• benchmark.pl
  • Gry
  • StarCraft II – olbrzymia ilość podpisów pod petycją o przywrócenie opcji LAN
Gry

StarCraft II – olbrzymia ilość podpisów pod petycją o przywrócenie opcji LAN

z dnia
Maciej Piotrowski | Redaktor serwisu benchmark.pl
31 komentarzy Dyskutuj z nami

Kiedy w lipcu informowaliśmy o niezwykle kontrowersyjnej decyzji Blizzarda o pozbawieniu drugiej odsłony kultowego StarCrafta opcji gry w sieci LAN i zastąpieniu jej sieciowymi usługami BattleNet 2.0 mało kto podejrzewał, że burza jaka wówczas podniosła się w Sieci będzie trwała aż tak długo. Gracze jednak o tym nie zapomnieli. Jak donosi dziś bowiem serwis VG247 pod petycją o przywrócenie opcji LAN, którą w lipcu zapoczątkowali zagorzali fani pierwszej części StarCrafta podpisało się już ponad 213 tysięcy graczy!

I choć wynik ten robi duże wrażenie to ewentualne szanse na zmianę stanowiska Blizzarda w tej sprawie są bliskie zeru. Warto jednak odnotować fakt jak wielu graczy postanowiło zamanifestować swoje niezadowolenie z decyzji jednego z najlepszych deweloperów w branży elektronicznej rozrywki. Istnieje zatem duża szansa na to, że  już niedługo producenci gier będą musieli liczyć się ze zdaniem graczy. Być może pierwszym tego przykładem będzie wspominany wczoraj Call of Duty: Modern Warfare 2, którego petycja o wprowadzenie do gry serwerów dedykowanych zebrała jak dotąd 100 tysięcy podpisów.

Komentarze

31
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Przeciez Blizzard juz sie wypowiadal w tej sprawie. Gra przez LAN bedzie tyle ze bedzie dzialac to tak ze wymaga zalogowania sie na battlenecie a dalsza czesc gry juz idzie po lokalnej sieci. Pod koniec znow sa wysylane wyniki do battlenetu i tyle.

    I o co to zamieszanie?
  • avatar
    Teraz pytanie jaki odsetek osób wie, że dało się zmanipulować i uwierzyło, że tryb lan odpadnie całkowicie. Generalnie chodzi o to, że przed rozpoczęciem gry komputery graczy muszą połączyc sie z jakims tam serwerem blizzarda w celu sprawdzenia czy gracze posiadają oryginały, potem następuje gra PO SIECI LAN, a następnie blizzard zbiera znowu jakieś dane. W wielkim skrócie tak to wygląda. Czy jeden komputer/ruter z dostępem do netu to duże wymaganie na lan party ?
  • avatar
    O to ze jak komus nie dziala net albo kupi gre uzywana to nie pogra LAN przez BN :)
  • avatar
    Dbają o swoje interesy i uderzają w piratów. Normalna rzecz.
  • avatar
    Oczywiście uderzy to też w ludzi, którzy nie będą w stanie w danej chwili połączyć się z internetem.
  • avatar
    Istnieje zatem duża szansa na to, że już niedługo producenci gier będą musieli liczyć się ze zdaniem graczy. Być może pierwszym tego przykładem będzie wspominany wczoraj Call of Duty: Modern Warfare 2, którego petycja o wprowadzenie do gry serwerów dedykowanych zebrała jak dotąd 100 tysięcy podpisów.

    tak się liczą, że admini usunęli cały temat z petycjami xD
  • avatar
    Nie liczcie jednego podpisu jako jednego gracza! Każdy mógł podpisać się tysiące razy albo napisać spam-bota!
  • avatar
    ehh lubisz starcrafta kup oryginała prosta kalkulacja z drugiej strony popieram po części protest nielubie jak ktoś mi cos narzuca
  • avatar
    Z cyklu kolejna petycja która coś zmieni..
  • avatar
    Kolejna petycja piratow ;]
  • avatar
    Jak się komuś gra na BN nie podoba to nie musi kupować. A jak ktoś na piracie chce pograć po lanie to już jego problem..
  • avatar
    i tak sc1 bedzie lepsze od sc2 ; p
  • avatar
    SC1 jest kultowy ale lepszy to nie

    Zauważyłem, że wśród producentów gier jest pewien trend na myślenie "skoro i tak w tydzień rozpracują zabezpieczenia to wstawmy w multi sprawdzanie cdkeya przez serwer i gdy cos nie tak to gra skończony - ludzie będą musieli kupować oryginały jeśli będą chcieli grać w multi"

    SC bez multi to tak naprawdę duży tutorial

    Ale wkurza mnie, że jakaś gra NIE MA TRYBU MULTI a muszę mieć net aby ją uruchomić vide przyszle plany co do C&C red alert tłyumaczone statystykami i dopasowywaniem czegoś. Później się dziwią, że ludzie ściągają cracki a jak ktoś ma grać sobie np na lapku gdzieś w drodze gdzie netu nie uświadczy?
    Wkońcu gra w single to po co net i te zachody?

    Co do gier typowo multi tu sprawa jest jasna nie da sie scrackować (jeśli serwer sprawdza cdkeye)

    A to co napisał maker
    "Oczywiście uderzy to też w ludzi, którzy nie będą w stanie w danej chwili połączyć się z internetem.
    Skomentuj
    maker
    2009-10-21 09:33
    W jakich ty czasach zyjesz?:>"

    Nie w jakich czasach tylko gdzie - ile ludzi ma internet w miejscowościach pon 1000 mieszkańców?
    Nie mogą wybierać między operatorami (moi sąsiedzi czekali prawie pół roku na założenie internetu) nie każdy mieszka w miescie gdzie może przebierać wśród 3 operatorów.