Na topie

Podsumowanie

Autor:

Szef strefy Laptopy

więcej artykułów ze strefy:
Laptopy

A A

Testowałem już w swojej karierze różne laptopy. Od najtańszych modeli za kilkaset złotych, przez smukłe ultrabooki, biznesowe komputery przeznaczone głównie do pracy, aż po laptopy gamingowe. Byłem też przekonany, że nic nie jest w stanie mnie już zaskoczyć, ale Hyperbook GTR87 VR zdołał tego dokonać. To prawdziwy potwór, a nie zwykły laptop.

Hyperbook GTR87 VR SLI przód

Wystarczy zresztą na niego spojrzeć. Jego rozmiary są imponujące, waga jeszcze bardziej, solidność konstrukcji też robi wrażenie. Gdyby tego było mało, to do jego zasilania potrzebne są aż dwa sporych rozmiarów zasilacze, które podłącza się do komputera za pośrednictwem odpowiedniej przejściówki. Mobilny sprzęt? Nie sądzę. Chyba że ktoś się uprze, ale nie widzę okoliczności, które mogłoby mnie skłonić do regularnego przemieszczania się z tym sprzętem.

Hyperbook GTR87 VR SLI

Mniejsza jednak o jego rozmiary (w końcu nie powinny się liczyć, prawda?). To, co ważne, jest niewidoczne dla oczu i znajduje się w środku. A tutaj znajdziemy samo dobro. Podzespoły z absolutnie najwyższej półki, które gwarantują wydajność, jakiej nie spotkałem jeszcze w żadnym laptopie - dwie karty Nvidia Geforce GTX 1080, procesor Intel Core i7-6700K, 64 GB pamięci RAM i dysk SSD 512 GB. To pierwszy laptop, w którym zastosowanie ekranu UltraHD naprawdę ma sens. Tylko tutaj możesz odpalić Wiedźmina w 4K w jakości Uber i cieszyć stabilnymi 60 klatkami na sekundę. Wrażenia? Bezcenne :)

Hyperbook GTR87 VR SLI profil

Oczywiście to wszystko odpowiednio kosztuje. Ten konkretny model, wyceniony był w trakcie trwania testów na 18 900 zł. Czy chcecie abym to komentował? Powiem tak, wydaje się to absurdalnie dużo, ale z tego co widziałem, konkurencja liczy sobie znacznie więcej za sprzęt o zbliżonej konfiguracji. Czy warto? A czy opłaca się kupować najdroższe, najszybsze samochody?

Poza tym chcąc złożyć klasycznego peceta w takiej konfiguracji, wliczając w to monitor Ultra HD, to cena zestawu nie będzie aż tak bardzo znacząco odbiegać od tego Hyperbooka (chociaż wciąż będzie niższa o ok. 4 tys.).

Ocena końcowa:

  • niesamowita wydajność
  • płynna animacja w rozdzielczości UHD w najwyższych ustawieniach
  • wysokiej jakości ekran UHD
  • wygodna klawiatura
  • bardzo duża liczba złącz
  • solidna konstrukcja
  • niezły system audio
     
  • ciężki i praktycznie niemobilny
  • duży pobór mocy (dwa zasilacze!)
  • głośna praca wentylatorów
  • mocno nagrzewające się elementy obudowy

93%

Dobry produktSuper wydajnośćSuper wydajność 3D

Laptopa do testów dostarczył sklep hyperbook.pl

Odsłon: 16632 Skomentuj artykuł
Komentarze

40

Udostępnij
  1. Halidar
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2016-09-06 09:29

    Dwa zasilacze...

    Skomentuj

    1. benutzer
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2016-09-06 10:39

      Czyli kosztuje tyle co 10 konsol i dobry ultrabook i wyje jak odkurzacz? Niesamowite...........

      Skomentuj

    2. BrumBrumBrum
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-09-07 10:26

      no niezły ten hyperbook. ale pytania:
      1. czy to coś potrafi robić na jednym zasilaczu? oczywiście z ograniczoną wydajnością aby wyrobić.
      2. jaki jest sens montowania w tym monstrum baterii? bo ja sensu nie widzę.
      3. przy tak ogromnej baterii brakuje w tym lapku jednego złącza ........ gniazdka 230V aby na kempingu podłączyć sobie czajnik :D

      taki laptop ma sens dla maniaka gier z zasobnym portfelem, który lubi się przemieszczać to tu, to tam. Dla pozostałych dobrym wyborej jest jednak blaszak, albo nawet coś typu barebone. poza ceną, najbardziej uciążliwy w tym "laptopie" jest odkurzacz.

      Skomentuj

  2. komputerowynoob
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2016-09-06 09:34

    wow "18 9000 zł w testowanej konfiguracji" droga ta wersja testowa :))

    Skomentuj

    1. Komendator
      Oceń komentarz:

      6    

      Opublikowano: 2016-09-06 10:10

      Łał.....tak drogiego laptopa to jeszcze nie widziałem:)
      Ja w tej cenie wolałbym kupić nowy samochód i porządny PC.

      Skomentuj

      1. musslik
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-09-06 11:40

        za 19k to ty nowego samochodu nie kupisz ;)

        Skomentuj

    2. Mariusz Ignar
      Oceń komentarz:

      6    

      Opublikowano: 2016-09-06 12:58

      A tam. Jedno zero w jedną czy drugą stronę ;)
      Już poprawione.

      Skomentuj

      1. DooM3R
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-09-12 18:53

        Przy tej cenie to i tak bez znaczenia ;)

        Skomentuj

  3. Dudzio993
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-09-06 09:41

    Chciałbym zobaczyć porównanie między Acer Predator a tym tutaj :)

    Skomentuj

  4. qverious
    Oceń komentarz:

    9    

    Opublikowano: 2016-09-06 10:17

    Masa pieniędzy. Ja jakbym miał tyle do wydania na sprzęt elektroniczny to kupiłbym: desktopa z GTX 1080 i monitorem 27" (2560x1440) i mobilny laptop z integrą który byłby mniejszy, lżejszy i dłużej trzymał na baterii i jeszcze pewnie kilka tysięcy by zostało.

    Skomentuj Historia edycji

    1. ssinn
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2016-09-06 10:43

      Zgadzam się z Tobą, wręcz ciężko mi wyobrazić sobie docelowego odbiorce dla tego sprzętu.

      Skomentuj

    1. Mariusz Ignar
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2016-09-06 11:50

      Mogę zdradzić rąbka tajemnicy - już niedługo będzie na benchmarku test laptopa z GTX 1070 i 17-calowym ekranem Full HD o odświeżaniu 120 Hz :)

      Skomentuj

      1. Rebelmind
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-09-06 16:11

        A zapowiada się jakiś test niereferentów 1060 3GB? Bo to już trochu wody upłynęło od premiery, a i z dostępnością jest lepiej...

        Skomentuj

    1. Sanctrum
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2016-09-06 15:35

      Eee tam. Osobiście posiadam Asusa G751JY (4,2 kg + 1kg zasilacz) i wożę go furą na weekend w trasę 90km w jedną stronę. Z domu do fury mam 2 piętra i 20 metrów... i to wystarczy abym miał dość jego wagi gdy plecak noszę na jednym ramieniu. Ale zdecydowanie jest to nadal super wygodne i zajmuje mało miejsca w porównaniu do targania desktopa z całym "rynsztunkiem" - monitor, klawiatura, kable (czego nie praktykuję już od 15 lat - nie te czasy), a potem łączenie tego na kolanach pod stołem... a w drodze powrotnej identyczna "przygoda" i do tego jeszcze inne pakunki, torby całej rodziny. Ale znów, za nic nie brałbym go ze sobą w drogę komunikacją publiczną czy pociągiem... Kupno takiego laptopa definiuje Twój cel, jak go chcesz użytkować, warunki otoczenia w jakich to robisz, jak często i na jak długo go będziesz przewozić w porównaniu z "alternatywą - desktopem" (wykluczamy ultrabooki/laptopy/notebooki o małej wydajności), zasobności portfela, osobistej wygody - to jednak laptop choć na kolanach go nie utrzymasz... to już przeniesiesz z pokoju do pokoju, z piętra na piętro w 30 sekund, i to włączonego... nie zrobisz tego z desktopem, itd... Kasa? Kosmiczna... nie na nasze krajowe zarobki... ale gdybyś zarabiał tyle co Niemiec lub Szwajcar... :). Z drugiej strony jeśli ktoś NIE ma miejsca w domu na desktopa bo mu się rodzina powiększyła... to sobie na suficie go nie zamontuje... a tak jest alternatywa z takimi potworkami... Sprawdza się jeśli Cię na to stać.

      Skomentuj

      1. rlistek
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2016-09-06 15:54

        Nie zgodzę się z tobą, bo jeśli faktycznie musisz co weekend zabierać ze sobą gamingowego PCta, to w cenie takiego laptopa bez problemu kupisz wydajniejszego desktopa i 2 komplety: monitor, klawiatura, mysz i podkładka. Odpiąć 4 kable a 2 kable to nie różnica, tak samo jak wrzucenie budy do samochodu, zwłaszcza, że dużo cięższa od takiego lapka nie jest. A z monitorem i dedykowanymi peryferiami gra się o niebo wygodniej. Ekran 17" do gier? LuL, jeszcze UHD nie wiadomo po co.

        Sens takich laptopów jest żaden, a jedynym targetem są ludzie, którzy nie orientują się w świecie gamingowego hardwareu, łykający marketing.

        Skomentuj

        1. festin
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2016-09-06 16:17

          Samolotem trochę ciężej taką budę się wozi.

          Skomentuj

        2. Sanctrum
          Oceń komentarz:

          5    

          Opublikowano: 2016-09-06 18:22

          A OK. Nie domyśliłbym się :-) . Czyli w takim razie rozumiem, że tą "budę" mam sobie w domu na suficie zamontować... lub może w samochodzie używać... :-) bo inaczej nie mam miejsca (chyba ze na działce przez weekend), więc właściwie najlepiej spakować i trzymać w piwnicy... i tylko na weekend wyciągać i wrzucać do bagażnika :-).
          Please - trochę wyobraźni...
          Po prostu jedni wolą jedno, a drudzy drugie. Jedni mają "hektary", a drudzy wolą te "haktary" przeznaczyć dla dzieci nie zagracając im pokoi swoimi wypasionymi desktopami w water-cooling'iem i monitorami na 29 cali. Oczywiście 19k PLN na lapka nie wydam... ale 7-8k już tak.
          Ale zrozumcie proszę też jeszcze, że generalnie tu NIE chodzi o cenę tylko o warunki użytkowania i wygodę bez kompromisów wydajnościowych... i tyle. Niektórzy nigdy tego nie zrozumieją. Jedni cenią sobie A drudzy B.

          Skomentuj

          1. rlistek
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-09-07 01:19

            No właśnie o wygodę tu się rozchodzi, no ale jak nie ma się jak wygospodarować miejsca to niestety trzeba isc na kompromis i z wygody rezygnować. Każdy ma swoje priorytety. Jest jednak strasznie dużo ludzi, zaślepionych przez marketing, którzy naiwnie kupują lapki bo nie mają świadomości o ile desktop jest wygodniejszy. Granie/praca na malutkim ekraniku i laptopowej klawiaturze to męczarnia.

            Skomentuj Historia edycji

          2. rlistek
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2016-09-07 01:22

            No i jeśli w domu tylko do grania, to zawsze taką budę można postawić pod/obok TV. Bezprzewodowa mysz/klawa i można grać z kanapy. Nie trzeba dzieciakom miejsca ograniczać. Lapek to może najprostrze rozwiązanie, ale na pewno nie najwygodniejsze. Dużo lepiej można takie problemy rozwiązywać z odrobiną wyobraźni.

            Skomentuj

        1. Sanctrum
          Oceń komentarz:

          3    

          Opublikowano: 2016-09-06 18:40

          Eee tam. Przekonanego nie przekonasz. Oczywiście 19k PLN na laptopa "każdego" przewróci. Mnie też... choć znam takich co tyle wydają na "waciki". Ale generalnie jeśli mówimy nie o konkretnie tym modelu za 19k tylko o innych tańszych laptopach gamingowych z GTX980m na pokładzie (do niedawna topowych) to po co mieć dwa osobne komputery tracić czas i pilnować, aby na każdym było to samo... poczynając od 10 skrzynek pocztowych (od prywatnych do służbowych), poprzez dokumenty, środowiska programistyczne, itd. wirtualne maszyny, soft do obróbki graficznej, audio, no i wreszcie na szarym końcu gry... skoro można mieć to na jednej maszynie... I nie tracić cennego czasu na "pierdy" co gdzie jest... a czy tu zadziała... a może nie zadziała bo jedna z wielu 100 gigowych "wirtualek" jest stara w porównaniu do tej z innej maszyny... itd... Po prostu zabieram pod pachę i ma ze sobą wszędzie.

          No chyba, że mówisz o samym graniu. Wtedy się zgodzę... :-)

          O grzaniu jaj się nie wypowiadam bo to tak jakbym ja pisał o graniu na desktopie w wannie - nikt tak nie robi.

          Skomentuj Historia edycji

          1. rlistek
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-09-07 01:11

            W takiej sytuacji PC do grania, lapek do pracy. Argument z pocztami i innymi rzeczami które i tak leżą w chmurze po prostu śmieszne.

            Środowisk programistycznych na kompie do grania nie potrzebujesz, tak jak gier na lapku.
            Rzeczy potrzebne na PC leżą na PC, te na lapku na lapku. Poczta i reszta w churze, synchronizacja przeglądarki. i masz luz. Problem rozwiązany. Prostsze, wygodniejsze.. bo nie próbuj komukolwiek wmawiać, że granie na lapku w cokolwiek jest wygodne.

            Skomentuj

          2. Sanctrum
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-09-08 00:50

            I co? Z dwoma komputerami mam jeździć? Jednym do pracy a drugim do grania? Please... :-)

            Nie pisz mi też czego nie potrzebuję na jakim sprzęcie bo to śmieszne jest dość. Ja wiem czego potrzebuję i kiedy. Potrzebuję mieć wszystko w jednym miejscu... i muszę mieć to mobilne bo muszę to mieć ZAWSZE przy sobie także gdy Internetu brak więc zdalne pulpity / Team Viewery odpadają.

            Chmura to też samo zło. NIKT przy zdrowych zmysłach nie przechowuje krytycznych danych / projektów w chmurze chyba, że to chmura prywatna (firmowa) albo te dane to ŚMIECIE bez wartości dla Ciebie lub firmy.

            Generalnie dyskusja z Wami jest jak ze ślepym o kolorach. Istnieje tysiące uwarunkowań dlaczego jedni decydują się na posiadanie wypasionych laptopów vs stacjonarne desktopy... gdzie akurat gry to niewielki ich %.

            Spróbujcie choć raz zrobić tak aby mieć taki sprzęt mobilny ze wszystkim czego potrzebujecie w jednym miejscu... i już nigdy nie będziecie chcieli inaczej... chyba, że NIE jesteście mobilni. Wtedy w ogóle JAKIKOLWIEK laptop jest Wam zbędny... nie wspominając o gamingowym.

            Skomentuj Historia edycji

      2. BrumBrumBrum
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-09-07 10:36

        Takiego laptopa dla siebie bym nie kupił. Ale w pewnych zastosowaniach do firmy, jak najbardziej. Na tym można postawić kilka wirtualek (oczywiście nie na win10, albo w sumie czemu nie?) które mogłyby być kompletną platformą do zademonstrowania produktu klientowi. Można by mu też coś takiego wypożyczyć. Konfiguruje się tylko IP do wjazdu do środka platformy, i już. Niech sobie gdzieś stoi u klienta przez miesiąc jako platforma demonstracyjna.

        Tak wiem, zamiast tego można też skonfigurować mały serwer, tyle że do niego musimy i tak podłączyć laptopa albo chociaż monitor +mysz +klawisze, bo jakoś klientowi trzeba pokazać efekt działania.

        Jest jedno ważne pytanie. Czy z powodu temperatur ten "laptop" nie wyleci za szybko w powietrze? :) No i jeszcze te dwa zasilacze. Przy tej cenie to by już mogli zmajstrować kabel od strony 230V z jedną wtyczką do gniazdka i dwoma do dwóch zasilaczy. Mniej plątaniny. W praktyce i tak te dwa kable wylądują w jednym przedłużaczu, więc nie ma to znaczenia.

        Skomentuj

    2. mongol13
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-09-06 22:26

      "Cel istnienia takich laptopów jest bardzo dyskusyjną kwestią."- krótko mówiąc "zrobiliśmy takiego potworka bo czemu nie, kto nam zabroni". Działa? Pewnie. Ale jego użyteczność jest... jak sam napisałeś mocno dyskusyjna, bo jedyna zaleta laptopa, czyli MOBILNOŚĆ właśnie poszła się je... kochać, a jak ktoś będzie miał do wyboru kupić takie dwuzasilaczowe coś, albo stacjonarkę o podobnych parametrach, to kupi stacjonarkę. A za resztę 2 kolejne.

      Skomentuj

  5. _taurus_
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-09-06 13:08

    Niezla cegla... gdzie sens takiego laptopa klocka skoro to laptop wielkosci malego towera? Dwa zasilacz lol inzynierowie popisali sie jak rowniez plastikowa obudowa o szcegolnych wlasciwosciach nagrzewania sie zapewne... Sensownie jest sobie zlozyc cos wlasnego...

    Skomentuj

    1. Sanctrum
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-09-06 15:54

      Ha,ha. Nie przesadzaj z tymi rozmiarami... Małego towera i to z monitorem sobie do plecaka nie włożysz.

      Skomentuj

  6. harukapl
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-09-06 13:13

    Poza gabarytami i przesadną konfiguracją, dalej widzę że twórcy nie pomyśleli o wciśnięciu z tyłu portów Ethernet oraz S/PDIF

    Skomentuj

  7. patol1984
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2016-09-06 15:00

    Trochę przesadzacie chyba z tą wagą, nosiłem stacjonarke w pancernej obudowie na lan party i żyłem, a gdybym miał nosić zaledwie 5kg i grać jak na potężnej stacjonarce to byłbym wniebowzięty.

    Ale to kiedyś. Dziś nie mógłbym patrzeć na 17 calowego mikrusa. Nie wyobrażam sobie jak można na takim małym ekranie grać czy pracować.

    Skomentuj

  8. patrykw23
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-09-06 15:22

    A może Pan Redaktor miałby możliwość załatwienia podobnej konfiguracji,tylko marki Dreammachines.
    ciekawi mnie jak by wyszedł test.... Dreammachines daje do 1080 pamięć gddr5x a Hyperbook daje zwykłe gddr5.
    Ciekawe jaka jest różnica.....

    Skomentuj

  9. zimeq
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-09-06 16:04

    Gdyby nie ta konfiguracja to wygląda jak przeciętny notebook sprzed 15 lat xD Gruby, wielki, szary i z wielką ramką wokół ekranu. xD

    Skomentuj

  10. zimeq
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2016-09-06 16:07

    Laptop do gier to coś jak samochód wielkości Lincolna Navigatora albo Audi Q7 w wersji "sportowej" Pewnie, da się zamontować 500-konny silnik w 3 tonowym samochodzie i brać na prostej zwykłe Toyoty Yaris tylko te koszty.... a i tak nigdy nie będzie tak szybki i zwinny na zakrętach jak choćby usportowiony 300-konny hatchback 4x4

    Skomentuj

  11. vvinci
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-09-06 16:20

    Panowie,
    Y50-70 (w najwypasieńszej wersji) = ideał stosunku waga/cena/wydajność

    Skomentuj

    1. rlistek
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-09-07 01:30

      Nie ma co porównywać dużego, dobrego monitora UHD do takiego 17" ekraniku, w którym UHD jest delikatnie mówiąc zbędne.

      Skomentuj

    2. rlistek
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-09-07 01:30

      Nie ma co porównywać dużego, dobrego monitora UHD do takiego 17" ekraniku, w którym UHD jest delikatnie mówiąc zbędne.

      Skomentuj

  12. mich64
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-09-06 22:03

    "Zarówno klawiatura jak i cały panel roboczy są wyjątkowo solidne. Są odporne na naciski bardziej niż Trybunał Konstytucyjny"
    He he porównanie tak dobre, że jutro idę się do KODu zapisać!

    Skomentuj

  13. Czarny_PL
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-09-07 10:09

    Panowie nie przesadzajcie z tą wagą bo mobilniejsze to jest od starego Aliena M18xR2 i bardziej poręczne przy przewożeniu samolotami z miejsca na miejsce po świecie ,robię to tak od lat i gitara :)

    http://www.3dmark.com/fs/9876166
    http://www.3dmark.com/spy/315708

    Nie wyobrażam sobie latać po świecie z budą Desktop i monitorem na plecach :)

    Skomentuj Historia edycji

    1. Sanctrum
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-09-08 01:03

      Po prostu niektórym się w głowie nie mieści pojęcie laptop i gry + jeszcze do tego cena. Dyskusja generalnie jest tutaj prowadzona na argumenty czy lepiej mieć 3 Mercedesy klasy A zamiast jednego Bugatti Veyron. Czyli generalnie to tak jakby dyskutował taksówkarz z szejkiem co dla każdego jest lepsze w bryce, którą użytkuje lub dopiero chce kupić... Nigdy się nie dogadają, ani nigdy się nie zrozumieją bo każdy ma inne cele, inne priorytety i co innego ceni.

      Skomentuj Historia edycji

      1. benutzer
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-09-08 15:22

        Jeśli nawet kogoś stać na taką cegłę, to nie wierzę, że przyszły uzytkownik będzie zadowolony. Ergonomia takiego zestawu jest tragiczna. To nie jest porónanie Mercedesa do Bugatti, ale jak spanie we własnym łóżku a w jaskini.

        Skomentuj

        1. Sanctrum
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2016-09-08 18:15

          A jeździłeś Bugatti? Myślisz że jest wygodny?

          Skomentuj

  14. irokiee
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-09-09 14:39

    Ładny... przyjąłbym do pracy w Blenderze... od czasu do czasu pograłbym sobie i miejsca pod biurkiem więcej... dobre jak prąd wyłączą to chociaż zabijesz procesy i wyłączysz :D choć ciszej będzie stacjonarny w takiej samej konfiguracji z chłodzeniem wodnym... i pewnie taniej... może jeszcze na zasilacz UPS starczy...

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!