Samochody elektryczne

Elektryzująca premiera Volvo. Nowe EX90 szokuje nie tylko ceną

przeczytasz w 2 min.

Volvo zaprezentowało właśnie nowego elektryka. EX90 to potężny, 7-miejscowy SUV z baterią o pojemności ponad 100 kWh, który w najmocniejszej wersji osiąga moc 517 KM. Jak na szwedzką markę premium przystało, szokująca jest również cena.

Volvo EX90: duży SUV, który zastąpi XC90

Pojawienie się Volvo EX90 to początek zupełnie nowego rozdziału w historii Volvo. Nowy, duży elektryk debiutuje w Polsce w wersji wyposażeniowej Ultra, która otwiera cennik kwotą 479.900 zł.

Tanio nie jest, ale EX90 oferuje wszystko, czego można oczekiwać od klasy premium. Wnętrze wykonano z najlepszych materiałów, wzornictwo jest minimalistyczne, a styliści wykonali kawał dobrej roboty tworząc wyjątkowo opływową karoserię (współczynnik oporu powietrza Cx=0,29).

Volvo EX90

Nawet 500 km zasięgu. W tej klasie samochodów to zaskakująco dobry wynik

Volvo deklaruje 585 jednostek zasięgu wg WLTP, co oznacza realny wynik oscylujący w okolicach 500 km bez konieczności ładowania w trybie mieszanym (akumulator ma pojemność 110 kWh).

W kwestii napędu, konfigurator Volvo EX90 pozwala wybrać pomiędzy dwoma opcjami: Twin Motor oraz Twin Motor Performance (droższa o 20.000 zł). Oba warianty wyposażono w napęd 4x4, a największa różnica dotyczy mocy silników oraz sprintu do „setki”.

Podstawowy model rozpędza się do 100 km/h w 5,9 sekundy, droższy natomiast w 4,9. Moment obrotowy w zależności od wersji wynosi 770 Nm lub 990 Nm.

Volvo EX90Volvo EX90

Najbezpieczniejsze Volvo w historii

Szwedzki producent chwali się, że EX90 jest najbezpieczniejszym modelem w całej historii marki. Ma za to odpowiadać nowoczesny radar LiDAR, który umieszczono w przedniej części dachu.

Skuteczność nowego radaru potwierdzają testy przeprowadzone przez Szwedów, z których wynika, że samochód jest w stanie wykryć oddaloną o 160 metrów oponę (bez oświetlenia) lub poprzedzający samochód znajdujący się w odległości nawet 250 metrów.

Tak zaawansowane systemy bezpieczeństwa wymagają odpowiedniej mocy obliczeniowej. Tę zapewni komputer z technologią NVIDIA Drive o wydajności 254 teraflopów.

Volvo EX90

Nie zabraknie autonomicznej jazdy

Ride Pilot - bo tak Volvo nazywa system autonomicznej jazdy - będzie początkowo funkcjonował na wybranych odcinkach dróg w Europie, ale producent deklaruje stałe zwiększanie zasięgu poprzez aktualizacje bezprzewodowe OTA (over-the-air).

W kwocie ponad 11.000 zł otrzymamy też asystenta utrzymania pasa ruchu na drodze ekspresowej oraz możliwość autonomicznego parkowania.

Chętni na nowe Volvo EX90 mogą już konfigurować swój wymarzony egzemplarz, z kolei pierwsze auta zaczną docierać do dealerów już na początku 2023 roku.

Źródło: Volvo

Komentarze

13
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    KENJI512
    4
    Ale brzydkie :D

    I ten brak mechanicznych przycisków.
    • avatar
      Qazzy
      3
      Od kilkunastu lat nie jest to "szwedzka marka premium" tylko chińska.
      • avatar
        Mario2k
        2
        Super autko tyle że dla wyższej klasy średniej , dla 80% ludzi piszących na Benchmark.pl to raczej Nissan Leaf albo tradycjonalnie 8 letni Passat TDi
        • avatar
          stanczyk
          0
          Jednego nie wiem. Brzydsze na zewnątrz, czy w środku.
          • avatar
            Karmiący Kolibry
            0
            Wygląda jak Mały Fiat 2022 Concept
            • avatar
              pawluto
              -2
              Brzydki wielki chiński kloc...nie dla mnie !
              • avatar
                MonisiaLubiPtysia
                -2
                Zapraszam do rejestracji z mojego reflinka na CoinMarketCap
                Śledź kursy swoich ulubionych kryptowalut i do tego zbieraj codziennie diamenty a będziesz mógł uczestniczyć w promocjach różnych produktów jak na Wallet sprzętowy, odbierać rewardsy, dostawać vouchery, a nawet dostać
                szanse na AirDrop nowch projektow kryptowalutowych!
                Szybciutko kliknij w mój reflink i szybciutko się zarejestruj :)
                https://coinmarketcap.com/invite?ref=CZGDPFAJ
                • avatar
                  Dragonik
                  -2
                  Kiedy ludzie przestaną kupować to gów**
                  • avatar
                    Stashqo
                    0
                    Średnio wygląda imo, wolałbym już dopłacić trochę i wziąć bliźniaczej konstrukcji Polestara 3. Na szczęście nie stać mnie na auto za ponad pół bańki, więc nie muszę mierzyć się z takim dylematem ;)