Technologie i Firma

Kolejne polskie start-upy docenione

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
Dyskutuj z nami

Twórcy inteligentnej maski do monitoringu snu oraz autorzy oferujący wizualizację mebli zostali docenieni za innowacyjność.

7 milionów złotych dla Inteliclinic i 12 milionów złotych dla Tylko. Dwa warszawskie start-upy zostały ostatnio docenione za innowacyjność. 

Inteliclinic jest jedynym polskim start-upem, który otrzymał grant od Komisji Europejskiej w ramach programu Horyzont 2020. Pieniądze te mają pomóc we wprowadzeniu do sprzedaży urządzenia do przesiewowego badania snu i bezdechu sennego, bazującego na inteligentnej masce Neuroon, o której mogliście już u nas przeczytać.

„Przykład Inteliclinic potwierdza, że Polska ma gigantyczny potencjał w tworzeniu startupów nie na skalę krajową, ale o wymiarze europejskim czy nawet światowym” – mówi Sylwester Biernacki z Inteliclinic.

Jednak choć jest to ogromny sukces, nie brakuje głosów sprzeciwu. Są bowiem osoby, które pamiętają, że wspomniana maska Neuroon miała początkowo być znacznie bardziej zaawansowana i umożliwiać skrócenie czasu potrzebnego na sen, a ostatecznie służy tylko jego monitoringowi. Być może jednak warto dać ekipie Inteliclinic jeszcze jedną szansę.

Tymczasem prywatni inwestorzy docenili inny start-up ze stolicy. Paua Ventures, G+J Digital Ventures, Experior Venture Fund i Daftcode Ventures wspólnie przekazali 3,1 miliona dolarów firmie Tylko.

Zespół Tylko opracował technologię, która ma umożliwiać zakup idealnych mebli do mieszkania. Klient robi zdjęcie pokoju, wybiera jeden z dostępnych kształtów i kolorów, składa zamówienie, a gotowy produkt (w częściach, niczym z Ikei) jest dostarczany za darmo na terenie Europy. Firma ceniona jest też za uczciwe praktyki – jeśli produkt się nie spodoba, można go oddać w ciągu 100 dni.

Prawdopodobnie jednak wszystko będzie jak należy, bo dzięki aplikacji mobilnej działającej w oparciu o rzeczywistość rozszerzoną, możemy wirtualnie dopasować mebel do konkretnego pomieszczenia.

„Oferujemy produkt, który jest stworzony przez projektanta, ale dostosowany do indywidualnych preferencji klienta. Wiemy bowiem, że kupno mebli jest dla wielu ludzi czasochłonnym koszmarem. Wymaga poruszania się po zatłoczonych sklepach. Potem trzeba to przywieźć albo zapłacić za transport. Proces montażu jest żmudny, a na końcu okazuje się, że produkt jest bardzo niskiej jakości” – mówi Jacek Majewski z Tylko.

Źródło: INN Poland, Tech Crunch, MamSatartUp

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!