Karty graficzne

Platforma testowa i metodyka

przeczytasz w 2 min.
 Intel Core i7 2600k 3,4 GHz

Procesor:
Intel Core i7 3770K @4,0 GHz

 Sapphire Platinum Z68

Płyta główna:
Sapphire Platinum Z68

 

Pamięć RAM:
Kingston HyperX 2 x 4 GB 1600 MHz

 Noctua NH-D14

Chłodzenie:
Noctua NH-D14

 Seagate 250 GB Barracuda 7200.12

Dysk twardy:
Seagate 250 GB Barracuda 7200.12

Kingston HyperX 120 GB

Dysk:
Kingston HyperX 120 GB

Enermax Revolution 850 W

Zasilacz:
Enermax Revolution 850 W

 Dell UP2414Q

Monitor:
Dell UP2414Q

CoolerMaster 690 II Advanced

Obudowa:
CoolerMaster 690 II Advanced

Sterowniki, system operacyjny i programy:

  • Windows 7 64 bit
  • Program do mierzenia kl./s - Fraps
  • Radeon R9 295X2 - Catalyst 14.4 beta
  • Asus Radeon R9 290X - Catalyst 14.3 beta
  • Zotac GeForce GTX 780 Ti - ForceWare 335.23
  • Zotac GeForce GTX Titan - ForceWare 335.23

Metodologia testowa:

3DMark
Tryb:

  • Performance
  • Extreme

Battlefield 4
Tryby:

  • 2560x1600 SMAA 2TX, AFx16
  • 3840x2160 SMAA 2TX, AFx16

Maksymalne detale graficzne. Środowisko testowe: DirectX 11 oraz Mantle w przypadku kart graficznych Radeon. Pomiar wydajności polegał na liczeniu średniej liczby kl./s podczas przejścia z punktu A do punktu B.

Crysis 3
Tryby:

  • 2560x1600 SMAA 2TX, AFx16
  • 3840x2160 SMAA 2TX, AFx16

Maksymalne detale graficzne. Środowisko testowe: DirectX 11. Pomiar wydajności polegał na liczeniu kl./s podczas przejścia z punktu A do punktu B.

Grid 2
Tryby:

  • 2560x1600 MSAA x4, AFx16
  • 3840x2160 MSAA x4, AFx16

Detale jakości grafiki: Ultra + SAO. Środowisko testowe: DirectX 11. Pomiar wydajności był dokonywany na wyznaczonym odcinku trasy.

Max Payne 3
Tryby:

  • 2560x1600 MSAA x4 AFx16
  • 3840x2160 MSAA x4 AFx16

Detale jakości grafiki: Najwyższe. Środowisko testowe: DirectX 11. Test polegał na przejściu z punktu A do punktu B, zawsze w identyczny sposób. Pomiar ilości klatek/s dokonywaliśmy za pomocą Frapsa.

Metro: Last Light
Tryby:

  • 2560x1600 AFx16
  • 3840x2160 AFx16

Detale jakości grafiki: Najwyższe. Środowisko testowe: DirectX 11. Test polegał na przejściu z punktu A do punktu B, zawsze w identyczny sposób. Pomiar ilości klatek/s dokonywaliśmy za pomocą Frapsa.

Tomb Raider
Tryby:

  • 2560x1600 FXAA / AF x16
  • 3840x2160 FXAA / AF x16

Jednym z najbardziej obciążających miejsc dla kart graficznych jest las w czasie padającego deszczu. W takich warunkach notowaliśmy jedne z najniższych wartości wyświetlany kl./s, stąd też obraliśmy je za miejsce testowe. Przechodziliśmy z punktu A, do punktu B.