Ciekawostki

Rękawiczka Dexmo - brakujący element układanki VR

przeczytasz w 1 min.

A co gdybyśmy mogli poczuć kształt i właściwości wirtualnych przedmiotów? Wkrótce może się to stać możliwe.

Rzeczywistość wirtualna pozwala nam przenieść się w sam środek fascynującej gry, wystarczy, że żałożymy gogle VR. I wszystko byłoby pięknie, gdyby nie jeden mały szczegół – kompletny brak realizmu w kwestii używania rąk. Być może jednak z Państwa Środka nadleci do nas ten brakujący element układanki.

Chiński start-up Dexta Robotics opracował egzoszkielet o nazwie Dexmo. Przez ostatnie dwa lat inżynierowie wymyślili ponad 20 prototypów, aby wreszcie uzyskać pożądany efekt. Czym więc jest Dexmo? To mechaniczna rękawiczka, która pozwala poczuć kształt i właściwości fizyczne wirtualnych przedmiotów, oferując nacisk indywidualnie na każdy palec gracza. W najprostszych słowach: rękawiczka Dexmo sprawi, że będziemy mogli poczuć karabin lub gumową kaczuszkę w wirtualnej rzeczywistości. 

Co ważne, ten na pozór niezgrabny gadżet jest podobno lekki i działa bezprzewodowo przez „stosunkowo długi czas”, jak zapewnia producent. Niestety musimy uzbroić się w cierpliwość – minie bowiem jeszcze trochę czasu, zanim dostaniemy Dexmo w swoje ręce. Zanim produkt ostatecznie pojawi się na rynku, Chińczycy chcą współpracować z programistami, którzy zapewnią odpowiednią funkcjonalność.

Oczywiście gry to nie jedyne zastosowanie tak wirtualnej rzeczywistości, jak i samego gadżetu. Odpowiednie oprogramowanie może sprawić, że Dexmo z powodzeniem przyjmie się, na przykład, w edukacji medycznej lub szkoleniach.

Źródło: Engadget

Komentarze

8
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    rTech
    12
    Branża porno na pewno się tym zainteresuje
    • avatar
      MrZiomHD
      3
      fajnie było bo zobaczyć coś w stylu rękawiczki Normana Jaydena z Heavy Rain
      • avatar
        MrZiomHD
        1
        fajnie było bo zobaczyć coś w stylu rękawiczki Normana Jaydena z Heavy Rain
        • avatar
          Ghola
          1
          Powinni wykorzystać pomysł z Vive i tracking lighthousem, bo w tej chwili opóźnienia mają straszne.
          Jednak to jest przyszłość kontroli VR i tyle.
          • avatar
            Adul0
            1
            PowerGlove mi się przypomniał nieco patrząc na to.
            • avatar
              leotoro
              1
              Obiektom wygenerowanym w świecie wirtualnym brak będzie tylko poczucia wagi w przypadku użycia tych rękawic.