• benchmark.pl
  • Gry
  • Co ważniejsze w grach: rozdzielczość czy liczba klatek na sekundę?
Gry

Co ważniejsze w grach: rozdzielczość czy liczba klatek na sekundę?

z dnia
Mateusz Tomczak | Redaktor serwisu benchmark.pl
83 komentarze Dyskutuj z nami

Twórcy Watch Dogs nie mają wątpliwości.

Watch Dogs gra

Pojawienie się nowych konsol, a także pierwszych gier na nich debiutujących spowodowało wiele bardzo podobnych dyskusji. Koncentrowały się one na rozdzielczości kolejnych tytułów oraz liczbie wyświetlanych klatek na sekundę. Producenci podchodzą do tematu dość różnie, bo każdy z nich ma zapewne inne zdanie co do tego, który z wymienionych elementów jest ważniejszy.

Tajemnicy ze swojej strategii nie robi Ubisoft, przynajmniej jeśli chodzi o Watch Dogs. Francis Boivin, główny programista studia Ubisoft Montreal w ostatnim wywiadzie jednoznacznie określił, który ma większe znaczenie dla niego i kolegów pracujących nad wspomnianą grą.

"Liczba wyświetlanych klatek na sekundę jest bardzo ważna dla rozgrywki, sterowania. To nie są te elementy, z którymi chcesz iść na kompromis."

Jednocześnie poznaliśmy też drobne szczegóły związane z technicznymi apektami prac nad Watch Dogs w wersjach na nowe konsole.

"Watch Dogs wykorzystuje ten sam anti-aliasing zarówno na Xbox One i PS4. W każdej klatce nakładany jest na obraz filtr SMAA. Oprócz tego potem wygładzamy jeszcze obraz poprzez ponowne ustawienie wystającego piksela do jego pozycji z poprzedniej klatki. Dzięki takiemu rozwiązaniu jesteśmy w stanie widocznie zmniejszyć aliasing."

Można zatem przypuszczać, iż liczba klatek na sekundę w Watch Dogs będzie spora. Przypominamy, iż gra zadebiutuje 27 maja. Dostępna będzie w wersji na PC oraz konsole PlayStation 3 i Xbox 360, a także PlayStation 4Xbox One.

Źródło: vg247, watchdogs.ubi

Komentarze

83
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    bullseye
    Grywalność kurczę ! Grywalność !
    Kiedy znowu producenci gier sobie o tym przypomną i zaczną tworzyć arcydzieła jak w dawno minionych latach ?
    60
  • avatar
    KrzychuG
    "Można zatem przypuszczać, iż liczba klatek na sekundę w Watch Dogs będzie spora" - tak spora i nie wieksza niz 30 ;P
    45
  • avatar
    Artik
    Grywalność, fabuła, chęć powrotu do tytułu i grafika. Osobiście wystarcza mi stałe 30fps w singlu gdyż multi mnie nie interesuje.
    28
  • avatar
    Kieresz
    morał...kup sobie konsole do exow i mocarnego peceta by miec 1080p/60fps w multiplatformowych grach...koniec gadki........a kto nie widzi roznicy miedzy 30 a 60 fps jest glupi albo slepy....
  • avatar
    Konto usunięte
    I jedno i drugie ...a ponad to grywalność .
  • avatar
    Barubar24
    a kto chciałby grać w grę w rozdzielczości 4K przy ilości np. 5 klatek/s?
  • avatar
    AndreoKomp
    Każda gra musi chodzić z prędkością 50-60 klatek na sekundę, żeby można było komfortowo grać (mam na myśli granie na ekranach bez smużenia), a dopiero potem można się zastanawiać co lepsze. Pytanie w tytule jest więc głupie. Dobre pytanie w tej tematyce byłoby co ważniejsze, rozdzielczość czy wygładzanie krawędzi. To temat który na pewno będzie nie raz poruszany, grać w 1080p z wygładzaniem krawędzi czy w 4K bez wygładzania lub jakimś delikatnym.
  • avatar
    chrisu1982
    Grywalnosc, jakosc, fabula, klimat, kuz.... a nie fps-y czy detale!!!!
    choc nowy Tomb Raider wyglada i "chodzi" na piecu idelanie, nie wciagnal mnie tak jak np. uncharted na ps3, ktory smigal "tylko" w 720p a dlaczego? bo uncharted mialo SUPER klimat, extra pomysl i fabule, nowy TR jest blisko ale to jeszcze nie TO i chocby byl w 4K, przeszedl raz i nie wroce, a uncharted przechodzilem po 2 razy kazda czesc i pewnie jeszcze przejde, wiec JAKOSC, FABULA, KLIMAT, a nie puste fps-y
  • avatar
    Marucins
    Dylemat konsoliwca:

    Liczba klatek czy rozdzielczość?

    A czy na tych next-genach cokolwiek działa z wysokim FPS albo z wysoką rozdzielczością?
  • avatar
    radas2100
    https://www.youtube.com/watch?v=C3ZxW93XjFc

    ten filmik najlepiej oddaje sens wojny konsol co prawda poprzedniej generacji ale idea ta sama.
  • avatar
    Konto usunięte
    Dla mnie idealną grą jest gra, która ma wciągającą fabułę i ładną grafikę przy płynnie wyświetlanym obrazie.
  • avatar
    Konto usunięte
    Według mnie SMAA jest bardzo dobrą metodą AA, dlaczego? świetnie wygładza wszystko i jest bardzo szybka. Ma tylko jedną wadę jest bezużyteczna do czcionek, jeżeli włączymy tą metodę w grach które jej nie obsługują. Myślę, że tutaj to rozwiążą i będą dorenderowywać czcionkę po SMAA. Na pewno tak zrobią.
  • avatar
    Konto usunięte
    Nie ma zadnego kompromisu. Na ps4 w nowych grach jest naladowane efektow jak na pc na mocnej karcie, dlatego rozdzielczosc idzie w dul i nie ma mowy o plynnosci ani komfortowym gameplau. Nowe konsole nie nadaja sie do gier, sa nawet przyklady gier dzialajacych lepiej na starych konsolach bez taka potwornych spadkow. W dupe sobie powinni wsadzic lepsze tekstury i jakosc obiektow, skoro sprzet najzwyczajniej tego nie ogarnia. Gry powinny byc pisane pod 60 fps, bo tym wzgledem nie ma miejsca na kompromisy. Szmatlawce niestety porownuja next geny uwzgledniajac jedynie screeny a ciemny lud to kupuje.
  • avatar
    Konto usunięte
    WD to otwarty swiat, wiec moge isc o zaklad ze na konsolach nie bedzie wiecej niz 30fps. ;)
    Tworcy mowiac o fpsach pewnie na mysli mieli PCty ale nie mogli otwarcie tego przyznac, bo konsole musza byc maksymalnie promowane - wiadomo z jakiego powodu.
    -1
  • avatar
    ALEKS_D_RAVEN
    czy to znaczy ze pecetowa wersja też dostanie SMAA??
    -2
  • avatar
    DyndaS
    Kompromis pomiędzy jednym a drugim
    -2
  • avatar
    Balrogos
    Mysle ze FOV czyli pole widzenia czlowiek widzi 180 stopni w rzeczywistosci, na rozdzialce FHD 90 jest chyba wartoscia optymalna czyli nam jeszcze sporo brakuje.
    -8
  • avatar
    Konto usunięte
    1] oko ludzkie widzi wszystkie klatki ale mózg rejestruje ich około 30/s to pokazuje optymalną granice komfortu grania(np.filmy emitowane są w 24kl/s)
    2] rozdzielczość 1920/1080 FullHD to jeszcze nie szczyt postrzegania,bo potrafimy widzieć ostrzej,może UHD 4K będzie granicą postrzegania ostrości

    podsuma: im wyższa rozdzielczość tym wyższa SZCZEGÓŁOWOŚĆ i DETALE = REALISTYKA

    p.s.dajcie kutwa tego WatchDogsa w 30fps i FHD i gitara tylko ZOPTYMALIZUJCIE rozważnie
    -9
  • avatar
    Konto usunięte
    Nie tak znowu różnie producenci podchodzą bo większość z nich celuje w stałe 30fps, a reszta będzie taka ile mocy starczy, muszą iść na kompromis w wielu sprawach. A, że gra grze nierówna to w jednej starczy mocy na 1080p, a w innej już tylko na 900p. Na szczęście na PC można majstrować rozdzielczością do woli.
  • avatar
    kerry_sd
    W grze najważniejszy jest KLIMAT, FABUŁA, immersja, grywalność, dbałość o detale, a nie ilość klatek na sekundę
  • avatar
    Konto usunięte
    1. Rozdzielczość ludzkiego oka to 10k, czyli graficznie jest jeszcze wiele do zrobienia w grach.
    2. Klatki na sekundę mają ogromne znaczenie dla sterowania. Wie o tym każdy, kto grał myszą.
    Na padzie niskie fpsy mniej przeszkadzają ze względu na mniejszą w porównaniu do myszy prędkość, z jaką można się rozglądać.
  • avatar
    MalFurion
    W singlu oczywiście rozdzialka, multi FPS. proste pytanie prosta odpowiedź:) Mówie o singlu grywalnym oczywiscie(min 15 klatek)
  • avatar
    eryk1310
    ma działać i ładnie wyglądać i tyle :)
  • avatar
    Destiny
    Od 30 FPS obraz wyświetlany jest płynnie. Oczywiście jeśli mowa o 60+ FPS to naprawdę idzie wyczuć, że gra działa bardzo płynnie, tak więc dla mnie ważniejsza jest liczba FPS - jeśli spadnie poniżej 30 to teoretycznie gra nie sprawia nam przyjemności.