Gry

The Elder Scrolls V: Skyrim - Test kart

przeczytasz w 1 min.

Na lokację testową wybrałem jedno z miejsc, do których traficie niedługo po rozpoczęciu przygody w świecie Skyrim. Powodów jest kilka. Po pierwsze jest to przestrzeń otwarta - ilość generowanych detali jest nieporównywalnie większa od tej, które generowane będą w pomieszczeniach zamkniętych. Dodatkowo suwaki "pola widzenia" ustawione na maksium sprawiają, że z kart graficznych wyciskane są siódme poty. Jak się okazało, przesunięcie ich w stronę średnich wartości przynosi niebagatelny wzrost płynności animacji. Synchronizacja pionowa była domyślnie włączona.


The Elder Scrolls V: Skyrim
1920x1200, najwyższe @3,9 GHz

HD 6970 51
34
GTX 480 50
35
HD 6950 49
33
GTX 560 Ti 44
36
HD 6870 43
34
HD 6850 41
33
GTX 470 37
34
GTX 460 34
28
GTX 260 27
19
HD 5770 25
19
HD 5750 24
20
GTS 450 15
13
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Na podium, niemalże z tym samym wynikiem, znalazły się karty HD 6970, GTX 480 oraz HD 6950. GTX 460 wyznaczał granicę pomiędzy kartami umożliwiającymi grę bez przycięć, a tymi na których animacja lubiła szarpać. Starsze konstrukcje niestety okazały się za słabe. Zmiana rozdzielczości na 1680x1050 przynosiła zmiany na poziomie 1-2 klatek na sekundę, stąd też wyniki nie zostały pokazane na wykresach.

The Elder Scrolls V: Skyrim
1920x1200, wysokie @3,9 GHz

aaaaGTX 480 59
52
GTX 560 Ti 58
51
GTX 260 58
50
GTX 470 58
49
HD 6970 58
47
HD 6950 57
48
HD 6870 57
47
GTX 460 57
47
HD 6850 56
46
HD 5770 52
39
HD 5750 50
39
GTS 450 46
39
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Po zmianie ustawienia ogólnego "jakość detali" na poziom wysoki, w znacznym stopniu zredukowane zostały wartości "pola widzenia". Spowodowało to wzrost płynności animacji (w przypadku wszystkich kart) do poziomu, który powinien satysfakcjonować każdego gracza. Generalnie jeśli liczba klatek nie spadała poniżej 30, grało się wyśmienicie.

Procesor @2 GHz

Przy okazji testowania Skyrim chciałbym zaprezentować pomiary zarejestrowane w wyniku mojego... błędu. Nie zorientowałem się od razu [sic!], że procesor w trakcie przeprowadzania testów pracował z częstotliwością 2 GHz. Rzucając okiem na poniższe wykresy możecie zaobserwować, jak zmieniają się różnice w wynikach poszczególnych kart wraz ze zmianą ilości detali. Dzięki temu przekonacie się w jakim stopniu częstotliwość pracy procesora wpływa na wydajność kart graficznych.

The Elder Scrolls V: Skyrim
1920x1200, najwyższe @2 GHz

HD 6870 34
20
GTX 480 34
19
GTX 560 Ti 33
20
GTX 470 33
19
HD 6950 32
18
HD 6850 31
18
HD 6970 30
18
GTX 460 28
20
GTX 260 26
19
HD 5770 24
18
HD 5750 24
17
GTS 450 16
13
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

The Elder Scrolls V: Skyrim
1920x1200, wysokie @2 GHz

sss GTX 560 Ti 43
28
GTX 470 43
27
GTX 260 42
28
GTX 460 41
26
GTS 450 40
28
GTX 480 40
27
HD 6850 40
26
HD 5770 39
28
HD 6950 39
26
HD 6870 39
26
HD 5750 38
26
HD 6970 37
27
 

średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

The Elder Scrolls V: Skyrim
1920x1200, średnie @2 GHz

HD 6970 47
34
GTX 480 52
37
HD 6950 48
34
GTX 560 Ti 53
35
HD 6870 48
34
HD 6850 47
30
GTX 470 51
36
GTX 460 50
36
GTX 260 52
37
HD 5770 49
34
HD 5750 48
34
GTS 450 51
36
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s