Gry

Assassin's Creed: edycja dla zielonych

opublikowano przez redakcja w dniu 2017-10-31

Assassin's Creed: Origins

Jaka karta graficzna do Assassin's Creed: Origins?

Rozdzielczość 1920x1080 (FullHD)

Nie ma co się oszukiwać, jeśli mowa o maksymalnych ustawieniach to nawet rozdzielczość FullHD stawia spore wymagania względem kart graficznych. Do w miarę komfortowej rozrywki potrzeba minimum GTX 1060. A jeśli ktoś myśli o zabawie przy 60 kl/s niezależnie od sytuacji na ekranie to bez 1080 się nie obejdzie.

Rozdzielczość 2560x1440 (QHD)

Zabawa w QHD jest adresowana do posiadaczy najmocniejszych kart Nvidii z obecnej generacji. W miarę płynną rozgrywkę zapaweni mocno podkręcony autorski GTX 1070 lub referencyjna 1080. Jeśli natomiast ktoś nie może żyć bez 60 kl/s to tutaj w zasadzie nie ma już żadnego pola manewru (przy ustawianich ultra) - GTX 1080 Ti to jedyna opcja.

Rozdzielczość 3840x2160 (UHD)

Raczej nikogo nie zaskoczymy, jeśli napiszemy, że przy rozdzielczości UHD sensowna zabawa jest możliwa jedynie na najmocniejszej karcie (dla graczy) Nvidii - GTX 1080 Ti. Jednak nawet w jej przypadku nie mówimy tutaj o 60 kl/s średnio. Tyle da się uzyskać nieco obniżająć (o jedno oczko) poziom kilku opcji.

Duży może więcej?

Assassin's Creed: Origins stawia spore wymagania względem kart graficznych. Maksymalne ustawienia potrafią mocno dać w kość konstrukcjom ze średniej półki wydajnościowej, szczególnie tym sygnowanym logiem AMD. Nie jest to nic nowego, wszak seria AC od dość dawna lepiej działa na kartach Nvidii, ale tym razem jest to znacznie mocniej zaakcentowane.

Assassin's Creed: Origins

Ostatecznie o ile dwuletni cykl produkcyjny wyszedł grze przekrojowo na zdrowie, o tyle optymalizacja w zasadzie pozostała na tym samym - przeciętnym poziomie, co i w poprzedniej odsłonie. Tyle, że teraz mamy mocniejsze karty graficzne, a więc wyniki i słupki już tak nie straszą jak wcześniej. Nie zmienia to faktu, że pod tym względem Assassin's Creed: Origins producentowi chwały nie przynosi.

Autorzy: Maciej Piotrowski, Maciej Słaboszewski

marketplace

Komentarze

40
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    W takim razie gra jest słabo zoptymalizowana, bo wygląda powiedzmy sobie wprost... jak inne gry sprzed 3-4 lat. Do komfortowej zabawy w FHD karta 1070, 1080 ?? Żart.
    Zaloguj się
  • avatar
    Może kiedyś się skusze w jakieś promocji jak wyjdzie wersja z wszystkimi dodatkami.

    Szkoda że w teście nie dodaliście testu skalowania CPU. Z tego co można przeczytać na steam i forum ubi, przez to że AC:O ma 2 systemy DRM: VMProtect i Denuvo które pracują na raz, i5-ątki zaliczają straszne dropy a "stare" i7 z 4 jajkami działają cały czas na 80%+. Co jak wiadomo z pastą do zębów od Intela powoduje kosmiczne temperatury.

    Zapewnię wersja crack będzie działać (o wiele) lepiej, tak samo było z Rime...

    Zaloguj się
  • avatar
    Do w pełni komfortowej gry w 60fpsach w mizernym 1080p trzeba mieć titana x albo 1080ti? O matko....
    Zaloguj się
  • avatar
    Chcesz grac w rozne gry (a nie w 3 czy 4 wybrane tytuly) to Nvidia.
    Chyba, ze AMD w koncu odblokuje te tajemne moce i pipeline w Vedze, ale jakos im sie nie spieszy.
    Zaloguj się
  • avatar
    różnica pomiędzy ultra a bardzo niskie podobna jak w grach z lat 90 pomiędzy ultra a bardzo wysokie
    Zaloguj się
  • avatar
    Generalnie to Ubisoft ma monopol na w miarę przyzwoite AI/SI przeciwników więc jakiakolwiek PVE lub kooperacja z nieskryptowanym dynamicznym i wymagającym myślenia AI to tylko u nich ma sens. Konkurencji nie mają praktycznie żadnej.
    Assasin's Creed podobnie jak Ghost Recon Wildlands czy Rainbow Six Siege mimo wszystko są o około 5 lat za The Division jeżeli w ogóle komukolwiek w rozsądnym czasie uda się dokonać takiego przełomu w ciągu najbliższych lat.
  • avatar
    Najładniejszy multiplatformowy sandboks.
  • avatar
    "Do w miarę komfortowej rozrywki potrzeba minimum GTX 1060".
    To już karty typu hd 7970 / r9 280x / gtx 770 teraz są klasyfikowane jako słabe? Zauważyłem że wszystko co jest starsze od najnowszych generacji określane jest jako gorsze, a nie przekłada się to w testach wydajnościowych.
    Tak samo redaktorzy zmieniają zdanie - g4600 nie tak dawno przeze mnie wspomniane w komentarzu pod jakimś artykułem było wyśmiane, a teraz w rankingu procesorów do 500 zł jest określone jako o wiele lepsze od g4560 i jako prawie że klon i3 6100.
  • avatar
    Tu macie testy CPU. http://gamegpu.com/action-/-fps-/-tps/assassin-s-creed-origins-test-gpu-cpu
    Zdecydowanie warto mieć i7 w tej grze. :) Na pewno jak wyjdzie crack to wszystko się wyjaśni, bo zapewne UBI jak zawsze kłamię że zabezpieczenia nie nakładają narzutu na CPU :)
    Zaloguj się
  • avatar
    w rozdzialce 2 ka AA na wysoki poziom jest nie potrzebne na niskim wystarcza idealnie a dostajemy mega boost fps za to i gra sie idealnie! Gra super polecam!
    Zaloguj się
  • avatar
    Opraa graficzna totalnie nierówna - są miejsca gdzie gra wygląda jakby to było AC2.
    Dropy chwilami też się ostro pojawiaja.
    Postacie potrafią lewitować nad ziemią.
    Jak kogoś cieszyła blokująca sie płotka w wiedzminie to w assasinie będzie zachwycony tym ficzerem.
    System walki strasznie drewniany.
  • avatar
    Wyjątkowo ładne scenerie są w tym nowym AC, grafika wygląda kapitalnie i na tle takiej jakości wymagania sprzętowe wcale mnie nie zaskakują.

    https://www.youtube.com/watch?v=Q7jqOWsQw5o

    https://s1.postimg.org/20lo9wkyh9/37950649652_7f5abdce06_o.jpg
    https://s1.postimg.org/8m3i0xm0fh/37257632414_b18fa423ac_h.jpg
    https://s1.postimg.org/59ks6k9iot/37950653792_0baa830d00_ok.jpg
  • avatar
    Tutaj ważniejszy był test samego CPU niż karty graficznej bo jak wiemy DX11 odkąd się pojawiło nie było złotym środkiem dla GPU od ATI/AMD.
    Niby tak ciężko jest zoptymalizować grę pod wiele wątków procesora a według pierwszych przecieków mimo ,że gra czerpie garściami z DX11 czyli wracamy się do 2012-2014 roku patrząc na grafikę i możliwości tego API to jednak udało się wcisnąć tutaj obsługę wielowątkowych procesorów.
    Mimo ,że efektywność tego rozwiązania pozostawia wiele do życzenia jasno to pokazuje ,że jednak więcej wątków gdy ta efektywność wzrośnie będzie lepsza o wyższego zegara.
    12t INTELA przeciwko 24t AMD wygrywa 4% mimo różnica maksymalna w zegarach jest na korzyść NIEBIESKICH i wynosi 1300Mhz w kilku wątkach ale CZERWONE CPU nadrabia tym ,że ma 100% więcej wątków.
    Pierwsza gra ,która pojawi się z obsługą przynajmniej 36wątków CPU z efektywnością na poziomie 50% będzie długo gościć w testach redakcji by pokazać jak deweloperzy lecą na łatwiznę bo nagle okazuje się ,że nawet przy API DX11 można obsługiwać 24wątki CPU mimo ,że wymaga to wiele do życzenia jeszcze.
    Zaloguj się
    -2
  • avatar
    Gra optymalizowana pod NVIDIĘ a FPS gorszy niż w takim WOLFESTEIN 2 gdzie gra czerpie pełną garścią z FICZERÓW Polarisa i Vegi.
    Tak czy inaczej DX11 to będzie przeszłość i jak komentarz powyżej rzeczywiście multiplatformowo gra wygląda ładnie ale nic po za to co zostało już w grach zaprezentowane w 2014roku.
    Zaloguj się
    -5
  • avatar
    + AI przeciwników
    - Zwierzęta zawieszają się na górkach :( (nie jest to lewitacja jak w AC: Unity ;)
    - irytujący początek
    - dziwny system walki
  • avatar
    Chodzi to słabo, ale z drugiej strony nawet na niskich detalach nie wygląda źle.
  • avatar
    Minusy


    - mało interesujący początek gry - Heee?ze co gra odrazu polyka!

    - irytujące zbieractwo - najlepsze zbieractwo jakie od dawna w grze widzailem praktycznnie nie wymusza ciaglego farmienia! i to instant podnoszenie EPIK! nie rozumiem za co tu minus jest!


    - mało charyzmatyczny główny bohater, - no ja nie iwem w co wy gracie! to pierwszy bohater w AC ktry nie jest nie charyzmatyczny! jest naprawde spoko


    - drobne błędy techniczne. - i tak jest ich mniej niz sie spodziewalem ale tak zgadzam sie sa! nie jednego questa trzeba powtarzac bo sie cos zwiesza ale i tak nie jest dramatychnie.
  • avatar
    Sam sie wkleilo 2 razy do usuniecia!
  • avatar
    tutaj trzeba było zrobić test na procesorze który ma więcej osób czyli i5. ma to duże znaczenie ponieważ wiadomo już że gra + jej zabezpieczenia na takiej i5 biorą praktycznie cały czas 100% procesora na każdym rdzeniu (na patchu 1.03 też)