Gry komputerowe

Dlaczego Team Fortress 2 wygląda dziś gorzej niż 10 lat temu?

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
15 komentarzy Dyskutuj z nami

Ekipa studia Valve ma poważny powód, dla którego pogarsza grafikę w popularnej grze Team Fortress 2. Chodzi o optymalizację i stabilność.

Co jest ważniejsze: ładna grafika czy optymalizacja? Oczywiście najlepiej, gdy jedno idzie w parze z drugim, ale czy można poświęcić pierwszą dla drugiej? Właśnie to robi Valve z Team Fortress 2. W sieci pojawił się filmik, który porównuje pierwszą wersję gry (z 2007 roku) z najnowszą, wydaną w ubiegłym miesiącu. Zobaczcie, co konkretnie i w jaki sposób się zmieniło:

Różnice są wyraźne i słychać głosy krytyki, bo przecież mogłoby się wydawać, że skoro z biegiem czasu komputery są coraz wydajniejsze, gra powinna wyglądać coraz lepiej, a tymczasem Valve pogarsza grafikę, dla lepszej optymalizacji. Nie robi tego jednak bez powodu

Otóż silnik, który jest wykorzystywany przez Team Fortress 2 ma swoje ograniczenia i z czasem jak gra się rozrastała, te zaczynały dawać o sobie znać, co powodowało awarie serwerów. Jako że sprawa „downgrade’u” została rozdmuchana na Wykopie, jeden z użytkowników serwisu postanowił wytłumaczyć w czym rzecz:

Team Fortress 2 downgrade Wykop
Link do dyskusji na Wykopie.

W rezultacie więc efekty oświetlenia zostały zredukowane, niektóre modele są mniej złożone, a animacje albo są sztywniejsze, albo w ogóle ich nie ma (jak na przykład obracający się bębenek rewolweru). Korzyści są jednak niezaprzeczalne: Team Fortress 2 działa stabilnie i płynnie na praktycznie każdym komputerze (oczywiście w granicach zdrowego rozsądku).

Źródło: Kotaku, Wykop

Komentarze

15
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    baca130
    14
    To nie lepiej ulepszyć/zmienić silnik jak i skrypt serwera? Jak dla mnie to tylko cięcie kosztów.
  • avatar
    rlistek
    0
    Ktos w to gra jeszcze w ogole?
  • avatar
    Dudi4Fr
    0
    Może port/update na Source 2 jak zrobili z Dota 2 i CSGO?
  • avatar
    BULDOGGG
    0
    przede wszystkim jeżeli są takie same ustawienia a jakość jest gorsza to na samym starcie winna jest uv mapa do konkretnego mesha,chcieli zrobić mniejsze wymagania dlatego zamiast używać np do samej broni np 3-6 czy 10 materiałów użyli jeden a przez to że użyli jeden a mesh broni składa się z paru części to ustawiając jeden materiał na jedna broń(mesha) musieli rozłożyć tą bron na jednym uv. Dokładnie
    widać to w 50 sekundzie gdzie gdzie na jednej śrubce widać normal map'e że jest a na nowej wersji gry nie ma(bo wyglądała by tragicznie,dodatkowo nie dodali metallic map i nie działał roughness map czyli że np metal powinien błyszczeć pod odpowiednim kontem światła....długo by można było pisać.wracając do meritum,chcieli to tak zrobili.
  • avatar
    mutissj
    0
    no ciekawe, w innych grach pewnie też jest limit na SKINY
  • avatar
    Marucins
    0
    Głupie tłumaczenie.
    Fuszerka, lenistwo i chęć zarabiania na niczym.
    Po co poprawić, udoskonalić, zaktualizować jak można cwaniakować. I'm jest dobrze tak jak teraz jest, są skrzynki są klucze i interes się kręci.
  • avatar
    MicroPanda123
    0
    Hmm. to dziwne u mnie wszystko wygląda tak jak według tego filmiku 10 lat temu a gram na kompie