Karty graficzne

Testy - Wolfenstein II (Vulkan)

z dnia 2018-09-19

Wolfenstein II: The New Collossus – 3840 x 2160, ustawienia Mein Leben!
[kl./s.] Vulkan, TSSAA (8TX)

RTX 2080 Ti OC 111
91
GeForce RTX 2080 Ti 103
86
RTX 2080 OC 86
72
GeForce RTX 2080 82
71
GeForce GTX 1080 Ti 61
52
Radeon RX Vega 64 56
47
GeForce GTX 1080 49
42
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Wolfenstein II: The New Collossus – 2560 x 1440, ustawienia Mein Leben!
[kl./s.] Vulkan, TSSAA (8TX)

RTX 2080 Ti OC 184
144
GeForce RTX 2080 Ti 171
136
RTX 2080 OC 147
119
GeForce RTX 2080 140
114
GeForce GTX 1080 Ti 110
90
Radeon RX Vega 64 96
76
GeForce GTX 1080 84
68
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Wolfenstein II: The New Collossus – 1920 x 1080, ustawienia Mein Leben!
[kl./s.] Vulkan, TSSAA (8TX)

RTX 2080 Ti OC 251
189
GeForce RTX 2080 Ti 238
180
RTX 2080 OC 211
160
GeForce RTX 2080 201
155
GeForce GTX 1080 Ti 147
120
Radeon RX Vega 64 137
104
GeForce GTX 1080 125
97
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

NVIDIA najwidoczniej zirytowała się dobrą wydajnością Radeonów Vega przy użyciu Vulkan i postanowiła znacznie usprawnić działanie swoich nowych kart przy użyciu tego API. Efekty są imponujące (skalowanie w Full HD jest jeszcze lepsze niż przy użyciu DX12) i daje to nadzieję, że Vulkan zyska większą popularność wśród deweloperów (mówi się o dodaniu obsługi tych bibliotek do Final Fantasy XV: Windows Edition).

Zgodnie z zaleceniami producenta gry w przypadku Radeona włączyliśmy funkcję GPU Culling. Włączenie tej opcji w przypadku Turingów nie robiło większej różnicy (parę klatek na sekundę mniej), ale gra potrafiła się zawiesić.

Co istotne - w testach wykorzystaliśmy jedną z bardziej obciążających sprzęt lokacji (Nowy Orlean), więc przez większość czasu gra będzie działać jeszcze szybciej.