Volvo S90 - pierwsze jazdy za nami

przeczytasz w 1 min.

Volvo S90 to limuzyna klasy premium. Mieliśmy już przyjemność zapoznania się z jej możliwościami.

W zeszłym tygodniu wraz z innymi redakcjami technologicznymi zostaliśmy zaproszeni przez Volvo na prezentację ich najnowszego flagowca, limuzyny S90.

Do wyboru były 4 auta testowe, my postawiliśmy na „czarnego” z silnikiem T5, czyli turbo benzyniaka o mocy 245 KM.

Volvo S90

Tak na marginesie, Volvo oferuje 6 jednostek napędowych: 3 benzynowe - T5, T6 – 320 KM i hybrydowy T8 Twin Engine – 407 KM oraz 3 wysokoprężne - D5 – 235 KM, D4 – 190 KM i D3 – 150 KM.

Volvo S90 powstało na płycie podłogowej debiutującego niedawno SUVa XC 90, którego recenzję mogliście już przeczytać.

Volvo S90 stylistyka

Volvo S90 stylistyka tył

S90 nawiązuje do niego także stylistyką wnętrza i karoserii. We wnętrzu wprowadzono kosmetyczne zmiany w odniesieniu do XC 90, np. kształt nawiewów i sposób regulacji. Szwedzi ponownie zadbali o jakość z najwyższej półki.

Volvo S90 nawiewy regulacja

Na pokładzie znajduje się prawie 10 calowy wyświetlacz konsoli centralnej - centrum sterowania światem Volvo poprzez system SENSUS, system audio od Bowers & Wilkins – wszystko to opakowane wysokogatunkową skórą, aluminium i dobrej jakości plastikiem.

Volvo S90 nawiewy

Nad bezpieczną jazdą czuwają tutaj niezliczone systemy jak na lidera bezpiecznej jazdy przystało, a mianowicie znane już z poprzednich modeli: InteliSafe – układ zapobiegający zjechaniu z drogi, tempomat adaptacyjny, aktywne światła LED, układ utrzymania pasa ruchu, układ BLIS, a także City Safety i 4 kamerki zewnętrzne.

Volvo S90 kamerki

Więcej szczegółów napiszemy po dłuższych testach wspomnianych systemów. Dotychczas mieliśmy tylko kilka godzin na zapoznanie się z autem, a to za mało aby opisać wszystkie wrażenia.

Volvo S90 drzwi

Podsumowując, Volvo S90 to limuzyna klasy premium. Wygląda świetnie, jest wykonana z wysoko gatunkowych materiałów oraz naszpikowana elektroniką i systemami bezpieczeństwa. Wyróżnia się też dobrymi właściwościami jezdnymi.

Czekamy na wersję kombi V90 i kolejne jazdy próbne.

Komentarze

5
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Much_
    2
    A ja tam lubie jak piszecie o autach i ich technologiach :) Za niedługo będą same elektryki więc na benchmark będzie się nadawało w 100% ;)
    • avatar
      Pardek
      0
      Uważam iż drewniane ściany należy lakierować lakierem poliuretanowym. Nadaje super połysk. I co Benchmark? Fajnie tak zbaczać z tematyki portalu?