Ciekawostki

Carrefour wprowadza nową usługę. Ma ułatwić robienie zakupów

przeczytasz w 1 min.

Hopla – to nazwa chatbota opartego o sztuczną inteligencję (AI), do którego dostęp uzykali właśnie klienci sieci sklepów Carrefour we Francji. Usługa ma ułatwić robienie zakupów i pozwoli tworzyć listy zakupów m.in. w oparciu o to, co obecnie znajduje się w lodówce klientów.

Carrefour Hopla to w istocie model sztucznej inteligencji oparty o GPT-4, a więc technologii od OpenAI, którą doskonale znamy za sprawą popularnego ChatGPT. Rozwiązanie będzie komunikować się z klientami w języku naturalnym, jednak zostało przeszkolone w celu wspierania podczas planowania codziennych zakupów.

Carrefour wprowadza chatbota we Francji

Jak wyjaśnia Carrefour za pośrednictwem komunikatu prasowego, klienci sieci sklepów Carrefour znajdą chatbota na stronie głównej serwisu i będą mogli poprosić o pomoc w wyborze produktów do koszyka. Te zostaną zaproponowane uwzględniając sytuację ekonomiczną klienta (a więc jego budżet), ale też ograniczenia żywieniowe (alergie etc.) lub konkretnego pomysłu na najbliższe menu.

Sztuczna inteligencja Carrefour ma też przyczynić się do ograniczenia marnowania żywności. Wynika to z tego, że Hopla będzie proponować przyrządzenie takich posiłków, których niektóre składniki już znajdują się w lodówce i nie trzeba ich kupować – a jednocześnie nie będzie potrzeby ich wyrzucania.

“Generatywna sztuczna inteligencja pozwoli nam wzbogacić doświadczenia klientów i gruntownie zmienić nasze metody pracy. Chcemy być o krok do przodu i tworzyć handel detaliczny jutra” – twierdzi prezes i dyrektor generalny Grupy Carrefour Alexandre Bompard.

Generowanie listy zakupów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, która ma pozytywnie wpłynąć na proces codziennego robienia zakupów nie jest jedyną nowością, o której mówi Carrefour w kontekście AI. Gigant zwraca też uwagę, że do tej pory stworzono już bibliotekę ponad 2 tys. produktów online, których opisy były tworzone przez sztuczną inteligencję. W przyszłości AI będzie też wykorzystywane w zespołach odpowiedzialnych za tworzenie ofert handlowych oraz ich analizowanie. Na ten moment nie wiadomo, czy Hopla w ogóle trafi poza rynek francuski – a jeśli tak, to kiedy.

Komentarze

6
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    2
    Tymczasem w Polsce Carrefour traktuje swoich klientów jak złodziei i dla "ułatwienia" robienia zakupów przy kasach samoobsłuchowych ustawił bramki otwierane paragonem. Problemów tym, ze czytniki są z d... i trzeba się namęczyć aby wyjść. Nie wspominając już o problemie kiedy wyrzucimy paragon do śmietnika przy kasie.
    • avatar
      pawluto
      1
      Strasznie ważna informacja...zwłaszcza że chodzi o rynek Francuski...
      Jak chcą zmienić i zrobić coś dla klienta to może w tym pomóc już tylko mój pomysł - Wózek do którego wrzucamy towar który od razu zlicza ceny towarów - czyli od razu mamy na widoku rachunek i ceny ...
      A potem do kasy i szybko sprawnie opłacamy - to by przyspieszyło zakupy i skróciło kolejki...
      Ale wtedy sklepy nie moogłyby stosować oszustw na cenę pólkową...