Technologie i Firma

Kantory internetowe w opinii klientów. Zalety i wady internetowych platform wymiany walut.

Przemysław Jankowski | Redaktor serwisu benchmark.pl
9 komentarzy Dyskutuj z nami

Bezpieczeństwo i szybkość transakcji oraz atrakcyjne ceny – tego oczekują klienci kantorów internetowych. Na co zaś narzekają?

raportopineo

Kantory internetowe wyraźnie usprawniły rynek wymiany walut. W pewnym sensie, poprawiły również jakość naszego życia. Dzięki nim możemy szybko zaopatrzyć się w pieniądze potrzebne na najbliższy, często nieplanowany, zagraniczny wyjazd, a nawet zmniejszyć wysokość rat kredytu w przypadkach zadłużeń w obcych walutach. Kantory te ułatwiają również życie importerom i eksporterom, usprawniając transakcje z zagranicznymi kontrahentami.

Klientom e-kantorów zależy, przede wszystkim na atrakcyjnych cenach wymiany walut (31% respondentów w badaniu Opineo), szybkości samej transakcji (26%) oraz jej bezpieczeństwie (29%). Nie ulega wątpliwości, że kantory internetowe to tania i wygodna alternatywa dla tradycyjnych punktów wymiany walut.

Według ankiety przeprowadzonej przez serwis Opineo, przeprowadzonej w marcu 2015 roku na grupie 2,5 tysiąca użytkowników e-kantorów, aż 38% respondentów przed skorzystaniem z usług danego serwisu szuka o nim opinii w sieci. Klienci chcą najpierw upewnić się, że wybierane przez nich rozwiązanie jest bezpieczne, zatem w przypadku internetowych punktów wymiany walut obowiązuje zasada ograniczonego zaufania.

Mimo iż klienci podchodzą do kantorów internetowych z dystansem, zdecydowanie częściej użytkownicy polecają innym usługi konkretnych serwisów, niż odradzają. Jak zauważa Paweł Kucharzak, prezes zarządu Opineo: Ponad 90% użytkowników Opineo oceniających e-kantory deklaruje, że poleciłoby ich usługi swoim znajomym. Tak wysoki wynik tłumaczyć może ogólny poziom zadowolenia klientów, gdyż aż 60% z nich nigdy nie doświadczyło żadnych niedogodności ze strony e-kantoru.

Tylko 28% spośród przepytanych przez Opineo klientów e-kantorów deklaruje, że spotkały ich pewne niedogodności czy nieprzyjemności, ale oczekują od konkretnego serwisu rekompensaty w postaci rabatu czy innych świadczeń, co sugeruje że nie zrazili się do jego usług. Kantory internetowe starają się nie tylko przyciągnąć i zainteresować nowych klientów, ale również utrzymać obecnych poprzez prowadzenie programów lojalnościowych czy oferowanie im atrakcyjnych zniżek.

Kantory internetowe przyciągają internautów wygodą usługi, funkcjonalnością oraz oszczędnością czasu i pieniędzy. Dobrze też radzą sobie z obsługą klientów i potrafią budować z nimi długofalowe relacje. Klienci zauważają również, że szczególnie bezpieczne jest korzystanie z usług e-kantorów podczas wymiany wyższych kwot, gdyż operacje odbywają się elektronicznie i nie muszą oni trzymać przy sobie fizycznie większej ilości gotówki.

Wśród negatywnych opinii o e-kantorach, a takie również się zdarzają, przeważają te dotyczące wysokości kursów lub braku gwarancji stałego kursu. Klienci skarżą się również na częsty brak całodobowej obsługi oraz długi czas oczekiwania na zaksięgowanie kwoty, a także na nieintuicyjne interfejsy niektórych serwisów.

Celem zachowania konkurencyjności na rynku, e-kantory muszą rywalizować z innymi serwisami wewnątrz branży, tradycyjnymi bankami i ich ofertami oraz kantorami stacjonarnymi, które próbują swoją działalność przenieść w pewnym stopniu do sieci. Mimo dużej, wewnętrznej i zewnętrznej konkurencji, eksperci przewidują, że rynek e-kantorów będzie się stale rozwijał, przyciągając klientów rozwiązaniami mobilnymi oraz atrakcyjną ceną usług.

Źródło: Opineo

Komentarze

9
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    behemot
    10
    "Tylko 28% spośród przepytanych przez Opineo klientów e-kantorów deklaruje, że spotkały ich pewne niedogodności czy nieprzyjemnośc"

    "TYLKO"? Wskaźnik tego typu powinien oscylować w dolnych rejonach liczb jednocyfrowych.
  • avatar
    DzikiWariat
    -1
    "..gdyż aż 60% z nich nigdy nie doświadczyło żadnych niedogodności ze strony e-kantoru..."
    Nie no super, mam całkiem sporą szansę na nie zostanie wydymanym.
  • avatar
    Hakuren
    0
    Tak jak każdy kantor czy bank również e-kantor ma tylko jedno zadanie. Kupić najtaniej jak to tylko możliwe i sprzedać najdrożej jak się da. W sumie dziw bierze, że 100% nie czuje się zrobionych w balona bo na tym działalność wszystkich kantorów/banków polega, a nazwa "firmy" nie ma żadnego znaczenia.
  • avatar
    Ollekk
    0
    Korzystam już od jakiegoś czasu z e-kantorów. Mam swój sprawdzony Pluskantor i jak dla mnie to same zalety. Natychmiastowe przewalutowanie, 24 h na dobę, wygodnie, bo ich strona działa bez zarzutu na telefonie.