Internet

Google zastąpi błękit czernią w wynikach wyszukiwania?

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
13 komentarzy Dyskutuj z nami

Nadchodzi kolejna zmiana w jednym z najbardziej rozpoznawalnych miejsc w sieci. Ale czy nadejdzie... to już inna sprawa.

Wyszukiwarka Google to jedno z najlepiej rozpoznawalnych graficznie miejsc w Internecie. Ale gigant powoli wprowadza zmiany – subtelne, ale jednak zmiany – które mają sprawiać, że usługa będzie czytelniejsza i bardziej przejrzysta. Wdrożenie każdej „nowości” jest poprzedzone badaniami i analizami. Google nie zmienia się bowiem dla samej zmiany, lecz ma w tym większy cel.

W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy byliśmy już świadkami wprowadzenia dwóch „nowości”  – pierwsza polegała na zmianie koloru wybranej karty nawigacyjnej (Wszystko/Grafika/Wiadomości/Mapy…) z czerwonego na niebieski, później natomiast nadeszła zmiana logo. Teraz zmiana numer trzy jest tuż za rogiem – i to taka, którą zauważymy od razu. Jak donosi Telegraph, gigant planuje zmianę niebieskich linków na czarne (na stronie wyników).

Google Black Blue

Nowa kolorystyka (choć może to za duże słowo, biorąc pod uwagę fakt, że zmianie ulega jedynie kolor tytułu) jest aktywowana okresowo u części użytkowników. Celem tych „prób” jest sprawdzenie, który kolor bardziej skłania nas do klikania w wyniki. 

Takie testy to dla Google codzienność (ale nie zawsze są one zauważalne dla przeciętnego użytkownika). Najsłynniejsza akcja znana jest jako „50 shades of blue”. Projektanci Google nie byli pewni, który odcień niebieskiego okaże się najlepszy więc testowali preferencje użytkowników, stosując u nich jedną z 41 wersji. Całość pochłonęła 200 milionów euro, a efektem było wprowadzenie niebieskiego skłaniającego się w stronę fioletu (ponoć najatrakcyjniejszego dla nas).

Google Blue Red

Wspomniana wcześniej zmiana koloru linków nawigacyjnych z czerwonego na niebieski poprzedzona była zaś miesiącem testów tego typu. Ile potrwają najnowsze testy nie wiadomo, tak jak nie można ze stuprocentową pewnością stwierdzić, że to właśnie na czerń postawią projektanci Google. Chcielibyście, by tak się stało?

Źródło: Telegraph. Screen: Joseph Madden/Twitter

Komentarze

13
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    kombajn
    Jak bym spotkał idiotę w Googlu który wpadł na ten poroniony pomysł to w kilku ciepłych słowach wytłumaczyłbym temu ćwierć-mózgowi że po to hiperlinki są wszędzie! na niebiesko żeby każdy wiedział że klikając w podkreślony tekst w kolorze niebieskim przejdzie do strony internetowej. To się nazywa standard i po to jest standardem że dopóki nie jest z nim coś bardzo nie tak to się go nie tyka palcem. A już na pewno nie zmienia się światowego standardu z powodu widzimisię jakiegoś bęcwała z Googla.
    20
  • avatar
    TheEquinoxe
    Ja wiem, ze zmiana w sumie zadna ale naprawde lepiej przegladalo mi sie jak bylo na niebiesko
    11
  • avatar
    BluePandoraBox
    to teraz będą testować odcienie szarości, 256 poziomów hahaha
    ktoś w guglu musi uzasadnić istnienie swojego stanowiska hmm...
    pewnie jakaś blondyna zatrudniona za wyposażenie a nie wiedzę :P
    4
  • avatar
    AndreoKomp
    Ja bym chciał, żeby zostało zmienione tło na jakieś ciemniejsze.
    A może można to jakoś zmieniać, a o tym nie wiem? :)
    1