na PC i Quake II RTX jest jej częścią.”

Darmowa wersja gry zawiera trzy pierwsze poziomy kampanii dla pojedynczego gracza. Ci, którzy posiadają już pełną wersję Quake II, mogą wykorzystać path tracing we wszystkich poziomach gry, a także w trybach deathmatch i kooperacji przeznaczonych dla wielu graczy. Quake II RTX jest dostępny na platformie Steam oraz na stronie Nvidii.

Źródło: Nvidia

marketplace

Komentarze

30
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Wolałbym osobiście żeby odświeżyli Unreal'a
    Zaloguj się
  • avatar
    Niestety wygląda dużo gorzej niż na zwiastunach, downgrade większy niż w anthem
  • avatar
    Na RTX 2080 chodzi w ~75fps w 1080p.

    Modele i gameplay wiadomo, że wiekowe, ale to oświetlenie wygląda obłędnie. Największą robotę robi to, że jest dynamiczne i wszystko działa zgodnie z zasadami fizyki jak w rzeczywistości.
    Dodam tylko, że każdy kto tu twierdzi, że to wygląda słabo czy wymyśla bajki o jakimś downgrade to albo nie ma oczu, albo sprzętu, żeby to odpalić i odwala tu zazdrosny hate niczym w 2007 na Crysisa.

    Nie mogę się doczekać nowych gier pisanych od początku do końca pod ray tracing i kolejnych generacji gpu pozwalających na większą płynność.
  • avatar
    20 lat temu grałem w Quake II w 30 fpsach...

    Dziś również gram w niego w 30 fpsach... :D
    Zaloguj się
  • avatar
    https://www.youtube.com/channel/UCrGkKwPE_QjpoIcnMi43aDQ

    Beth się nie popisało, różni się to nieco od prezentowanych przez beth/nvidie dem, nie mniej jednak RT robi robotę i poprawnie zaimplementowane będzie fajnym dodatkiem graficznym
    Zaloguj się
  • avatar
    Ale masakra. Chyba metro exodus z RTX lepiej chodzi.
  • avatar
    czy pójdzie na moim kompie KŁAKe II rtx XD
  • avatar
    Za chwile nowe Call of Duty z raytracingiem i konsolka Sony znowu zostanie zaorana graficznie.
  • avatar
    Niestety wygląda dużo gorzej niż na zwiastunach, downgrade większy niż w anthem
  • avatar
    Jaki jest sens odświeżać najgorszą część serii Quake?
    Zaloguj się
    -4
  • avatar
    hehe nie wiem ile fps'ow mi wyswietlilo ale klatkarz pewnie bujal w okolicy 15 :)
  • avatar
    No, no zobaczymy jak śmiga na GTX 1080.
    Zaloguj się
  • avatar
    coś mi się wydaje patrząc na ostatnie ruchy zielonych że ta super sprzedaż bajerów już nie jest taka cudowna ...
    nawet kolejne epizody nie mają szans zmienić nastawienia rynku do chorych cen serii rtx
  • avatar
    https://youtu.be/Xkzr22o8Yk4
    Super to wygląda. Gra niby jest stara ale takie smaczki na pewno chętnie zobaczy każdy entuzjasta technologii, a dla mnie jako fana quake 2 to już zupełny odlot. Od czasu kupna mojego pierwszego kompa w 1999r przeszedłem Q2 przynajmniej ze 20x razy, a teraz będzie powód do kolejnego przejścia tej gry i to w nowej jakości. Teraz poprosiłbym o ppodbnt remaster half life 1, czy unreal 1.

    Swoją drogą dopiero na przykładzie tego Q2 RTX widać jak bardzo potrzebne są rdzenie RT. Widziałem filmik jak gość usiłował uruchomić tą wersję na 1070 GTX, to w 480p miał 50 fps, podczas gdy 2080ti daje taki sam rezultat w 1440p. Jest to gigantyczna różnica w wydajności RT i wreszcie widać, że te rdzenie RT były potrzebne.

    Największe wrażenie RT rjednrbędzie w starych grach, gdzie oświetlenie było bardzo prymitywne, więc dodanie RT zmienia wszystko. Na UE4 dużo natomiast rzeczy jest wypalonych i tylko problem jest taki, że nie ma tam dynamiki więc jak np. otworzą się drzwi z jednego pokoju do następnego, to nie będzie tej interakcji światła i cieni.
    https://youtu.be/RbM5w9CBDIw
    https://youtu.be/5jD0mELZPD8

    Poniżej filmik, gdzie developer pokazuje jak może RT może poprawić grafikę w UE4, gdzie są używane różne najlepsze triki mające zamaskować brak RT. Filmik jest długi, bo też dużo przykładów zostało pokazanyh, ale jednak wciąż widać, że gdy RT jest włączone to jest różnica na plus, choć nie jest to tak drastyczna różnica jak w starszycj grach.
    https://youtu.be/ml06krbbaAA

    Tutaj już kilka demek RT na UE4 jak ktoś jest ciekawy możliwości dzisiejszych PC'ów
    https://youtu.be/mO2hv2jqt-g


  • avatar
    Gimbaza nie wie ale, w czasach gdy Quake II rządził i grało się po 12h na dobę, wyłączało się wszystkie upiększenia by widzieć wyraźniej przeciwnika i by gra chodziła płynniej. Quake II RTX jest dla tych samych ludzików co kupują oświetlenie led do PC i lubią jak wszystko mruga i świeci :)
    Zaloguj się
  • avatar
    Jeśli współczesne, najmocniejsze karty graficzne dają z siebie wszystko aby płynnie działał Quake 2 z RT to znaczy, że jesteśmy jeszcze bardzo daleko do nowych gier działających płynnie z pełnym RT i grafiką na poziomie 2019 roku.