• zaloguj

rejestracja w 10s

Szukaj w serwisie:

redakcja | 2009-11-09

GeForce GTX 260 OC i SuperOC - podkręcać czy nie podkręcać

kategoria: karty graficzne

producenci: Gigabyte, nVidia

Podsumowanie

 

  Gigabyte
GTX 260 OC
GIgabyte
GTX 260 SOC
Gabaryty 27 cm  27 cm
dodatkowe cechy   złącze HDMI
Jakość
wykonania
  5
bardzo dobra
  5
bardzo dobra
typ chłodzenia standardowy standardowy
Głośność chłodzenia
tryb 2D
  4
bardzo ciche
regulacja automatyczna
  4
bardzo ciche
regulacja automatyczna
Głośność chłodzenia
tryb 3D
  4
ciche
regulacja automatyczna
  3
momentami głośne
regulacja automatyczna
Temperatura 2D    45 C ~45°C ~46°C
Temperatura 3D    75 C ~75°C ~86°C
Pobór energii 2D 135 W 128 W
Pobór energii 3D 232 W 261 W
Podkręcanie    
GPU 740 MHz 720 MHz
pamięci 2320 MHz 2568 MHz

   
Wydajność przy zegarach fabrycznych
3D Mark 06 15 800 16 670 (+6%)
3D Mark Vantage 10 630 13 810 (+30)
Arma 2 19 21 (+11%)
Sacred 2 20 23 (+15%)
Mirror’s Edge 60 64 (+7%)
Batman 75 78 (+4%)
Warhammer: DoW2 59 63 (+7%)
GTA IV 39 39 (+15%)
Far Cry 57 57
Warhead 22 24 (+9%)
średnia w grach   +8%
 
Wydajność po podkręceniu
3D Mark 06 16 910 17 430 (+3%)
3D Mark Vantage 11 520 14 880 (+29%)
Arma 2 20 22 (+10%)
Sacred 2 21 23 (+10%)
Mirror’s Edge 63 66 (+5%)
Batman 76 79 (+4%)
Warhammer: DoW2 61 65 (+7%)
GTA IV 36 42 (+17%)
Far Cry 59 60 (+2%)
Warhead 23 26 (+13%)
średnia w grach   +8%

 

Obydwie karty prezentują się ciekawie. Gigabyte GTX 260 OC w stosunku do wersji referencyjnej, oraz Gigabyte GTX 260 Super Over Clock w stosunku do wersji OC. Choć po tej drugiej można by się spodziewać nieco więcej, widać wyraźnie, że jest to karta przeznaczona przede wszystkim dla graczy chcących uruchamiać gry w wysokich rozdzielczościach HD i Full HD.

Przyrosty wydajności na poziomie +8% są nieco niższe niż obecna różnica w cenie tych kart - 670 do 740 zł -  ale to ocena wyłącznie na dzień testów. W przyszłości może się to przecież zmienić.
Dodatkowo cena GTX 260 w wersji SOC niebezpiecznie zbliża się do najtańszej karty GTX 275.

Jeśli chodzi o fabryczne podkręcanie Gigabyte GTX 260 OC, bardzo możliwe jest, że wielu posiadaczom standardowych GeForce GTX 260 uda się uzyskać podobne wyniki bez dodatkowego dopłacania.
W przypadku edycji Super Over Clock mamy jednak do czynienia z mocniejszymi pamięciami i złączem HDMI - przydatne właśnie wtedy, gdy chcemy podłączać komputer do telewizora HD lub Full HD. Jakość obrazu w grze Warhammer 40.000 Dawn of War 2, w rozdzielczości 1920x1080 jest naprawdę przyjemna :]

Jeśli chodzi o głośność chłodzenia, obie karty są dość ciche do czasu podkręcenia. Potem temperatury drastycznie wzrastają, a chłodzenie zaczyna dawać znać o sobie.

Artykuł przygotowali:

 

  Moja ocena: Gigabyte GTX 260 OC
  plusy:
dobra wydajność
obsługa PhysX w obecnych przyszłych aplikacjach
niski poziom szumu w 2D
niska temperatura w 2D
dobre O/C domeny ROP
  minusy:
• 
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: do 670 PLN

 

 

  Moja ocena: Gigabyte GTX 260 Super OC
  plusy:
dobra wydajność w wysokich rozdzielczościach
złącze HDMI
obsługa PhysX w obecnych przyszłych aplikacjach
niski poziom szumu w 2D
niska temperatura w 2D
  minusy:
głośność w trybie 3D po dłuższym obciążeniu
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: do 740 PLN

 



odsłon: 61512

Komentarze

(51)

niepojete

2009-11-09 14:06

chyba jednak się nie opłaca prawda? chociaż wynik w Vantage robi wrażenie (ps. nv prosimy o spuszczenie z cen) :-)

_nick_

2009-11-09 14:07

brak minusów? A głośnośc w 3D np. (GIgabyte GTX 260 SOC)?

pajownik

2009-11-09 16:58

-Brak wsparcia dla DX10.1 że o DX11 nie wspomnę.
-Kiepski współczynnik cena/wydajność względem kart ATI.
-Stara porośnięta pleśnią archirektura.
-Stary proces technologiczny.
-Nierozwojowa.

Żeczywiście same plusy. :D

Nie twierdzę że karta jest całkiem do niczego. Za odpowiednio niską cenę możnaby się skusić, ale do tego progu daleko. No i nie oszukujmy się, to już przeżytek.

Huntcold99

2009-11-09 18:07

A ty lepiej idź przeczytać słownik ortograficzny i się dopiero wypowiadaj.

pajownik

2009-11-09 18:13

A ty się lepiej palnij w łeb i wogóle nic nie pisz.

Krzychu2009

2009-11-09 21:23

Ati=Brak Physx, Brak Cuda, Najniższa wydajność w obliczeniach rozproszonych;)

Michael_91

2009-11-10 13:39

Zapomniałes o:

ATi = brak loga nV ;)

pajownik

2009-11-10 15:35

Zawsze to jakieś argumenty, ale dyskusja była o GTX260. Co do CUDA i obliczeń rozproszonych to ja filmy kupuję a białek nie zwijam. Jedyna gra na PC na jaką czekam to Starcraft II, więc PxysX też mi powiewa.

jankesdh

2009-11-09 22:37

LOL, proponuje Relanium...

pajownik

2009-11-10 15:38

Ja nie mam problemów emocjonalnych, tylko na chamskie zaczepki odpowiadam po chamsku. Robię błędy, zawsze robiłem i jestem już za stary żeby mnie jakiś chłystek pouczał.

_nick_

2009-11-16 22:57

jego wypowiedź nie była chamska, za to twoja owszem, a wiek nie ma tutaj znaczenia. Jak ktoś jest chamem to to widać.

jewgienij

2009-11-10 15:09

slodkie robaczki!!

seryoga

2009-11-09 14:20

Moja po podkręceniu= GTX 280, czasami GTX285. Nie wspomnę już jak odpalę SLI. GTX295 wysiada nawet po OC :)

ivanos

2009-11-09 16:27

GTX 295 wysiada nawet po OC ,ale jest sporo tańszy aniżeli dwa GTX 260 Lightning w SLI :) Jak by nie było to w teście GTX 260 chodzi głównie o jego cenę.

seryoga

2009-11-09 14:21

Tylko, że ja mam Lightning x2 :P

czesio

2009-11-09 14:53

moim skromnym zdaniem w minusach obu kart powinno się znaleść to że to gigabyte ;) kiedyś miałem radeona to zaczął sypać artami po okresie gwarancji i od samego początku cewki piszczały :( syf!

Michael_91

2009-11-09 20:14

Ja swoje 8600 od Gigabyte'a wspominam bardzo dobrze. Była to pasywka, i po V-Core pokazało na co stać 8600GT. Dobra karta była kiedyś ;)

CougarV6

2009-11-10 01:23

Dokładnie to miałem napisać.
miałem pasywkę 6600GT gigabyte. Po roku dokupiłem drugą w Sli.
Baaardzo sobie chwaliłem oba egzemplarze.

Fiona

2009-11-09 14:59

Hmmm
Na mnie wrażenie zrobiły 3 rzeczy:
1/ długość karty
2/ cena
3/ pobór mocy

Hmmm, chyba za tą kasę zdecydowałabym się na coś od ATI z pomorem mocy o połowę mniejszym i niekoniecznie o długości zaskrońca.

PErSJa

2009-11-09 15:09

Na pierwszej stronie w odnośniku nie powinno byc GPU, a nie GPH ?

Spirit

2009-11-09 19:55

Nie. Ponieważ GPH Comparator to nazwa skryptu. W sumie logiczniej byłoby nazwać to GPU a nie GPH, ale cóż.

jeomax.co.uk

2009-11-09 16:03

Jesli juz podkrecamy, to robimy to w jakims celu - glownie chodzi o polepszenie wspolczynnika wydajnosc/cena. Dlatego na koncu, jesli bylo slowo o zblizeniu do GTX275, to warto bylo na wykresach umiescic takze i ten model. A tak - mamy tylko informacje ze cena modelu SOC sie zbilzyla do GTX275 i... tyle.

Dobry artykul sponsorowany, choc wieje wyciskaniem soku z cytryny na sile ;-)

ivanos

2009-11-09 16:30

GTX275 też można ładnie podkręcić,a wtedy to nawet przegania GTX 285 bez OC :)

WR4ITH

2009-11-09 16:50

Czy ja wiem

Kupiełm bratu ta GTX275 w wersji OC z niereferencyjnym chłodzeniem karta chłodna ale podkrecic nie dało sie praktycznie wcale poszło mi tylko o dyszke. Wyszło na tao ze mój referent z Gigabyte GTX 260 jest lepszy :D

ivanos

2009-11-09 20:44

Jasne i może jeszcze lepszy od GTX 285 :D W takie "Cuda" to nie wierzę.

ivanos

2009-11-09 16:37

Szkoda że w artykule nie podano szczegółowych ustawień dotyczących efektów PhysX choćby w grze Batman Arkham Asylum bo jak wiadomo w samej grze są dwie opcje "Normal" i "High" ,a właśnie do trybu "High" dedykowana jest druga karta do efektów Fizyki pokroju 9800GT lub 9800GTX ponieważ jest on bardziej wymagający.Można stwierdzić po wynikach że efekty PhysX były ustawione na "Normal" w tejże grze :)

Michael_91

2009-11-11 00:47

Do fizyki 9600 to aż nadto ;)

AlphaFTN

2009-11-09 18:17

Odgrzewana klucha, chyba nikt rozsądny nie skusi się teraz na takie karty za taką cenę.

Michael_91

2009-11-09 20:12

Najbardziej rozbraja wydajność w... Sacred 2 z PhysX.. tyle co w ARMA'ie, hahaha.

ivanos

2009-11-09 21:12

Pieron jeden wie jak to testowano,ale tu widać wydajność GTX 260 w pojedynkę i w duecie z dodatkową karta do obliczeń Fizyki i wydajność prezentuje się tu dużo lepiej >>> http://www.in4.pl/recenzje.htm?rec_id=551&rectr_str_numer=4

rulax

2009-11-09 21:33

Ładnie, pięknie: karta sie podkęca o całe ....4 % ???
Pytanie jak długo może działać podkręcona i jaki hałas generuje. Mam podstawową wersję 260-tki i po 1 roku uzytkowania hałasuje. Pytanie dla madrych "wypowiadaczy" jak ją wyciszyć?

Michael_91

2009-11-10 13:31

Strzelam, że należały by przeczyścić jej ten, no... blower! :) (czyli tak zaprojektowany układ chłodzenia, który "wyrzuca" ciepłe powietrze na zewnątrz obudowy)

Jak masz gwarancję to spróbuj sprężonym powietrzem.

Michael_91

2009-11-10 13:31

aha - i nie rób tego w domu ;)

jewgienij

2009-11-10 15:14

Poponad roku 4870 zrobil siewyraznie glosniejszy. Probowalem dostac sie do radiatora, ale po usunieciu 25 srubek nadal nie udalo sie oddzielic plastikowej pokrywy od radiatora. Udalo sie tylko zdjac radiator z pamieci, po czym sobie odpuscilem. Czy powietrze zadziala??

pajownik

2009-11-10 15:43

Jak będziesz przedmuchiwał pod ciśnieniem to odłącz wiatrak albo nie pozwól mu się rozkręcić.

CougarV6

2009-11-10 01:21

Fajna karta, ale cena absolutnie nie na miejscu.
W dobie radeonów 5xxx i na progu ukazania się fermi.

Gdybym chciał dziś kupić kartę za 740 złotych, na pewno nie byłby to gtx 260.

Michael_91

2009-11-10 13:38

Ta karta wciąż "wystarcza" do fullHD. Radeon HD 5850 jest wydajniejszy o.. może z 50% od GTX 260 (referent), a kosztuje dzisiaj 1100PLN (od 1060). Jeżeli patrzeć po samej wydajności to OC za 670PLN drogie nie jest.

AlphaFTN

2009-11-13 16:42

Wystarcza to pojęcie względne - jednemu wystarcza, jak ma 25 klatek/s, drugi lubi, jak mu nie schodzi poniżej odświeżania LCD (60 klatek/s).

5850 nierzadko jest wydajniejszy o więcej niż 50%, co robi różnicę zwłaszcza w minimalnej ilości klatek/s (bo to oko widzi najbardziej), ma zapas OC pozwalający podkręcić go niemal do zegarów 5870 i bardzo zbliżyć się do jego osiągów. Cena jest wyższa też o ok. 50% od tych podanych w artykule, a dostajemy nowoczesną kartę, obsługującą DX11, eyefinity, pobierającą zdecydowanie mniej prądu. W obliczu takich faktów kupowanie starej, odgrzewanej kluchy za 670pln czy 740pln obecnie moim zdaniem całkowicie mija się z celem... Ani produkt, ani cena nie są bowiem atrakcyjne.

Ale to moje zdanie :)

jewgienij

2009-11-10 15:08

"Przyrosty wydajności na poziomie +8% są nieco niższe niż obecna różnica w cenie tych kart - 670 do 740 zł - ale to ocena wyłącznie na dzień testów. W przyszłości może się to przecież zmienić." - Tylko nie wiadomo czy na lepsze...

mICh@eL

2009-11-10 15:50

Czas zacząć kombinować nad nowym stylem wykresów xD

gloryseeker

2009-11-10 15:57

ja tam kupuję 5770, 4 klatki w crysisie mniej od 4890,trudno, ale za to odpalę wszystko do pixel shadera 5.0. 2x5700=5870 (zwiększy się hałas i pobór energii o jakieś 20 W. ale za rok te karty będą za pół ceny) Kolejna "grzałeczka" od Nvidii:). Kiedyś pixel shader 2.0 był dla mnie dumnego posiadacza geforce`a 2mx:) ograniczeniem... kupiłem radka his9600 pro i co? i ktoś wymyślił pixela 3.0. ale się wkurzyłem... i to tydzień po zakupie... ale crysis chodzi i na sprzęcie sprzed 9 lat:) unreal t3 niestety nie:(
i tak za 2 lata każda z tych pojedyńczych kart (no może poza 5870) będzie wooolna... i wtedy jaki zasilacz do sli? oczywiście o ile gra ruszy bez shaderów 5.0:)

Michael_91

2009-11-10 18:04

Nie czekasz dwóch lat, tylko za rok sprzedajesz kartę za 300zł, dokładasz do tego >200 (w zależności od potrzeb) i masz nowa grafę ze średniego segmentu.

gloryseeker

2009-11-10 18:45

albo 300-350 i mam grafę high-end:)
a tak na poważnie to siedzę przy P4@1.8 GHZ, 1GB DDR400, 40Gb HDD, Radek 9600pro i 19``CRT Sony... gdybym miał co chwilę wymieniać kompa, zbankrutowałbym:)
Ale taka grafa, jak tytułowa jest nieprzydatna dla posiadaczy ekranów lcd opatych na TN. Posiadacze CRT mają pełny komfort jeśli chodzi o kolorki i rozdzielczości.
Oczywiście TN-owcy powinni włączyć tryb 16-bitowej palety kolorów, bo po co 32 skoro TN i tak ich nie wyświetli, a taki tryb kosztuje kartę graficzną coś w przeliczeniu 4x więcej obliczeń... i tu się nasuwa pytanie: po co? skoro i tak moi drodzy TN-owcy nic z tego...
wow, mam 50 klatek w crysisa... tylko nie rozróźniam kolorów mundurów w ET...

Michael_91

2009-11-11 00:46

Właśnie dlatego zapraszam na mój profil ;)

A z wymianą karty co rok mówiłem całkiem poważnie. Przedstawię to na swoim przykładzie.

Półtora roku temu za 1000zł kupiłem Pentium DualCore 1,8GHz (@ 3GHz), microATX Gigabyte na G31, 1GB RAM, 8600GT, Chiefteck 350W, Seagate 80GB i używana budę. Na komputerze działało wszystko, co wówczas było na rynku, w full detalach (za chwilę wyszedł Crysis :P) Później dołożyłem jeszcze 2GB RAM

Miesiąc temu sprzedałem Procesor, 8600GT i 1 GB RAM. Do tego dołożyłem 350zł i kupiłem Pentium DualCore e5300 (4GHz), 9800GT i 2GB RAM. Dzisiaj działa mi wszystko, co ma działać.

Na upartego mogę za rok zrobić podobny upgrade i dalej komputer mi wystarczy, dlatego to w cale nie są wielkie koszta. Chociaż szczerze mówiąc następnym razem wydam nieco więcej (dysk, karta, może cała platforma).

Jak by nie było można grać w GTA IV na wysokich za 1000zł ;)

ivanos

2009-11-11 13:07

Zgadzam się w zupełności.Jeśli od razu kupi się w miarę dobrą płytkę i zasilacz to można dłuugo cieszyć się dobrą wydajnością i z biegiem czasu zmieniać tylko CPU i Kartę Graficzną.Modernizacja wcale nie musi być droga.Taki 9800GT radzi sobie bardzo dobrze jak na swoja cenę w każdej grze.

g_gerka

2009-11-11 18:12

Coś w tym jest co piszesz, jednak ciągły upgrade i dążenie do tego żeby wszystko płynnie chodziło na max detalach to przejaw... dziecinady ;) (bez urazy)

Ładnych kilka lat temu, za czasów wspomnianego ATI Radeon 9700 też tak robiłem. Sprzedać to ciut dołozyć, kupić coś lepszego i tak w kółko. Na nową nV 6800 wydałem 1500zł (sprowadzałem z Czech bo tam się szybciej ukazała). Dziś mi już przeszło.

Najlepszym zakupem na przestrzeni kiliunastu lat jakie spędziłem wsród najrózniejszego sprzętu PC była niezaprzeczalnie obudowa Chieftec (sama buda ~450zł) i zasilacz Topower 550W (też ~450zł). Obie te rzeczy kupiłem jakieś 5-6lat temu i służą mi dzielnie po dziś dzień.

Michael_91

2009-11-12 00:37

Popieram, tyle, że w mojej, nazwijmy to "karierze", najdroższym elementem PC jaki kiedykolwiek kupiłem jest wspomniane 9800GT za 320zł licząc z przesyłką, tak więc ta "dziecinada" mnie nie dotyczy. Oczywiście TV był nieco droższy, ale on nie służy tylko do grania.

Mogę jeszcze dodać, że ja jestem zwolennikiem mądrego kupowania. Wolę odczekać jakiś czas zanim się na coś zdecyduję, fakt - według wielu jestem opóźniony... ale o ile bogatszy ;)

cooger

2009-11-13 13:30

Dlaczego nie uwzględniono w teście GTX275?

Pitek_

2009-11-13 19:06

Ogólnie ten test nie wnosi nic ciekawego, a jeszcze jest niedorobiony jakiś...
Według testu, GTX260 osiąga 31FPS w GTA IV a ja mając już nieco starą 9800GT 512 ASUS TOP mam 29FPS... Ciekawe. Platforma prawie identyczna ;) tu się jakieś CUDA dzieją...

pooceq

2009-11-14 15:56

troche bez sensu ten artykul... brakuje porownania z konkurencja - jedynie w tym przypadku mozna by bylo mowic o oplacalnosci, plusach i minusach.
tak mamy porownanie trzech kart, z ktorego w zasadzie niewiele wynika (dla potencjalnego nabywcy, ktory nie jest fanem zadnego z producentow)

pijak264

2009-11-17 20:33

Ja wolałbym jak by była szansa oczywiscie dolozyc troche pieniedzy i kupic radeona hd5850 :D

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie

Polecamy

Produkty miesiąca według benchmark.pl
W sierpniu przetestowaliśmy i nagrodziliśmy sporo produktów. Są to m.in. ...
kategoria: Różne producent: Acer Ocena: 15 46
GamesCom 2010: najciekawsze nowości i gry
Nowe wieści o Diablo III, Microsoft zapowiada bezpłatną Age of Empires, Mass ...
kategoria: gry producent: - Ocena: 35 54
5x SSD i 1x HDD - praktyczne testy dysków
Testy praktyczne obejmują start systemu Windows 7, instalację i ładowanie ...
kategoria: dyski SSD producent: Intel Ocena: 23 69
TOP-10: Napędy optyczne do PC
Jaki napęd optyczny wybrać? Prezentujemy 10 modeli DVD+/-RW i Blu-ray. ...
kategoria: napędy optyczne producent: LG Ocena: 13 43
4x Full HD - test monitorów multimedialnych
Przetestowaliśmy cztery monitory firm Samsung, Acer i BenQ o przekątnych ...
kategoria: monitory, TV producent: Acer Ocena: 19 35
Produkty opisywane w artykule. Kupując z benchmark.pl wspierasz serwis. Dziękujemy!

Aktualności:

benchmark.pl TV bezpieczeństwo foto-wideo gaming informacje prasowe internet mobile nowe technologie opinie kupujących peryferia pliki, sterowniki podsumowanie miesiąca podzespoły pc recenzje z polskiej sieci Wakacyjny konkurs foto wiadomości wydarzenia w serwisie

Producenci:

3COM 3dfx 3R Systems 4World A-DATA A4Tech Abit Acer ACER Polska ActiveJet Activision Adobe Aeneon AeroCool AG Neovo Ageia Aiptek Akasa AKG Albatron Alienware ALSTOR Altec Lansing AMD Antec anysee AOC AOpen APC Aplus Apollo Apple Arctic Arctic Cooling Aristo Asmax Aspyr Media AsRock Assmann Asus ATARI Aten ATi Autodesk Aver AVG Be-quiet Becker Belinea Belkin BenQ Bethesda Softworks Beyerdynamic BFG Biostar BioWare BitDefender BlackBerry Blaupunkt Blender Foundation Blizzard Blow BlueFish Bose Brother BTC Buffalo California Access Canon Canonical Capcom Casio CD Projekt CDP Red Chaintech Chicony Chieftec Cisco Club 3D Codemasters Commodore Compro Cooler Master Corel Corsair Cowon Creative CryTek CyberPower D-link Dell DFI Dicota Digital Extremes Easy Touch ECS Edimax Eidos Eizo Elecom Electronic Arts Elpida ELSA Emtec Enermax Epic Games Epox Epson ESET EVER EVGA Facebook Foxconn Freecom Fuji Fujitsu Fujitsu-Siemens Funai Fusion-io G DATA G.Skill Gadu-Gadu Gainward Galaxy Garmin Gateway GeIL General Electric Genius Gigabyte Gigacube GlacialTech Glofiish GoodRam Google Green House GSC Game World Hama Hannspree Harman Harman/Kardon Hauppauge Hercules Heyah Hiper HiS Hitachi HP HTC Huntkey Hynix Hyperion Hyundai i-mate I-O Data IBM iBox Icemat Icon7 ICY id Software iiyama InFocus Inno3D inny Intel iRiver Jabra JBL Jointech JVC Kanguru Kaspersky Kensington Kingmax Kingston Kiss Kodak Komputronik Konami Konsorcjum FEN Koolance Koss Labtec LaCie Lavalys Leadtek Leica Lenovo Lexar Lexmark LG Lian Li LifeView Linksys Lionhead Studios LiteOn Loewe Logic Logitec Logitech Lognetmedia Lucasarts Manta Matrox Maxdata Maxtor McAfee Media-Tech Medion microlab Microsoft Microstar Minolta Mio Miro Modecom Monolith Productions Motorola Mozilla MPio MSI Multimedia Vision Mushkin Mustek Navigon Navix Navteq NCsoft NEC Nero Netgear Netia NewerTech Nexus Nikon Nintendo Noctua Nokia Novell nVidia NZXT OCZ OKI Olympus OnLive Opera Software Optimus Optoma Packard Bell Palit Palm Panasonic Panda Patriot Pentagram Pentax Philips PhotoFast Pinnacle Pioneer Piranha Bytes Planet Plantronics Play Mobile Plextor PNY Point Of View Polaroid Power Color PQI Pretec Q-Line Qimonda Qnap Qoltec Qualcomm Raidsonic Razer Realtek Relic Entertainment Revoltec Ricoh Ridata RIM Roccat Rockstar Games S3 Sagem Saitek Samsung SanDisk SANYO Sapphire Scratch Scythe Seagate Seasonic SEGA Sennheiser Sharkoon Sharp Shinoda Shuttle Sierra Sigma Silicon Power SilverStone SiS Skype Smartparts Sony SonyEricsson Sparkle Speedlink Spire Square Enix Stardock SteelSeries Sun Sunbeam SunWave Super Talent SUPoX Sweex Swiftech Symantec Synology Tacens Tagan TDK Team group Techland Technics Telekomunikacja Polska The Farm 51 Thermalright Thermaltake ThermoLab THQ TomTom Tonsil Toshiba TP-Link Tracer Trak Transcend Trend Micro Trust TwinTech Ubisoft UMAX Polska UPC USRobotics Utimaco Safeware Valve Vanguard Vedia Verbatim VIA ViewSonic VisionTek Vobis Wacom Western Digital Wine WinFast XFX Xigmatek Yahoo! Yamaha Yesico Zalman ZBoard Zotac ZyXEL

Testy i Recenzje:

fotogaleria gaming poradnik recenzja technika test TOP-10

Kategorie sprzętu:

Akcesoria aparaty cyfrowe: lustrzanki bezpieczeństwo chłodzenie czytniki e-booków drukarki, skanery dyski twarde, pamięci: dyski HDD, dyski SSD głośniki gry: filmy, darmowe on-line, RPG, FPS (strzelanki), strategie, inne, MMO, wyścigi, sportowe, akcja, sieciowe, symulacje, przygodówka inna internet kamery karty graficzne karty muzyczne klawiatury komputery konsole do gier kontrolery gier monitory, TV MP3, audio myszki: myszki dla graczy napędy optyczne nawigacja, GPS notebooki: netbooki obudowy odtwarzacze Blu-ray/DVD/Divx oprogramowanie: biuro, grafika, multimedia, narzędzia, benchmarki, system operacyjny, dodatki do przeglądarek WWW płyty główne: mini-ITX pamięci: RAM, flash PDA procesory projektory Różne słuchawki serwery sieć, Wi-Fi, NAS tablety PC telefony, smartphony tunery TV zasilacze: zasilanie awaryjne, zasilacze do obudów, zasilacze zewnętrzne

Rankingi i Benchmarki:

3DMark 06 PCMark Vantage 3DMark Vantage Crysis PCMark05 (XP) SANDRA 2009 (CPU) SANDRA 2009 (HDD) SANDRA 2009 (MEM) Super PI Crysis Warhead CINEBENCH R10 FARCRY 2 CINEBENCH R10 64-bit Peacekeeper STALKER Zew Prypeci CrystalDiskMark HD Tune Street Fighter IV Unigine Stone Giant

Poradnik / Problemy ze sprzętem:

Błędy i komunikaty Brak kompatybilności Przegrzewanie się Zawieszanie się Co kupić? Optymalizacja wydajności inny problem Dziwne zjawiska Gwarancja i serwis Sterowniki Instalacja Nie działa Konfiguracja