Oprogramowanie

AMD przesuwa premierę Mantle API - winne sterowniki Catalyst

z dnia
Paweł Maziarz | Redaktor serwisu benchmark.pl
43 komentarze Dyskutuj z nami

Na przetestowanie możliwości nowej technologii będziemy musieli poczekać jeszcze kilka(naście) godzin.

AMD Catalyst sterowniki logo

Wczorajszy dzień miał upłynąć pod znakiem debiutu niskopoziomowego interfejsu programowania Mantle API – studio EA udostępniło aktualizację wprowadzającą go do gry Battlefield 4, natomiast koncern AMD miał wydać nowe sterowniki Catalyst dla swoich akceleratorów graficznych. Niestety nie wszystko poszło zgodnie z planem i premiera rewolucyjnej technologii została lekko przesunięta.

Jak donosi serwis TechPowerUp, AMD zauważyło poważny problem ze sterownikami Catalyst 14.1 Beta i musiało się wstrzymać z ich premierą. Producent jednak uspokaja, bo programiści pracują nad jego rozwiązaniem i podobno jeszcze dzisiaj powinniśmy się spodziewać poprawionej wersji Catalyst 14.2 Beta – na początku ma być ona dostępna tylko dla redakcji, natomiast kilka godzin później będzie mógł ją przetestować każdy zainteresowany działaniem Mantle API.

W sieci pojawiły się również plotki, jakoby pierwsze sterowniki miały wprowadzić obsługę Mantle API tylko dla kilku akceleratorów graficznych. AMD jednak zdementowało te informacje, a więc nową technologią będą mogli się cieszyć wszyscy posiadacze konstrukcji bazujących na architekturze GCN (Graphics Core Next) – należą do nich modele Radeon HD 7700/7800/7900 oraz Radeon R7/R9 200 (w tym zintegrowane układy w procesorach Kaveri).

Źródło: TechPowerUp, profil AMD Radeon w serwisie Twitter

Komentarze

43
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    No i w piz.. i wylądował :)
    25
  • avatar
    I cały misterny plan też w pizd... ;D
    20
  • avatar
    Na forach, szczególnie BF4, rozpętało się piekło. Większa część narzeka na wczorajszy patch twierdząc że zepsuł grę... chyba jestem odosobnionym przypadkiem bo u mnie działa wszystko prawidłowo. Fakt gra poprosiła o aktualizację sterowników (co najmniej 13.11/13.12 jeżeli dobrze pamiętam) po której wszystko było OK.
    Nie rozumiem też tak dużej nienawiści od strony użytkowników kart nVidii którzy, co cytuję: "narzekają że muszą pobrać 1.2GB patcha" który swoją droga nie zawiera tylko wsparcia ale także fixy, balance broni itd. Czy użytkownicy AMD narzekają na wykorzystywanie PhysX, nawet jeżeli zostanie to dodane w jakimś patchu? Chyba nie...

    Ale można chyba to skwitować stwierdzeniem: co człowiek to opinia i że najłatwiej jest wyładować frustrację przez internet.
    18
  • avatar
    @jkbrenna

    na gforce od nvidii :}
    13
  • avatar
    Dawać te STERYDY !!!!
    11
  • avatar
    Czekam niecierpliwie zobaczymy jaki będzie wzrost wydajności na moim radku 7870xt@1235mhz ram 6800mhz , oby więcej gier korzystało z Mantle
  • avatar
    Sam czekam na sterowniki, jestem bardzo Ciekawy jaka będzie różnica ;)
  • avatar
    poczekam :)
  • avatar
    a te rewelacyjne testyy na czym zrobili...
  • avatar
    Heh to wiem jaki producent będzie wspierać mojego leciwego Q6600 po śmierci naturalnej mojego HD4870 zastanawiałem się jak zmodernizować kompa a na pełną modernizacje jedno razową nie mam siana... a tu taka fajna historia... więc zacznę od karty... Karty AMD
  • avatar
    Ostatnio zachęcony newsem na BM ściągnąłem nowe catalysty 13.12 WHQL (pfff).

    No i na moim radku HD 7970 zaczęły się jaja dziać - obraz zaczął jakby skakać co jakiś czas. Dopiero powrót do poprzedniej wersji naprawiło problem. Znalazłem na oficjalnym forum AMD wątki "catalyst 13.12 screen flickering" ale bez żadnego rozwiązania - poza powrotem do poprzednich sterów.

    Pewnie coś naprawiając dla R9 280x zepsuli HD7970 (bo to te same układy).
  • avatar
    I druga sprawa czy nie było tak ze winą słabej grafiki gier z PC, nie zwalało się na słabe konsole ?!!
  • avatar
    ATI/AMD nigdy nie potrafili napisać dobrych sterowników... Najbardziej na tym cierpią ich karty.
  • avatar
    ehe.....same się źle napisały i naobiecywały.
    Wszyscy napaleni na 300% a to wszystko śmierdzi na kilometr. Wystarczy odsunąć się o metr od monitora i zobaczyć na całość niusów o Mantele.
    W cuda nie wierze.
    -1
  • avatar
    Panowie stery już są w produkcji to wkońcu kiedyś wyjdą!! Spierdolone jak zawsze że komuś to a drugiemu Mantle nie odpali itp :) Jaja jak zawsze będą ehh Ale fajnie jest pośmiać się ze swojego błędu że w kartę AMD się człowiek wpakował :):(
    -1
  • avatar
    Niech oni najpierw usuną bugi etc, a nie wprowadzają nieudolne Mantle działające tylko na architekturze GCN.

    Użytkownicy NV na darmo ściagają to 1.23GB patcha, bo on do rozgrywki mało wnosi, a bugów nie eliminuję. Jedynie użytkownicy kart AMD czekają aby w ogóle coś ugrać ^^
    -2
  • avatar
    Nawet jak to Mantele czy inne Cuda wyjdą dobrze to trzeba będzie czekać ze 2 lata na te gry aż je wyprodukują a do tego czasu nadal DX11 będzie żądził. I chyba mi się wydaje że szybciej kart graficzne zaczną nowe produkować a do tego czasu nowość AMD odejdzie w zapomnienie.
    -3
  • avatar
    Nie ma co minusować Microsoft nie podda się łatwo, bo to by mogło okazać się gwoździem do trumny jeśli chodzi o Windows jako jedyny słuszny system do gier. Pewnie już pracują nad Directx 12, który będzie oferował to samo co Mantle i pomysły AMD przestaną mieć rację bytu. AMD niech lepiej z Microsoftem nie zadziera, bo może ukarać AMD i w następnym Xboxie, znajdą się podzespoły Intela i Nvidii!
    -5
  • avatar
    Mantle to jest potrzebne jak piąte koło u wozu. Jak myślą że Microsoft pozwoli sobie na zepchnięcie Directx do niszy to AMD się myli! Mantle skończy jak Open GL. Będzie a prawie nikt z tego nie będzie korzystał!
    -10