Karty graficzne

Max Payne 3, Metro: Last Light, Tomb Raider

przeczytasz w 1 min.

Max Payne 3

Max Payne 3

Max Payne 3 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, MSAA x4, AF x16

AMD R9 295X2 8GB (1000/1250) 82
67
Asus R9 290X 4GB (1000/1250) 52
39
Zotac GTX 780 Ti 3GB (876/1750) 41
29
Zotac GTX Titan 6GB (836/1502) 40
29
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Max Payne 3 - DX11
3840x2160, Maks. Detale, MSAA x4 AF x16

AMD R9 295X2 8GB (1000/1250) 39
26
Asus R9 290X 4GB (1000/1250) 26
20
Zotac GTX 780 Ti 3GB (876/1750) 23
16
Zotac GTX Titan 6GB (836/1502) 22
16
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

W podstawowej rozdzielczości, nowość AMD praktycznie nokautuje swoich rywali. Od akceleratorów z sercem GeForce jest w zasadzie dwa razy szybsza. Podniesienie poprzeczki i aktywacja trybu 4K studzi zapał wszystkich kart graficznych. Niemniej jednak przewaga dwurdzeniowego Radeona jest odczuwalna gołym okiem.

Metro: Last Light

Metro: Last Light
2560x1600 - Najwyższe, SSAA X2, AF x16

AMD R9 295X2 8GB (1000/1250) 67
60
Zotac GTX 780 Ti 3GB (876/1750) 41
36
Zotac GTX Titan 6GB (836/1502) 38
33
Asus R9 290X 4GB (1000/1250) 36
31
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Metro: Last Light
3840x2160 - Najwyższe, SSAA X2, AF x16

AMD R9 295X2 8GB (1000/1250) 37
33
Zotac GTX 780 Ti 3GB (876/1750) 20
17
Asus R9 290X 4GB (1000/1250) 18
16
Zotac GTX Titan 6GB (836/1502) 18
15
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Kolejna gra, która w rozdzielczości 2560x1600 i karcie graficznej Radeon R9 295X2 dostaje skrzydeł. Do tej porty raczej nie bardzo w takich warunkach można było się cieszyć dobrą zabawą. Po zwiększeniu wielkości obrazu do 3840x2160 bohater artykułu generował średnie 37 kl./s, gdy następna w kolejce karta graficzna zaledwie 20 kl./s.

Tomb Raider

Tomb Raider

Tomb Raider
2560x1600, Najwyższe, TressFX, FXAA, AF x16

AMD R9 295X2 8GB (1000/1250) 87
76
Zotac GTX 780 Ti 3GB (876/1750) 50
42
Asus R9 290X 4GB (1000/1250) 46
42
Zotac GTX Titan 6GB (836/1502) 46
38
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Tomb Raider
3840x2160, Najwyższe, TressFX, FXAA, AF x16

AMD R9 295X2 8GB (1000/1250) 50
45
Asus R9 290X 4GB (1000/1250) 26
23
Zotac GTX 780 Ti 3GB (876/1750) 25
21
Zotac GTX Titan 6GB (836/1502) 23
20
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Tomb Raider świetnie wykorzystał moc płynącą z dwóch rdzeni graficznych. W porównaniu do pojedynczego R9 290X, w 3840x2160 odnotowaliśmy dwukrotny wzrost wyświetlanych kl./s. Przewaga nowego Radeona jest tutaj naprawdę duża.