Gry komputerowe

Test gry Resident Evil Revelations na karcie Radeon HD 7790 OC

przeczytasz w 1 min.

Sprawdzamy jak Radeon HD 7790 radzi sobie z grą Resident Evil Revelations

Gra Resident Evil Revelations pojawiła się pierwotnie na przenośnej konsoli Nintendo 3DS. 24 maja pojawi się ona w Polsce w wersji na PC, oraz konsole Xbox 360 i Playstation 3.

Resident Evil 6 wzbudził wśród odbiorców mieszane uczucia. Pomimo, że po ulepszonej wersji z konsoli przenośnej nie można oczekiwać niesamowitej grafiki, to może właśnie Revelations pobije grywalnością szóstą odsłonę tego cyklu?

W sieci można już znaleźć demo gry (zarówno w wersji na PC, jak i na konsole), które pozwoli nam na kilkanaście minut zabawy i zapoznanie się z kolejną odsłoną serii Resident Evil. W grze wcielamy się w postać doskonale znanej Jill Valentine, która poszukuje nie mniej znanego Chrisa Redfielda.

Nie omieszkaliśmy przetestować dema gry w wersji na PC. Sprawdziliśmy jej działanie za pomocą karty graficznej ze średniego segmentu, jaką jest Radeon HD 7790 w wersji OC (1075/1500MHz).


 

W testach wykorzystaliśmy następującą platformę testową:

  • procesor: AMD FX 8350
  • płyta główna: Gigabyte GA-990X-UD3
  • RAM: Corsair Vengeance 2 x 8GB 1866 MHz CL9
  • karta graficzna: Gigabyte Radeon HD 7790 OC
  • dysk: Kingston SSDNow V200+ 128 GB
  • system: Windows 7 64-bit SP1
  • sterowniki: Catalyst 13.5 beta 2

Resident Evil Revelations Demo: ustawienia maksymalne
[kl./s.] FXAA3HQ

1280 x 1024 120
119
1680 x 1050 110
99
1920 x 1080 94
80
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

Przypominamy, że pomiary przeprowadziliśmy na wersji demo. Test przebiegał na lokacji zewnętrznej (pokład statku), czas pomiaru wynosił 60 sekund. Jak widać na powyższym wykresie, nawet posiadacze znacznie słabszych konfiguracji nie powinni lękać się o płynność działania gry. Wymagania Revelations są niewielkie co pozwoli cieszyć się tą grą również właścicielom starszych komputerów.

Źródło: informacja własna

Komentarze

13
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    kitamo
    16
    ok podziwiam ze chciało wam się to pisac, i robic ten test ale niewiele on nam mowi. Gra nie jest oparta o nowy silnik, brakuje porownania do jakiejs innej karty by moc sobie zobrazowac jak gra sie skaluje. Warto by bylo dac jakakolwiek inna karte zawsze do takiego porownania.
    • avatar
      toniek-94
      2
      Nie pamiętam, żeby kiedyś Resident Evil na PC miał duże wymagania sprzętowe. To jak dla mnie bardzo fajnie, ponieważ Ci z niezbyt już wydajnym sprzętem będą mogli ponownie zagrac w nowego Residenta. Jestem fanem RE, więc na pewno o tej najnowszej częsci nie zapomnę.
      • avatar
        Konto usunięte
        -1
        Chyba ta gra lepiej działa na nvidii bo w rozdziałce 1280 x 1024 mam 95FPS na GTS450 OC xd
        • avatar
          Konto usunięte
          -5
          Kiedyś ktoś napisał (z redaktorów), że nie ma różnicy w klatkach pomiędzy HD, a FHD i w testach nie wzięto pod uwagę rozdzielczości HD. A teraz widać, że tamte tłumaczenie było zwykłym tłumaczeniem własnego lenistwa, bo różnice są jak widać ;)
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            Ph to czego nie napisaliście,że testowane na demo co? W nagłówku zero zmianki o tym ,żenada
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              Ta gra tzn demo ,zajebiście chodzi na ps3 to nie ma co sie martwić ,że na przeciętnym pcecie będą problemy ludu mój...
              • avatar
                Konto usunięte
                0
                No bez jaj 60 sec, pograjcie sobie z 5 minut postrzelajcie, zróbcie jakiś wybóch granatu czy coś, wtedy test będzi coś warty, a tak nic się nie dzieje idziecie od pkt A do pkt B mija 60 sec koniec testu.
                Wiecie gdzie taki test można sobie wsadzić, jak nie wiecie to się domyślcie.
                • avatar
                  Konto usunięte
                  0
                  Pobiorę demko ze steam zobacze jak to działa z Adaptive Vsync.
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    0
                    Działa i v-sync i adaptive v-sync, mozna sobie dowolnie ustawić rozdzielczość i odświerzanie ekranu.
                    Ale pada już dowolnie nie ustawimy, gra źle wykrywa pada od ps3 firmy tracer, zamienia analogi góra dół.
                    A myszką grać się nie da bo sterowanie jest przeniesonie żywcem z konsoli
                    i jak analogiem się "prztyka" żeby przesunąc kamęrę tak trzeba to samo robić myszką, bo jak się przesuwa mysz jak w strzelaninie to bardzo kiepsko reaguje i wolno przesuwa, trzeba przesuwać takimi zamaszystymi ruchami, co wygodne nie jest.
                    Emulator pada od xbx 360 powoduje że pad przestaje całkiem działać.
                    Steam sie bardzo dobrze zabezpieczył przedemną żebym sobie w ta grę nie pograł.
                    W porównaniu do RE6 i DMC gdzie pad był prawidłowo wykrywany do tego można było go dowolnie konfigurować, jest to krok w tył.
                    Kolejna nieudolna próba microsoftu wymuszająca używanie pada od xbx 360.
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      0
                      Gra jest nie zła, sterownie troche gorsze niż w RE6, ogólnie tak jakby lokacje i bohaterka mniejsze gabarytowo, grafika nie zła, klimat ma tak 7/10.