|

Radeon R7 260X, R9 270X, R9 280X - premiera nowych układów graficznych

Podsumowanie

Najnowsza zaprezentowana seria kart graficznych, to coś więcej, niż tylko narzędzie służące do generowania obrazu. AMD od dłuższego czasu wdraża różne swoje autorskie technologie, aby przyciągnąć potencjalnego klienta nie tylko wydajnością, ale funkcjami. Z kluczowych informacji dotyczących serii Radeon R7 i R9:

  • AMD TrueAudio zapewniające bardziej realistyczne generowanie dźwięku, według nas gratka dla zapalonych graczy. To naprawdę istotna funkcja, szkoda że dotyczy tylko układów graficznych z najnowszej rewizji i wyklucza np. R9 280X albo R9 270X.
  • Obsługa Mantle – jeśli ten projekt się przyjmie i zyska klientelę, AMD zyska asa w rękawie. Ciekawi jesteśmy: co na to Nvidia?
  • AMD Gaming Evolved – coraz lepsze, nowsze, ciekawsze gry wchodzą do programu związanego z udostępnianiem ich pełnych wersji do nowo zakupionych akceleratorów. Możliwość otrzymania jednego lub więcej tytułów gier (w zależności od modelu karty) wpływa na zainteresowanie

Nie można oczywiście zapominać o podstawowej kwestii, jaką jest wydajność. Radeon R9 280X co prawda wywodzi się z akceleratora Radeon HD 7970 GE – mają identyczną wydajność, ale za to startuje z dobrą ceną 1149 zł. Ciekawym układem jest Radeon R9 270X – kosztuje przyzwoite pieniądze (769 zł), często depcze konkurencji po piętach i oferuje dobre warunki do zabawy w rozdzielczości Full HD. A dla mało wymagających graczy mamy Radeona R7 260X, który stanowi rozwinięcie układu HD 7790.

Już niebawem czeka nas wysyp autorskich akceleratorów R7, R9. Oznacza to, że obecna rodzina HD 7000 będzie systematycznie wypierana. Ma to oczywiście również dobre skutki, bo na pewno ceny zaczną spadać w dół. A właśnie na to czeka cały ogrom ludzi - na przeceny z racji nowo wprowadzonych modeli na rynek.

Tymczasem czekamy na ruch firmy Nvidia, która planuje już niedługo odświeżyć swoją ofertę akceleratorów graficznych GeForce. Pozostaje też czekać na zapowiedziane modele Radeon R9 290/X oraz budżetowe R7 240 i 250. Jesień szykuje nam się bogata w premiery i batalie pomiędzy akceleratorami Radeon i GeForce. Zapraszamy do naszych kolejnych artykułów związanych z tematyką kart graficznych.

  Ocena: Radeon R7 260X
  plusy:
niewielkie wymiary
pobór prądu na tle układów HD 7000
relacja ceny do wydajności
cicha praca chłodzenia
AMD TrueAudio na pokładzie
  minusy:
temperatura pod obciążeniem
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: 539 zł
dobry produkt benchmark.pl
  Ocena: Asus Radeon R9 270X DCUII OC
  plusy:
relacja ceny do wydajności
jakość wykonania
fabrycznie podkręcona
cicha praca chłodzenia
pobór prądu na tle układów HD 7000
  minusy:
szkoda, że bez AMD TrueAudio
gabaryty
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: 769 zł
dobry produkt benchmark.pl
  Ocena: MSI Radeon R9 280X Gaming OC
  plusy:
jakość wykonania
fabrycznie podkręcona
wydajność
pobór prądu na tle układów HD 7000
  minusy:
szkoda, że bez AMD TrueAudio
temperatura pod obciążeniem
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: 1250 zł
super wydajność benchmark.pldobry produkt benchmark.pl
  Ocena: Saphire Radeon R9 280X Vapor-X
  plusy:
jakość wykonania
fabrycznie podkręcona
wydajność
pobór prądu na tle układów HD 7000
temperatura pod obciążeniem
kultura pracy chłodzenia w spoczynku
  minusy:
głośna praca chłodzenia pod obciążeniem
szkoda, że bez AMD TrueAudio
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: 1189 zł
super wydajność benchmark.pldobry produkt benchmark.pl

Komentarze (104)

  1. Lord_Nikkon
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2013-10-08 07:07

    Bardzo ciekawe porównanie, jednak szumnie zapowiadane "prześcignięcie" 680 i 770 nijak się ma do rzeczywistości. 280 ledwo dogania 680/770 na stoskowych zegarach, a gdzie wersje autorskie. 770 to 680 z podkręconym rdzeniem i pamięciami więc można je traktować jako jedno. Tak samo energooszczędność trochę im nie wyszła. Jest jedne wielki plus - cena. Wydaje mi się, że jeszcze wiele sporo wyjdzie ciekawych porównań kiedy wyjdą nowsze stery do nowej serii. Cóż marketing, marketingiem a życie swoją drogą. Nadzieja jeszcze w 290, który może przegonić 780 i może zrówna się z Titanem, ale trochę w to wątpię. Jeśli wierzyć plotkom to tani nie będzie a więc straci swój największy atrybut. No trochę przesadzam od Titana chyba wszystko będzie tańsze.

    Skomentuj

    1. mbe13
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2013-10-08 08:10

      Gdzie ktoś ci zapowiadał prześcignięcie 680/770?? Pierwsze słyszę.

      Skomentuj

      1. rrrrrr
        Oceń komentarz:

        6    

        Opublikowano: 2013-10-10 10:49

        Dokładnie, to 290 ma jechać titana, 280 było wiadome, że to kotlet 7970, więc wydajność będzie co najwyżej porównywalna z 680/770.

        Skomentuj

        1. UnitedTerror
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2013-10-26 12:59

          Wasze śmieszne niektóre opinie tego pokroju bawią mnie i pewnie nie tylko mnie znawcy znawcy i znawcy...a co do czego dochodzi to rzeczywistość jest całkowicie inna ten portal schodzi na psy .

          Skomentuj

    2. albi37
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2013-10-08 08:28

      AMD zrobiło kartę R9 280X, która ma wydajność zbliżoną do GTX 770 - może niewiele mocniejsza, tylko że jej cena to 1100, a GTX 770 kosztuje 1600. Więc tu jak najbardziej im wyszło.

      Trochę jestem rozczarowany R9 270X - powiem szczerze, że spodziewałem się więcej po tej karcie - bo karta wcale nie jest dużo tańsza od porównywalnych wydajnościowo. Tutaj fajerwerków nie ma.

      Skomentuj

      1. mjwhite
        Oceń komentarz:

        14    

        Opublikowano: 2013-10-08 09:04

        gtx 770 kosztuje 1419zł (stokowy czyli taki jak tutaj w teście) po drugie radeony mają chyba papierową premierę bo jeszcze nigdzie ich nie widzę, także spokojnie z końcowymi wnioskami :)

        Skomentuj

        1. kelhorn
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2013-10-08 12:06

          Jeszcze jest kwestia Crysisa 3 i Metro:LL... Tam stock 280 dostał po tyłku od stockowego GTX 770. Wychodzi na to, że nowe radosławy zapewniają wyższą wydajność głównie tam, gdzie i tak jest ona już wystarczająca (bo wybaczcie, ale różnicy pomiędzy 60 a 80 fps to większość ludzi nie tylko nie zobaczy ale nawet nie wyświetli). A już np w Far Cry 3 minimalne fps są niższe niż w 770.

          Fajnie, że kosztują po 1200 - to akurat gigantyczny plus, bo można kupić za rozsądne kasę konkretny sprzęt... tylko co będzie jak nvidia opuści cenę gtx 770? Co będzie jak wyda maxwella?

          Skomentuj

          1. Barwa
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2013-10-09 01:46

            Wy wyszywszy fanboy macie zawsze ten sam problem ta kara miała pokonać ta itp tylko małe ale ....

            Oni własnie wydali odgrzane kotlety z sałatką czyli to co NVIDIA w serii 7XX a mimo to wyniki są całkiem obiecujące!! a co do pobicia 680/770 EHHH tu pokazali R9 280X TAK?? a do pobicia ich ma być R9 290 i R9 290X więc o czym tu rozmawiamy :)

            Skomentuj

            1. Lord_Nikkon
              Oceń komentarz:

              0    

              Opublikowano: 2013-10-09 05:25

              Który będzie nie taki tani. Cena wg różnych źródeł będzie zbliżona do 780. Jeśli będzie tańszy a zarazem szybszy - przyznam że AMD odwaliło kawał dobrej roboty i sam rozważę przejście do "obozu" AMD. Jednak na początku będzie on obłożony podatkiem od nowości, jak to w PL. Po drugie. Porównujmy karty klasa w klasę. 770 powinien być porównywany do 280 a 780 do 290. Ja jednak cieszę się z jednego i to nie ulega dyskusji. 280 oferuje zbliżoną wydajność do 680/770 za niższą cenę (choć tutaj trzeba zobaczyć ile tak naprawdę będą kosztować w sklepach) i to jest in plus.

              W tym wszystkim ciekawe jest to że 770 to 680 z podkręconymi pamięciami i rdzeniem (co oferowały niektóre autorskie karty) a AMD 280 to również niewiele różniąca się seria 7xxx. Jak dla mnie te karty wyszły po to aby 290 nie był w sprzedaży sam jak palec. W sumie ja czekam na rzetelne testy 290 i jak się one maja do topowych produktów serii 6 i 7 od NV

              Skomentuj

            2. kelhorn
              Oceń komentarz:

              3    

              Opublikowano: 2013-10-09 12:23

              @Barwa: jestem chyba jedynym fanboyem nVidii który od 4 lata ma tylko karty AMD :)

              Skomentuj

              1. Barwa
                Oceń komentarz:

                0    

                Opublikowano: 2013-10-09 12:32

                ja mam karty AMD i NV praktycznie na zmianę ostatnio miałem NV teraz mam AMD dlatego bo NV opóźniła się o 9 miechów z seria 6XX a 5XX nie opłacało mi się kupować :)

                R9 280 to 7970 który od początku był minimalnie wolniejszy od 680 wypuszczonej pół roku później więc czego wy chcecie?? kolejne serie jednego i drugie producenta się poprawiły ale do dalej kotle w tych seriach liczą się tylko dwie najmocniejsze karty

                Skomentuj

                1. hrabin
                  Oceń komentarz:

                  0    

                  Opublikowano: 2013-10-11 09:37

                  moje radeony :6950
                  aktualnie :7970

                  i powiem Wam tak, to co pokazało amd to zwykłe kotlety...
                  dziękuje i poczekam na najmocniejszą kartę.

                  Skomentuj

                  1. azbestor
                    Oceń komentarz:

                    1    

                    Opublikowano: 2013-10-15 15:40

                    To napisz, co pokazała nVidia z serią 7x0.
                    Obie firmy lecą w kulki i tyle. Zieloni się z układu spod stolika wyłamali z za mocnym gf680, to AMD wypluło zrobionego na szybko 7970 GE, który to miał się nazywać 280X.
                    Wymienianie karty co generacje, to zabawa dla bogatych ludzi, tak swoją drogą.

                    Skomentuj

    3. gural23
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2013-10-12 09:47

      Ludzie też nie pojmują tego że karty nie pojawiły się w pełni na rynku. Ale i tak będą się sprzeczać że optymalizacja w postaci sterowników jest niczym.
      Tak "kotlety" lecz pewnie robią jak z hd7950 podbiją taktowania, a spór między gtx 770 a R9 280x- lekka przepaść cenowa jest. R9 280X Matrix jest na morele (albo był) za 1449zł. Wydaję mi się że jest to wersja dla "entuzjasty bądź modera" piękny radiatorek, podświetlenie i takie tam bzdety. Wszystko okaże się gdy będziecie mogli przebierać wskaźnikami myszki między stronami sklepów internetowych bo to co widzę pod tym arytkułem mogę w większości przypadków porównać do wróżenia z fusów.
      Tak samo jak ja w jednym zdaniu ;)

      Skomentuj

    4. sqnke
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-10-13 14:41

      Nie ma co się spinać, bo to zwykłe odgrzewane kotlety, PREMIERA dopiero nastąpi i będzie to Radeon R9 290. I mam nadzieję, że W KOŃCU BĘDZIE TEST WYDAJNOŚCI TRYBU EYEFINITY!!!!!!

      Skomentuj

  2. 12wertpos
    Oceń komentarz:

    -9    

    Opublikowano: 2013-10-08 07:51

    No i teraz czy opłaca mi się wymienić gtx760 na r9 280x?

    Skomentuj

    1. Kieresz
      Oceń komentarz:

      20    

      Opublikowano: 2013-10-08 08:20

      nie

      Skomentuj

  3. aMateusz
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2013-10-08 08:08

    280X to rewelacja w tej cenie ;)

    Skomentuj

    1. Kieresz
      Oceń komentarz:

      13    

      Opublikowano: 2013-10-08 08:23

      najpierw niech sie pojawi w tej cenie....

      Skomentuj

      1. SsEeBbEeXx
        Oceń komentarz:

        6    

        Opublikowano: 2013-10-08 21:22

        Szczególnie u nas wraz z podatkiem od nowości to pewnie będzie kosztował z 1400zł zamiast niecałych 1200 :D

        Skomentuj

  4. mynamemarek
    Oceń komentarz:

    10    

    Opublikowano: 2013-10-08 08:49

    gigabyte gtx 650 ti boost można kupić już od 449zl ale na tym portalu wychwalany jest r7 260x za 539zł i oczywiście w minusach brak ceny jako minus to "skandal" świadczący o obiektywimie testującego.
    pozdrawiam i bez spinek

    Skomentuj

    1. mbe13
      Oceń komentarz:

      -5    

      Opublikowano: 2013-10-08 08:57

      nie przesadzaj bo 260x to nowość stąd podatek od nowości policz.

      Skomentuj

      1. mynamemarek
        Oceń komentarz:

        5    

        Opublikowano: 2013-10-08 09:00

        nie przesadzam,nvidia obniżyła ceny,gtx 660 od msi można kupić poniżej 600zł

        Skomentuj

    2. Samotny451
      Oceń komentarz:

      -6    

      Opublikowano: 2013-10-08 10:09

      650TI boost ale 1 gb , a 260X ma w podstawowej wersji 2 gb wiec cena ten 2 gb jest o 10 zł tansza od tej 260

      Skomentuj

  5. azspider
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-10-08 09:27

    Jak myślicie co najlepiej kupić do 1 tys. zł? Napaliłem się na AMD, ale teraz po przeczytaniu tego testu oraz innych na konkurencyjnych portalach myślę, że gtx 760 będzie najlepszym wyborem...

    Skomentuj

    1. Sopel86
      Oceń komentarz:

      8    

      Opublikowano: 2013-10-08 10:36

      7970...

      Skomentuj

      1. azspider
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2013-10-08 12:19

        A nówkę dostanę w tej cenie? Chyba nie bardzo... a używki nie chce.

        Skomentuj

  6. Grave
    Oceń komentarz:

    15    

    Opublikowano: 2013-10-08 09:55

    To nie są żadne "nowe GPU" tylko stare 2 letnie GPU pod nową nazwą! Ale recenzja pewnie sponsorowana, więc musi się zgadzać z linią marketingową AMD.

    R9 280X nie "wywodzi się z HD7970GHz" tylko JEST dokładnie tym samym GPU.

    Skomentuj

    1. mbe13
      Oceń komentarz:

      -11    

      Opublikowano: 2013-10-08 10:02

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      A ty dalej trollujesz.
      Jak nie na PCLOLu to tu.

      Skomentuj

  7. eryk1310
    Oceń komentarz:

    -6    

    Opublikowano: 2013-10-08 10:00

    R9 270X chyba zamienisz mojego 7770 ! narazie jest swietnie ! czekamy na topowe karty !

    Skomentuj

  8. Samotny451
    Oceń komentarz:

    -6    

    Opublikowano: 2013-10-08 10:13

    panie eryk1310

    jeśli uważasz ze istnieją karty wyłącznie 7770 a później powyżej 1000 to spoko , co do 270X wydaje mi się że to będzie mało podrasowana 7850 , a ta karta nie miała konkurencji cenowej ( chyba że Nvidia obniżyła cene 660)

    Skomentuj

  9. robbin1
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2013-10-08 10:27

    Smażalnia kotletów ruszyła pełną parą przed świetami. Dalej 28n te same rdzenie tylko nazwy pozmieniane i taktowania. Gdzie tu (re)wolucja?

    Skomentuj

    1. Lightning
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2013-10-08 11:45

      Rzekoma (r)ewolucja ma być dokładnie za tydzień ;)

      Skomentuj

    2. Szymon331
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-10-11 09:59

      28nm to i tak całkiem przyzwoity proces technologiczny.

      Skomentuj

  10. kerry_sd
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2013-10-08 10:47

    przydałoby się dokładne porównanie "kotletowe"

    stara karta - nowa karta, cena, wydajność itd

    np. która nowa karta odpowiada HD7850 czy HD 7870 czy też żadna?

    czy może bardziej się opłaca kupno starszej karty o podobnej wydajności do nowej ale w niższej cenie?

    Skomentuj

    1. Lightning
      Oceń komentarz:

      -5    

      Opublikowano: 2013-10-08 11:42

      Takie porównanie to możesz sobie zrobić samemu wchodząc na ceneo / skąpca lub jakiegoś konkretnego sklepu internetowego i porównując ceny ;)

      Niestety jak na razie nie da sie tego zrobić, ponieważ jak na razie (w praktyce) te karty istnieją tylko na papierze.

      http://www.ceneo.pl/;szukaj-R9+280X+radeon

      Skomentuj

    2. Telpher
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-10-14 11:32

      wpisz w wyszukiwarce przewodnik_po_nowych_nazwach_kart_graficznych_amd_radeon

      i okaże się że już ktoś na to wpadł.

      Skomentuj

  11. Fiber
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2013-10-08 11:09

    Widzę w podsumowaniu na plus 280X: "pobór prądu na tle układów HD 7000". Bierze 2W mniej w spoczynku i 7W więcej pod obciążeniem. Skąd ten plus?

    Skomentuj

    1. Kamil Myzia
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-10-08 11:12

      Ale tam na wykresie jest Sapphire - karta z rdzeniem pracującym na 1070 MHz i pamięcią na 1550 MHz, a pobiera 7W więcej od wolniej pracującego 7970GE z tym samym GPU.

      Skomentuj

      1. Fiber
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2013-10-08 11:20

        Diabeł tkwi w szczegółach. Jakby nie patrzeć, ma wyższy pobór w stresie, więc na moje oko jest to na minus. Co innego szybkość per moc.

        Skomentuj

  12. Nieznośny
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2013-10-08 11:23

    Ja się zastanawiam, dlaczego redakcja nie zrobiła testu w grze BF3? To chyba jakieś jaja. Nie dość, że akurat niedługo wychodzi BF4, to jeszcze poprzednia generacja bardzo dobrze sobie radziła w tej grze i na pewno większość czytelników chciałaby zobaczyć testy. Co do samej karty to cena 280X w stosunku do wydajności jest faktycznie bardzo dobra już na samym starcie, ale wydajnościowo mam mieszane uczucia. Liczyłem na wyniki sporo lepsze od GTX 770. R9 290 miał być lepsze od GTX 780, a R9 290X lepszy od Titana, tymczasem już na starcie ledwo ta karta daje radę. Rozumiem to, że ta karta jest za to dużo tańsza od GTX-a 770, ale NVIDIA może obniżyć cenę albo wydać kolejne karty i tak właśnie zrobi więc dla mnie szału nie ma. Byłby, gdyby te karty nie wychodziły pół roku po serii 700 od NVIDII. Mieli dużo czasu żeby dopieścić architekturę. :(

    Skomentuj

    1. Lightning
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2013-10-08 11:47

      "R9 290 miał być lepsze od GTX 780, a R9 290X lepszy od Titana, tymczasem już na starcie ledwo ta karta daje radę" a gdzie Ty widzisz testy kart R9 290? ;)

      Skomentuj

    2. mielcu3
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-10-12 09:01

      Rozumiem to, że ta karta jest za to dużo tańsza od GTX-a 770, ale NVIDIA może obniżyć cenę albo wydać kolejne karty i tak właśnie zrobi więc dla mnie szału nie ma.

      Masz szklaną kulę czy co ? Albo pracujesz w nvidii ? Na tą chwilę GTX770 kosztuje tyle ile kosztuje, czyli więcej niż porównywalna wydajnościowo 280.

      Skomentuj

  13. MasterBarti
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2013-10-08 11:36

    r9 280x (kotlet 7970, odpowiednik kotleta 680/770) szału nie robi, liczyłem na coś lepszego.
    Tylko cena wydaje się być stosunkowo odpowiednia. Aczkolwiek chcę zobaczyć takie ceny startowe w sklepie kochanej redakcji inaczej nie uwierzę.
    Jak tutaj będą takie ceny startowe, to pewnie gdzieś indziej będzie można kupić ~100zł taniej :D A sklepowa nówka 7970GHz za 900-1000zł to było by już coś.

    Teraz czekam na testy r9 290x.
    NV, pora na obniżki :)

    Skomentuj

  14. Kobrar
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-10-08 12:05

    i to jest konkurencja :)
    AMD wypuszcza 7970 - milion złotych
    nV wypuszcza kepplery
    AMD wypuszcza R9 290 - 1170zł

    Skomentuj

  15. Kobrar
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-10-08 12:05

    *280

    Skomentuj

  16. jorginto
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2013-10-08 12:23

    Możecie jeszcze raz sprawdzić pobór prądu pod obciążeniem dla GTX 770. Na labie wychodzi im 40W mniej. To spora różnica. Bardziej bym się przychylał do Waszego pomiaru, bo sam mam swój zestaw podłączony pod watomierz i na 770 Lighting też mi wychodzi w tych okolicach.

    Skomentuj

    1. mbe13
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-10-08 13:12

      Na PClolu kłamią i szukają miejsc testowych dla udowodnienia swoich tez dlatego nie dają filmów w metodologii mówiąc że to tajemnica.

      Skomentuj

    2. Towarzysz Komisarz
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-10-08 14:26

      Nie tylko na labie, HardOCP także ma wynik przy 770 niższy o 46W:
      Direct CUII TOP 280X ciągnie 364W w obciążeniu i 105 w idlu
      770 ciągnie 102 w idlu i 318 w obciążeniu.

      Testowana karta i tak brała 17W mniej niż Radek GE - tamten ciągnął 381W

      Skomentuj

  17. Decoyek
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-10-08 12:33

    ja czekam na 290X :) bardzo mi zalezy na tej karcie, zobaczymy z cena i wydajnoscia, trzymam kciuki, jesli bedzie duzo wydajniejsza od mojej 79790GE to trza brac :P

    Skomentuj

  18. BILI82
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2013-10-08 12:45

    1180zl za 7970 hahahahahhahahaahhahahha to chyba jakis zart marketingowy?

    juz nasze polskie sklepy dobrze t a cene zweryfikuja :D

    Skomentuj

  19. Metropolis
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2013-10-08 12:48

    680tka w Crysis 3 1080p ma 32-41 fps??? Czy to są jakieś jaja?
    Pytam, bo mam tą kartę, co prawda rdzeń jest troche podkręcony przez gigusia ale on sam niewiele daje (każdy wie, że kopa tej karcie daje podkręcenie pamięci, nie samego rdzenia), ale nawet na tych zegarach wydajność mam spoooro wyższą... zwłaszcza na najnowszych sterach bo tu chyba copy paste z remiery. Jasne, nie jest już dawno najszybsza ale bez przesady, bo w tym tempie za pół roku podacie , że 680 w Crysis 3 to w ogóle pokaz slajdów tylko jest. Celowe postarzanie produktu? Coraz mniej ufam temu portalowi i ich artykułom sponsorowanym o nazwie "test!" lub "recenzja"... żałosne.

    Skomentuj

  20. Metropolis
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-10-08 12:49

    Poza tym od jakiegoś czasu taktowanie procka ustawione jest niżej (kiedys 4500MHz, teraz tylko 4000MHz). Chyba specjalnie żeby ograniczać wydajność (nie wszystkie gry korzystaja z tak wysokiego taktowania procesora, ale są i takie.

    Zróbcie testy na pentium 4 please!

    Skomentuj

    1. Szymon331
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2013-10-11 10:04

      Nie pamiętam żeby ten ich i7 kiedykolwiek w recenzji był kręcony wyżej niż 4GHz. Wielokrotnie już zwracałem uwagę na ten fakt.

      Szczególnie mnie to niskie OC bolało przy testach Titana i 2xGPU kart.

      Skomentuj

  21. Nieznośny
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2013-10-08 13:02

    Niekręcony model R9 280X ma w 3D Marku niecałe 7000 (o 500 więcej niż deklarowało AMD na slajdach). R9 290X ma mieć 7000 według slajdów AMD (zakładając wersję optymistyczną i tutaj będzie z 500 pkt więcej na referencie, czyli 7500). Titan ma 8500. Dlatego myślę, że nie da rady Titana prześcignąć. Pytanie pozostaje tylko jedno. Ile będzie słabszy? Jeżeli 2-5 klatek na sekundę, to różnica zbyt niska żeby opłacało się kupować Titana, ponieważ 290X ma być tańszy i wybór stanie się prosty. Nadal jednak pozostanie niedosyt. Przyczepiłeś się o najmniej istotne szczegóły mojej wypowiedzi, zapominając o tym, jaka była jej puenta, a mianowicie czemu wydajność szału nie robi, skoro mieli o pół roku więcej od konkurencji na dopracowanie swoich kart?

    Skomentuj

    1. mjwhite
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2013-10-08 14:12

      AMD na slajdach dla 280X deklarowało >6800 i tyle ma!
      a 290X ma mieć > 8000,
      także grubo mijasz się z prawdą

      http://www.benchmark.pl/aktualnosci/amd-radeon-r7-r9-karta-gpu-14-tech-day-specyfikacja-cena.html

      Skomentuj

    2. BILI82
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-10-08 16:19

      Pytanie jest inne .... dlaczego moje dwie karty po 3 latach nadal maja wiecej punkow i nadaj dwie kosztuja mniej....

      2x6970 = 7000+ firestrike performance za 980zl obie karty kupione :)

      Skomentuj

      1. azbestor
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2013-10-15 18:26

        Piątka, hehehe.
        W 3dmarka nie pograsz jednak za dużo, a CF taki różowy nie jest. 780 przeskoczymy w pojedynczych tytułach, plus palimy 500 W na same grafy. A CoH2?
        Pozdro.

        Skomentuj

  22. aleksander12
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-10-08 13:12

    Niestety ale widze że lipa, po teście 3 dmark spodziewałem się przełożenia na gry a tu nie specjalnie widać progres. Może sterowniki coś zmienią . Za to trzeba pochwalić temperatury czekam kiedy w geforcach bedą tempy na tym poziomie ale to w niższym procesie tech.

    Skomentuj

  23. marcin_kg
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2013-10-08 13:18

    W platformie testowej dalej widzę i7 2600K @ 4.0 GHz, więc nawet tego nie czytam.

    Skomentuj

  24. mbe13
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2013-10-08 13:24

    @nieznosny

    AMD dla280x deklarowalo w FS 6800+ punktow a w teście na starym 2700k ma prawie 7000punktow wiec nie trolluj.

    Skomentuj

  25. Towarzysz Komisarz
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-10-08 13:27

    Nie ma więc żadnego powodu, by pozbyć się mojej 670tki. Ani 770, ani 280X nie oferują takiego wzrostu wydajności, który byłby zauważalny.

    Czekam na 880 GTX i R10 380X :)

    Skomentuj

  26. Towarzysz Komisarz
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2013-10-08 13:33

    Jeszcze jedna ważna rzecz dla posiadaczy 7970. Chłopaki z HardOCP udowodnili, że 280X działa w Crossfire z 7970 GE - nie ma żadnych problemów z grami.

    Skomentuj

    1. MasterBarti
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2013-10-08 13:51

      Heh, a zastanawiało mnie właśnie czym się te karty różnią :P To dowodzi, że "prawie" niczym.
      Pewnie się jeszcze okaże, że można wgrać bios z r9 280x do 7970GHz i gotowe.

      Skomentuj

  27. Luiso
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2013-10-08 13:45

    A ja Tu widzę, cichego faworyta. R7 260x o wydajności Hd7850 czyli do gier już akceptowalnej za 100zł taniej i z mniejszym poborem prądu? No baaa jak na razie zapowiada się obiecująco.
    Pytanie czy po oc ta karta dorówna podkręconej HD7850 które najczęściej bardzo dobrze się kręcą.

    Skomentuj

  28. viper88
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2013-10-08 14:12

    Czytam te komentarze i fanboye nvidii są po prostu śmieszni

    Skomentuj

  29. Z_KILLER-V987
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-10-08 14:36

    Jakoś mnie to nie przekonuje żeby 280 był następcą HD 7970 w cenie niższej o połowę to nie ma sensu ! Do tego dorzućmy parę szczegółów np. 260 ma temperaturę podobną do tytana no i wyniki podkręcania to jakiś śmiech na sali. Mogę powiedzieć tylko że nie tego spodziewałem się po ''nowej'' generacji.

    Skomentuj

  30. Tito1987
    Oceń komentarz:

    -6    

    Opublikowano: 2013-10-08 15:41

    Ja się tylko zastanawiam czy to całe Mantle będzie działać na kartach zielonych. Jeśli nie to AMD ma potężną przewagę nad nvidia....

    Skomentuj

  31. wdowa94
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-10-08 18:33

    Wydajnościowo mnie nie zaskoczyły, jednak liczyłbym na 5-7% przyrost wydajności przy nowszych sterownikach, bo AMD zawsze jakoś magicznie wyciska soki z nowych serii, co da się odczuć.
    Ale gdy zobaczyłem pobór mocy i temperatry, później jeszcze raz zobaczyłem ceny- AMD POWER!

    Skomentuj

  32. 4NV815
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-10-08 19:02

    Szkoda że nie ma testów w rozdzielczości 1680x1050. Bardzo dużo osób używa "jeszcze" tej specyfikacji.
    Imho nie warto się przesiadać póki nie zmniejszą procesu technologicznego...

    Skomentuj

    1. Nieznośny
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-10-10 12:58

      Prawda. Ja gram na takiej. ;)

      Skomentuj

    2. Szymon331
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-10-11 10:06

      Ja czasami gram na 1366x768. Wprawdzie teraz karta spokojnie ciągnie mi wszystko Full HD ale nie przeszkadza mi granie w niższych rozdzielczościach.

      Natomiast Hi-end lepiej testować w max ustawieniach na max rozdzielczościach by wyników kart nie ograniczał procesor.

      Skomentuj

  33. maniakOC
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-10-08 20:55

    Poprzednia seria tylko trochę podkręcona!

    Skomentuj

  34. superteam
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-10-09 01:39

    Jedynym testem który się liczy to jest Fire Strike, ponieważ inne (gry) są zależne od producentów, poza jedynie Crysis 3. Metro LL (NV), Tomb Rider (AMD) itc. Co ciekawe karta w Fire Stike ma niezły wynik, poza jednym ale, 780 ma 8600 ref bez OC, a Titan 9300 ref bez OC, więc generalnie po co dawać takie wyniki, jak się nieprawdziwe ? Pozdrawiam

    Skomentuj

    1. superteam
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-10-09 01:45

      nie będę kopał leżącego to nie będę wklejał hb, czy własnych wyników, dam po prostu link do guru,

      www.guru3d.com/articles_pages/radeon_r7_260x_r9_270x_280x_review_benchmarks,22.html

      na benchmarku zawsze karty AMD dostawał jakiegoś magicznego boosta względem kart NV ;) do czasu R290 i R290X wszystko co pokazało AMD to stare karty w nowych nazwach, nic mniej i nic więcej. Jedyny nowy rdzeń jest w dwóch najwydajniejszych.

      Skomentuj

  35. ŁukaszGliwice
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-10-09 10:08

    ZOTAC GeForce GTX 650 TI BOOST
    393 zł
    http://www.kurtmedia.pl/product-pol-413914-ZOTAC-GeForce-GTX-650-TI-BOOST-1GB-DDR5-192-Bit-2xDVI-HDMI-DP-BOX.html

    Skomentuj

    1. Lightning
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2013-10-09 11:15

      Te karty ostro tanieją i to z dnia na dzień. Aż miło popatrzeć na taką wojnę cenową :)

      Skomentuj

  36. myceK
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-10-09 10:17

    Kiedy R9 280X będzie dostępna w sklepie ?

    Skomentuj

    1. Sopel86
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2013-10-09 11:49

      11 chyba.

      Skomentuj

  37. mjwhite
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-10-09 12:27

    na allegro asus 280x kosztuje 1520zł

    także amd nas d.y.m.a

    Skomentuj

    1. Fiber
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2013-10-09 12:49

      Raczej nie AMD, a sprzedawca i cały łańcuch pośredników.

      Skomentuj

      1. myceK
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2013-10-09 15:29

        Spokojnie cena spadnie, zawyżona przez to ze jedyny egzemplarz na allegro a w sklepie jeszcze nie ma.

        Chyba ze ludzie zaczną wykupować po tych cenach wtedy mamy problem :)

        Skomentuj

  38. lukaszkukiz
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-10-09 17:13

    jakie 1159 zł? :D
    wszystkie sklepy zgrabnie przeliczą $ na zł i wyjdzie 1500 zł :)
    behold :) :
    http://allegro.pl/asus-radeon-r9-280x-3gb-dcii-top-nowa-gw-i3613344355.html

    Jak kupowałem 770 GTX to też miałą kosztować ....299$ :D
    Pozdrawiam

    Skomentuj

    1. endriu98
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-10-18 15:57

      R9 280x już do kupienia i ceny nie są złe :)
      http://www.saturion.pl/category/13120/Sprzet_komputerowy_-Podzespoly-Radeon_R9_280.html

      Skomentuj

  39. rrrrrr
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-10-10 10:50

    śmiech na sali z tym TrueAudio, dolny mid-range dostał, a mid-high end już nie.

    A cena za 260x z kosmosu.

    Skomentuj

  40. rrrrrr
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-10-10 10:51

    280x = 7970
    270x = 7870
    260x = 7790.

    Skomentuj

  41. Kam9000
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-10-10 16:33

    Zobaczymy wydajność po wydaniu nowych sterowników do 260x i 270x. Tylko 280x radził sobie w miarę dobrze, ale to dlatego że to układ identyczny co 7970, więc stare stery jeszcze pasują. 260x i 270x niby kotlety, ale zmodyfikowane czyli stery będą potrzebne. Szkoda, że ich program never settle nie ma bfa 4 :(

    Skomentuj

  42. Łukasz_966
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-10-10 22:17

    stara seria 7xxx jest już nie opłacalna...

    Skomentuj

  43. Szymon331
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-10-11 10:08

    Z mojego subiektywnego punktu widzenia, te karty nie wprowadzają niczego nowego. Podobna wydajność, podobny pobór prądu, podobne OC.

    Tylko nazwa inna. Cóż, trzeba poczekać na coś nowszego.

    Skomentuj

  44. gicior12345
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2013-10-12 08:48

    780 wygrywa jak na razie...

    Skomentuj

  45. Dunny
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-10-12 10:46

    Dlaczego w tescie nie ma porównania z HD7850/7870 ?

    Skomentuj

  46. krzysiek2768
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-10-13 10:27

    Gdzie można kupić te karty? Przeglądałem kilka stron sklepów i nigdzie ich nie było.

    Skomentuj

    1. azbestor
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-10-15 17:19

      ebay.de, pewno na pl też znajdziesz. Wyślą ci bez problemu, ostatnio Disgaee D2 LE z USA brałem. Wysyłka we wtorek, w sobotę pan z Hermesa z uśmiechem wręczył mi paczkę. W sumie krócej, niż w Polsce czekałem na paczki pocztą, średnio licząc.

      Skomentuj

  47. michal2209
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-10-15 09:25

    czy MSI Radeon R9 280X Gaming OC nie zasługuje przypadkiem na plusa pod względem cichego chłodzenia?

    Skomentuj

  48. 1wilq
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-10-15 12:27

    a ja własnie sprzedałem swojego gtx670 póki jeszcze coś wart był.. :) i zastanawiam sie nad nastepcą.. jak myslicie?

    kiedy w ogóle maxwell zawitac ma?

    Skomentuj

  49. NickoBellic
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-10-15 15:27

    Panowie oplaca sie wymienic 6770 na na 270x ewentualnie 260x?

    Skomentuj

    1. azbestor
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-10-15 15:47

      Zależy ile masz kasy i czego oczekujesz. Może się okazać, że w cenie do 1000zł zieloni będą lepsi, a do 1200 już czerwoni. 6770 to już historia, moje dwa 6970 są niewystarczające do niektórych rzeczy (ale niewielu na razie), w przyszłym roku zaliczą nokaut, będzie trzeba poszukać jakiegoś 780, może 290x. Ciekawe, jak wyjdzie nVidi 880, oby tak, jak poprzednik z jednym zerem więcej.

      Skomentuj

      1. NickoBellic
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2013-10-16 14:16

        wiesz nie jest fanbojem żadnej z drużyn.. ale mam nie miłe wspomnienia z zielonymi
        aa te układy wydaja mi się całkiem przyjemne
        co do ceny to tak bardziej chodzi mi cena max 700 ( mówię tutaj o cenie która się ustatkuje( za parę miesięcy)
        na chwile obecną grałem w każdy nowszy tytuł na mojej i nie miałem problemu wiec wytrzymam te parędziesiąt dni może

        Skomentuj

  50. mr.Mad
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-10-16 12:26

    Koootlety!
    Oby ten R290x pokazał pazurki bo inaczej marnie to widzę. Podobno karty miały być energooszczędne, a ten R9 290 wychodzi na to że będzie ciągnął wiecej od Titana.

    Skomentuj

  51. TheKariXD
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-10-17 18:02

    Wg. mnie lepiej poczekać na obniżkę u NV. Jak cena 780 spadnie do 2000zł no to tego 290x można sobie wsadzić w... no wiecie gdzie można go wsadzić :)

    Skomentuj

  52. gorczyca
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-10-19 22:17

    Bardzo fajne jestem ciekawa czy przy tej okazji zostanie zmodyfikowany system DCUII Asusa

    Skomentuj

  53. MAT32
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-11-03 13:56

    Mam pytanie ile % miał wentylator w Asus Radeon R9 270X DCUII OC przy 68 stopniach?

    Skomentuj

  54. daryzda
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-12-12 09:16

    A gdzie jest temperatura MSI Radeon R9 280X Gaming OC ?

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Od komentujących wymagamy przestrzegania netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!

104 komentarzy