• benchmark.pl
  • Gry
  • GeForce NOW - graj na swoim PC, tak jakbyś miał GTX 1080
Gry

GeForce NOW - graj na swoim PC, tak jakbyś miał GTX 1080

z dnia
Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
40 komentarzy Dyskutuj z nami

Usługa grania w chmurze GeForce NOW dociera do komputerów osobistych z systemami Windows i Mac. Co to dokładnie oznacza?

„Ponad 200 milionów graczy na całym świecie posiada komputery z kartami graficznymi GeForce– chwali się Nvidia i zauważa: „ale jeszcze więcej komputerów nie jest w stanie podołać nowoczesnym grom wideo”. Nie mówi o tym jednak bez powodu. Otóż twierdzi, że znalazła rozwiązanie – to nowa wersja usługi GeForce NOW.

Na czym to polega? Każdy gracz, niezależnie od tego jak dobry (a raczej jak słaby posiada komputer) może pobrać aplikację GeForce NOW i nawiązać połączenie z jednym z wirtualnych komputerów z kartami GeForce GTX 1060/1080 znajdujących się w chmurowym centrum danych. W efekcie uzyska dostęp do pokaźnej mocy obliczeniowej i będzie mógł cieszyć się wysoką wydajnością w grach. Rozgrywka będzie po prostu strumieniowana do ich własnych pecetów.

W superwydajny komputer może zostać przekształcony pecet z systemem Windows lub macOS. Katalog gier jest właściwie nieograniczony i obejmuje wszystkie tytuły dostępne na platformach Steam, Battle.net, Origin, Uplay i GOG. Gracze mogą wykorzystać zarówno już kupione gry, jak i kupić zupełnie nowe. Co ważne, postępy i osiągnięcia są zapisywane i synchronizowane, dzięki czemu grą można cieszyć się na wielu urządzeniach. Pozwala to też na rozpoczęcie rozgrywki w domu i kontynuowanie jej, na przykład, u znajomego.

Nowa usługa GeForce NOW wystartować ma jeszcze w tym roku (początkowo w Stanach Zjednoczonych). Kwestią dyskusyjną jest jedynie cennik: 25 dolarów za 10 godzin gry na komputerze z kartą GTX 1080 lub 20 godzin z GTX 1060. Firma Nvidia przewiduje też darmowy test trwający odpowiednio 4 i 8 godzin.

Źródło: Nvidia

Komentarze

40
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Fenarid
    Przecież takie usługi już były i szybko splajtowały. Opóźnienia to jeden problem a jakoś obrazu to kolejny. Koszt 25$ za 10h też nie mały, za 200h możemy sobie już kupić GTX 1080.
    24
  • avatar
    maniaberserk
    Jestem ciekawy jakie opóźnienia będą
    19
  • avatar
    Konto usunięte
    "Katalog gier również jest nieograniczony i obejmuje wszystkie tytuły dostępne na platformach Steam, Battle.net, Origin, Uplay i GOG."

    To nieograniczony czy ograniczony do gier z wymienionych platform, bo jedno zdanie przeczy drugiemu?
    12
  • avatar
    daro7557
    Podejrzewam, że pomimo faktu grania na GTX 1080 na ustawieniach Ultra, obraz będzie wyglądał jak na średniej karcie poprzedniej generacji, bo kompresja musi być. I jeszcze do tego wysoki ping i wszystkie gry akcji leżą.
    10
  • avatar
    eninede
    ...np zeby przyszpieszyc laptopa o szybkosc karty graficznej gf1080 potrzebny jest port thunderbolt 3 (40Gbit/sec)... czy tez takie trzeba miec lacze internetowe zeby grac w chmurze na gf1080, a moze dane obrazu przesylanego beda kompresowane... tylko jak skompresowac 5GB do "standardowego" lacza 50Mbit/6MB (przeciez to ponad 800x mniej) czy uzyta tu bedzie jakas magia, a moze w koncu odkryto jak zakrzywic czasoprzestrzen ;) :D ??????
  • avatar
    vegasnight9
    Jestem w stanie uwierzyć w sens takiej usługi ale dopiero gdy:
    1) Będziemy mieli w domu światłowody minimum 10Gb/s
    2) Będzie to w cenie abonamentu miesięcznego np 10zł
    3) Serwery będą w każdym kraju aby zminimalizować opóźnienia do minimum
  • avatar
    SzybkiSasza
    Opóźnienia będą znaczące zawsze, nawet przy 1GB/s. LinusTEchTips tu: https://www.youtube.com/watch?v=LXOaCkbt4lI próbował zbudować (w ramach kontynuacji swojej serii "One PC x gamers") komputer, na którym 7 graczy będzie mogło grać w chmurze.
    Serwer stał u nich w biurze, a prawie każdy (nie tylko najwięksi wymiatacze) zanotował, że są pewne lagi.
    Rozumiem, że tutaj akurat sytuacja jest nieco inna - klienty to nie proste "bezgłowe" aplikacje, a dedykowane apki, które pewnie mają pod spodem specjalne algorytmy kompresji itp. ale dalej - nie ominie się fizycznych ograniczeń. Skoro w biurze, grając po VNC i kablu 1Gbps który miał pewnie zaledwie kilka m opóźnienia były widoczne, to co będzie, gdy podepniemy się do serwera oddalonego nawet o niewielką odległość, powiedzmy 100km, z opóźnieniami na łączach, czasem straconym na komutację itp?
    Wierzę, że do slasherów, strategii czy większości single player sprawdzi się to zacnie, tak jak obecnie sprawdza się choćby PS Now/Gaikai, ale do multi czy nawet szybkich FPS-ów - kompletnie się nie nadaje.
  • avatar
    KENJI512
    Już kiedyś takie rozwiązanie było, jakaś firma streamowała gry i można było grać na średnim sprzęcie, ciekawe ^^
  • avatar
    webmaniack
    Żeby grać w FULL HD, zdjęcie w bardzo dobrej jakości, będzie miało około 2 megabajty (po kompresji, ale nie powinno to wpłynąć jakoś mocno na jakość grafiki). Czyli powiedzmy, że na GTX 1080 gra się po to, żeby było około 60 klatek na sekundę. Potrzebujemy zatem pobierać i wyświetlać 120 megabajtów na sekundę, czyli Internet jakiś 1Gigabit/s + serwery musiałyby być tak rozmieszczone, żeby pingi były niskie.

    Nawet spełniając takie wymagania, opóźnienia byłyby z 10-20 razy wyższe, niż w przypadku grania na komputerze bezpośrednio. Biorąc pod uwagę jeszcze fakt, że wystarczy pograć 200 godzin, żeby wyszła taka karta 1080 (czyli 40 dni grania po 5 godzin dziennie). Ewentualnie jak gra się sporadycznie (jak ja), to pewnie bym musiał 2 lata grać, żeby wyszła kwota jak za kartę graficzną, jednak nawet w takim przypadku się to opłaca, bo taka karta starczy na znacznie dłużej, niż 2 lata + nie będę ograniczany niczym, a samo granie będzie na znacznie wyższym poziomie.

    Moje obliczenia nie są zbyt dokładne, ale wystarczą, żeby stwierdzić, że jest to totalnie nieopłacalne. Dodam jednak, że za jakieś 10 lat to będzie norma, ale jeszcze na to za wcześnie.
  • avatar
    Eternal1
    Miałem kiedyś 8" SHIELD-a, chciałem spróbować usługi strumieniowania, lecz 40zł/msc oraz olbrzymie lagi szybko ostudziły moje zapędy.

    Może w przyszłości faktycznie przeniesie się rendering gier "do chmury" i tak będzie wyglądać rozrywka, lecz w mojej osobistej opinii prędzej cieniutkie smartfony oparte na ARM odpalą Crysis-a w 4K niż światowa infrastruktura sieciowa pozwoli na stream w jakości pełnego 1080p (bez kompresji) przy niskim lagu by takie zdalne granie miało sens.
  • avatar
    daro7557
    Podejrzewam, że pomimo faktu grania na GTX 1080 na ustawieniach Ultra, obraz będzie wyglądał jak na średniej karcie poprzedniej generacji, bo kompresja musi być. I jeszcze do tego wysoki ping i wszystkie gry akcji leżą.
  • avatar
    decrypterie
    mI by pasowała taka usługa ale teraz bo muszę odesłać swojego 1070 na gwarancji to bym po strumieniował no ale coz , jeszcze tego nie aktywowali.
  • avatar
    Konto usunięte
    "Gracze mogą wykorzystać zarówno już kupione gry, jak i kupić zupełnie nowe. "
    Czyli oprocz tej oplaty godzinowej, trzeba jeszcze samemu kazda gre kupic? HF GL!
  • avatar
    andzi18
    Macie rację, że usługa ta jest zbyt droga, a już na pewno dla przeciętnego polskiego konsumenta. Natomiast pisanie, że za 200h można już kupić GTX 1080 jest trochę bez sensu. Oprócz tej karty potrzebujemy i5, 8 GB RAM, płyty głównej, itd. Uważam, że usługa ta jest kierowana do osób, które mają na prawdę słaby/stary sprzęt.