Gry komputerowe

Rise of the Tomb Raider jako pierwsza gra wykorzysta NVIDIA VXAO

przeczytasz w 1 min.

Pytanie, jakie dokładnie korzyści odniosą z tego powodu gracze?

Rise of the Tomb Raider

Planujecie sięgniecie po Rise of the Tomb Raider w wersji PC? Jeśli tak to być może zainteresuje was kwestia związana z technicznymi aspektami tego tytułu, zwłaszcza jeśli macie na pokładzie kartę graficzną NVIDIA.

Oficjalnego komunikatu jeszcze nie wydano, ale wszystko wskazuje na to, że gra wykorzystywać będzie technologię VXAO. Jeśli tak się stanie, Rise of the Tomb Raider będzie pierwszą tego typu produkcją.

Jakie korzyści będą z tego wynikać? Dokładna odpowiedź na to pytanie jest niestety bardzo trudna. Tak naprawdę VXAO to wciąż zagadka, ponieważ NVIDIA nie przedstawiła jeszcze swojego nowego pomysłu w szczegółach.

Nie jest jednak tak, że nie wiemy nic. Najprościej rzecz ujmując, mowa tutaj o usprawnionej wersji SSAO, czyli okluzji otoczenia. VXAO ma być prostsze w implementacji, a jednocześnie mniej obciążać komputery, co z pewnością byłoby bardzo dużym plusem.

NVIDIA VXAO

Miejmy nadzieję, że wkrótce pojawią się bliższe szczegóły.

Źródło: wccftech

Komentarze

42
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    endrju_pl
    21
    Pewnie będzie mniej obciążać komputery, ale tylko wtedy gdy jest w nich karta graficzna od nich. Mogli by przestać rzucać kłody pod nogi AMD.
    • avatar
      AkaRyupl
      8
      No jak to co zapewni -20% do FPS na kartach NVIDIi i -30% do FPS na kartach AMD. Niech NVIDIA wreszcie zoptymalizuje "swoje" technologie, bo to co jest z nimi to jest dno i metr mułu.
      • avatar
        Maciej Słaboszewski
        6
        Przetestujemy. :>
        • avatar
          NanoXen
          5
          nie no, wierzę, że nvidia się spisze i jednak zapewni nam spadki fpsów
          • avatar
            Next_Gen_1987
            4
            ''Technologie NVidii''.. Strach się bać.. ;-)
            • avatar
              Moris299
              0
              Mam nadzieję , że developerzy dostrzega też GPUopen bo nie podoba mi się to ile gier używa technologii od nvidii :<
              • avatar
                prime27pl
                0
                Kolejna magiczna technologia nvidii .
                • avatar
                  czorcik696
                  -2
                  HBAO i PhysX są ok. Z reszty ficzerów nie korzystam, bo mi szkoda piniendzy na 980ti w sli
                  • avatar
                    mutissj
                    -7
                    MSAA, FXAA, MLAA, TXAA, SSAA, CSAA, MFAA, MLAA, SMAA, teraz dochodzi VXAO, czyli nowy sposób nałożenia AA tzw. antyaliasingu

                    to tylko nastąpna papka marketingowa jak cały PhysX...
                    • avatar
                      UKBIB2012
                      0
                      a mnie nadal nie ma ?