Na topie

Ray tracing opanuje rynek gier - technologia trafi do kolejnych tytułów... i kart GeForce GTX

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry komputerowe

Technika śledzenia promieni w czasie rzeczywistym to oczko w głowie Nvidii. Producent chce rozszerzyć jej dostępność - nie tylko w kolejnych grach, ale też dla posiadaczy tańszych kart graficznych.

  • Ray tracing opanuje rynek gier - technologia trafi do kolejnych tytułów... i kart GeForce GTX
A A

Ray tracing w czasie rzeczywistym to jedna z największych rewolucji, jakie pojawiły się w grach w ciągu ostatnich lat. Nvidia widzi tutaj ogromny potencjał i zapowiedziała rozszerzenie dostępności tej technologii. Szczegóły poznaliśmy na konferencji producenta podczas targów Game Developers Conference.

Technika śledzenia promieni w czasie rzeczywistym jest już obecna w silnikach 4A Engine (Metro Exodus) i Frostbite (Battlefield V). Podczas wystąpienia „zielonych” zapowiedziano wprowadzenie jej dodatkowo do Unreal Engine i Unity, a więc dwóch najpopularniejszych, komercyjnych rozwiązań dla twórców gier.

GeForce GTX 1060
Ray tracing dostępny również dla posiadaczy kart GeForce GTX 1060? Od kwietnia będzie to możliwe!

Dużo większym zaskoczeniem może być jednak dodanie wsparcia dla ray tracingu w kartach GeForce GTX z generacji Pascal (od GeForce GTX 1060 6GB) i Turing, a więc niewyposażonych w dedykowane jednostki RT. Użytkownicy będą mogli korzystać z takiej funkcji już w przyszłym miesiącu, gdy zostanie udostępniona nowa wersja sterowników graficznych.

Metro Exodus - wydajność

Battlefield V - wydajność

Shadow of the Tomb Raider - wydajność

3DMark Port Royal - wydajność
Cóż, osiągi GeForce'a GTX 1080 Ti przy aktywnym ray tracingu nie powalają

Posiadacze kart GeForce RTX (z jednostkami RT) nie powinni jednak mieć powodu do zmartwień. Producent zapowiada, że karty ze sprzętowym wsparciem dla ray tracingu zaoferują tutaj 1,6 - 3-krotny wzrost wydajności (w benchmarku 3DMark Port Royal jest to aż 5-krotna różnica). Osiągi kart będą zależeć od jakości efektów oraz rozdzielczości.

Kolejną nowością jest GameWorks RTX, a więc specjalny zestaw narzędzi programistycznych, który pomoże pdeweloperom zaimplementować ray tracing w grach. Biblioteki będą dostępne na licencji open source i zawierają wtyczki dla silników Unreal Engine i Unity.

Dragonhound
Na stoisku producenta można zobaczyć grę Dragonhound - jeden z nachodzących tytułów, który będzie kusić techniką śledzenia odbić i cieni w czasie rzeczywistym

Widać zatem, że Nvidia planuje rozszerzyć dostępność techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Technologia ma być implementowana w jeszcze większej liczbie gier, a ponadto będą mogli z niej korzystać również posiadacze starszych kart. Alternatywą mogą tutaj być rozwiązania innych studiów, jak np. programowa technika Crytek zademonstrowana w demie technologicznym Neon Noir.

Źródło: Nvidia

Odsłon: 17737 Skomentuj newsa
Komentarze

71

Udostępnij
  1. Kuciapa
    Oceń komentarz:

    -5    

    Opublikowano: 2019-03-19 00:01

    Sztuczna technologia....

    Skomentuj

    1. ncc1701
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2019-03-19 12:58

      LoL - napisac ze RT to "sztuczna technologia" to otwarcie przyznac sie, ze nie ma sie absolutnie zadnego pojecia o tym jak powstaje grafika komputerowa.

      Zeby maksymalnie skrocic - bo wszystkie informacje sa powszechnie dostepne - to wlasnie wszystkie dotychczasowe metody generowania obrazu przez karty graficzne byly "sztuczna technologia" - opieraly sie na przeroznych trickach tylko dlatego ze jedyna w zasadzie technika pozwalajaca uzyskac rzeczywisty obraz (czyli sledzenie promieni - Ray Tracing) - byla absolutnie poza zasiegiem ze wzgledu na wymagana moc obliczeniowa.

      Moze to co oferuje obecnie nVidia nie jest idealne - i pozwala tylko na czesciowe wykorzystanie RT przy generowaniu obrazu, ale to tylko kwestia czasu. Kiedy pojawia sie wydajniejsze karty RT bedzie mozna wykorzystac szerzej - az do zastapienia innych "sztuczek" ta technika.

      Skomentuj

  2. KENJI512
    Oceń komentarz:

    9    

    Opublikowano: 2019-03-19 00:11

    Bardzo dobry ruch, Nvidia nauczyła się po PhysX (już prawie martwym i zarówno Freesync, jak i Ray Tracing w dobrym kierunku idą.

    Skomentuj

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2019-03-19 00:23

      physx jest teraz silnikiem fizycznym każdej gry na unreal engine, unity i też na cryengine (i jeszcze chyba kilku)

      nie jest martwy, wręcz przeciwnie to najbardziej popularny silnik fizyczny

      choć tak, takiej formie w jakiej oryginalnie się pojawiał już praktycznie nie istnieje

      Skomentuj

      1. BariGT
        Oceń komentarz:

        -7    

        Opublikowano: 2019-03-19 06:33

        Znowu musze cie uczyc historii. Physyx wyszedl swego czasu jako genialne dziecko NV ale trzeba bylo kupic specjalna karte. Potem bylo jak zwykle, physx wygladal i dzialal przecietnie, nawet na dedykowanym akceleratorze. Potem NV dodala wsparcie na swoich zwyklych kartach, potem go totalnie uwolnila.

        RT jest juz na tym ostatnim etapie - dziala na kartach Vega, bez niczego specjalnego, a teraz wiemy, ze bedzie dzialal na kazdej innej karcie. Czekamy na przeceny RTXow.

        Skomentuj

        1. loctor
          Oceń komentarz:

          14    

          Opublikowano: 2019-03-19 06:56

          Alternatywnej historii nauczasz widzę. Nvidia nie ma nic wspólnego ze stworzeniem PhysX. To "genialne dziecko Nvidii" jak piszesz (technologia, silnik, sdk jak i hardware) zostało opracowane, wyprodukowane i wprowadzone do sprzedaży przez firmę Ageia. Nvidia, kilka lat później, po prostu kupiła Ageie razem z gotowym PhysXem.

          Skomentuj

          1. BariGT
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2019-03-19 08:47

            Troche uproscilem ale zgoda. Ageia zostala kupiona przez NV dla physyxa - bo wczesniej nikt o nim nawet nie slyszal. Dopiero po przejeciu firmy i technologii przez NVidie physyx zostal otrabiony najwiekszym przelomem w realizmie od czasow dodania koloru w TV. Reszta tak jak napisalem.

            @do troli ponizej:
            - Ceny kart NV obecnej genereacjisa najwyzsze w historii i jesli nie czekasz na obnizki to moze pora zaczac?

            Skomentuj

          2. Tomasz Słowik
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-03-19 08:59

            Ale ten silnik jest nadal wykorzystywany. O czym Ty mówisz? Prawie każda gra korzysta z Physx, które początkowo wymagało dedykowanego akceleratora. Rozumiem, że Twoja definicja "martwa", to taka, która nie pozostała zamkniętym standardem działającym tylko na dedykowanym sprzęcie.

            Skomentuj

          3. BariGT
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2019-03-19 09:45

            @Tomek.

            To Kenji napisal ze physyx jest "martwa" z czym ja sie nie zgadzam. Ja napisalem, ze physx jest uolnione i kazy moze go uzywac na kazdym sprzecie. Podobnie sie wlasnie dzieje z G-sync i RT.

            Skomentuj

          4. Tomasz Słowik
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-03-19 11:59

            @BariGT

            Wybacz, przekręciłem "uwolniła" na uwaliła ;)

            Skomentuj

          5. kok88
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2019-03-19 09:25

            Ceny kart są znane. Nie pisz w imieniu innych, a na co czekasz nikogo nie obchodzi.

            Skomentuj

          6. BariGT
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2019-03-19 09:44

            Zaciety fan polityki cenowej Nvidii? XD XD Prosze prosze :D

            Mamy 3 opcje:

            - kupiles karte za 7 kafli i juz czujesz pieczenie w posladkach, jak cena spadnie o polowe XD
            - prowadzisz sklep "januszex" z czesciami i wlasnie zamowiles duuuuza partie kart - pieczenie jak wyzej
            - jestes platnym trolem - nuuuuda

            Skomentuj Historia edycji

          7. kok88
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2019-03-19 10:23

            Ani zacięty, ani fan. Powtarzam po raz kolejny, pisz w swoim imieniu.

            Skomentuj

          8. BariGT
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2019-03-19 10:39

            2 razy napisales, ze ceny kart NV, sa spoko i twierdzisz nikomu nie zalezy na ich obnizeniu. Ciekawe dlaczego?

            Skomentuj

          9. kok88
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-03-19 11:50

            @BariGT
            2 razy napisales, ze ceny kart NV, sa spoko i twierdzisz nikomu nie zalezy na ich obnizeniu. Ciekawe dlaczego?

            Napisałem jeden raz że ceny kart są znane. Napisałem również że nikogo nie obchodzi na co czekasz. Daruj sobie liczbę mnogą w swoich wypowiedziach.

            Skomentuj

          10. rlistek
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2019-03-19 11:03

            @BariGT

            Mamy jedną opcję:

            - jesteś biedny i boli cię tyłek, że inni sobie grają w nowe gry z przyzwoitym fps, zarówno w tytyły z RT jaki i te bez, a ty nie możesz sobie na takią pozwolić, więc jak ostatni janusz będziesz czekał na spadek cen, promocje czy rynek wtórny.

            Ceny nie spadną dopóki nie będzie dla nich realnej konkurencji i to, że RT teraz będzie "działać" na wszystkim tego nie zmieni (w teori, bo nawet nie konsolowy fps "działaniem" ciężko nazwać).

            Sam kupiłem 2080 na premierę i nie żałuję ani złotówki, pomimo, że ani jednej gry RT jeszcze na niej nie odpaliłem, bo to jest po prostu świetna karta, a RT to tylko dodatek.

            Skomentuj

          11. BariGT
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-03-19 12:53

            Bananowa mlodziez za kasiorke staruszkow? XD

            Jakbym ci napisal, ze jestem kierownikiem laboratorium badawczego w najbogatszym panstwie na swiecie (per capita) to i tak bys nie uwierzyl. Dlatego napisze ci, ze od 25 lat skladam swoje komputery (hobby) i choc spokojnie moglbym sobie kupic jakakolwiek karte, nie robie tego bo placac 2x wiecej, tylko za brak konkurencji czulbym sie zle.

            Mozemy wracac do tematu?

            Skomentuj

        2. kok88
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2019-03-19 07:49

          Kto niby czeka? Może tak za siebie się wypowiadaj.

          Skomentuj

        3. Smuga
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2019-03-19 08:16

          Następnym razem zanim coś napiszesz i się skompromitujesz - doucz się żeby takich kwiatków nie było.

          Skomentuj

        4. awesome1337
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2019-03-19 10:02

          >RT jest juz na tym ostatnim etapie

          no spoko tylko takie było zalożenie z góry wiec w czym problem? nvidia była po prostu z tym pierwsza i ucząc sie na błedach z przed lat własnie z physx nie zamykaja tego standardu tylko dla siebie

          mam wrazenie ze jak nvidia/intel wynalezli by lekarstwo na raka to też bys narzekał (a już sie boje myslec co powiedział by eternal lol)

          Skomentuj

          1. BariGT
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2019-03-19 10:42

            NIe zamykaja? Przeciez ile bylo prezentacji, gdzie karty AMD czy 1080Ti nie mogly nawet 3 klatek wyciagnac z RT. Nigdzie nie widzialem, ze chodzi tylko o implementacje w silniku aby dziala sie magia. Gsync tez nigdy przenigdy nie mogl dzialac na monitorach bez "certifikatu" a tu znowu magia.

            Skomentuj

          2. awesome1337
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-03-19 10:46

            >Gsync tez nigdy przenigdy nie mogl dzialac na monitorach bez "certifikatu" a tu znowu magia.

            co sie w tej kwesti zmieniło? gsync odpalisz tylko na monitorze który ma gysnc moduł

            a freesync to inna technologia i nigdy nie potrzebowała dodatkowego modułu, choć efekt koncowy jest bardzo podobny

            >Przeciez ile bylo prezentacji, gdzie karty AMD czy 1080Ti nie mogly nawet 3 klatek wyciagnac z RT.

            no i znów co w tej kwesti sie zmienia, przecież nawet 1080ti nadal bedzie miał smiesznie niska wydajnosc w obecnych tytułach

            to że RT jest "otwarty" nie znaczy że bedzie działac na starym sprzecie tak dobrze jak na nowym, po prostu brakuje mu mocy

            Skomentuj Historia edycji

          3. szymcio30
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2019-03-19 11:43

            Tutaj się zgadzam, ale ciemny lud to łyknie:) RT był dawno odpalany na Pascalach. Tylko jaki sens byłby zastosowania skoro 1080Ti generowała ok 10kl/s

            Skomentuj

          4. rlistek
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-03-19 11:38

            https://vimeo.com/290465222

            Ładne widzę historyjki wymyślasz BariGT, lmao.

            Skomentuj Historia edycji

          5. BariGT
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-03-19 12:57

            ty w ogole zrozumiales o co chodzi w tym filiku?
            1080Ti ledwo chodzi bo silnik tego dema WYMAGA jednostek RT obecnych wylacznie w RTX. Jak sie okazuje RayTracing nie wymaga RTXow tylko porzadngo silnika - i o tym jest ten art.

            Skomentuj

          6. awesome1337
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-03-19 13:17

            >ak sie okazuje RayTracing nie wymaga RTXow tylko porzadngo silnika

            oczywiscie że nie wymaga, ale na nie wyspecjalizowanych jednostkach jakim są RT cores ZAWSZE bedzie działac dużo dużo wolniej

            to nie jest jakaś nowosc

            Skomentuj

          7. BariGT
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2019-03-19 13:50

            Tak i nie.

            Gosc wyzej, przeczac sam sobie pokazal filmik, ktory mial udowodnic wszystkim, ze RT jest niemozliwe bez kart RTX, prawda? I do czasu dema na Cryengine wszyscy tak uwazali. Demo od Cryteca dziala w 30kl/s w 4K na Vega56 czyli w okolicach RTX2060. Pewnie sie orientujesz jak wygladalaoby wlaczenie RT w 4K na takiej karcie w takim Metro? Mysle, ze ponizej 30 klatek.

            Naturalnie wyspecjalizowane rdzenie RT, moga byc lepsze w skrojnych na miare silnikach, niestety obecnie jest ich po prostu za malo. Dlatego AMD moze powalczyc zwyklymi SP, bo jest ich po prostu setki razy wiecej...

            Skomentuj

          8. awesome1337
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2019-03-19 14:10

            > I do czasu dema na Cryengine wszyscy tak uwazali.

            ale demo to demo, na ps3 też były dema real time ray tracingu i gry z tego nie ma żadnej

            fajnie że crytek coś proboje ale nie oszukujmy sie wydajnosc tej vegi w realnej grze była by komplnie nie grywalna, a samo demo jakosciowo też wyglada gorzej niż np. to star wars

            a 2060 w metro z RTX on na 1440p wyciaga 25fps w 4k to było by pewnie w okolicach 10

            Skomentuj

          9. człowiek-taboret
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2019-03-19 14:18

            @BariGT

            Crytek pokazał tylko jakąś swoją implementację w swoim silniku. Do tego to tylko demo. Nijak ma się do faktycznej gry. No i jak sam wiesz wykorzystanie RT może mieć różne pola. Cienie jak np w Metro czy odbicia jak w BF5. Może być też ograniczone do konkretnych powierzchni, które zostały zdefiniowane jako te, które odbijają światło itd itd. Miejsca dla optymalizacji i okrajania dla osiągnięcia zadowalającego efektu jak najniższym kosztem jest bardzo dużo. W sumie są dwa pytania do Cryteka... jak dużo zastosowań RT ich technologia pokrywa i jak złożona musi być optymalizacja aby osiągnąć takie efekty jak pokazali tak wydajnie. Bo to nie jest tak, że wymyślili RayTracing od nowa, a nVidia kłamie, że potrzebne są jakieś dodatkowe jednostki obliczeniowe. Założę się, że w CryEngine faktycznie można osiągnąć cuda, ale poza samym Crytekiem i ich Crysisem nie widziałem gry na tym silniku, która by faktycznie zwalała z nóg, tak jak niektóre ich dema. Nie zaskoczy mnie też to jak żadna gra nie wykorzysta tego co Crytek zrobił przez najbliższe 2 lata. Do tego czasu implementacji i optymalizacji będzie jeszcze cała masa i prędzej zobaczysz coś na UnrealEngine.

            Skomentuj Historia edycji

          10. xbk123
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2019-03-19 17:16

            No nie zrobią specjalnie gry po to żeby zaprezentować, że mają w swoim silniku odbicia z wykorzystaniem śledzenia promieni. Takie rzeczy prezentuje się w demie. Ale mają to i nie zdziwię się jak ich kolejna duża gra będzie miała w menu odpowiednie opcje. Dla mnie wygląda to bardzo ładnie i co ważne lata w 4k/30fps na 2letniej karcie, która nawet w dniu premiery nie była królem wydajności. Pewnie, że dla studia robiącego grę łatwiej dostać gotowca od NV. Ale historia dowodzi, że ani to nie chodzi dobrze, a do tego faworyzujemy sprzęt jednej konkretnej firmy.

            Skomentuj

          11. człowiek-taboret
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-03-19 19:15

            @xbk123

            Czy my mówimy o tym samym studiu? Crytek nowa duża gra od nich, z graficznymi bajerami? Oni się ledwo guzdrają ze swoim Hunt: Showdown. A co dopiero duża gra.

            Demo to demo - wiesz ile można optymalizacji zrobić kiedy masz dokładnie zaplanowany każdy ruch kamery. A do tego masz tylko parę obiektów w kadrze? To że to demo nagrali na Vedze 56 w 4k i 30fps to żaden wyczyn.

            Skomentuj

          12. rlistek
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-03-20 11:06

            @człowiek-taboret
            > "Założę się, że w CryEngine faktycznie można osiągnąć cuda, ale poza samym Crytekiem i ich Crysisem nie widziałem gry na tym silniku, która by faktycznie zwalała z nóg"


            Kingdom Come: Deliverance wygląda rewelacyjnie, nie licząc drętwych animacji postaci rodem ze Skyrima.

            Skomentuj

          13. człowiek-taboret
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-03-20 12:24

            Ty, patrz zapomniałem. Dzięki. No to masz jedna dość specyficzna gra. A "RayTraced reflections" to chyba tylko w lustrze wody by można było dorzucić. Tak czy inaczej, prędzej dorzucą implementacje do UE i Unity i ktoś coś na tym zrobi.

            Skomentuj

        5. jeomax.co.uk
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2019-03-19 22:11

          Az sie zakrztusilem. Te glupoty dotarly i na benchmark.pl ?

          Rozrozniasz wlasciwie RayTracing od zwrotu "Raytraced reflections" ?

          Skomentuj

  3. awesome1337
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-03-19 00:42

    > Podczas wystąpienia „zielonych” zapowiedziano wprowadzenie jej dodatkowo do Unreal Engine i Unity

    to już było wiadomo od dawna, w unrealu można było sobie od paru tygodni nawet testować

    a sam ruch bardzo dobry, nvidia jednak się uczy na błędach

    Skomentuj

  4. Yaceek
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2019-03-19 02:21

    Poczekam na nowe konsole. Wtedy zobaczymy jaka będzie potrzebna moc, by przetrwać kolejną generację i czy ray tracing na dobre zagości do gier. Do tego wychodzi 7nm, a więc kolejny skok wydajności.

    Skomentuj

  5. devilson131313
    Oceń komentarz:

    14    

    Opublikowano: 2019-03-19 04:32

    Ta... Dobrotliwa Nvidia dzieli się swoją technologią. Dobry żart, gratuluję humoru. Gdybym miał 5 lat to bym w to uwierzył. Zrobili to, bo im Crytek tyłek podpalił i pokazał, że można odpalić ładnie działające efekty RT na średniej klasy Vedze. Pomijam, że mamy tu do czynienia z Gameworksami, które prawdopodobnie będą mieć za zadanie jak najmocniej dusić wszystkie karty nie będące RTX'ami. W końcu trzeba sobie jakoś napędzić sprzedaż kart. Od razu zaznaczam nie mam w domu ani jednego sprzętu od AMD. Więc oskarżenia o fanbojstwo można sobie w 4 litery wsadzić. Oglądam te zapasy firm technologicznych od blisko 20 lat. Początkowo było fajnie, takie wyczekiwanie czym jedni odpowiedzą drugim. Po pewnym czasie Nvidia przestała grać fair play ściągając przeciwnikowi spodnie i pchając celowo palce do oczu. W dodatku dostała syndromu Appla. AMD też bez winy nie jest ze swoim podejściem wypuszczania jakiejś architektury i grzania jej tak długo aż będzie zwęglona z każdej strony i tylko z generacji na generację dodawanie świeżej panierki.

    Skomentuj

    1. Tomasz Słowik
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2019-03-19 09:05

      Po co mieliby zdejmować przeciwnikowi spodnie, by wsadzić palce do oczu? ;>

      A na serio, to zgadzam się, Nvidia zrobiła to, bo im się opłaci. Po pierwsze, wszyscy zobaczą jakim to cudem techniki są te RTX-y, bo przecież taki 1080 ti sobie nie radzi. Poza tym nie będzie można już mówić, że RT skierowane jest do promila graczy, bo przecież każdy z GTX 1060 bedzie se mógł odpalić. A że działać będzie fatalnie - kup se pan nową kartę, mamy idealną ofertę!

      Skomentuj

    2. awesome1337
      Oceń komentarz:

      -4    

      Opublikowano: 2019-03-19 09:59

      takich decyzji nie podejmuje sie z dnia na dzien, demo cryteka o ile fajne to jest tylko demen na mało popularnym silniku, do gotowego produktu daleka droga

      poza tym pewna otwartosc RT była oczywista dla każdego kto spedził chociaż 5min na dowiedzeniu sie jak to działa

      nvidia od samego poczatku robiła wszystko przez DXR dla DX12 który jest dostępny dla każdego na win10 (i zreszta info o tym znaleziono w prerelease wersji patcha który wprowadził DXR)

      tutaj nie ma podejmowanych na ostatnia chwile decyzji tylko realizowanie planów z przed lat

      Skomentuj

      1. devilson131313
        Oceń komentarz:

        5    

        Opublikowano: 2019-03-19 10:59

        Tu nie chodzi o DXR, tylko Gameworks RTX. Gameworks RTX jest słowem klucz. Nvidii zależy żeby developerzy używali ich narzędzi do RT. Crytekowe demo też prawdopodbnie działa na DXR. To jest analogiczna sytuacja do implementacji symulacji włosów. Hairworksy od nvidii, które działały fajnie tylko na kartach zielonych. TressFX lżejsze i działające dobrze na wszystkim. Albo developer mógł to olać i na własną rękę napisac silnik symulacji włosów, bo i tak wszystko było zgodne z DX11, tylko pisanie własnej implementacji dorabiało pracy i zwiększało koszty.

        Skomentuj

        1. człowiek-taboret
          Oceń komentarz:

          -4    

          Opublikowano: 2019-03-19 14:26

          nVidia daje swoją bibliotekę różnych efektów, aby pomóc developerom. Nie widzę w tym żadnego problemu, że oni wypuszczają technologię na swoje karty graficzne i do tego dodają gotowe biblioteki, aby móc z nich łatwo i szybko korzystać. Takie biblioteki są pomocne, do tego optymalizacja nie leży po stronie studiów, szczególnie tych mniejszych które nie mają wielkich budżetów na tworzenie i utrzymywanie swoich rozwiązań.

          Skomentuj

          1. Eyesofthesouth
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2019-03-20 10:36

            "pomóc" hahahha dobre mi, ngreedia i pomóc, dobry żart

            Skomentuj

          2. człowiek-taboret
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2019-03-20 12:25

            Powiedział co wiedział.

            Skomentuj

  6. piotreeeek
    Oceń komentarz:

    -5    

    Opublikowano: 2019-03-19 06:12

    Skoro nawet DF twierdzi że raytraycing to "game changer", to nic tylko sie cieszyć że bedzie on dostepny w coraz wiekszej liczbie tytułów i i dla wiekszej liczby graczy.
    A na konsolach...póki co nie dla psa kiełbasa :D

    Skomentuj

  7. brigthmight
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2019-03-19 06:22

    Wszystko po to zeby na sile udowadniac ze poprzednia generacja jest wielokrotnie slabsza. Chca zachecic uzytkownikow 1080ti do przesiadki na 2080? To jakis zart. Spokojnie mozna tej opcji nie wlaczac,

    Skomentuj

  8. mjwhite
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-03-19 07:34

    Zieloni myślą, że jak pokażą, że obecna generacje jest 3-5x wydajniejsza od poprzedniej to wszyscy rzucą się na nowe karty.

    Skomentuj

  9. levusek1992
    Oceń komentarz:

    -6    

    Opublikowano: 2019-03-19 07:59

    A na co to komu. Te efekty są osiągane bez RT. W dodatku RayTracing w grach wygląda strasznie sztucznie.

    Skomentuj

    1. człowiek-taboret
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2019-03-19 10:44

      RayTracing - święty gral grafiki komputerowej..., ale nie martwcie się mamy eksperta: "wygląda sztucznie".

      Skomentuj

  10. BARTOL48
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2019-03-19 08:42

    Ciekawe tylko czy to celowe zagrania czy faktycznie poszli po rozum do głowy. Najpierw RT tylko dla nowych kart! Teraz wspaniałomyślnie rozszerzają dostępność (ach jaka ta nVidia jest dobra). To samo z G-sync, dopłacaj przepłacaj za monitory ile się da a poźniej się okazało, że można zrobić też dla innych monitorów i znowu budują swoją wspaniałomyślność i dobroć dając technologię dla wszystkich...
    Poza tym wstydziliby się publikować takie wykresy gdzie TOP karta za prawie 4tys wyciąga ledwo 60 kl/s.

    Skomentuj

  11. stalkerpl
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2019-03-19 09:07

    Ray tracing i 20 kl/s to będzie hit, każdy promień będzie można dokładnie obejrzeć i to z każdej strony po zakupie "rtx 2050"

    Skomentuj

  12. pawllaq
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-03-19 09:22

    Ray tracing będzie tylko fajnyą ciekawostką jeszcze długi czas, tak jak hairworksy. Przyznaje, że wygląda niesamowicie ale wydaje mi się, że jeszcze kilka kolejnych generacji kart nie będzie sobie z nim radziła wystarczająco dobrzye aby stał się standardem.
    Powinna być ankieta "Kto włącza hair works?" To by dało pewien obraz...
    Ja zwykle włączam, żeby zobaczyć jak to wygląda ale potem gram już bez nich na korzyść bardziej stabilnych FPSów.

    Skomentuj

    1. człowiek-taboret
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2019-03-19 10:55

      Wiesz, RT w grach wcale nie musi od razu nieść rewolucji. Jak np twórcy będą mogli tego użyć, żeby w łatwy sposób stworzyć prawdziwe lustra w łazienkach to już będzie plus. I np nie będą musieli robić jakichś sztuczek z drugą kamerą i renderowaniem całego pomieszczenia z innej perspektywy. Myślę, że przy takim zastosowaniu to faktycznie będzie działać na każdej współczesnej karcie i ograniczenie tylko do serii RTX nie ma sensu. Pożyjemy zobaczymy. Są narzędzia - teraz od kreatywnych umysłów zależy jak z nich skorzystają.

      Skomentuj

  13. Premek1804
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-03-19 09:39

    czyli kupiłem rtx 2080 na marne ?

    Skomentuj

    1. xbk123
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2019-03-19 09:48

      Tak. Już nie będziesz mógł szpanować na wsi, że tylko w twoim pokoju jest raytracing. Teraz byle peasant z 1060-ką będzie go miał ; - )

      Skomentuj

      1. Premek1804
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2019-03-19 12:15

        No będziesz miał całe 9 klatek na tej swojej 1060 leszczu

        Skomentuj

        1. Eyesofthesouth
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2019-03-20 10:38

          a na rtx 2080,...20klatek też kozak

          Skomentuj

  14. narutogara
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-03-19 10:01

    A jak wygląda z awaryjnością RTX? I nowych GTX?

    Skomentuj

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2019-03-19 10:07

      nie wyglada w ogóle
      RTX miały problem z 1 batchem, te karty już dawno się sprzedały, zepsuły i ludzie dostali nowe

      można miec jeszcze "farta" kupic jakies złogi z magazynu z tego 1 złego batcha ale generalnie wszystkie problemy już sie skonczyły

      Skomentuj

      1. CyckoNos
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2019-03-19 12:59

        Widzę, masz dużą wiedzę dotyczącą statystyk uszkodzonych i wymienionych kart. Z ciekawości zapytam ile ich było?
        Czy masz wiedzę dotyczącą sprzętów RTV i AGD, który lubi się psuć czy został już oddany przez nabywców i wymieniony na taki, który się nie psuje i nigdy nie popsuje?
        Co byś polecił z sokowirówek i lokówek?

        Skomentuj

        1. awesome1337
          Oceń komentarz:

          -2    

          Opublikowano: 2019-03-19 13:09

          zachodnie sklepy raportowały oficjalne statystyki zwrotów kart
          to było około 3,5% gdzie standardowo przy każdej premierze gpu (amd czy nvidi) to około 2-2,5% wiec wadliwych kart nie było aż tak dużo wiecej

          poza tym statystyka czy nie, to wiemy już ze problemy miał tylko 1 batch kart, który został już sprzedany i zwrocony

          Skomentuj

  15. gatto_nero
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-03-19 13:44

    Cry Engine xD

    Skomentuj

  16. Dunny
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2019-03-19 13:53

    Buahahahhahaha......marketingowy bełkot . Damy spojler, koła 19 i twoje 0,6 litrowe tico bedzie lancerem Evo :) .Nvidia chce rozszerzyc RT do tanszych kart...pytanie po co i dlaczego? Skoro na najmocniejszych i najdroższych kartach chodzi to ledwo ledwo. No cóż wyobrażam sobie te wspaniałe efekty w RTX 2050 ...15 kl/s w 1920 hahahaahahah. Poza tym Crytek właśnie pokazał, ze ta ,,wyjatkowa'' technologia chodzi na wszystkich kartach..ba nawet na Radeonie Vega i to całkiem sprawnie :)

    Skomentuj

  17. chmielx12
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2019-03-19 14:20

    Crytek wyjaśnił działania Nvidii. GameWorks ...

    Skomentuj

  18. Chiny_X
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-03-19 16:03

    RT od nvidia umarł zanim się narodził...

    Skomentuj

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2019-03-19 16:33

      wrecz przeciwnie lol

      Skomentuj

  19. AmigaPPC
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2019-03-19 16:45

    Dziękujemy Ci CryTek.

    Skomentuj

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2019-03-19 19:38

      co tu crytek ma do rzeczy?

      Skomentuj

      1. Eyesofthesouth
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2019-03-20 10:40

        a to że obnażył zieloną ngreedie

        Skomentuj

  20. Adrian Waleczny
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-03-19 17:16

    Ani to rewolucja, ani nawet ewolucja graficzna, mały ficzer, a co poniektórzy jarają się tym tak, jakby miało to zmienić grafikę w grach w bardzo zauważalny sposób.

    Skomentuj Historia edycji

  21. Eyesofthesouth
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-03-20 10:33

    RTX ledwo dyszy z tym ray tracingiem a co dopiero te wykastrowane GTX co wychodzą.....

    Skomentuj

  22. PcManiak
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-03-25 21:43

    Mi się bardzo podoba i ciesze się że zakupiłem rtx 2080 myślę, że jest na co czekać, nawet traki remake starego tytułu jak ten https://www.youtube.com/watch?v=vY0W3MkZFs4 pokazuje że warto było. Co do wpisu Adriana Walecznego "jakby miało to zmienić grafikę w grach w bardzo zauważalny sposób." to po Quake II RT chyba widać różnice ?

    Skomentuj Historia edycji

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!