Konsole do gier

XBOX 360 'Falcon' z 65nm CPU i 90nm GPU

user testowy | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: user testowy
Dyskutuj z nami

Nadchodzące wersje konsol XBOX 360 o nazwie kodowej „Falcon”, wbrew wcześniejszym plotkom nie będą miały chipu graficznego produkowanego w unowocześnionej technologii 65nm. Zmniejszenie procesu produkcji będzie dotyczyło wyłącznie procesora. Pierwsze partie tych chipów zostały już wyprodukowane, a w konsolach znajdą się tej jesieni.

Jeśli chodzi o wersję XBOX 360, w której zarówno procesor Xenon, jak i układ graficzny będą wyprodukowane w technologii 65nm, zostanie ona wypuszczona na rynek w późniejszym terminie. Jak widać, Microsoft postanowił wybrać bezpieczniejszą drogę i rozłożyć ulepszenia na kilka etapów.

Niestety, według niektórych źródeł, głównym sprawcą przegrzewania się konsoli jest nie tyle CPU, co raczej procesor graficzny ATI. W wypuszczonej niedawno na rynek wersji „Zephyr” konsoli, to właśnie ten chip był chłodzony nowym, potężniejszym radiatorem.

Znacząco chłodniejsza, stabilniejsza, a być może i cichsza wersja XBOX 360 z oboma najważniejszymi procesorami produkowanymi w wymiarze technologicznym 65nm odsuwa się w czasie i być może trzeba poczekać na nią nawet do przyszłego roku.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!