Gry

Trzy nowe gry wykorzystujące DirectX 10.1 już w drodze

przeczytasz w 1 min.

Posiadacze nowych kart ATI Radeon mogą się cieszyć – w ciągu najbliższych kilku tygodni na rynku pojawią się trzy nowe gry, wykorzystujące możliwości oferowane przez DirectX 10.1. Przypomnijmy, że Radeony HD 3000 i 4000 to jedynie serie kart graficznych, które mają zaimplementowaną pełną obsługę najnowszego API Microsoftu. Karty NVIDIA GeForce póki co wspierają co najwyżej DirectX 10.

Pierwszą z gier, która będzie wykorzystywała DirectX 10.1 jest głośny Far Cry 2, który w tym tygodniu ma swoją premierę w Europie. Tytuły pozostałych dwóch gier na razie nie są znane, ale powinny zostać w krótkim czasie ujawnione.

Wraz ze zdobywaniem przez karty ATI coraz większej części rynku liczba gier, wykorzystujących DirectX 10.1 powinna rosnąć. Z powodu braku wsparcia nowego API przez NVIDIĘ w chwili obecnej jest ich bowiem jak na lekarstwo. A na horyzoncie czeka już DirectX 11, którego premiera nie nastąpi jednak wcześniej, niż za 9 miesięcy – zarówno ATI, jak i NVIDIA intensywnie pracują nad wykorzystującymi go nowymi architekturami GPU.

Komentarze

16
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Szymon331
    0
    Tak jak wspomniałem w jednym z poprzednich komentarzy. Po co DX11 skoro często między DX9.0c a DX10 różnica jest mniej więcej taka jak między AA8x a AA16x? Może minimalna w wyglądzie a znacznie obciążająca GPU. Zaczekam na dema nowego DirectXa i ocenię jego wartość. Może wprowadzenie DX11 rozpędzi wersję poprzednią?
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      DirecX 10.1 to chwyt marketingowy, nic wiecej. Najpierw niech koderzy gier zaczna pisac dobrze je pisac, bo w chwili obecnej nie ma karty grafiki ktora normalnie pociagnie crysisa dx10 w 1920. Zalosne jest to pierdzenie o dx10.1 i dx11 gdy zwykla konsola za 800 zl z mniej wydajnymi procami lupie grafika kazdy tytul na pc.
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        @Fiodor
        A kto ci każe odrazu grac FullHD?!?!!?! Crysis dzieki filtrom wygląda super nawet w 1280x800!
        • avatar
          tjntjntjn
          0
          Grałem w 1440x900 (high) na 37 calowym i wyglądał przepięknie!!!
          • avatar
            Siderion
            0
            @Fiodor
            Tylko te konsole za 800zł renderują obraz najczęściej w 1280x720 lub 1024x576 a potem skalują.
            http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=46241
            • avatar
              mgkiler
              0
              @Fidor: Po pierwsze XBox 360 ma uklad graficzny porownywalny z GF 7900.
              Po drugie gry na konsole zadka sa w Full HD, czy nawet nie kazda jest w zwyklym HD. Sporo gier jest w 1152x600. Czyli na konsoli masz ten sam problem skalowania.
              Po trzecie: jak kogos stac na 24-27 calowy monitor to stac go tez na karte z dwoma rdzeniemai jeszcze w dual/triple SLI.
              Po czwarte: mozesz grac w starsze gierki z przed np 2 lat. Je bez problemu odpalisz w 1920x1080-1200 z aniso 8-16 i anti 8-16.
              • avatar
                Konto usunięte
                0
                Siderion, mgkiler: caly czas gledzicie nie na temat. O to wlasnie sie rozchodzi ze konsola jedzie z mniejsza rozdzialka za mniejsze pieniadze a gry nie tna sie i nie maja tak popieprzonych wymagan i lepiej to wszystko wyglada. Na piecu musze odpalac sli albo crossfire zeby zblizyc sie jakosciowo. Odpowiedz jest bardzo prosta: kod gry nie jest tak dopracowany jak na konsole, end of story.
                Latwiej programiscie zrzucic obliczenia na karte niz siedziec 2 tygodnie dluzej przy optymalizacji kodu. Konsola nie moze sobie na cos takiego pozwolic, bo przeciez nie wymienia sie jej co pol roku, stad wymagania wyzsze i cena wyzsza.
                I teksty w stylu czy kogos stac czy nie na 24 calowy monitor to stac na 5 kart no kompletnie bez sensu, mam przeplacac bo gosciu nie potrafi napisac porzadnie gry?