Gry komputerowe

DirectStorage jednak nie jest taka super. Technologia może obniżyć wydajność w grach

przeczytasz w 1 min.

Technologia DirectStorage była zapowiadana jako rewolucja na rynku gier komputerowych. Okazuje się, że będzie ona też miała swoje wady – pierwsze testy w grze Forspoken wskazują na możliwy spadek wydajności.

DirectStorage – rewolucja w świecie gier komputerowych

DirectStorage to interfejs programowania, który pozwala wyeliminować ograniczenia między dyskiem a kartą graficzną – koncepcja jest taka, że komunikacja między podzespołami odbywa się z pominięciem procesora. W takiej sytuacji to układ graficzny będzie zajmował się dekompresją danych pobieranych z dysku.

DirectStorage

Pierwsze zapowiedzi wyglądały wyjątkowo obiecująco. Efekt ma być taki, że technologia przyspieszy szybkość ładowania gier na szybkich dyskach SSD - w końcu będzie można tutaj odczuć różnicę między zwykłymi dyskami SSD SATA a szybkimi modelami SSD NVMe.

Jedną z pierwszych gier wykorzystujących technologię DirectStorage jest Forspoken - jedna z najbardziej wyczekiwanych gier tego roku.

DirectStorage obniży wydajność w grach

Redaktorzy z PC Games Hardware przeprowadzili ciekawy test w Forspoken, w którym porównali wydajność komputera z procesorem Intel Core i9-12900K i kartą graficzną Nvidia GeForceRTX 4090 na trzech dyskach: SSD SATA, SSD PCIe 3.0 i SSD PCIe 4.0.

Forspoken - wydajność DirectStorage
Wydajność w Forspoken - od góry dysk SSD SATA, SSD PCIe 3.0 i PCIe 4.0

Okazuje się, że nowa technologia przekłada się nie tylko na szybsze ładowanie poziomów, ale też większe obciążenie karty graficznej, co skutkuje mniejszą płynnością animacji. Konfiguracje z dyskami SSD PCIe 3.0 i 4.0 wykazały około 10% spadku średniej płynności animacji.

Forspoken to jedna z pierwszych gier, która wykorzystuje potencjał interfejsu DirectStorage. Nie jest też tajemnicą, że tytuł jest słabo zoptymalizowany i ogólnie są problemy z jego działaniem. Trudno powiedzieć, czy w innych grach technologia będzie obniżać wydajność komputera.

Źródło: PC Games Hardware

Komentarze

12
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    rlistek
    14
    "Forspoken - jedna z najbardziej wyczekiwanych gier tego roku"

    xD
    • avatar
      KENJI512
      8
      Bo dzielić zużycie SSD z DENUVO trzeba...

      Na cholerę to Denuvo...
      • avatar
        lkozierowski
        4
        No i klops
        • avatar
          PerfectDAY
          2
          Nie wyciągał bym zbyt pochopnie wniosków na podstawie testów opartych na zaledwie jednym tytule.
          • avatar
            fujiyama
            1
            No i może właśnie po to jest PCI 5.0....
            • avatar
              studionti
              -2
              To już było, RAM memory na pendrive i VRAM na dysku twardym w budżetowych kartach.
              Jak na razie z tych mega dysków PCIE "bilionów TB/s" dane ładują się w real life tyle samo czasu co z starego SSD.
              • avatar
                FranzMauser
                0
                Ten direct storage to kompletny idiotyzm. Gry nie obsługują więcej niż osiem wątków i zamiast wykorzystać pozostałe wątki w procesorach ci idioci dokładają następny narzut procesowy na GPU. W 100% gier obciążenia CPU wynosi od 15% do maks 60% w 12 wątkowych i więcej CPU a GPU w większości już jedzie na 100%.
                • avatar
                  Bywalec2
                  0
                  Grałem w demo na ps5 i PC. Potwierdzam słabo zoptymalizowali tą grę. Grafika jak z ps3, grywalność taka sobie. Na pewno nie warta swojej wysokiej ceny.