Ciekawostki

Poważna awaria Xiaomi, a w efekcie wiele bezużytecznych urządzeń

przeczytasz w 1 min.

Problem dotyczy usługi Xiaomi Home służącej do obsługi inteligentnego domu. Użytkownicy po aktualizacji aplikacji zgłaszają, że ich urządzenia stały się bezużyteczne.

Xiaomi Home - awaria uziemiła wiele urządzeń

Urządzenia smart home pracujące w systemie Xiaomi Home są dziś bezużytecznymi rupieciami - komentują posiadacze domowego sprzętu sterowanego przez Wi-Fi.

Wszystko to za sprawą ostatniej aktualizacji aplikacji Mi Home (z dnia 31 grudnia). Ostatnio opublikowane komentarze w sklepie Google Play potwierdzają, że awaria nie jest pojedynczym problemem.

Xiaomi Home awariaKomentarze do aplikacji Mi Home w sklepie Google Play

Na czym dokładnie polega problem? Część użytkowników w ogóle nie ma dostępu do swoich urządzeń smart (aplikacja ich nie wykrywa). Kolejni natomiast skarżą się na to, że sprzęt działa “jak chce”, bez kontroli człowieka, a niektórzy - choć aplikacja widzi sprzęt - nie mogą niczym sterować.

Kto wpadł na pomysł aktualizacji aplikacji w sylwestrowy piątek?

Osobiście współczuję wszystkim użytkownikom smart sprzętu Xiaomi, jednak zastanawiam się - skąd u programistów pojawił się pomysł aktualizacji aplikacji w piątek (przed weekendem), a do tego w ostatni dzień roku. Myślę, że środowisko pracowników IT w pełni się ze mną zgodzi, że termin aktualizacji nie był najbardziej trafny.

Aktualizowanie aplikacji, z których korzystają setki tysięcy użytkowników przed weekendem zwykle nie jest najbezpieczniejszym pomysłem. Programiści aplikacji Xiaomi Home mogą mieć pracowitego sylwestra.

Kibicuję programistom, aby jeszcze dziś rozwiązali problem - ale szczerze w to wątpię i wydaje mi się, że najbliższa aktualizacja nastąpi dopiero za kilka dni.

Dajcie znać w komentarzach, czy u Was (jeśli korzystacie ze smart home Xiaomi) również wystąpił problem po aktualizacji aplikacji.

Źródło: inf. własna

Komentarze

16
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    kamishi
    12
    Dobrze, że trafiłem na ten wpis, który wyjątkowo jest aktualny. Zaoszczędził mi on aktualizacji i uziemienia oczyszczacza powietrza Xiaomi. A jak wiadomo, życie w Rudzie Śląskiej z niedziałającym oszyszczaczem powietrza to kaskaderstwo.
    • avatar
      piosylant
      9
      To taka sylwestrowa petarda od Xiaomi. ;)
      • avatar
        m2nster
        5
        Nie działało około 3 godzin od 13 do 16. Bardziej bym obstawiał awarie serwera, bo nie robiłem żadnych aktualizacji
        • avatar
          pawluto
          4
          Dobrze że jest nasz ukochany Benchmark - Kto to przeczyta przed aktualizacją uchroni swój smartfon przed awarią. Od siebie dodam - Nigdy nie róbcie aktualizacji w dniu w którym wychodzi aktualizacja - Lepiej odczekać co najmniej 30 dni...Bezpieczniej.
          • avatar
            Qazzy
            0
            Nigdy więcej xiaomi. Kupowatymi aktualizacjami ubili mi m.in. kamerę i "żarówkę" LED.
            • avatar
              Robby
              0
              TAK to był "najgorszy" dzień "starego" roku - bo gdy twoja kobieta mówi "ogarnij dom przed sylwestrem" i idzie do pracy a "ty" 4 godziny "walczysz" z niedziałającym robotem odkurzającym bo XIAOMI nie raczy Ci wysłać na maila WIADOMOŚCI o awarii jest TO niewyobrażalnie wku... irytujące !!!
              • avatar
                marcin0218
                0
                Bzdura. Po aktualizacji rzeczywiście odkurzacz przestal dzialac. Ale odinstalowałem w telefonie aplikacje, wgralem na nowo, na nowo polaczylem z odkurzaczem i smiga.
                • avatar
                  Gnom_Z_Piany2
                  0
                  Pytanie powinno być inne. kto wpadł na tak durny pomysł, aby wszelkie urządzenia w domu łączyły się z producentem a nie ze sobą lub własnym serwerem? tak wiem, na ten 'pomysł' wpadają wszyscy. kto wie o co chodzi, wie jakiej firmy sprzęt kupić. wgrywa się otwarte wersje firmware i wtedy łączymy się ze sobą, a nie z jakimś zewnętrznym podmiotem.
                  • avatar
                    stalkerpl
                    0
                    chyba mnie też dopadło musiałem resetować ustawienia, aplikacja zacięła się i nie mogłem sterować odkurzaczem
                    • avatar
                      mosiek312
                      0
                      Znajomy, u którego byłem na sylwku sie skarżył na tego buga. Ja mam roombe od kilku lat i ani razu nie zaliczyli takiej wtopy.