Na topie

Jakie gogle wirtualnej rzeczywistości? | TOP 5 gogli VR

Autor:

Szef strefy Komputery

więcej artykułów ze strefy:
Komputery

Jakie gogle wirtualnej rzeczywistości wybrać? Przedstawiamy 5 najlepszych modeli przeznaczonych zarówno do komputerów, konsol jak i smartfonów.

  • Jakie gogle wirtualnej rzeczywistości? | TOP 5 gogli VR | zdjęcie 1
Ocena redakcji

5

super

 

A A

Przedstawiamy zestawienie Top 5 gogli wirtualnej rzeczywistości. Znajdziecie tu najdroższe i najbardziej zaawansowane gogle podłączane do komputera, konsoli jak i konstrukcje wykorzystujące smartfony. Technologia VR dopiero wkracza do naszych domów i warto rozsądnie wybrać najbardziej przydatny dla nas model. Które z rozwiązań jest najbardziej przyszłościowe? Zapraszamy do naszego zestawienia!

Oto lista 5 najlepszych modeli gogli VR:

 

HTC Vive

HTC Vive to obecnie najbardziej zaawansowane technologicznie gogle wirtualnej rzeczywistości podłączane do komputera. Czujniki umożliwiają poruszanie się po określonym obszarze, a kontrolery pozwalają operować dłońmi w wirtualnej rzeczywistości. Olbrzymim plusem jest również wsparcie Steam. Niestety to wszystko ma swoje odbicie w cenie. Przyda się też komputer wyposażony w wydajną kartę graficzną.

Najważniejsze cechy

Typ gogli VR
do komputera PC

Pełna specyfikacja

96%

Ocena benchmark.pl

Oculus Rift

Ufundowane na Kickstaterze gogle Oculus Rift (podłączane do komputera) praktycznie przywróciły wirtualną rzeczywistość do łask i spowodowały wysyp innych konstrukcji. Oferują doskonałą jakość obrazu (rozdzielczość 2560 x 1200). Marka Oculus Rift jest obecnie własnością Facebooka, więc należy się spodziewać dalszego rozwoju tego projektu. Gogle oparte są na systemie Oculus, który jest wykorzystywany również w Samsung Gear VR.

Najważniejsze cechy

Typ gogli VR
do komputera PC

Pełna specyfikacja

90%

Ocena benchmark.pl

Samsung Gear VR z kontrolerem

Najnowsza wersja gogli Samsung Gear VR - które są przeznaczone dla smartfonów od Galaxy S6 wzwyż - to kilka mniejszych usprawnień (np. powiększone pole widzenia) oraz kontroler ruchowy, co przenosi zabawę w VR na zupełnie inny poziom. Wersja z kontrolerem jest 100 zł droższa od poprzedniej, ale naprawdę warto się nią zainteresować.

Najważniejsze cechy

Typ gogli VR
do smartfonów

Pełna specyfikacja

96%

Ocena benchmark.pl

Samsung Gear VR (Lite)

Samsung Gear VR to obecnie najlepsze gogle VR wykorzystujące smartfony. Niestety są ograniczone jedynie do modeli Samsung Galaxy od S6 wzwyż (również Note 5). Wyposażone w touchpad, przyciski sterujące oraz własny żyroskop napędzane są przez system Oculus. Są bardzo wygodne w użyciu, wystarczy jedynie zainstalować smartfon w goglach, by cieszyć się wirtualną rzeczywistością - cała kontrola przebiega poprzez gogle.

Najważniejsze cechy

Typ gogli VR
do smartfonów

Pełna specyfikacja

100%

Ocena benchmark.pl

Sony Playstation VR

Sony Playstation VR to świetna propozycja dla posiadaczy konsoli Playstation 4. Charakteryzują się 5,7-calowym wyświetlaczem OLED o rozdzielczości 1920 x 1080.  Cena gogli Sony nie jest specjalnie wygórowana, chociaż trzeba również zainwestować w kontrolery i kamerkę. Sony dobrze wspiera swoje gogle i można na nich zagrać w takie hity jak Resident Evil VII.

Najważniejsze cechy

Typ gogli VR
do konsoli Sony Playstation 4

Pełna specyfikacja

80%

Ocena benchmark.pl

Jakie gogle wybrać?

Jeśli chcecie zakosztować wirtualnej rzeczywistości na konsoli wybór jest właściwie tylko jeden, czyli gogle Sony do Playstation 4 (Pro). Użytkownicy Xboxa One (X) na razie muszą obejść się ze smakiem. Na gogle PSVR znajdziecie sporo ciekawych tytułów. W przypadku smartfonów bezkonkurencyjne są gogle Samsunga - głównie dzięki wsparciu systemu Oculus - ale niestety działają one tylko z flagowcami Samsunga. Jeśli chodzi o gogle do komputera mamy do dyspozycji dwie konkurencyjne konstrukcje o zbliżonych możliwościach - czyli HTC Vive i Oculus Rift. Warto jednak zauważyć, że firma HTC zapowiedziała już bezprzewodową wersję swoich gogli o nazwie Focus.

Może Cię zainteresować:

Odsłon: 20058 Skomentuj artykuł
Komentarze

9

Udostępnij
  1. HomeAudio
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2017-12-08 14:20

    Trochę nie zgadzam się z oceną poszczególnych gogli przez benchmark.pl - a mianowicie chodzi mi o to że niby Vive lepszy od Rifta (ilość gwiazdek na to wskazuje). Vive ma tylko jeden faktyczny plus - bardziej precyzyjne śledzenie W DUŻYCH pomieszczeniach (obszar 2x2m Oculus Rift radzi sobie wyśmienicie).

    Natomiast Oculus ma masę innych plusów:
    - jest tańszy (łącznie z rewelacyjnymi słuchawkami w komplecie) niż HTC Vive
    - jest lżejszy niż HTC Vive
    - ma mniej sztywny kabel do headsetu niż HTC Vive
    - ma ZDECYDOWANIE najlepsze kontrolery ruchowe na rynku
    - jest zauważalnie mniejszy Screen Dor Effect niż w HTC Vive - przez co obraz wydaje się ostrzejszy (dlatego wszyscy wybierają Rifta do zabawy w Elite Dangerous albo wyścigach samochodowych)
    - Sweet Spot soczewek jest większy niż w HTC Vive - więc aby złapać ostrość nie musimy aż tak precyzyjnie pozycjonować headsetu na głowie
    - bez kombinowania działa podstawowy sklep Oculusa ORAZ bez kombinowania działa Steam - co sprawia że wybór gier jest ogromny (nawet dla laika)
    - Core 2.0 i Oculus Dash !!!
    - dzięki zastosowanym materiałom - headset nie sprzyja tak intensywnemu parowaniu soczewek jak w HTC Vive
    - łatwiejsze podłączenie i konfiguracja niż HTC Vive

    Wg. mnie Oculus RIft jest zdecydowanym numerem jeden na rynku. Przemyślcie oceny ;)

    Skomentuj

    1. Marcin Jaskólski
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2017-12-08 16:17

      Wiele zależy od osobistych preferencji. Ja na ten moment chyba wybrałbym Vive - gdyby ceny wciąż mnie nie odstraszały

      Skomentuj

      1. HomeAudio
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-12-08 17:03

        A jakieś argumenty?

        Skomentuj

  2. HomeAudio
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2017-12-08 14:31

    "Warto jednak zauważyć, że firma HTC zapowiedziała już bezprzewodową wersję swoich gogli o nazwie Focus."

    No tak... zapowiedzieli... a o Oculus GO dostępnym już od początku 2018r zapomnieliście? A o Project Santa Cruz dostępnym pewnie od połowy 2018 też nic nie piszecie? Tylko HTC coś tam sobie "zapowiada"?

    BTW: A gdzie w zestawieniu jakikolwiek model od Microsoftu? W tej chwili są 5 producenci: Acer, Dell, HP, Lenovo i Samsung. Ceny też mają bardzo konkurencyjne jak również zapewnione wsparcie platformy Steam. tez warto rozważyć przy świątecznych zakupach.

    Skomentuj

    1. Marcin Jaskólski
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2017-12-08 16:20

      W tym przypadku oddzieliliśmy gogle VR od AR. Myślę, że o wszystkich wspomnianych przez Ciebie modelach pisaliśmy w naszych newsach. Gdy trafią w nasze ręce możecie też liczyć na testy i polecenia. Wspomniałem akurat o goglach HTC, bo wydaje mi się, że mają spore szanse na popularyzacje.

      Skomentuj

      1. HomeAudio
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2017-12-08 17:05

        "Mixed Reality" od Microsoftu ABSOLUTNIE nie ma nic wspólnego z rozszerzoną rzeczywistością (AR). To zwykłe gogle VR z Inside-Out trackingiem (działające dokładnie tak samo jak zapowiadane samodzielne gogle HTC czy tez Oculus GO/Project Santa Cruz - wszystkie też mają Inside-Out tracking).

        Skomentuj Historia edycji

      2. Yamaraj6
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-12-10 21:18

        Rozumiem że nie każdy musi się znać na wszystkim ale jak już się pisze o czymś artykuł wypadałoby poczytać na ten temat i dowiedzieć paru rzeczy.
        Np. tego że Microsoft Mixed Reality to gogle VR a nie AR, że oferują w tej chwili najlepszą jakość obrazu w najniższej cenie oraz że nie trzeba rozkładać 2 kamer na 2 końcach pokoju żeby w ogóle ich używać.

        Poza tym po co umieszczać 2 razy te same gogle od samsunga, przecież można umieścić też Daydreamy, które działają z większą ilością smartfonów różnych producentów.

        Skomentuj

  3. HanJammer
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-12-08 18:38

    Przewaga techniczna Vive nad Riftem CV1 polega na wbudowanej kamerze i trochę lepszym rozwiązaniu roomscale (nie są wymagane kable do 'latarni'). Poza tym CV1 ma same zalety. Działa równie dobrze z aplikacjami przeznaczonymi dla niego jak i tymi ze Steam VR. Poza tym o jakim "systemie Oculus" mowa?
    A wstawianie w grudniu 2017 renderu Oculusa z 2013 (?) roku - który nie przypomina w niczym CV1 czy nawet wersji DK1/DK2... No nie wiem czy śmiać się czy płakać.

    Słowem też nie wspomnieliście o headsetach MR (w praktyce VR) od Acera, Della, Samsunga itd.

    Skomentuj Historia edycji

    1. HomeAudio
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-12-08 18:47

      "Poza tym o jakim "systemie Oculus" mowa"

      Pewnie chodzi o Oculus Store i ich platformę do uruchomienia aplikacji.

      Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!