Gry

Pro Evolution Soccer chce zarabiać

przeczytasz w 1 min.

Choć opinie na temat tego czy lepsza jest FIFA czy jednak PES są dość podzielone, wyniki sprzedaży przemawiają na korzyść tej pierwszej.

Warto przeczytać:
O Assassin's Creed: Revelations wiemy (prawie) wszystko!
Wiedźmin i naga Triss po rosyjsku (18+)

Ambicje twórców Pro Evolution Soccer są jednak zdecydowanie wyższe, zaś producenci nie chcą, by ich gra stanowiła jedynie alternatywę dla osób wolących inne ujęcie futbolu. PES w ich założeniu ma się sprzedawać choć po części tak dobrze co FIFA i właśnie temu celowi poświęcona ma być zapowiadana rewolucja.

Pete Stone, brytyjski przedstawiciel Konami, zauważa, że problem Pro Evolution Soccer nie leży w grywalności, którą śmiało może równać się ze swoim rywalem, a raczej w innych czynnikach. Choć nie wymienia, o które konkretnie chodzi, można się domyślać, że prawdopodobnie ma na myśli liczne licencje oraz zakrojoną na szeroką skalę kampanię reklamową.

Przyznaje też, że nie jest to proces natychmiastowy. "Komercjalizacja" serii zajmie kilka lat.

A o samym PES 2012 póki co nie wiemy zbyt wiele. Pojawiły się plotki, jakoby do sklepów miał trafić dopiero w marcu 2012 roku, jednak nie zostały one potwierdzone. W niellicznych wypowiedziach twórców czytamy jedynie o poprawionej sztucznej inteligencji tak w ataku, jak i obronie. Jeśli jednym z filarów komercjalizacji PES jest tworzenie szumu medialnego, to cały plan rokuje wyjątkowo kiepsko.

Źródło: vg247

Polecamy artykuły: 
 
Tablet czy netbook - co jest lepsze?AMD Phenom II X4 980 Black Edition - cztery rdzenie w dobrej cenieEFI vs BIOS - najważniejsze różnice

 

Komentarze

16
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Niech lepiej poprawią grywalność bo moim zdaniem wypada kiepsko nawet porównując wersje PCtowe.
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      jak to? to serie wydawana co roku mozna jeszcze bardziej skomercjalizowac? moze wydawac co tydzien jedno dlc z jednym nowym pilkarzem, darmowe dlc z reklamami na stadionach itp? moze abonament za gre po sieci? pss mmo?
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        W porównaniu do kampanii reklamowej FIFY, PES nie ma startu. Podobno w tym roku w Pro Evo ma zabraknąć licencji UEFA (brak LM, LE), to ogromny minus. Nie jest to jeszcze potwierdzone. Co do premiery zapewne wyjdzie w okolicach listopada 2011.
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          PES przestał być królem cyfrowej futbolówki. FIFA od wersji 10 całkowicie deklasuje PES'a
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            A może wystarczy zmienić Messiego z okładki na kogoś bardziej medialnego i wtedy się może lepiej sprzeda.
            • avatar
              Marked
              0
              PES lepszy ale jeśli chodzi o licencje i "zajebistość" to Fifa,tu po prostu widać te $ wpakowane w gre...no i marketingiem też wygrywa Fifa :)
              • avatar
                Bastus78
                0
                takie bzdury na temat fify może wypisywać tylko ktoś kto nigdy nie grał w fife 11 na konsoli, grałem w pes-a od 4 ale teraz nie umywa się do fify konsolowej.
                • avatar
                  Bastus78
                  0
                  przyjemność z grania w pes-a to była do 6 teraz to już tylko drewniana gra, niestety :(
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    0
                    Pozostaje mieć nadzieję, że tym razem Japończycy wykażą się większą inicjatywą, i zamiast kopiować wadliwy kod sięgną do fundamentów, do podstawowych linijek kodu. Nie interesuje mnie porównanie produktów, nie interesuje mnie jakość produkcji EA Sports. Zaczynanie tematu od dyskusji co lepsze nie ma żadnego sensu, powinniśmy sobie zadać pytanie na ile najnowsza odsłona gry, jej gameplay odpowiada rzeczywistości?

                    Prześledźcie sobie wypowiedzi Takatsuki z ostatnich lat (w Google: Seabass talks): agresywny marketing nie mający odzwierciedlenia w rzeczywistości. "Komercjalizacja" Pro Evolution Soccer trwa już kilka lat, a jedyny jej efekt to spadek jakości produktu.