Gry mobilne

Tencent kupił twórców Clash of Clans za 8,6 mld dolarów

przeczytasz w 2 min.

Gry mobilne są teraz na topie. A ich producenci są wyceniani na grube miliardy. To jednak opłacalny nabytek.

Chińczycy to teraz jedni z najważniejszych graczy, jeśli chodzi o elektronikę użytkową i wirtualną rozrywkę. Jednym z największych gigantów jest zaś Tencent. Patrząc na jego historię można też śledzić zmiany zachodzące na rynku.

Tencent to firma znana najbardziej dzięki komunikatorowi WeChat – niezwykle popularnej aplikacji mobilnej. Gdy rozpoczął się sezon na gry sieciowe, Chińczycy kupili Riot Games, twórców League of Legends. Mają też niewielkie pakiety w Epic Games i Activision Blizzard, ale teraz jednym z najważniejszych sektorów są gry mobilne i Tencent udał się na zakupy i tutaj.

Clash of Clans

8,6 miliarda dolarów – tyle firma Tencent zapłaciła za 84 proc. udziałów w Supercell – fińskim studiu, które tworzy gry mobilne, a jego największymi hitami są doskonale znane na całym świecie Clash of Clans i Clash Royale. To największa transakcja Chińczyków w historii, a także jedno z najdroższych przejęć w ostatnich latach w ogóle.

Gry mobilne są na topie

Przejęcie Supercell wyraźnie pokazuje, że gry mobilne odgrywają coraz ważniejszą rolę w sektorze elektronicznej rozrywki. Warto zresztą przytoczyć prognozy firmy Newzoo, z których wynika, że w samym tym roku rynek „mobilek” wygeneruje 35,5 miliarda dolarów, a do 2020 to one staną się popularniejsze niż tytuły na jakiekolwiek inne platformy.

Newzoo gry

O tym, że gry mobilne są obecnie w cenie, świadczy też kilka innych przykładów. Choćby to, że Square Enix coraz częściej wydaje swoje gry w wersji na urządzenia mobilne (to te z GO w nazwie). Nintendo także planuje rozwój w tym sektorze. Fallout Shelter natomiast tak się spodobał, że teraz gra mobilna będzie portowana na komputery. 

Oparty na „mobilce” Angry Birds zaś to jeden z najlepiej zarabiających filmów w tym roku. Nie można też zapomnieć o tym, że niedawno na zakupach była firma Activision Blizzard, która przejęła Kinga (twórców Candy Crush Saga) za 6 miliardów dolarów.  I, choć nie chce się, to trzeba porównać to z kwotą, za jaką Disney wykupił prawa do Gwiezdnych Wojen – nieco ponad 4 miliardy dolarów.

Źródło: Tech in Asia, inf. własna. Foto (2): Chinwag/Flickr

Komentarze

7
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    naqerpl
    4
    Ta mobilówa kosztowała więcej niż całe uniwersum gwiezdnych wojen.
    Noo nieee ... o.o
    • avatar
      naqerpl
      0
      **zignorować **

      Dubelek*
      • avatar
        dariosik
        0
        Daliby mnie tak ze 100 tysięcy$! Nawet by tego nie odczuli!
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          tencent to przede wszystkim qq gamoniu z ponad 700mln uzytkownikow, a wechat od bardzo niedawna.