Oprogramowanie

Adobe kupił Oculus Medium - program do rzeźbienia w wirtualnej rzeczywistości

z dnia
Marta  Andronik | Redaktor serwisu benchmark.pl
4 komentarze Dyskutuj z nami

Medium dołącza do rodziny Adobe. Z wpisu na stronie Oculus dowiadujemy się, że Adobe kupił program do rzeźbienia w rzeczywistości wirtualnej, stworzony w 2016 roku przez należącą do Facebooka firmę VR. Nowych aktualizacji doczekamy się już w 2020 roku.

Medium ma pozostać bezpłatne dla osób posiadających system wirtualnej rzeczywistości Oculus.

Na razie nic nie ulega zmianom, jednak w przyszłości Adobe ma wprowadzić więcej funkcji i ulepszeń. Plany firmy zakładają uzupełnienie przez Medium programu do tworzenia tekstur 3D (Adobe Substance). Program bardzo pasuje do istniejących już ofert Adobe.

Medium i wirtualna rzeczywistość

Medium w założeniu miało być programem dla użytkowników masowych, ale okazało się doskonałym narzędziem dla twórców gier AAA, niezależnych, VFX i wszelkiej maści artystów, czyli idealny target klienta Adobe. Ekipa Medium pragnie zachować istniejącą społeczność zgromadzoną wokół wirtualnej rzeczywistości. Jest to szczególnie ważne w sytuacji, gdzie społeczność jest niewielka. Użytkownicy (którymi są zarówno profesjonaliści jak i amatorzy) w dużej mierze są odpowiedzialni za wskazywanie kierunku, w jakim ma iść korzystanie z dostępnych narzędzi VR. Sprzedanie Medium firmie Adobe jest istotnym wydarzeniem w społeczności, pokazującym nieustanny rozwój oprogramowania dla wirtualnej rzeczywistości. Pokazuje to jasno, że niebawem VR nie posłuży nam już jedynie do grania w gry.

Oculus VR

Dlaczego Oculus sprzedał Medium?

Oculus wydaje się bardziej skupiać na rozwoju Quill, programu do malowania skierowanego do artystów. To intuicyjne narzędzie do tworzenia ilustracji i animacji, pozwalające użytkownikowi tworzyć w wirtualnej rzeczywistości na niekończącej się powierzchni. Firma najwyraźniej uznała, że Medium lepiej sprawdzi się dla osób projektujących tradycyjnie w 3D. W takim wypadku faktycznie sprzedanie programu Adobe mogło być dobrym posunięciem.

Wpływ Adobe na świat VR

Medium będzie mógł dalej się rozwijać i być coraz lepszym narzędziem dla artystów, umacniając swoją pozycję profesjonalnego programu do rzeźbienia 3D. Wielu zastanawia się jakie zmiany i nowości zostaną wprowadzone w najbliższej przyszłości przez Adobe. Obecnie program jest bezpłatny.

Gigant przoduje na rynku w oprogramowaniu graficznym, zatem na pewno możemy spodziewać się wielu efektów i unowocześnień w samych narzędziach do kreowania świata 3D. Jednak wielu przeciwników polityki stosowanej przez firmę może być niezadowolonych z decyzji sprzedaży podjętej przez Oculus.

Czy to wszystko wyjdzie użytkownikom na dobre okaże się w 2020 roku. Warto być na bieżąco i samemu zobaczyć ewolucję Medium.

Źródło: Oculus 

Warto zobaczyć również:

Komentarze

4
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    nevermind
    Tylko nie Adobe, ta firma to zło, czego się nie dotknie tam abonament, to samo było z Allegorithmic Substance.