Serwery plików NAS

Polska wchodzi w erę bezprzewodowego dostępu

przeczytasz w 1 min.

Podczas gdy ostatnie pięćdziesiąt lat upłynęło na rozwijaniu łączności i komunikacji, następne pięć zapewni ludziom możliwość osiągnięcia tych celów bez względu na to, gdzie w danej chwili się znajdują. Oto wnioski płynące z najnowszej ankiety przeprowadzonej na zlecenie firmy Lexmark przez międzynarodową firmę sondażową Ipsos wśród 9000 europejskich respondentów, w tym 500 respondentów z Polski.

W Europie obserwujemy tendencję do coraz częstszego wykorzystywania urządzeń bezprzewodowych oraz większej mobilności zarówno w domu, jak i poza nim – a Polska nie jest od tego wyjątkiem. Uczestnicy sondażu przeprowadzonego w Polsce uważają, że Internet był najważniejszym czynnikiem zwiększającym wydajność pracy w ciągu ostatnich 50 lat, natomiast w bliskiej przyszłości dominować będą nowinki techniczne zwiększające wygodę i elastyczność korzystania z niego - a w szczególności sieci bezprzewodowe, szybki Internet oraz urządzenia przenośne.






Chociaż Internet jest postrzegany jako ważny czynnik zwiększający wydajność, wyniki badań pokazują, że jest on coraz częściej traktowany jako jeszcze jedno z narzędzi domowego użytku. 90% procent respondentów korzysta z dostępu do Internetu i dostrzega związane z tym pozytywne zmiany. W chwili obecnej chcieliby oni, korzystając z istniejących już narzędzi, uzyskiwać jeszcze lepsze efekty oraz osiągnąć większą elastyczność pracy.


Początek rewolucji już za nami

Wygląda jednak na to, że prognozy te oparte są na już istniejących tendencjach. Dla przykładu, w Polsce dostrzec możemy niezwykle pozytywne tendencje zmierzające ku większej mobilności:


• 38% procent respondentów z Polski korzysta w chwili obecnej z sieci bezprzewodowej w domu, w porównaniu z 41% w całej Europie

• 84% procent powyższych respondentów odczuwa w chwili obecnej pozytywne efekty związane ze wzrostem wydajnością pracy dzięki sieci bezprzewodowej
• 62% ankietowanych nie posiadających sieci bezprzewodowej planuje zainwestować w jej założenie w niedalekiej przyszłości


Wydaje się jednak, że w Polsce “dom bezprzewodowy” stał się już w tej chwili elementem rzeczywistości, a stopień wykorzystania rozwiązań tego typu będzie zwiększać się do roku 2012.

Konsumenci będą wydawać więcej na urządzenia bezprzewodowe

W związku z opisanymi wyżej tendencjami sprzedaż sprzętu bezprzewodowego w Polsce będzie rosnąć, co umożliwi konsumentom zwiększenie wydajności pracy. Kluczowe obszary planowanych wydatków to:

• Laptopy – 27%
• Zestawy kina domowego – 14%

• Drukarki – 13%

Firma Lexmark zleciła przeprowadzenie ankiety z okazji niedawnego wprowadzenia na rynek drukarek atramentowych oraz urządzeń wielofunkcyjnych wyposażonych w opcje drukowania bezprzewodowego.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!