Karty graficzne

Testy: Metro 2033, Shogun 2, Stalker: Zew Prypeci

opublikowano przez Kamil Myzia w dniu 2012-03-15

Metro 2033

Metro 2033

Metro 2033 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AF x16

Asus Radeon 7970 3GB (925/1375) 53
33
Radeon 7950 3GB (800/1250) 50
30
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) 42
31
Asus Radeon 7870 DCUII 2GB (1100/1250) 42
30
Radeon HD 7870 2GB (1000/1200) 39
28
Radeon HD 6970 2GB (880/1375) 37
27
Sapphire Radeon 7850 OC 2GB (920/1200) 36
27
Zotac GeForce GTX 570 1,28GB (732/950) 35
26
Radeon HD 7850 2GB (860/1200) 34
23
Asus Radeon 7850 DCUII 2GB (870/1210) 34
23
Radeon HD 6950 2GB (800/1200) 33
23
GeForce GTX 560 Ti 1GB (822/1000) 28
19
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Metro 2033 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16

Asus Radeon 7970 3GB (925/1375) 46
29
Radeon 7950 3GB (800/1250) 44
27
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) 38
28
Asus Radeon 7870 DCUII 2GB (1100/1250) 37
26
Radeon HD 7870 2GB (1000/1200) 34
25
Radeon HD 6970 2GB (880/1375) 32
23
Sapphire Radeon 7850 OC 2GB (920/1200) 32
21
Zotac GeForce GTX 570 1,28GB (732/950) 31
23
Radeon HD 7850 2GB (860/1200) 30
20
Asus Radeon 7850 DCUII 2GB (870/1210) 30
20
Radeon HD 6950 2GB (800/1200) 29
20
GeForce GTX 560 Ti 1GB (822/1000) 25
17
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Chyba dla nikogo nie będzie odkryciem, że Metro 2033 w maksymalnych detalach graficznych (choć bez uruchomienia wygładzania krawędzi), było słabo grywalne. Karty co prawda wypadają nieźle, jeśli spojrzymy na średnią liczbę kl./s, ale często zdarzają się spadki, co przeszkadza w komfortowym graniu. Jeśli chodzi o współzawodnictwo nowych kart graficznych AMD, to ich wyniki są niezłe. Układ graficzny HD 7850 wygrywa z GeForce GTX 560 Ti, a jego starszy brat poradził sobie z GeForce GTX 570.

Metro 2033 nie wykorzystało potencjału podkręconych akceleratorów, ich wyniki nie odbiegają w jakiś znaczący sposób od układów referencyjnych.

 

Shogun 2

Shogun 2

Shogun 2 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AF x16, włączona teselacja

Asus Radeon 7970 3GB (925/1375) 90
57
Radeon 7950 3GB (800/1250) 69
48
Asus Radeon 7870 DCUII 2GB (1100/1250) 67
47
Radeon HD 7870 2GB (1000/1200) 62
44
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) 61
40
Radeon HD 6970 2GB (880/1375) 57
39
Sapphire Radeon 7850 OC 2GB (920/1200) 51
35
Radeon HD 6950 2GB (800/1200) 50
34
Asus Radeon 7850 DCUII 2GB (870/1210) 50
34
Radeon HD 7850 2GB (860/1200) 49
34
Zotac GeForce GTX 570 1,28GB (732/950) 46
32
GeForce GTX 560 Ti 1GB (822/1000) 42
29
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Shogun 2 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16, włączona teselacja

Asus Radeon 7970 3GB (925/1375) 75
52
Radeon 7950 3GB (800/1250) 61
42
Asus Radeon 7870 DCUII 2GB (1100/1250) 60
42
Radeon HD 7870 2GB (1000/1200) 56
39
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) 51
36
Radeon HD 6970 2GB (880/1375) 51
35
Sapphire Radeon 7850 OC 2GB (920/1200) 45
32
Radeon HD 6950 2GB (800/1200) 44
31
Radeon HD 7850 2GB (860/1200) 44
30
Asus Radeon 7850 DCUII 2GB (870/1210) 44
30
Zotac GeForce GTX 570 1,28GB (732/950) 40
29
GeForce GTX 560 Ti 1GB (822/1000) 37
26
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Bardzo dobre noty układy HD 7800 zebrały w grze strategicznej Shogun 2. Ich wydajność w stosunku do akceleratorów firmy Nvidia jest znacznie lepsza. Oferują wyższą wydajność w każdym trybie rozdzielczości obrazu i pozwalają na płynną rozgrywkę.

A akceleratory autorskie jeszcze wyżej podnoszą poprzeczkę, wyświetlając o kilka kl./s więcej.

 

Stalker: Zew Prypeci

Stalker: Zew Prypeci

STALKER: Zew Prypeci - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16

Asus Radeon 7970 3GB (925/1375) 104
86
Asus Radeon 7870 DCUII 2GB (1100/1250) 92
73
Radeon 7950 3GB (800/1250) 91
76
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) 89
81
Radeon HD 7870 2GB (1000/1200) 85
68
Zotac GeForce GTX 570 1,28GB (732/950) 80
70
Sapphire Radeon 7850 OC 2GB (920/1200) 71
58
Radeon HD 6970 2GB (880/1375) 70
63
Asus Radeon 7850 DCUII 2GB (870/1210) 66
55
Radeon HD 7850 2GB (860/1200) 65
55
Radeon HD 6950 2GB (800/1200) 65
54
GeForce GTX 560 Ti 1GB (822/1000) 62
55
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

STALKER: Zew Prypeci - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AA x4, AF x16

Asus Radeon 7970 3GB (925/1375) 88
70
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) 81
67
Radeon 7950 3GB (800/1250) 74
63
Asus Radeon 7870 DCUII 2GB (1100/1250) 72
63
Zotac GeForce GTX 570 1,28GB (732/950) 69
63
Radeon HD 7870 2GB (1000/1200) 66
56
Radeon HD 6970 2GB (880/1375) 65
60
Sapphire Radeon 7850 OC 2GB (920/1200) 64
54
Radeon HD 6950 2GB (800/1200) 59
54
Radeon HD 7850 2GB (860/1200) 56
51
GeForce GTX 560 Ti 1GB (822/1000) 52
41
Asus Radeon 7850 DCUII 2GB (870/1210) 52
41
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Stalker nie stwarzał duzych kłopotów układom HD 7800. Ich wydajność była zadowalająca, graliśmy z dużą liczbą kl./s. Ponadto nowości AMD nieźle spisały się na tle konkurencji, choć naszym zdaniem pozostaje pewien niedosyt. Zwłaszcza w przypadku Radeona 7870, który w wyższej rozdzielczości ustąpił rywalowi - GTX 570.

Sytuację poprawiają podkręcone karty Asus i Sapphire.