Na topie

Rejestr stron zakazanych staje się faktem [AKT.]

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Technologie i Firma

Kategoria: Ciekawostki Technologie i Firma Internet Tematyka: Software i prawo

Dostawcy Internetu w Polsce zablokowali dostęp do prawie 500 domen znajdujących się w rejestrze stron zakazanych Ministerstwa Finansów.

Rejestr stron zakazanych staje się faktem [AKT.]

A A

Aktualizacja [17.07.2017]: Ministerstwo Finansów zablokowało kolejne strony internetowe. Z początkowych 482 liczba nieosiągalnych domyślnie witryn wzrosła do 685. Wśród „zneutralizowanych” zagrożeń dla polskiej gospodarki znalazły się liczne popularne serwisy, w tym jeden z gigantów e-pokera: Pokerstars. Wygląda na to, że „Rejestr Domen Służących do Oferowania Gier Hazardowych Niezgodnie z Ustawą” jest łatany i najpewniej będzie nadal. 

News [01.07.2017]: Dziś polski Internet stał się (częściowo) uboższy o prawie 500 stron. Jako kolejny element ustawy antyhazardowej 1 lipca zaczyna obowiązywać rejestr stron zakazanych, w którym znajdują się internetowe serwisy nielegalnych usług bukmacherskich, kasyn sieciowych itp.

Obecnie na liście znajdują się 482 pozycje, ale można domyślać się, że w najbliższych miesiącach rejestr będzie się rozrastał. Cel jest taki, by trafiły do niego wszystkie nielegalne strony hazardowe. 

Nad projektem czuwa Ministerstwo Finansów, które szacuje, że dzięki takim zabiegom do budżetu każdego roku wpłynie dodatkowe 1,5 miliarda złotych. W jaki sposób? Ano w taki, że osoby do tej pory wchodzące na strony nielegalne, będą udawać się na serwisy legalnych podmiotów – tych, którzy mają zarejestrowaną działalność w Polsce i płacą tutaj podatki.

MF rejestr stron zakazanych info
Taki komunikat wyświetla się internaucie,
który chce odwiedzić stronę z rejestru stron zakazanych.

To jednak nie do końca tak. Fakty są bowiem takie, że strony mają być blokowane przez dostawców Internetu. Rzecz w tym, że wystarczy użyć VPN albo innego narzędzia „przekłamującego” adres IP, a strony stają przed internautami otworem.

Dostawcy Internetu nie mogą jednak lekceważyć tego przepisu. Za nieblokowanie stron internetowych z rejestru (najpóźniej 48 godzin po ich dodaniu) grozi im kara grzywny w wysokości sięgającej pół miliona złotych (przynajmniej na początek). Najwięksi dostawcy szybko jednak się przystosowali do wytycznych.

Utrudnić dostęp do usług mają jeszcze operatorzy płatności. Ci mają 30 dni na zablokowanie możliwości dokonywania transakcji związanych z domenami w rejestrze. Dotyczy to jednak firm działających w Polsce, zagraniczne mogą nadal działać „po staremu”.

Inna sprawa to, jak informuje Money, że Ministerstwo Finansów zapomniało o kilku dużych i popularnych wśród internetowych hazardzistów stronach, które wciąż są dostępne dla polskich internautów. Chodzi tu głównie o usługi pokerowe. To pewnie szybko zostanie jednak nadrobione.

Źródło: Money, Totolotek, MF. Foto: fielperson/Pixabay (CC0)

Odsłon: 7934 Skomentuj newsa
Komentarze

56

Udostępnij
  1. carbo888
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2017-07-01 10:07

    narkotyki są zakazane a i tak ćpun je kupi, tu będzie identycznie - walka z wiatrakami

    Skomentuj

    1. Eternal1
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-07-17 15:07

      Zakazany owoc smakuje lepiej, takie zamykanie stron robi im tylko reklamę a usług VPN przecież nie brakuje.

      Ale... jakie narkotyki? kogo nazywasz "ćpunem"?
      Ludzi nie potrafiących żyć bez:
      alkoholu
      tytoniu
      kofeiny
      a może pornografii?

      95% społeczeństwa każdego dnia, regularnie truje się truciznami, niszczy siebie i otoczenie, niszczy umysł i ciało fizyczne lecz uważają że "są kryci", że "wszystko OK" bo przecież te trucizny są legalne.
      Zostaw takiego bez piwa czy papierosa na kilka dni to zobaczysz jak wygląda agresywny "ćpun" (jak to brzydko nazwałeś).

      Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-07-18 00:48

        nie rozumiesz.
        nielegalne są te rzeczy z których państwo jeszcze nie nauczyło się czerpać korzysci w sposób jawny.

        Skomentuj

        1. Eternal1
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2017-07-18 09:35

          Ależ doskonale o tym wiem, "bo gdy nie wiadomo o co chodzi, chodzi o pieniądze" (władzę i seks).

          Skomentuj

  2. hex3n
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2017-07-01 10:30

    Nic się nie zmieniło Wojciech. Zainteresowani wiedzą już od kilku miesięcy, że wystarczy zmienić DNS np. na google 8 8 8 8 youtube.com/watch?v=7DBRynpVT84 Nie trzeba nic kombinować z VPN :)

    Skomentuj

    1. rahl_r
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-07-01 12:02

      Z VPN nie trzeba kombinować wystarczy Opera i jeden klik. Poza tym jest TOR.

      Skomentuj

      1. hex3n
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2017-07-01 12:08

        Nie masz pojęcia o czym piszesz rahl_r! Tor zapewnia anonimowość ale jest bardzo powolny a gra np. w pokera odbywa się za pomocą dedykowanego oprogramowania a nie przeglądarki. Rząd ustawowo nakazał dostawcą internetu w Polsce postawić własne serwery DNS i w ten sposób właśnie odbywa się filtrowanie adresów. Wszyscy dostawcy to zrobili bo, kary za niedostosowanie się są astronomiczne. Ale serwery DNS są nam przypisywane automatycznie i w każdej chwili możemy je zmienić ręcznie. Dlatego cały ten przepis jest tak bardzo prosty w obejściu.

        Skomentuj

        1. wizdar
          Oceń komentarz:

          -6    

          Opublikowano: 2017-07-01 12:58

          wróć proszę do szkoły.
          "dostawcą" omg

          Skomentuj

          1. Kenjiro
            Oceń komentarz:

            7    

            Opublikowano: 2017-07-01 13:54

            Ty również, bo zdania rozpoczyna się wielką literą.

            Skomentuj

          2. Q2hvY2hsaWs6
            Oceń komentarz:

            -6    

            Opublikowano: 2017-07-03 12:44

            Sorry, ale rozpoczęcie zdania małą literą jest mniejszym błędem niż nieznanie odmiany rzeczowników przez przypadki. Poza tym w przypadku wizdara może to być tylko literówka, czego nie można powiedzieć o błędzie hex3na.

            Skomentuj

          3. Filippo386
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2017-07-17 15:15

            a kogo ophodzom literufki?!

            Skomentuj

          4. Hans Olo
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2017-07-17 17:10

            Nie istnieje żadna skala istotności błędów ortograficznych.

            Skomentuj

          5. Q2hvY2hsaWs7
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2017-07-17 17:57

            Tak, to prawda, tylko niektóre błędy pokazują po prostu, że ktoś popełnił błąd, a niektóre, że jest totalnym analfabetą. Jak można być starszym niż 10 lat i nie wiedzieć jak się odmienia rzeczowniki przez przypadki?

            PS. Przepraszam jeżeli błędnie zakładam, że hex3n ma więcej niż 10 lat.

            Skomentuj Historia edycji

        2. JAZ99
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2017-07-03 16:26

          Ciekawe, że jak ktoś nie ma nic do powiedzenia merytorycznie, to czepia się ortografii i stylu wyPOwiedzi ;)

          Skomentuj

          1. Snack3rS7PL
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2017-07-18 15:35

            Ja nie widzę w tym nic dziwnego, to przecież aż kłuje w oczy - "dostawcą". Jak można komuś nie zwrócić uwagi?

            Skomentuj

      2. Barubar24
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2017-07-17 15:36

        Niestety TOR faktycznie jest powolny, a niektóre gry wymagają szybkich reakcji. Podobnie jest VPN.

        Co z tego, że da się oglądać zablokowane strony jak trudno zagrać. To tak jakbyś odpalił Wiedźmina 3 czy inne Battlefielda 4 i grał mając 8 FPS-ów. Mija się z celem.

        Skomentuj

    2. JamesBond007
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-07-02 17:37

      Zgadza się, ale jeśli chodzi o Google DNS to jest jeszcze alternatywny 8.8.4.4

      Skomentuj

  3. Skaza
    Oceń komentarz:

    15    

    Opublikowano: 2017-07-01 11:19


    Zastanawiam się, kiedy do rejestru stron zakazanych zostaną dodane serwisy propagujące treści opozycji lub media, które nie sympatyzują z rządem. Albo nawet traktujące o tabletce "dzień po"... Wygląda na to, że powolutku dołączamy do Białorusi, Chin, Korei Północnej, itp.

    Brawo.

    Skomentuj

    1. hex3n
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2017-07-01 11:28

      Masz rację Skaza. Cenzura internetu oficjalnie ruszyła.

      Skomentuj

    2. rlistek
      Oceń komentarz:

      -14    

      Opublikowano: 2017-07-01 11:33

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      Jak tylko PO wroci do wladzy. I bez takiej ustawy jak sprawnie poradzil sobie Komorowski.
      Na szczescie ludzie chyba nie sa az tak glupi i zauwazyli efekty gospodarcze rzadu, ktory walczy z korupcja, w przeciwienstwie do tego, ktory tworzyl korupcje, zeby wracac do tej patologii i polski 3 swiata.

      Skomentuj

      1. Kenjiro
        Oceń komentarz:

        6    

        Opublikowano: 2017-07-01 13:57

        Efekty gospodarcze? Mówisz o inflacji od około dwóch lat, która wcześniej zeszła w okolice 1% rocznie? Chyba nie robisz zakupów, skoro nie widzisz, że wszystko drożeje, choćby masło przez ostatnie 3 miesiące podrożało z 4 do 5-6 zł za kostkę, a to nie koniec. Takie oto mamy efekty gospodarcze obecnego rządu...

        Skomentuj

        1. rlistek
          Oceń komentarz:

          -16    

          Opublikowano: 2017-07-01 14:14

          Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

          Skoro nie poptrafisz obiektywnie ocenic stanu i zmian w Polskiej gospodarce to nie masz najwidoczniej zadnej wiedzy ani wyksztalcenia ekonomicznego, a jedynie probujesz sobie prowadzic jakies partyjne wojenki, ktore ani troche mnie nie interesuja. Takze elo o/.

          Skomentuj

        2. wiktorn86
          Oceń komentarz:

          -6    

          Opublikowano: 2017-07-01 20:59

          O czym kolega pisze? Najnowsze dane o inflacji (z wczoraj) szacują ją na poziomie ~1,7%. Określanie kondycji gospodarki za pomocą ceny masła jest z kolei takim samym nieporozumieniem jak diagnozowanie chorób na podstawie kształtu dupy. To, że PiS jedzie na światowej koniunkturze i dobra sytuacja polskiej gospodarki nie jest wcale zasługą bieżącego rządu to jedno. Natomiast nie zmienia to faktu, że jest ona dobra.

          Skomentuj Historia edycji

          1. rlistek
            Oceń komentarz:

            -7    

            Opublikowano: 2017-07-01 23:52

            Tak, bo takie wplywy do budzetu z Vatu bez podnoszenia podatkow to zasluga swiatowej koniunktury. Ekspert ekonomii widze. Ratingi i opinie niezaleznych osrodkow ekonomicznych na temat polskiej gospodarki to tez zasluga swiatowej koniunktury. Prosze cie. Wystarczy umiec czytac wskazniki, by widziec, ze zmiany sa drastyczne.

            Mozna miec uprzedzenia do jednej czy drugiej strony, ja je mam gdzies. Ale trzeba byc albo idiota albo trzeba bylo czerpac wymierne korzysci z tych bylych lewych ukladow, zeby chciec poswiecic taka zmiane w jakosci kierowania gospodarka, bo jeden stary typ nie lubi i straszy wszystkich innym starym typem. No prosze was. Tak teraz "nie ma demokracji", ze moga sobie na tym TVNie czy innej Wyborczej mowic i pisac co chca. Tak samo krzyczec brednie na ulicach. Pozapominali jak jeszcze pare lat temu PO bez zenady zamykqlo niewygodne im gazety czy palami przepedzalo demonstracje? Gdzie wtedy byla demokracja? Nie mowiac juz o tym, ze obecny rzad krzymavtych ciabasow z daleka.
            Nie rozumiem kompletnie ludzi, ktorzy zamiast spojrzec obiektywnie to sie bawia w jakies partyjne wojenki. Prawda jest taka, za kazda jedna partia byla by dla rozwoju Polski lepsza niz PO, ktorej jedynym "programem" jest anty-pis oraz powrot do starych ukladow, patologii gospodarczych i korupcji, ktora jest glownym hqmulcem rozwoju kazdego panstwa. Jak ktos tego wlasnie chce to musi byc qlbo zlodziejem, albo glupcem. Innej opcji nie widze.

            Skomentuj

          2. wiktorn86
            Oceń komentarz:

            7    

            Opublikowano: 2017-07-02 20:03

            Stan polskiej demokracji to zupełnie inna sprawa, niestety o wiele bardziej zatrważająca niż gospodarka. Delegalizacja partii politycznych (KPP), przetrzymywanie opozycyjnych działaczy w więzieniach bez wyroku sądu (Piskorski), politycznie zależna prokuratura, prezydent marionetka któremu grozi trybunał stanu za bezprawne ułaskawianie kolegów, niewyjaśniona kwestia TK, nepotyzm to tylko najbardziej jaskrawe przejawy autorytaryzmu reżimu PiS.

            Do tego dochodzą pomniejsze rzeczy. Jak politycznie motywowane umarzanie i wszczynanie śledztw, protekcja środowisk neofaszystowskich, zignorowanie wniosku o referendum edukacyjne, brak konsultacji społecznych ustaw, faworyzowanie kościoła, upolitycznienie mediów publicznych, fałszowanie historii, gloryfikacja osób podejrzanych o zbrodnie wojenne, wyprzedaż lasów... Katalog występków rządu względem ustroju i konstytucji jest długi jak lista kochanków Madonny i ciągle przybywa w niej pozycji.

            I owszem mam wykształcenie wyższe ekonomiczne. Prawdziwe, nie takie którym chwali się Misiewicz - maturzysta któremu w PiSowskiej Polsce salutują generałowie.

            Skomentuj Historia edycji

          3. Kenjiro
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2017-07-03 11:55

            Cytat:
            Największy wpływ na ukształtowanie się wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych na tym poziomie [r/r] miały wzrosty opłat związanych z transportem (o 8,7 proc.), wyższe ceny żywności (o 3 proc.) oraz w zakresie mieszkania (o 1,5 proc.), które podniosły wskaźnik odpowiednio o 0,73 pkt proc., 0,67 pkt proc. i 0,38 pkt proc. Niższe ceny odzieży i obuwia (o 5,3 proc.) obniżyły ten wskaźnik o 0,31 pkt proc.

            Po prostu ten rząd jest jeszcze bardziej krótkowzroczny niż poprzedni (który też był słaby, żeby nie powiedzieć beznadziejnie słaby) i długofalowe skutki dopiero zaczynają wychodzić, gdzie najgorsze jeszcze przed nami...

            Skomentuj

    3. michael85
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2017-07-02 11:16

      Chyba miałeś na myśli kraje zachodu. W Niemczech grożą kary np. za samo krytykowanie polityki migracyjnej. Za niewygodne komentarze które nie zostaną usunięte w ciagu 24h administrator portalu może zostać skazany nawet na kilka mln euro kary także w PL i tak jest bardzo dobrze.

      Skomentuj

    4. JAZ99
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-07-03 16:31

      Wybiórcza już mnie zawiesiła na miesiąc za trollowanie z płacenia abonamentu RTV jako POparzony :(

      I nie wiem za co, bo nie używam brzydkich wyrazów ;)

      Skomentuj

    5. Hans Olo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-07-17 20:11

      Dołączamy też do: Niemiec, Austrii, Szwecji, Norwegii, Korei Południowej i oczywiście USA. Grono wysoce zaszczytne. Wasze komentarze są tendencyjne.

      Skomentuj Historia edycji

    6. Snack3rS7PL
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-07-18 15:34

      Myślę, że za tego rządu to się nie stanie, ale "konkurencja" może to wykorzystać...jakbyś nie wiedział, to tym protestującym delikatnie odginano paluszki byle tylko nie używać siły...takie to jest zagrożenie demokracji w Polsce

      Skomentuj

  4. Fenio
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-07-01 11:55

    Niech ich ktoś poinformuje że wynaleziono już coś takiego jak VPN i TOR.

    Skomentuj

    1. carbo888
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2017-07-01 21:17

      lepiej nie, niech żyją w poczuciu, że ich przepisy działają xD

      Skomentuj

  5. Mighn
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-07-01 12:28

    Kolejny bubel... nawet dziecko potrafi zmienić DNS-a, i wystarczy... nie trzeba kombinować z VPN, TOR... a nawet jak by trzeba było, to Opera -> VPN (jak działa, bo czasem się wywala niestety) i cały misterny plan w pis...du :P Ale oby tak dalej, bo taka cenzura to nie cenzura - to prawie jak zastawienie monitora kotem po to, żeby nie było słychać muzyki :D

    Skomentuj

    1. Kenjiro
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2017-07-01 14:07

      Taki mamy rząd, który myśli, że jak zakaże to wszystko będzie dobrze. Co gorsza, oni planują pod to budżet, a gdy się okaże, że ów budżet rozbił się o kant d... to wszyscy za to zapłacimy z własnej kieszeni.
      Jedna Streżyńska tego nie zmieni, bo nawet jej ostatnie próby pokazały, że mało kto jej w rządzie słucha - choćby w przypadku właśnie ustawy hazardowej.

      Skomentuj

    2. wojciechu15
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-07-01 16:57

      To, że można blokadę obejść nie znaczy, że jest niepotrzebna. O ile hazardzista grający na nielegalnej stronie może udawać, że myślał, że to nic złego, to wchodząc na stronę "na lewo" traci ten argument.

      To trochę tak jak z oglądaniem pirackich wersji filmów/seriali. O ile wielu ludzi nie pobiera ich z torrentów bo wie, że to kradzież, to te same osoby często nie widzą już problemu w oglądaniu ich online na cda i innych tego typu hostingach zgodnie z zasadą "skoro nie pobieram to nie kradnę, a jak nikt tego nie blokuje to znaczy, że można".

      Skomentuj

      1. shoken
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-07-19 12:16

        Jak oglądasz online to nic nie kradniesz bo po obejrzeniu film dalej jest w tym samym miejscu co był.Kradzież to by była jakbyś zhakował stronę na którym ten film jest i go ściągnął na własny dysk i wtedy obejrzał.Wtedy to by była kradzież bo sobie przywłaszczyłeś cudzą własność.
        Kradzież (art. 278 kk) – zabór cudzej rzeczy w celu przywłaszczenia. Pod pojęciem zaboru rozumie się fizyczne wyjęcie rzeczy spod władztwa właściciela.

        Skomentuj

    3. kitamo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-07-18 00:50

      chodzi o precedens i działanie.
      cos robic trzeba a nawet jedna kłoda pod nogi to zawsze kłoda

      Skomentuj

  6. wizdar
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-07-01 12:58

    Łatwiej wykryć po wypłatach na konto.

    Skomentuj

  7. miedzianek
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-07-01 18:44

    To tak jak z zabezpieczeniami antypirackimi-pirat obejdzie, a utrudniają życie normalnym, legalnym użytkownikom :)

    Skomentuj

  8. wiktorn86
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-07-01 20:42

    (...) na podstawie art. 15f ustawy z dnia 19 listopada 2009 r.

    Czyli Szydło wyegzekwowała ustawę uchwaloną za Tuska. I niech mi teraz ktoś powie że te dwa ugrupowania się między sobą różnią.

    Skomentuj

  9. Yaceek
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-07-01 22:40

    Jak zablokują Pokestars w Polsce to wynoszę się z tego kraju.

    Skomentuj

  10. darioz
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-07-01 22:52

    I bardzo dobrze! A w przyszłości jeszcze strony porno trza zablokować abyście nie oglądali szoł apów i zbiorników! Ja Wam Dam!!! Nie będzie w Polskim internecie zepsucia i zgorszenia!!! Polski internet będzie oczyszczony z szatańskich pomiotów!!! A potem przyjdzie czas na cały światowy internet!!! Tego się już nie da zatrzymać!!! Wielkie oczyszczenie ze zła całego internetu nadchodzi!!!

    Skomentuj Historia edycji

    1. rlistek
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2017-07-01 23:22

      Czy to aby nie ten sam darioz, ktory ostatnio cosplayerkom za "mozliwosc przelecenia" chcial placic? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Skomentuj

      1. Snack3rS7PL
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-07-18 15:40

        Haha:D

        Skomentuj

    2. Snack3rS7PL
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-07-18 15:43

      Czy Ty gościu jesteś w ogóle normalny? Przestań takie rzeczy bredzić...

      Skomentuj

  11. pscager
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2017-07-01 23:33

    Ludzie w Stanach Zjednoczonych dorobili się fortuny z prohibicji, tak samo jak teraz ludzie dorabiają się fortuny z narkotyków jak i innych nielegalnych rzeczy.

    Coś co jest nielegalnie w myśl prawa nakręca biznes gdy jest na to popyt.

    Skomentuj

    1. rlistek
      Oceń komentarz:

      -4    

      Opublikowano: 2017-07-02 00:05

      Tylko ronica jest taka, ze nikt nie blokuje hazardu w Polsce, a strony firm, ktore taka dzialalnosc prowadza na lewo, bez placenia podatkow. Hazardzisci sobie bez problemu pojda na legalne strony, gdzie moze zaplaca pare zlotych wiecej. Twoja teza to jak stwierdzenie, ze zakaz sprzedawania alkoholu bez akcyzy i sciganie tego procederu spowodowal, ze ludzie zaczeli napychac kieszenie mafiozom, zamiast pujsc do sklepu kupic legalnie.

      Skomentuj

      1. Kenjiro
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2017-07-03 12:00

        Różnica jest taka, że alkohol możesz kupić wszędzie, a polskich stron hazardowych będących odpowiednikiem zagranicznych jest jak na lekarstwo.
        Akurat mnie to ani ziębi, ani grzeje, ale akurat w tym przypadku można powiedzieć, że zaistniała prohibicja, więc będzie się rozwijać czarna strefa.
        Nie wiem czy pamiętasz "komunę" i początek lat 90, ale wtedy przy wysokich cenach alkoholu w każdym bloku na osiedlach była przynajmniej jedna melina sprzedająca bimber.

        Skomentuj

        1. JAZ99
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2017-07-03 16:38

          Bo w sobotę i niedzielę sklepy były zamknięte za komuny - nie to co dziś, że na każdej stacji benzynowej kupisz flaszkę według koloru, rozmiaru i smaku ;)

          Skomentuj

  12. JAZ99
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-07-03 16:35

    A takiej stronki www.lottoland.com co to nawet nie dorzucają się do puli kumulacji to jeszcze nie zablokowali i nie ma jej na liście ;)
    A takie sępy POwinny być w pierwszej kolejności zbanowane - a nie te, co kupują losy w prawdziwych loteriach na świecie ;)

    Skomentuj

  13. Geralt
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-07-17 15:47

    Juz niedlugo w Polsce bedzie znacznie wiecej zakazanych stron. Ale to juz po tym jak skoncza rozwalac niezawislosc sadow. Wtedy zostana im tylko media (dostep do prawdziwych informacji) i falszowanie wyborow. PiS chcialby najlepiej zeby wszyscy ogladali tylko pralnie mozgow TVPiS.

    Skomentuj

    1. shoken
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-07-19 12:29

      Akurat cenzura w Polsce jest niewielka,bardzo malutka.Jak pojedziesz za granice to tam bardziej cenzurują.

      Skomentuj

  14. PITUCH1
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-07-17 16:42

    A ja zaprawdę powiadam wam, to się skończy kiedy dinozaury polityki powymierają, na ich miejsce będą nowi, ale można to przyśpieszyć w wyborach.
    Nikogo powyżej 35 roku życia, nie ważne z jakiej partii , aby nie przekraczał 35 lat i wtedy może będzie przewrót"" , gorzej być nie może... więc musi być tylko lepiej !
    A zanim nowi "wyhodują" układy, układziki dużo wody upłynie.

    Skomentuj

  15. Snack3rS7PL
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-07-18 15:41

    Czyli nie chodzi o to, że hazard jest niezdrowy(chyba tak wcześniej to argumentowano), tylko o to, że nie płacą podatków w Polsce...aaaaahaaaa : )

    Skomentuj

  16. shoken
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-07-19 12:07

    Z Chinami ostatnio jakieś biznesy kręcą i może kupią tego GFC great china firewalla żeby blokować jakieś strony.To już pewnie ostatnie tygodnie kiedy da sie coś zobaczyć w internecie i póżniej trzeba korzystać z proxy..

    Skomentuj Historia edycji

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!