Mobile

Testujemy działanie usługi Android Pay

z dnia
Mateusz Tomczak | Redaktor serwisu benchmark.pl
21 komentarzy Dyskutuj z nami

Polska jest drugim krajem w Europie, do którego trafiają płatności Google. Sprawdzamy, jak Android Pay wypada w praktyce.

Jak już Was informowaliśmy, usługa Android Pay trafiła do Polski. Dość szybko powinno zainteresować się nią wielu użytkowników, nie wypada zatem przejść obok tego rozwiązania obojętnie.

Android Pay jest jedną z metod płatności mobilnych. Usługę przygotowało Google i w związku z tym, jak łatwo się domyślić, dedykowana jest ona urządzeniom pracującym pod kontrolą systemu Google Android. Wymagana jest wersja minimum 4.4, ale trzeba przy tym pamiętać, iż smartfon musi posiadać moduł łączności NFC.

Wybraliśmy się w kilka miejsc i jak do tej pory usługa działa bezbłędnie, nie wymagała połączenia z Internetem. Zaznaczyć musimy jednak, że mający zrootowany system z Android Pay nie skorzystają. Przy płatnościach do 50 złotych wystarczy przyłożyć smartfona do terminala płatniczego, powyżej tej kwoty wymagany jest dodatkowo kod pin.

W naszym przypadku zintegrowana z aplikacją karta pochodziła z Banku Zachodniego WBK. Prócz niego płatności Google obsługuje jeszcze Alior Bank oraz T-Mobile Usługi Bankowe. Z czasem kwestia ta wyglądać ma jednak zdecydowanie lepiej.


Źródło: inf. własna

Komentarze

21
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    variel
    Przydałoby się w sondzie: "Nie, mam zrootowany telefon", albo "Mój telefon jest nie kompatybilny"
  • avatar
    Abgan
    Na Xiaomi Mi 5 nie chce działać, mówi że urządzenie jest niekompatybilne. Oryginalny europejski ROM, bez roota. :(
  • avatar
    Konto usunięte
    A czym sie to rozni od IKO ktore posiadam, i przykladajac tel do terminala placae normalnie karta, ktora mam zarejestrowana w aplikacji. Dziala to od prawie roku. Chodz w PKO slowo "DZIALA" raczej nie wychodzi.
  • avatar
    C24k3n
    Przecież to płatności a nie asystent głosowy. Muszą działać. ;P
  • avatar
    Tyskie89
    Ja mam zrootwany telefon z custom ROM-em i aplikacja mBanku do płatności zbliżeniowej działa już od ponad roku.
    Na początku były przejścia i dziesiątki kontaków z infolinią, niby wina telefonu (wtedy wrócił z serwisu HTC w stanie farbycznym). Odpuściłem a po 2 tygodniach się udało. Po kolejnych 2, telefon od miłej Pani ze wsparcia IT z informacją, że to jednak był bład po ich stronie.
    Tak więc żadna rewolucja ten android pay.
  • avatar
    Konto usunięte
    A czym sie to rozni od IKO ktore posiadam, i przykladajac tel do terminala placae normalnie karta, ktora mam zarejestrowana w aplikacji. Dziala to od prawie roku. Chodz w PKO slowo "DZIALA" raczej nie wychodzi.
    -3
  • avatar
    zenyo
    Z tym niedziałaniem z rootem to nie przesadzajcie ;) Poszukać MAGISK na XDA i działa.
  • avatar
    Tyskie89
    Ja mam zrootwany telefon z custom ROM-em i aplikacja mBanku do płatności zbliżeniowej działa już od ponad roku.
    Na początku były przejścia i dziesiątki kontaków z infolinią, niby wina telefonu (wtedy wrócił z serwisu HTC w stanie farbycznym). Odpuściłem a po 2 tygodniach się udało. Po kolejnych 2, telefon od miłej Pani ze wsparcia IT z informacją, że to jednak był bład po ich stronie.
    Tak więc żadna rewolucja ten android pay.
  • avatar
    Tomecek
    U mnie to samo. Android Pay nie działa, bo mam roota, a jednocześnie od wielu miesięcy płacę telefonem za pomocą HCE od BZWBK, także ten ich Android Pay mam głęboko w pupie.
  • avatar
    M4St3R
    Ja osobiście od Marca korzystam z Apple Pay i muszę przyznać, że nie wyobrażam sobie życia bez tego. Jest to niesamowite udogodnienie w codziennym życiu jak korzystanie z transportu publicznego (metro i autobusy) no i chyba wszystkie możliwe sklepy. Co prawda mieszkam w UK i nie wiem jak to wygląda w Polsce, ale tutaj jest rewelacyjnie. Tak samo z Android Pay.