| | 2009-02-23

Windows 7 Beta. Pierwsze testy i pierwsze spekulacje

kategoria: oprogramowanie, system operacyjny

producenci: Microsoft

 

Czekamy, ale w jakich nastrojach?

Jest za wcześnie by cokolwiek oceniać - do czasu premiery Microsoft może wprowadzić jeszcze wiele zmian, zwłaszcza jeśli chodzi o wydajność systemu. Niemniej mamy już sporo potwierdzonych informacji (zobacz także: Windows 7 – czy warto czekać na „siódemkę”?), dzięki czemu możemy pokusić się o początkowe oceny. I właśnie o nie chcemy was prosić.

Przykładowe działanie unowocześnionego interefejsu:

Koniec z mozolnym ustawieniem okien na pulpicie: przeciągamy okno z aplikacją do lewej lub prawej krawędzi pulpitu i okna same skalują wymiary na połowę pulpitu.





Większa przejrzystość na pasku zadań; podgląd zawartości okien z aplikacjami;
gdy na pasku zadań najedziesz na ikonę aplikacji, pozostałe okna "znikają", aby łatwiej dostrzec tę której szukamy.


Jeszcze inna, bardzo miła funkcjonalność: przy skrócie do każdej aplikacji tworzy się lista ostatnio otwieranych (używanych) plików. Z listy można wybrać najważniejsze dla nas pliki i 'przypiąć' je na samej górze listy, aby zawsze były widoczne.

Żadne z wymienionych w tym artykule "dramatów" nie muszą się przydarzyć firmie z Redmond. Ale rzecz jasna mogą. Niektórzy użytkownicy mają optymistyczne nastawienie do Windows 7, inni pozostają pesymistami, jeszcze inni - nie mają zdania i uważają, że i tak nie wymienią obecnie wykorzystywanego OS-u. Dlatego prosimy was o komentarze. Napiszcie, czy czekacie na Windows 7, czy według was system ten odniesie sukces i czy bylibyście skłonni wymienić Windows XP na "siódemkę". Jesteśmy ciekawi waszego zdania.

Artykuł przygotowali:

  • Grzegorz Kubera
  • Wojtek Kiełt

 
W kolejnej części:

  • dalsze wrażenia z testów Windows 7 - w szczególności gier,
  • Windows 7 kontra Ubuntu z najnowszym KDE,
  • najciekawsze opinie benchmarkowców n/t 'siódemki",
  • kolejne spekulacje, przykładowe screeny ciekawych funkcji.
  • Relacja z ponad godzinnej, swobodnej rozmowy z przedstawicielem firmy Microsoft - Piotrkiem Zawadzkim (OEM Systems Engineer), w której pytaliśmy między innymi o najlepsze udoskonalenia w stosunku do Visty, oraz 5 powodów dla których warto będzie przesiąść się z XP na 7.


odsłon: 70534

Komentarze

(85)

rudobrody

0 + - 2009-02-23 18:12

Wolniejsza w grach? To ciekawe, bo na moim komputerze gry na siódemce chodzą odczuwalnie szybciej niż na Viście.

crazybob

0 + - 2009-02-23 18:17

To prawda, wszędzie słyszę, że na Windows 7 zarówno benchmarki jak i gry chodzą o wiele lepiej niż na Viście. Osobiście nie miałem okazji przetestować, gdyż nie widziałem powodu instalowania wersji beta, ale skoro cała masa ludzi twierdzi, że gry i inne aplikacje dzialają o wiele szybciej, to tak też być musi ;]

Dzban

0 + - 2009-02-23 23:08

To chyba autosugestia. Gry i pod vistą działają jak powinny.

Czajnik

0 + - 2009-02-24 01:52

Na logike nie moga dzialac wolniej niz w viscie, system operacyjny nie przeszkadza w graniu, aero sie wyłącza a procesy systemowe nie przeszkadzaja grze... pozatym vista i 7 to ten sam silnik...

Qpers

0 + - 2009-02-24 17:38

Siostra niedawno kupiła laptopa, więc spoko - mam porównanie. Niemal od razu przesiadła się na XP. Laptop śmiga, jak rakieta i wolniej zużywa baterię.

Martinez

0 + - 2009-02-25 15:33

Toshiba kolegi po zainstalowaniu XP działa na baterii prawie dwa razy dłużej ;)

O konfiguracji internetu oraz sieci z komputerami posiadającymi XP poprzez WiFi nie wspomnę - Vista Home Basic poszła w diabły !!!

__LOS__

0 + - 2009-02-25 14:58

Procesy systemowe nie przeszkadzaja w graniu?:] A jak jakis proces podczas grania bedzie potrzebowal duzej mocy obliczeniowej? System operacyjny nie widzi roznicy miedzy grami, a programami. Ma to gleboko gdzies, po prostu dzieli miedzy wszystko czas, wiecej daje go dla tych z focusem, a mniej dla reszty. Oczywiscie mozna to zmienic.

dybciu

0 + - 2009-02-23 18:29

Ja nie zauważyłem praktyczniej żadnej różnicy w grach...co do samego systemu to sam mam przyjemność go testować i jak najbardziej zrobił na mnie pozytywne wrażenie...najważniejsze sterowniki wszystkie działają, programy również, kilka fajnych funkcji, większa przejrzystość na ekranie, jedynie nie podoba mi się personalizacja ale to kwestia przyzwyczajenia. W stosunku do I-szej bety Windows Vista funkcjonalność o wiele, wiele większa...co do samej Visty w stanie taka jaka jest dziś...niewiele brakuje xD

Hearthland93

0 + - 2009-02-23 18:35

Artykuł stosunkowo ciekawy pokazujący podsumowanie autora i wielu innych ludzi. Obecnie mam Xp , wysłużony i nadal bardzo dobry system. 7, gdy wyjdzie myślę , że zakupie ten system , może nie od razu, lecz przejdę na niego . Chyba że powstanie inny wypierający go lepszy. Myślę, że każdy uczy się na błędach i te które były wytykane Microsoftowi będą naprawione, już są . Pojawią się też nowe "babolki" i ogólnie rzecz biorąc będzie lepiej od Visty.

Qpers

0 + - 2009-02-23 18:37

Hahah... Nie spodziewałem się, że powstanie system, na których gry będą chodziły JESZCZE MNIEJ WYDAJNIE, niż na Viście!

dybciu

0 + - 2009-02-23 18:56

Podobnie jak gry rosną co chwila wymagania, a kilka klatek różnicy może być tylko kwestią sterowników i optymalizacji. A kolejna sprawa, że to BETA, a nie final.

Czajnik

0 + - 2009-02-24 01:54

zapewne na twoim XP chodza super, i masz duzo wiecej FPS niz na viscie :-) nie podejzewam cie o instalacjie visty na komputerze z 1gb ramu :-) no i pewnie twoje XP jako jedyne na swiecie obsluguje DX10 i masz poronanie z vista... :-]

Qpers

0 + - 2009-02-24 17:39

Siostra niedawno kupiła laptopa, więc spoko - mam porównanie. Niemal od razu przesiadła się na XP. Laptop śmiga, jak rakieta i wolniej zużywa baterię.

Mic_Inc

0 + - 2009-02-24 20:47

oj czajnik... nie gotuj sie ;)
Sam kiedyś sprawdzałem chociażby Crysisa na obu systemach i wiem jaka jest różnica. Pamiętam że było coś koło 20fpsów i mniej na viście i ok 5 więcej na xp... a to DA sie odczuć, uwierz mi. Kiedy miałem problemy z uruchomieniem Bioshocka na viście miarka sie przebrała... wróciłem do xp.

Czajnik

0 + - 2009-02-25 00:51

ale z ciebie matoł... :-D nei obraz sie ale crysis w viscie odpala sie w DX10 a w XP w DX9 a to ogromna roznica..... nie mow mi o gotowaniu jezeli nei znasz takich podstaw :-D

Qpers

0 + - 2009-02-25 10:37

Na laptopie mojej siostry nawet pasjans chodził wolniej pod Vistą.

__LOS__

0 + - 2009-02-25 15:01

A jaka jest roznica miedzy DX10, a DX9?:] Bo tak od strony bebechow to nie widze tego. To co da sie zrobic w 10 mozna zrobic w 9, tylko wystarczy troche pomyslec. Do dzis nie wiem po co powstal taki badziew jak DX10.

PS. DX10 mozna odpalic na Windowsie XP ;-> Ups...?:>

Mic_Inc

0 + - 2009-02-25 17:41

w przeciwieństwie do cibie mam jeszcze troche kultury dlatego powstrzymam sie od epitetów i powiem tylko: nie gotuj sie tak :>

wracając do crysisa i visty mości pan zapomniał że można go odpalić w dx9?

Czajnik

0 + - 2009-02-25 00:53

rozumiem ze i vista i bio... byly orginalne?? jezeli nie to nei mamy o czym rozmawiac...

__LOS__

0 + - 2009-02-25 15:02

A jaka jest roznica w dzialaniu miedzy piratami, a oryginalami?

Hearthland93

0 + - 2009-02-23 18:37

Zawsze gdy czas i postęp elektroniczny nabiera rozpędu i coś się zaczyna zmieniać i będzie na tle najbliższych lat coraz lepsze jest jakaś niechęć i błędy. Ale nie od razu Krakow zbudowano - jeszcze będzie system godny ale nie będize to najbliższa 7 ;)

bchrubas

0 + - 2009-02-23 18:40

Zabawne jest to "ciśnienie" na ekrany dotykowe. Nie wiem czy rzeczywiście M$ ma takie plany jak to w niniejszym artykule opisano ale pomysł masowego spopularyzowania ekranów dotykowych w nowych komputerach jest co najmniej śmieszny. A już na pewno nie stanie się to przed czy też w czasie premiery W7

pawluto

0 + - 2009-02-23 18:53

Czytam kolejną recenzje win 7 i znowu nie widzę nic co by mnie przekonało do przesiadki z win XP na win 7.
Na XP nadal większość rzeczy chodzi troszkę szybciej albo porównywalnie jak na win 7. Sam system szybciej się ładuje ale to nie jest powód do przesiadki bo i tak ta szybkość to tylko chyba 15-20 sekund różnicy.
Wyglad ładniejszy ale już powoli pojawiają się upiększacze które zrobią XP na win 7 :)
Naprawdę polecam przeczekać conajmniej 6 miesięcy od premiery by to inni byli "płatnymi" testerami niż my bo błędy napewno wyjdą po tym okresie rozruchu. pozdro

germo

0 + - 2009-02-23 19:12

Dla mnie interfejs 7 jest bardziej funkcjonalny od XP (po prostu moj ukochany XP jest mniej praktyczny). Co do bootowania systemu, to czasy sa podobne (10-20 sek. roznicy), ale system sprawia wrazenie "szybciej reagujacego". Na XP na wszystko musze czekac, na "siodemce" tylko na te najbardziej zasobozerne aplikacje.

Yar77

0 + - 2009-02-23 20:02

Fakt ale jak Microsoft zacznie naciskać to za 2 - 3 lata, marzeniem będzie odpalić niektóre tytuły na XP i przesiadka będzie nieunikniona. Ja do niedawna miałem zainstalowane rónolegle XP i Vistę, a od stycznia mam tylko Vistę(Home Premium) i w tej chwili wszystko mi śmiga i chodzi tak jak potrzebuje i XP stał się zbędnym systemem (- a zwłaszcza przez jego niestabilność).

Czajnik

0 + - 2009-02-24 01:55

w sumie masz racje.. po co zmienaic samochod skoro twoj 30 letni fiat 125 jest na chdozi, ma przejechane tylko 20000km i jet garazowany :-), nei zmieniaj systemu i dalej tkwij w epoce kamienia lupanego i systemu pisanego pod 1 rdzeniowe procesory z serii Pentium 3

__LOS__

0 + - 2009-02-25 15:03

Wtf? XP jest dla procesorow jedno rdzeniowych? Od kiedy? o.O... Widziales jak sie tworzy aplikacje wielowatkowe pod XP?:> Pewnie nie, wiec potem gadasz takie glupoty.

Hektor^

0 + - 2009-02-23 18:57

Vista to najlepszy system Microsoftu jaki wyszedł. Pracowałem na każdym i nie rozumiem skąd jej nie popularność bo wszystkie grzechy z przeszłości ma już daaawno za sobą. 7 testowałem i w sumie nie zauważyłem by zużywała mniej zasobów. Raczej było to dokładnie tyle ile Vista. Wg . testów różnych vortali Vista w większej liczbie gier wyprzedza 7 i nie zapominajmy że także niektóre gry na XP. Co do wygody to faktycznie parę funkcji jest bardzo ciekawych i ułatwiająch codzienną pracę na systemie. Ale jeżeli coś da się zrobić na Windows 7 to da się i na Viście ;) SP3 będzie dla Visty tym samym czym SP2 dla XP :) Ciekawe jest to że Windows 7 będzie tańszy od Visty, spowodowane jest to tym że spoo funkcji będzie okrojonych jak to autor wspomniał w artykule. O modulowej budowie 7 można było przeczytć już hoho temu :P Oczywistym minusem będzie to że ciekawe opcje będzie trzeba osobno dokupować do systemu.
W każdym bądź razie jestem szczęśliwym posiadaczem Visty i cieszę się że nie dałem się namówić na rezygnację z Visty :) Świetny system :)

Dzban

0 + - 2009-02-23 23:12

Takie popierdułki których nie będzie na płycie z windowsem ściągniesz za darmo z windows live. Mnie się to rozwiązanie podoba bo nie lubię żeby mi coś leżało na dysku odłogiem marnotrawiąc miejsce.

suntzu

0 + - 2009-02-23 19:03

Jeżeli siódemka odniesie sukces to udowni światu, że ludzie to idioci. Wygląda na to że si"u"demka jedynie będzie jeszcze lepiej wyglądać od Visty, hmm... multidotyk, nie wierze, że apple będzie na to tak patrzyło:)

Zatem co odróznia Viste od Siudemki,
hmm dla mnie nic... Dla mnie widowsy idą w złym kierunku, zamiast stworzyć super lekki system pobierający przy pełnej swej obfitości 500mb ramu stworzyli system który może i pobiera te 100-200 mb mniej ramu, co nie zmienia faktu że wciąż trzeba minimum 2gb, a zalecane 4gb by w pełni korzystać z komputera.

Dla mnie najlepszym systemem jest xp x64 z naciskiem na x64, ten system działa u mnie już lata i jest on najelszeprzy, ale ma wade, wygląda gorzej od visty.... ale czy ten cały design musi zajmować setki mb pamięci ram...

I don't think soo

Blackout

0 + - 2009-02-24 07:46

Jezeli ktos chce system, ktory malo zajmuje to niech zainstaluje win98.
Nie rozumiem marudzenia o zasobozernosc visty.
Co z tego ze tylko na pulpicie system zzera 1-2 gb ramu i 35% mocy proca, skoro po uruchomieniu programu zwalnia uzyte zasoby.
Majac obecny sprzet na xp juz niczego ciekawego nie zauwazylem jezeli chodzi o predkosc ladowania sie systemu, uruchamiania okien i programow. Na viscie przynajmniej widac ze system chodzi szybko i sprawnie. Owszem do tego potrzeba troche lepszego sprzetu, ale tak samo bylo z win xp.
Pamietam jak mi sie cial na K6-500 i 128 ramu. A teraz ??
Wiekszosc ludzi sugeruje ze do komfortowej pracy z xp potrzeba 2 gb pamieci, ile razy wiecej to jest w stosunku do 128mb ?? Vista miala i ma bledy, czesc zostala usunieta, czesc nie ale to mozna bylo zmienic, tyle ze przez opinie wiekszosci m$ doszedl do wniosku, ze nie ma co wiecej kasy w to ladowac i trzeba poprawki wydac jako nowy system.
Zapisalem sie na bete i wg mnie system jest szybszy i lzejszy niz vista. Wiekszych problemow nie zauwazylem poza brakiem komatybilnosci z paroma programami.

Mic_Inc

0 + - 2009-02-24 20:54

może i pożera troche wiecej ramu ale jest jedno ALE... wszystko diżęki temu działa szybciej, bez problemu możesz sie przełączać miedzy aplikacjami bez większych zamuleń. I nie pisz mi że ciebie nie stać na te 3gb ramu... wielki majątek to nie jest

szawel

0 + - 2009-02-23 19:40

Osobiście zgadzam się z suntzu.
Sam siedzę na Xp 64 oraz Ubu. Maiłem Viste przez jakiś czas, jednak jako fan prostoty do granic możliwości, te wszystkie wodotryski nie robiły na mnie absolutnie wrażenia, a zasobożerność mi nie odpowiadała.
Obecnie na desktopie mam Xp, Ubu na laptopie. Wodotryski Ubu mi w zupełności wystarczają, ale nie o to tam chodzi.
Również moim zdaniem M$ podąża złą drogą. Ja szukam jak najmniej zasobożernego systemu, bez żadnych bajerów, dodatków rozszerzeń. I tak sam sobie go personalizuje, więc wszelkie playery i inne pierdołki mi się do niczego nie przydają, a tylko muszę je odinstalowywać. Wszystko mam Freeware poza OSem i gdyby nie to, że większość społeczeństwa jest zaślepiona "właściwym" systemem, już dawno bym zapomniał o M$. Do gier to sobie konsole kupiłem.

Arcziy

0 + - 2009-02-23 19:43

ja tam chyba zainwestuje w 16GB ddr3 1800mhz więc mam to gdzieś ile zużywa mi taka 7 a co do interfejsu to moim zdaniem zmierza w dobrym kierunku bo wszystko jest miłe w wyglądzie i prostsze przy pracy. Taka 7 oferuje różne fajne opcje które mi się na pewno przydadzą;)

Wojtek Kiełt

0 + - 2009-02-23 19:46

Podczas testów 7 doświadczyłem ciekawego zdarzenia: na IE8 system kilka razy się zawiesił, ale korzystając z FF ani razu Windows 7 nie sprawił problemów ;)
I teraz pytanie: czy IE8 był skuteczniejszy w blokowaniu jakiś włamań, trojanów i wirusów, czy FF po prostu jest stabilniejszy :)

patryk2547

0 + - 2009-02-23 20:35

wiesz mi też wiele się razy wieszał ale teraz mam FF i wszystko normalnie chodzi:)

damian-o2

0 + - 2009-02-23 19:58

XP był i jeszcze troche bedzie najlepszy. Vista sobie śwista mnie nie przekonala w robocie musze na tym siedziec w domu troche mialem ale to nie to. 7 tez juz sie pobawilem podobne wrazenia nic szczegolnego na razie widzewiecej w tym wszystkim martekingu niz rewolucji.
TRZEBA czekac az bedzie mozna pieprz... klawe i myszke w kont i obluga kompa bedzie wzrokiem i glosem. Jak twoja osbista sekretarka. Jak ktoś zrobi system gdzie będę mógł dyktować bez patrzenia co mi komputer wpisuje to spoko. Jak będę mógł szybko przeglądać strony i otwierać zakładki operując tylko wzrokiem.
To ja poproszę, na razie postoje. Nic szczególnego nie wnoszą nowe systemy. One są tylko po to żeby cieszyły wzrok:/

Dzban

0 + - 2009-02-23 23:14

W viście jest wbudowane sterownie głosem. Spróbuj.

Qpers

0 + - 2009-02-24 17:40

To samo mam w XP - wystarczy darmowy program.

jeomax.co.uk

0 + - 2009-02-23 20:24

http://www.jeomax.co.uk/obrazki/zrzut_ekranu-3.png
http://www.jeomax.co.uk/obrazki/zrzut_ekranu.png

Ja tam ani Visty, ani 7 nie uzywam inaczej, jak w Virtual Boksie :) Vista - ma moje calkowite "nie", zobaczymy, jak bedzie z "7". Niestety, musze miec dostep do nowych systemow, aby ogladac na nich strony www, ktore robie :-/

Dzban

0 + - 2009-02-23 23:16

Przeglądarki działają zgrubsza tak samo pod każdym systemem więc możesz sobie darować to testowanie.

jeomax.co.uk

0 + - 2009-02-24 15:29

Daj mi Panie Boze takich ignorantow w postaci klientow i bede szczesliwy do konca zycia :)

GreQonE

0 + - 2009-02-23 20:59

A ja z kolei testuje Windows 7 na moim netbooku.
Beta build 7000, MSI Wind U100 - 2 GB ram.
Smiga o wiele wiele szybciej niz XP, i do tego da sie ogladac przyzwoicie filmy w H264, no i bateria trzyma dluzej o prawie godzine, ogolnie jestem zachwycony i czekam z niecierpliwoscia na wersje finalna.

romeczek

0 + - 2009-02-23 20:59

"Windows 7 nie może być za mocny dla netbooków" - mocny ? w sensie zasobożerny ?
Dość karkołomna logika w tym tytule ;)

laston

0 + - 2009-02-23 21:11

Najmocniejszą stroną i Visty i przyszłego W7 są wersje 64 bitowe. XPx64 nawet nie umywa się do wyżej wymienionych. Po drugie jeśli W7 przyciągnie do siebie większość tych którzy kurczowo trzymają się zasłużonego XPeka może wkońcu zobaczymy co potrafi DX 10 bo w tej chwili nie ma ani jedej gry stworzonej natywnie pod to API. Po trzecie ja osobiście zakochałem się w nowym pasku start, jest bardziej intuicyjny i funkcjonalny. Po czwarte świat idzie do przodu a 2GB RAMu kosztuje dziś 100zł.

Mam Windowsa XP na PieCu i Viste na notebooku i naprawdę oba systemy chodzą równie dobrze. Tylko tyle że Vista jest ładniejsza i czasami bardziej lub mniej intuicyjna niż XP :P

Aschriel

0 + - 2009-02-23 21:13

Małe sprostowanie do autora, a właściwie autorów:
"Windows 7 kontra Ubuntu z najnowszym KDE"
Ubuntu domyślnie posiada środowisko graficzne Gnome, natomiast wersja z KDE to Kubuntu.
Poza tym artykuł w porządku.

Jakub Kalina

0 + - 2009-02-24 23:13

zwał jak zwał - ściągnięcie paczki z KDE jakkolwiek i kiedykolwiek nie boli, a tym bardziej nie upierał bym się aptekarsko przy nazewnictwie :)

czekam z niecierpliwością na artykuł gdzie mam nadzieje ktoś wytknie państwu z MS śmiałe podglądanie bardziej udanych środowisk graficznych od zarania dziejów...

z drugiej strony nie jestem zwolennikiem porównywania Windows do Linuksa, to dwa bardzo różne światy skierowane do różnych odbiorców - zainteresowanych odsyłam do bardzo ciekawego felietonu, który pojawił się na łamach unixowego zina: http://www.dragonia.pl/sciagnij.php?id=24

FirstBorn

0 + - 2009-02-23 21:41

Jestem zadowolony z Win7 chodzi zdecydowanie lepiej niż vista oraz wydajność w rożnych aplikacjach oraz grach jest wyższa .Osobiście jestem skłonny pokusić się i poczekać na full wersje .

dm_86

0 + - 2009-02-23 22:04

a ja ciągle używam windowsa 2000 i póki co o zmianie w ogóle nie myślę ;)

Fiona

0 + - 2009-02-23 22:17

Sukces 7 jestr wyłącznie (!!!) zależny od dużych firm i osób któe w nich odpowiadają za zakupy oprogramowania.
Jeśli firmy powiedzą nie, będzie klapa.
Po prostu to z firm ms ma najwięcej pieniążków i ich szefowie zadecydują.
A mamy recesję i naprawdę trzeba potężnego wabika żeby firmy chciały w skali globalnej zainwestować miliardy USD w oprogramowanie, szkolenia itd.

Także pożyjemy zobaczymy - przed takim wyzwaniem micromiękki jeszcze nie stał

StGreg

0 + - 2009-02-23 22:34

A ja się troszkę przyczepie - dlaczego "Windows 7 kontra Ubuntu z najnowszym KDE" a nie np. Gentoo, Arch bądź Debian? :)

A tak poza tym to artykuł bardzo dobry :)

victorator

0 + - 2009-02-24 00:45

7 tu, 7 tam, babcie już wiedzą co to znaczy 'Build 7000', a dziadek rozróżnia pomiędzy x64 a x86... wchodzę tu, wchodzę tam, tutaj 7 tam 7. Wiec przedstawiam mój komentarz do artykułu oraz mą niezmiernie wyrafinowaną próbę udzielenia realistycznej odpowiedzi na zadane w artykule pytanie z punktu widzenia przeciętnego polskiego gracza w internetowych realiach roku 2009...


==
"Napiszcie, czy czekacie na Windows 7, czy według was system ten odniesie sukces"
==


Pytanie powinno brzmieć:

"Wiem że wszyscy już używacie od dawna Windows 7, pewnie nawet od pierwszych leaków z interneta... Czy aż tak bardzo czekacie na Windows 7 RTM bo macie problemy w grach z betą?.. bo ja nie mam i sie zastanawiam czy innym też tak śmiga"

Odpowiedź brzmi:

"No proste że nam śmiga.. i to nawet lepiej niż przedtem!
I dysk rzadko mieli i tak jakby szybciej się alt+tabują programy...i się system ładuje i wyłącza szybciej!
Jak wyjdzie full to normalnie ściongnem sem na pewno sobie z torenta sem ściognem bo nadal tony trujka nie działa. A jak zadziała to może kupiem?"

daro_6

0 + - 2009-02-24 04:20

Ale ludzie biadolicie, ja posiadam winde 7 od 2 może 3 tygodnii. Miałem już wszystkie wersje XP, viste ultimate i nic nie pomogło że miałem indeks 5,6. System potrafił czasami nieżle przymulić (2gb ram). Natomiast siódemka takich ceregieli nie odstawia- boot 20s. wszystkie gry elegancko i stabilnie chodzą, o wiele lepiej niż na xp, gdzie jest słabe zarządzanie pamięcią. Co prawda to jest jescze beta i nie wszystkie sterowniki działają jak powinny, ale i na to są sposoby. I irytują mnie komentarze w stylu " to jest na silniku visty, pewnie shit.." Spróbujcie a nie gadajcie od rzeczy.

Oktawian

0 + - 2009-02-24 08:31

Czytałem trochę porównań win 7 i visty na różnych portalach i mój wniosek jest taki że różnice w zapotrzebowaniu na ram i miejsce na dysku twardym są naprawdę niewielkie, dlatego też bardzo wątpię w to że win 7 będzie taki pożądany na netbookach. Myślę że rozsądni użytkownicy wspomnianych urządzeń będą woleli pozostać jednak przy xp.

Szklana

0 + - 2009-02-24 10:09

Niech oni lepiej pomyślą cz dla przeciętnego polaka 2000 zł to jest odpowiednia cena za winde... Co najwyżej 500 w dniu premiery - max

danielj

0 + - 2009-02-24 12:04

ale takie ceny to tylko w polsce w anglii było taniej na przykład

morcin2

0 + - 2009-02-24 10:23

co ma zrobic zeby dzialal Adobe Reader pobiera cos naprawia
a nie umie dokumentu odtworzyc

force

0 + - 2009-02-24 10:38

z tego co ja czytałem to Majkrosoft idzie w kierunku takim aby wydać goły-tani system, np tylko z paintem i wordpadem, a resztę użytkownik sam sobie ściągnie co potrzebuje..za odpowiednia opłatą...myślę ze to jak najbardziej uczciwe...w domu wszystkie 3 komputery maja viste, a na swoim laptopie testuję 7 i jestem bardzo zadowolony...Burnout paradise chodzi na dobrych ustawieniach przy turionieX2 1,9 MHz 4GB ramu i ATI3200 w tle jest odpalona przeglądarka, gg , winamp i nie mam zastrzeżeń...

Jarek_z

0 + - 2009-02-24 11:11

Moja przygoda z windowsem zaczęła się od W95 jak dostałem swojego pierwszego PC. Do przesiadki na 98 zmusiła mnie lepsza stabilność, i obsługa nowych technologii i sprzętu, który między czasie został wymieniony na nowszy. W 98 brakowało mi tylko obsługi pendrivów. Z przesiadka na XP zwlekałem tak długo jak było to tylko możliwe bo dopiero w 2004. Co było powodem takiego zwlekania? Na początku nie miałem sprzętu który pozwolił by na komfortowa prace z systemem XP. Potem to była kwesta przyzwyczajenia co 3 lub 6 miesiecy przeinstalowywałem system żeby działał w miarę stabilnie. Ze wszystkimi dostępnymi latkami było całkiem OK. Potem na studiach musiałem używać programu który działał tylko pod XP i to był koniec przyjaźni z 98. Można powiedzieć ze tylko na tym zyskałem. Sprzęt był już ok, stabilność powalającą (jeden system około 18 miesięcy), sterowniki, SP2, i wreszcie bezproblemowa obsługa pendrivów.
A interfejs skonfigurowałem tak żeby wyglądał jak 98.

Co obecnie oferuje mi Vista i 7?
Fikuśny interfejs do którego będę musiał się przyzwyczaić.
Masę różnych gadżetów których nie potrzebuję bo tak jak wielu użytkowników tego serwisu używam tylko: Winampa, Przeglądarki, Odtwarzacza do filmów, Offica i DirectX do gier. Tradycyjny pulpit z 98 doskonale nadaje się do tych celów.
Należy też wspomnieć o sterownikach. Win XP jak na razie pod tym względem jest dla mnie wystarczający więc poco mi Vista lub 7?.
Przypuszczalnie win 7 oferuje większą stabilność ale moim zdaniem

Jarek_z

0 + - 2009-02-24 11:12

CD. 2

jest dużo za wcześnie żeby o tym mówić.

A co do wymagań sprzętowych to na razie mój sprzęt ich nie spełnia. Gram w Warcrafta 3 i Quake 3, Morrowind do tego się doskonale nadaje. Większość nowych tytułów mnie nie kreci a grafika to nie wszystko. Na przykład taki Oblivion grywalność już nie ta sama co w Morrowind.

Technologia dotykowa?
Czy rzeczywiście się przyda standardowym użytkownikom? Jeśli ekran dotykowy będzie szybszy od G9 to kto wie. Ale oprócz szybkości jest jeszcze kwestia ergonomii. Jakoś nie wyobrażam się jak macham rękami przed ekranem skoro mogę spokojnie trzymać myszkę. A co z czystością takiego ekranu? Znam parę osób które bardzo lubią jeść przed komputerem. Nie uśmiecha mi się czyszczenie po palcowanego ekranu co dwa dni, no chyba ze otworze firmę produkującą środki czystości.

Jeśli mam się przesiąść na nowego Windowsa to musi mi zaoferować:
1.Wzrost wydajność wystarczy 5% jak wiadomo FPS jest najważniejszy
2.Stabilność przynajmniej taka jak XP
3.Pełną obsługę procesorów wielordzeniowych
4.Rozsądne wymagania sprzętowe
5.Obsługa aplikacji 64 bitowych

Tylko 5 punktów a tak wiele dla Microsoftu.

moondrek

0 + - 2009-02-24 11:34

Zmienie komputer i system dopiero jak ten drugi będzie się uruchamiał w 5 s .

wheeny

0 + - 2009-02-24 12:19

Ja się przesiadam na 7 z xp. Trochę żałowałem, że nie przesiadłem się na vistę, ale po prostu bardziej żal mi było tych pieniędzy, a nie grywam w żadną grę DX10. Nie było sensu, poza eye-candy.

Natomiast 7 jest po prostu śliczny, jest taką ładniejszą vistą i na pewno sobie nie odmówię instalacji na jakimś nowym komputerze, który wtedy będę składał / miał. Wtedy wszystko będzie takie nowe i fajne... mniam.

Ale nie - nie ma teraz żadnych racjonalnych pododów, by z XP przesiadać się na cokolwiek. Może w 2010.

Marcin Sieradzki

0 + - 2009-02-24 13:01

Różnica w wyglądzie interfejsu graficznego jest spora gdy porówna się Windows XP oraz Windows Vista z Aero. Tu można powiedzieć, że coś jest śliczne albo i nie - kwestia gustu. Natomiast przyglądając się Windows 7 beta, jakoś nie mogę powiedzieć aby 7-ka znacząco (powalająco) różniła się od Visty.

Notabene, używam tej Visty (którą w komentarzach wielu wyciera sobie buty) i doprawdy nie mogę pojąć skąd te wszystkie narzekania. Fakt, na początku mocno przeklinałem na ten system. Nie dość, że zapłaciłem za niego ponad 300 zł, to jeszcze okazał się sporym niewypałem - na tle spatchowanego już wielokrotnie Windows XP. Sytuacja uległa zmianie po instalacji SP1 ogarnięciu pewnych problemów sprzętowych i proszę, system chodzi i śmiga bez zarzutu - poczciwy AMD 3800+, 2GB RAM i Seagate z serii 7200.10.

Ciekaw jestem czy Windows 7 (finalną wersję) będziecie nadal instalować na konfiguracjach, na których 1.5-2 lata temu instalowaliście pierwsze kopie Windows Vista. Bo czasami można zaobserwować tego typu porównania.

tanakov

0 + - 2009-02-24 13:04

No cóż pozostaje czekać..... Testy Visty też zapierały dech... Interfejs Aero... Bomba.. chwalony co nie miara (z zapłonem) okazał się niewypał.
Programiści Microsoftu są na dobrej drodze oby tylko nie okazało się za ponaglani pozytywnymi opiniami nie weszli na rynek za szybko i nie zepsuli tego co już zrobili.
Pozdrawiam

Colidace

0 + - 2009-02-24 13:27

Z niecierpliwoscia czekam na W7 i mam nadzieje ze bedzie to dobry produkt ktory zdobedzie uznanie. W innym przypadku renoma M$ spadnie ponizej akceptowalnego poziomu i jako gracz obowiam sie ze Linuks lub Apple moze wypierac wizje PC+Windows jako platformy do gier, a tym samym pogrzebia doszczetnie niektore gatunki gier komputerowych. Ja rozumiem ze sa konsole ale dla kogos kto ma prawie 40 lat to "te" konsolowe gry to dla mnie zadna rozrywka. Strategie, handlowki, symulatory, porzadne rts-y i te nieszczesne celowanie padem w FPS-ach lol. To dla dzieci nie dla mnie.

Amadis

0 + - 2009-02-24 14:01

już nie mogę się doczekać nowego systemu Microsoftu zapowiada się całkiem nieźle.

Fiona

0 + - 2009-02-24 15:01

A ja sobie pozwolę na prowokację:

Ciekawe ile z osób deklarujących zakup Win7 kupi go w sklepie, a ile na.... torrentach ???

Bo bez urazy inaczejh się patrzy jak zapłacisz (wcale nie mało) inaczej jak zapłacisz tylko za... prąd.

Można mnie już rozstrzelać za prowokację ;P

Jakub Kalina

0 + - 2009-02-24 23:21

Prowokacja prowokacją. I tak nie ma się co czarować, że 7 *kupi* każdy potrzebujący notebooka po premierze tego systemu. Sam czułem się trochę sfrustrowany dopłacając za system, który włączyłem raz, zmuszony do zakupu polityką producenta, która czasem nie pozostawia wyboru.

jeomax.co.uk

0 + - 2009-02-24 15:28

Daj mi Panie Boze takich ignorantow w postaci klientow i bede szczesliwy do konca zycia :)

smigacz

0 + - 2009-02-24 16:53

A powiedzcie mi czy na Windows 7 bez problemu działa 3D Mark Vantage? Właśnie sobie ściągnąłem .iso bo chce w końcu zbenchmarkować kompa na DX10. Visty nie ośmieliłem się zainstalować :P

poandy

0 + - 2009-02-24 18:00

Brakuje mi jednego.Jak były prowadzone prace nad vista wielu
patrzyło na nową obsługę plików(nie fat ani ntfs tylko "coś"nowego)jak nic nie wypaliło wielu było zawiedzionych.
Teraz w zapowiedziach nie ma nic rewolucyjnego czy też umkneło to gdzieś z boku.Gadżety graficzne wielu nie przekonają,przecież wielu użytkowników robi sobie xp z różnymi bajerami.

Dante

0 + - 2009-02-24 20:23

Przesiadłem się z XP na 7-64bit i jestem zadowolony. Nie używam większości wodotrysków i Aero bo mi to do szczęścia nie jest potrzebne. Akurat nie zauważyłem, by mniej ramu brał, mnie na dzień dobry 25% z 4GB czyli jak w Viście ok 800 - 1000 MB, chodzi stabilnie.
Nie zainstalowało mi sieciówki 3Coma (i Intela) co mnie trochę dziwi. Dodatkowo jakaś aktualizacja 7 powoduje zmniejszenie przepustowości łącza z 100 na 10 ale na szczęście wystarczy zrobić rollback i przywraca poprzednie sterowniki(realtek).

Co do tego całego Aero to uważam, że nie dorasta do pięt Linuxowi+Beryl, wystarczy na youtobe sobie zobaczyć co i jak. Nie ukrywam, iż zastosowanie w 7 pulpitów było by czymś super i tak nie od dzisiaj wiadomo, że Okienka zrzynają ile wlezie z linucha i pulpity to by było coś.

Myślę, że 7 zastąpi XP i niechciana Vistę. Szczególnie, że pod koniec roku większość komputerów w standardzie będzie miało 2 - 4 GB ramu (już większość ma). Jedynie co martwi to fakt, iż udostępniona wersja bety to ultimate (nie premium czy home). Dodatkowo 7 to udoskonalona Vista(odgrzany kotlet, chociaż z wieloma zmianami). Ja jestem w stanie za system zapłacić 500zł, co wydaje mi się już za dużą kwotą, ale jakoś bym to przeżył.

Moim zdaniem, system ten powinien pójść bardziej w personalizację, oraz otwartość dla użytkownika (jak linux), wiele rzeczy nie jest potrzebne każdemu, a MS na siłę je wc

ADHDready

0 + - 2009-02-24 21:34

...to początek końca, Panowie...

wwwojtek1

0 + - 2009-02-25 08:41

Ciekawe czy uda się zainstalować ten system na moim kompie z procesorem Duron 1.6 i Radeonem 9600 :)

Visty odpalic się nie udało, bo koszmarnie wolno chodziła :)

Martinez

0 + - 2009-02-25 15:36

nie ma różnicy ;)

Martinez

0 + - 2009-02-25 15:38

występuje tak zwany "brak róźnicy"

Martinez

0 + - 2009-02-25 15:40

kolego Czajnik nie "grzej" się i nie ubliżaj innym użytkownikom od "matołów" - trochę wychowania by się przydało, chyba, że twój poziom to podstawówka !

kamil

0 + - 2009-02-25 20:00

"Windows 7 kontra Ubuntu z najnowszym KDE": będzie ciekawie :)

michu82

0 + - 2009-02-26 20:16

Testowałem betę siódemki i powiem ,że byłem zachwycony.Jedyny minus ,że nie wszystko na niej chodzi(kamerka internetowa),ale poza tym jest szybki ,stabilny,gierki chodzą elegancko i pasują sterowniki i programy od Visty.Mimo,że byłem zadowolony wróciłem do starego xp

Lathander

0 + - 2009-02-28 11:57

Wolneijsza w grach? cos tu sie nie trzyma calosci, osobiscie uwazam ze Win7 jest znacznie szybszy i wydajniejszy w grach nawet jestem sklonny powiedziec, ze jest wydajniejszy niz XP - oczywiscie nie kazy sie ze man zgodzi ale to juz sa moje odczucia i wrazenia;)

Aktualnie siedze caly czas na Win7 i jestem zachwycony mam jednak dwa drobne problemy ktore mnie irytuja...
1. Daemon Tool + Win7 = no coz.. kazdy wie o czym mowa,
2. Drobne problemy przy filmach obraz wyglada jakby byla wlaczona opcja sharpness i to na maxa, probowalem instalowac rozne rodzaje kodekow z mysla, ze to ich wina ale niestey nic nie pomoglo a systemu nie chce mi sie reinstalowac :P

Takze, jesli chce ogladac film czy tez zagrac w cos co z obrazu musze restartowac kompa i odpalac Xpka (tak wiem, sa inne programy...)


Osobiscie czekam na premiere Win7 i mam nadzieje, ze bedzie jeszcze lepszy niz jest oraz, ze te dwa drobne bledy zostana poprawione ;) a tak zapomnialem Gadzety niestey nie dzialaja mi nie wiem dlaczego ale po pewnym restarcie nie wyswietlily sie... no ale nie przeszkadza mi to bo nie potrzebuje ich...

Sorry za brak polskich znakow itp, ale siedze na laptopie ;] pozdrawiam.

adriano11

0 + - 2009-03-02 17:21

Ja ta czekam na premiere Windows 7 :) Tylko żeby wreszcie usuneli ten błąd w WMP 12 ;P

adriano11

0 + - 2009-03-09 16:37

Miało być "Ja tam czekam na premierę Windows 7 :)" .

AiDec

0 + - 2009-03-04 02:48

No dobra, poczytalem o tym Windows 7 i cholera nie znalazlem nic co by mnie przekonalo. Jedynie kilka przydatnych drobiazgow ktore rownie dobrze mozna bylo zapiac do XP... Zadnej rewolucji, nawet ewolucja ledwo zauwazalna :/

maciek

0 + - 2009-04-29 18:58

nie zauważyłem aby 7 był szybszy od visty, np. pasjans zamyka się dopiero po kilku sekundach w co najmniej 9 przypadkach na 10, wiele rzeczy jest jeszcze do poprawienia
co do wyglądu to 7 jest zdecydowanie ładniejsza, bardzo spodobały mi się nowe rozwiązania
jakoś nie spieszno mi do kupna 7-demki, wydać kilka stówek na system gdy za poprzedni dopiero co zapłaciłem - to mi się nie uśmiecha, co innego gdyby zaproponowali upgrade z visty za jakąś sensowną dopłatę to bym się skusił. ale pewnie nigdy czegoś takiego się nie doczekam :(

gumi111

0 + - 2010-01-12 17:51

witam wszystkich nie znam się na systemach tak jak wy ale mógł bi mi ktoś pomóc bo ja system jest włączony i postoi jakąś godzinkę to puzniej dysk twardy staje i nie można go ruszyś trzeba zrobić reset czy może ktoś ma większe doświadczenie pomożecie proszę a to jest 7 komercyjna od kolegi

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie

Polecamy

SteelSeries Diablo 3 Headset, Mouse i QcK Limited Edition - test, cena, opinie
Akcesoria SteelSeries to pozycja obowiązkowa dla każdego fana gry Diablo III. ...
kategoria: myszki producent: SteelSeries Ocena: - 22
HTC One V - test, cena, opinie
HTC One V to świetny smartfon uniwersalny, którym posłużyć może się ...
kategoria: smartfony, telefony producent: HTC Ocena: 9 18
Creative ZiiSound D5x i DSx oraz GigaWorks G500 - test, cena, opinie
Test głośników Creative ZiiSound (bezprzewodowe) oraz GigaWorks ProGamer ...
kategoria: głośniki producent: Creative Ocena: 7 24
Asus Transformer Pad 300 - cena, test, opinie
Bardzo dobrej jakości moduły foto-wideo, wysoka wydajność dzięki ...
kategoria: tablety PC producent: Asus Ocena: 6 26
Poradnik komunijny 2012
Wspólnie z Partnerami przygotowaliśmy poradnik komunijny. Zawarliśmy w nim ...
kategoria: drukarki, skanery producent: Asus Ocena: - 142