Internet

Polsat oddaje pieniądze. Rekompensaty dostaną obecni i byli klienci 

przeczytasz w 1 min.

Polsat Box rozpoczął wypłaty rekompensat klientom wmanewrowanym w usługi dodatkowe. Kto może  liczyć na obniżkę opłat, a kto musi postarać się o przelew? 

W kwietniu UOKiK zobowiązał Cyfrowy Polsat do wypłaty rekompensat klientom platformy Polsat Box. Na zwrot środków mogą liczyć użytkownicy dostępu do Internetu, których prześladowały rachunki za niezamówione usługi. 

 Za co Polsat zwraca pieniądze? 

Cyfrowy Polsat został zmuszony do zwrotu opłat za dwie usługi dodatkowe. Chodzi o program antywirusowych „Ochrona Internetu” i „Serwis Ipla 3 z 3”. Platforma Polsat Box uruchamiała je automatycznie w umowach promocyjnych dotyczących dostępu do Internetu

Zgodnie z decyzją UOKiK narażało to klientów na ponoszenie opłat za usługi, na które świadomie się nie decydowali. Cyfrowy Polsat jest więc zobowiązany do wypłaty rekompensat w zakresie trzech pierwszych faktur za ww. dodatki. 

 Jak będą zwracane środki? 

Rekompensata przysługuje każdemu, kto opłacił niezamówione usługi, ale z nich zrezygnował. Istotne jest, czy otrzymaliśmy za nie czwartą fakturę. Jeśli nie, rekompensata nam przysługuje. Jeśli tak, ale nadal mamy poczucie krzywdy, pozostaje nam reklamacja. 

Aktualni abonenci Polsat Box 

otrzymają upust od kolejnej faktury. Nie ma znaczenia z jakich usług korzystamy. Pomniejszenie będzie automatycznie uwzględniane w bieżącym saldzie konta abonenckiego i nie trzeba się o nie starać. 

Byli abonenci Cyfrowego Polsatu (Polsat Box) 

powinni dostać zwrot środków na wskazany przez siebie numer konta bankowego. Muszą więc skontaktować się z operatorem w tej sprawie. Wystarczająco skuteczne będzie: 

  • wysłanie wiadomości na adres [email protected]  (lub przez formularz kontaktowy na stronie platformy Polsat Box) 
  • kontakt z infolinią: 22 212 72 22 
  • odwiedziny w autoryzowanym punkcie sprzedaży Cyfrowego Polsatu 

Wypłaty rekompensat rozpoczęły się 18 maja i potrwają do 5 września br. Ostateczny termin przyjmowania zgłoszeń od byłych abonentów upływa jednak dopiero 1 listopada 2023 r.  

 Źródła: Polsat Box, UOKiK

Komentarze

4
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    piterk2006
    1
    "Istotne jest, czy otrzymaliśmy za nie czwartą fakturę. Jeśli nie, rekompensata nam przysługuje" - hę? Czyli dotyczy to sytuacji w których ktoś świadomie płacił dodatkowo za usługę (o której rzekomo nie wiedział), na którą nie otrzymał faktury do zapłaty? Przecież żeby była płatność musi być faktura, nikt wolontarnie nadpłacać nie będzie.
    Czyli w skrócie - nikogo?!
    • avatar
      vacotivus
      0
      Słusznie, trzeba coś zrobić z tym dodawaniem na siłę spamowych usług, których prawie nikt nie chce.
      • avatar
        PITUCH3
        0
        kiedy orange zacznie oddwac kase za "domek jedno rodzinny"
        wiekszosc nowych swiatlowodow jest polozeone za unijna kase to skad haracz 20 pln ?