Dyski

Na pomoc: Dysk zewnętrzny nie działa

przeczytasz w 3 min.

Cykl "Na Pomoc" stale wypełniany jest nadsyłanymi przez was problemami. Obecne rozwiązanie dotyczy dysku twardego podłączanego do koncentratora USB 3.0.

 
 Zobacz dotychczasowe rozwiązania problemów

Treść problemu: "Po podłączeniu dysku zewnętrznego A Data Classic CH11 500 GB do jednego z dwóch gniazd USB 3.0 znajdujących się w koncentratorze USB 3.0 Expres Card 302E firmy Technaxx (w laptopie Toshiba Satellite A350 13B), nie pojawia się kolejny dysk w oknie Mój komputer, lecz słychać regularne piski w zewnętrznym dysku. Zauważyłem również, że w oknie Mój Komputer znika w tym czasie folder systemowy Norton oznaczony jako dysk kopii zapasowej Norton. Sterowniki huba USB 3.0 zainstalowałem z płytki dostarczonej przez producenta ze sprzętem. Zewnętrzny dysk (A Data) podpięty do gniazda USB 2.0 widać prawidłowo."

Odpowiedź benchmark.pl:


Koncentrator USB 3.0 wykorzystywany przez czytelnika podłączany jest do komputera za pomocą interfejsu Express Card, który ma następującą specyfikację:

Express Card 
Rok wprowadzenia2003
Liczba obsługiwanych urządzeń1 na kartę
Przepustowość480 Mbit/s (w trybie USB)
2.5 Gbit/s (w trybie PCI Express)
Typ komunikacjiSzeregowa
Możliwość podłączania i odłączana „na gorąco”Tak
Zasilanie1.5 V lub 3.3 V
Obsługiwane typy urządzeńKarty sieciowe, FireWire, przenośne dyski twarde SATA, karty graficzne, karty telewizyjne, czytniki kart pamięci, karty dźwiękowe


Patrząc na specyfikację dysków twardych 2.5’’ SATA łatwo zauważyć, że do ich prawidłowej pracy wymagane jest zasilanie 5V:



Wniosek jest prosty – dysk twardy podłączany przez czytelnika nie może działać prawidłowo bez odpowiednio wysokiego napięcia, dlatego też wydaje dziwne dźwięki, a system operacyjny działa niepożądanie. Rozwiązaniem problemu jest podłączenie zewnętrznego źródła zasilania 5V do koncentratora Express Card posiadanego przez użytkownika. Po takim zabiegu dysk twardy działa prawidłowo. Wnioski na przyszłość? Zawsze warto upewnić się, że dany sprzęt jest obsługiwany przez posiadany komputer i/lub akcesoria.

Masz problem ze sprzętem lub oprogramowaniem? Nie wiesz co kupić? Zgłoś się do nas!
Napisz do redakcji - twórz z nami cykl "Na pomoc"


Więcej o dyskach:

 

Komentarze

8
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Mam ten sam dysk i po podłączeniu do USB 3.0 Eltron EJ168 3.3V działa bez zastrzeżeń. Mój dysk jest 3 -talerzowy czyli powinien pobierać jeszcze więcej prądu niż u kolegi. Ja bym na wszelki wypadek zrobił test na świeżo zainstalowanym systemie operacyjnym.