• benchmark.pl
  • Gry
  • GTA V wygenerowało 3 mld dolarów przychodu, GTA Online - 0,5 mld
Gry

GTA V wygenerowało 3 mld dolarów przychodu, GTA Online - 0,5 mld

przeczytasz w 1 min.

Powiedzieć, że Grand Theft Auto V z GTA Online to dla Rockstar i Take Two żyła złota, to jak nie powiedzieć nic.

Gra w Grand Theft Auto Online nie wymaga dodatkowych opłat, ale za sprawą systemu mikropłatności umożliwia ich dokonywanie. Okazuje się, że te opcjonalne „inwestycje” cieszą się sporym zainteresowaniem wśród graczy – z raportu sporządzonego w sprawie sądowej związanej z Rockstar North wynika bowiem, że wygenerowały one „przynajmniej” 500 milionów dolarów przychodu.

To niesamowita suma. Szczególnie jeśli przypomnimy sobie, że ekipa 343 Industries chwaliła się niedawno, że mikropłatności w jej Halo 5: Guardians wygenerowały półtora... miliona dolarów.

Z opublikowanego przez Take Two jakiś czas temu raportu wynikało, że sama gra Grand Theft Auto V znalazła już ponad 60 milionów nabywców. We wspomnianym wcześniej dokumencie podane są też inne liczby. Według zawartych w nim informacji producent i wydawca zarobili już na piątej odsłonie GTA około 3 mld dolarów. 

Liczby robią wrażenie, ale niestety wiążą się też z mniej pozytywną wiadomością. Popularność mikropłatności w GTA Online daje do zrozumienia, że raczej nie ma co liczyć w najbliższym czasie na fabularne DLC…

Źródło: GameSpot

Komentarze

21
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    tommyt1983
    2
    Maja genialnych speców od marketingu
    najpierw stara generacja konsol, później nowsza a na końcu PC - 3 premiery tej samej gry
    Dodatkowo potężna reklama nawet w PL (całe budynki zasłonięte płachtami z GTA.
    no i oczywiście sama gra też genialna.
    ten rekord przebije tylko część następna i nic innego
    Były tu z 2 lata temu głosy, że wiedźmin przebije te liczby (wtedy okolo 40 mln sztuk był), ale ja się tylko w głowę stukałem - Wiesiek to dobra gra a GTA to fenomen którego już chyba tak jak pisałem nic nie dogoni w liczbach
    • avatar
      Konto usunięte
      1
      Nie ma co się dziwić ... kilka pięter specjalistów od marketingu, PS3 / Xbox 360, PS4 / Xbox One, dezinformacja z wersją na PC, Shark Cards - krótkie podsumowanie świetnej i przemyślanej strategii. Niekoniecznie dla nas no ale cóż. Nigdy nie kupiłem karty Shark, mimo że posiadam 370 poziom w GTA Online.
      • avatar
        bhaal1982
        1
        Kurde to może w końcu mogliby obniżyć cenę :) czekam aż będzie poniżej 100... :>
        • avatar
          Konto usunięte
          1
          Wydali bardzo dobra grę, to i dostali faktyczny zastrzyk finansowy. Jakby każdy wydawca wydawał dobry kontent. To nie skarżyłby się na piratów. Nie musieliby istnieć, ponieważ nawet dema nie byłyby potrzebne. Każda wtedy gra była by warta swojej ceny.
          • avatar
            Lara-Croft
            0
            A to niespodzianka ;)
            • avatar
              gukeskl
              -1
              3000000000 (dolarów)/60000000(użytkowników) = 50 dolców zysku na każdej kopi :o coś chyba nie gra, nie wiem jak liczą zysk, czy odliczają od tego prace jaką włożyli, pieniądze, transporty, reklamy itp. bo jak nie to to jest chyba przychód a nie zysk. 50 dol ~ 150 ziko (po dawnym niskim kursie) doliczając do tego marże Sony\, Microsoftu i marże sklepowe wyjdzie ponad 250 ziko, a jeszcze rzeczy o których pisałem wcześniej, coś chyba ktoś pokręcił
              • avatar
                Balrogos
                -3
                Gta 5 to chyba najgorszy GTA jaki wyszedl.