Na topie

Quake II RTX już dostępny - odświeżona gra wykorzystuje potencjał Ray tracingu

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry komputerowe

Kategoria: Komputery Podzespoły Gry Gry komputerowe Karty graficzne Tematyka: Nvidia GeForce Producenci: Nvidia

Quake II RTX to dobra okazja, aby przypomnieć sobie jedną z najpopularniejszych gier z lat 90. Darmowa wersja zawiera trzy pierwsze poziomy .

  • Quake II RTX już dostępny - odświeżona gra wykorzystuje potencjał Ray tracingu
A A

Quake II to jedna z tych gier, której chyba nie trzeba przedstawiać. Fani serii mogą pobrać jej odświeżoną edycję Quake II RTX, pozwalającą wykorzystać potencjał najnowszych kart graficznych GeForce.

Quake II RTX jest pierwszą grą na świecie, w której każda ścieżka promieni jest w pełni śledzona (path tracing), co oznacza że wszystkie efekty graficzne takie jak cienie, odbicia czy załamania światła połączone są w jeden algorytm ray tracingu. Rezultatem jest oszałamiający nowy wygląd Quake II, jednej z najpopularniejszych gier na świecie, wydanej oryginalnie w 1997 roku przez studio id Software.

„Oddajemy grę Quake II graczom z nowym, odważnym wyglądem, jako Quake II RTX”, powiedział Matt Wuebbling, szef działu marketingu GeForce w firmie Nvidia. „Ray tracing to technika, która definiuje kolejną generację gier na PC i Quake II RTX jest jej częścią.”

Quake II RTX

Darmowa wersja gry zawiera trzy pierwsze poziomy kampanii dla pojedynczego gracza. Ci, którzy posiadają już pełną wersję Quake II, mogą wykorzystać path tracing we wszystkich poziomach gry, a także w trybach deathmatch i kooperacji przeznaczonych dla wielu graczy. Quake II RTX jest dostępny na platformie Steam oraz na stronie Nvidii.

Źródło: Nvidia

Odsłon: 7027 Skomentuj newsa
Komentarze

29

Udostępnij
  1. Chiny_X
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2019-06-06 19:01

    Jaki jest sens odświeżać najgorszą część serii Quake?

    Skomentuj

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2019-06-06 19:48

      taki ze jest open source więc może to zrobić każdy, za darmo (i potem ja za darmo lub nie udostępnić) bez licencji co często w tak starych grach jest problemem nie ze względu na kasę ale z powodów prawnych

      Skomentuj

    2. dzejsonista
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2019-06-07 10:34

      jaki jest sens udzielać się w internecie kiedy jest się kretynem?

      Skomentuj

    3. LuckyNumber888
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-06-07 11:38

      Dla mnie Q2 jest jedną z najlepszych części i nawet do dziś uwielbiam w niego grać co jakiś czas. Prosta ale dająca fun mechanika gry i ta muzyka.

      Skomentuj

  2. quadi
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2019-06-06 19:39

    Wolałbym osobiście żeby odświeżyli Unreal'a

    Skomentuj

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2019-06-06 20:03

      unreal jest nadal własnością Epic wiec to do nich trzeba się z tym zwracać

      Skomentuj

    2. rlistek
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2019-06-06 23:32

      Atam Unreala. Przecież idealną grą do odświeżenia pod RTX byłby Jedi Knight: Jedi Outcast.

      Skomentuj

      1. BariGT
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-06-07 13:54

        o to to! :D albo kotor :D

        Skomentuj

  3. morda
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-06-06 21:05

    https://www.youtube.com/channel/UCrGkKwPE_QjpoIcnMi43aDQ

    Beth się nie popisało, różni się to nieco od prezentowanych przez beth/nvidie dem, nie mniej jednak RT robi robotę i poprawnie zaimplementowane będzie fajnym dodatkiem graficznym

    Skomentuj

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-06-06 21:10

      o ile dobrze pamiętam to są dwa dema, jedno to pełne renderowanie ray tracingiem i tylko elementy UI rastaryzacja a drugie demo to normalna gra+3 elementy z RT dodane na wierzchu

      Skomentuj

  4. patol1984
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2019-06-06 21:08

    Niestety wygląda dużo gorzej niż na zwiastunach, downgrade większy niż w anthem

    Skomentuj

  5. patol1984
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2019-06-06 21:08

    Niestety wygląda dużo gorzej niż na zwiastunach, downgrade większy niż w anthem

    Skomentuj

  6. q3aki
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-06-06 21:16

    hehe nie wiem ile fps'ow mi wyswietlilo ale klatkarz pewnie bujal w okolicy 15 :)

    Skomentuj

  7. xbk123
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2019-06-06 22:09

    Ale masakra. Chyba metro exodus z RTX lepiej chodzi.

    Skomentuj

  8. marianb
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-06-06 22:21

    No, no zobaczymy jak śmiga na GTX 1080.

    Skomentuj

    1. gameforever
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2019-06-06 22:45

      śmiech na sali :D
      i7 + 2060 i w opengl 1000fps :D w vulkan RTX 25 :D

      Skomentuj

      1. rlistek
        Oceń komentarz:

        4    

        Opublikowano: 2019-06-06 23:29

        No i co w tym niby śmiesznego albo dziwnego?
        Przecież to wygląda jak gry z 2 całkowicie różnych epok, a więc mamy i dokładnie też takie różnice w wydajności.


        Poza tym, komu jak komu, ale tobie konsolowcowi to to 25 fpsu akurat przeszkadzać nie powinno.
        No chyba, że 25 fps to ci tylko w "exach" Sony nie przeszkadza. /s
        Lmao.

        Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          -5    

          Opublikowano: 2019-06-06 23:40

          ale chyba widzisz co napisał? w opengl chodzi 100x szybciej niz w rtx.

          Skomentuj

          1. rlistek
            Oceń komentarz:

            4    

            Opublikowano: 2019-06-07 00:52

            Po pierwsze 1000/25 = 40 nie 100, więc zapraszam do szkoły podstawowej, przyda ci się powtórka z matematyki.
            W sumie to również z j. polskiego bo jak widzimy wciąż masz problemy ze zrozumieniem prostego tekstu.

            Gra bez RTX może i działa "100x" szybciej ale za to wygląda "500x" gorzej.

            Skomentuj

  9. mobil12
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-06-06 22:41

    coś mi się wydaje patrząc na ostatnie ruchy zielonych że ta super sprzedaż bajerów już nie jest taka cudowna ...
    nawet kolejne epizody nie mają szans zmienić nastawienia rynku do chorych cen serii rtx

    Skomentuj

  10. rlistek
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2019-06-06 23:18

    Na RTX 2080 chodzi w ~75fps w 1080p.

    Modele i gameplay wiadomo, że wiekowe, ale to oświetlenie wygląda obłędnie. Największą robotę robi to, że jest dynamiczne i wszystko działa zgodnie z zasadami fizyki jak w rzeczywistości.
    Dodam tylko, że każdy kto tu twierdzi, że to wygląda słabo czy wymyśla bajki o jakimś downgrade to albo nie ma oczu, albo sprzętu, żeby to odpalić i odwala tu zazdrosny hate niczym w 2007 na Crysisa.

    Nie mogę się doczekać nowych gier pisanych od początku do końca pod ray tracing i kolejnych generacji gpu pozwalających na większą płynność.

    Skomentuj

  11. KENJI512
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2019-06-06 23:58

    20 lat temu grałem w Quake II w 30 fpsach...

    Dziś również gram w niego w 30 fpsach... :D

    Skomentuj

    1. mobil12
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2019-06-07 00:30

      Za to możesz się ceną karty poszczycić ... :)
      zagram na zintegrowanej bez promieni może do 40 kl dociągnę a kasa na kartę jeszcze poczeka aż ceny znormalnieją.

      Skomentuj

      1. KENJI512
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-06-07 15:11

        RTXa niestety nie mam :D

        Skomentuj

  12. tazik21
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2019-06-07 00:35

    czy pójdzie na moim kompie KŁAKe II rtx XD

    Skomentuj

  13. piotreeeek
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2019-06-07 01:13

    Za chwile nowe Call of Duty z raytracingiem i konsolka Sony znowu zostanie zaorana graficznie.

    Skomentuj

  14. LuckyNumber888
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-06-07 11:49

    https://youtu.be/Xkzr22o8Yk4
    Super to wygląda. Gra niby jest stara ale takie smaczki na pewno chętnie zobaczy każdy entuzjasta technologii, a dla mnie jako fana quake 2 to już zupełny odlot. Od czasu kupna mojego pierwszego kompa w 1999r przeszedłem Q2 przynajmniej ze 20x razy, a teraz będzie powód do kolejnego przejścia tej gry i to w nowej jakości. Teraz poprosiłbym o ppodbnt remaster half life 1, czy unreal 1.

    Swoją drogą dopiero na przykładzie tego Q2 RTX widać jak bardzo potrzebne są rdzenie RT. Widziałem filmik jak gość usiłował uruchomić tą wersję na 1070 GTX, to w 480p miał 50 fps, podczas gdy 2080ti daje taki sam rezultat w 1440p. Jest to gigantyczna różnica w wydajności RT i wreszcie widać, że te rdzenie RT były potrzebne.

    Największe wrażenie RT rjednrbędzie w starych grach, gdzie oświetlenie było bardzo prymitywne, więc dodanie RT zmienia wszystko. Na UE4 dużo natomiast rzeczy jest wypalonych i tylko problem jest taki, że nie ma tam dynamiki więc jak np. otworzą się drzwi z jednego pokoju do następnego, to nie będzie tej interakcji światła i cieni.
    https://youtu.be/RbM5w9CBDIw
    https://youtu.be/5jD0mELZPD8

    Poniżej filmik, gdzie developer pokazuje jak może RT może poprawić grafikę w UE4, gdzie są używane różne najlepsze triki mające zamaskować brak RT. Filmik jest długi, bo też dużo przykładów zostało pokazanyh, ale jednak wciąż widać, że gdy RT jest włączone to jest różnica na plus, choć nie jest to tak drastyczna różnica jak w starszycj grach.
    https://youtu.be/ml06krbbaAA

    Tutaj już kilka demek RT na UE4 jak ktoś jest ciekawy możliwości dzisiejszych PC'ów
    https://youtu.be/mO2hv2jqt-g


    Skomentuj

    1. LuckyNumber888
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-06-07 20:22

      Mówisz tylko o graniu MP w kafejkach internetowych. Grając w domu ja i znajomi ustawialiśmy jednak w quake'ach i unrealach wszystko na maxa i nawet specjalnie robiło się upgrade, aby w tych grach było więcej fps. Ludzie kupowali nawet specjalnie TNT2, aby mieć lepszą jakość obrazu w Q2. Pamiętam do dziś testy sprzętu w z cd-action, gdzie akurat quake 2 był tam długo używany do mierzenia wydajności kart graficznych (przed wyjściem geforce była mowa o testowaniu kart graficznych, a terminu GPU nie używano jeszcze wówczas)

      Skomentuj

  15. Fenio
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-06-07 23:36

    Jeśli współczesne, najmocniejsze karty graficzne dają z siebie wszystko aby płynnie działał Quake 2 z RT to znaczy, że jesteśmy jeszcze bardzo daleko do nowych gier działających płynnie z pełnym RT i grafiką na poziomie 2019 roku.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!

Psst... Chciałbyś przetestować naszą nową stronę? :)