Gry

Xbox 720 zapewni nam grafikę jak z Avatara

z dnia
Dawid Kosiński | Redaktor serwisu benchmark.pl
124 komentarze Dyskutuj z nami

AMD, firma która stworzyła akcelerator graficzny wykorzystywany w konsoli Xbox 360, zapowiada, że następna generacja konsol zaoferuje nam grafikę porównywalną z kinowym hitem Jamesa Camerona, Avatarem. Oznacza to znaczną poprawę względem obecnej platformy i być może... kres dalszego polepszania się jakości grafiki w grach.
 

James Cameron: Avatar - Naytiri oraz Jack Sully
 

Jednak nie będzie to jedyna zmiana na lepsze. Oprócz tego polepszy się sztuczna inteligencja naszych przeciwników oraz silniki fizyczne. Oznacza to, że w grach będzie się miało wpływ na całe otoczenie, a NPC będą mieli indywidualne charaktery, zależne od naszych decyzji i poczynań.

Wierzycie w te zapowiedzi? Jeśli są one prawdziwe, producenci sprzętu dla graczy będą musieli wznowić pracę nad rzeczywistością wirtualną, bo z konwencjonalnego gamingu nie wyciśnie się już nic więcej...
 

Więcej o grach:

Źródło: Examiner

Komentarze

124
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    lol@img
  • avatar
    Tu chodziło o skok graficzny, tak jak skok efektu 3d jaki zrobił Avatar. No bo jak w filmie mozna oceniać grafikę?
  • avatar
    ciągle te plotki o X 720 i PS4 i nie wiem czy kupić PS3 czy czekać na ps4...
  • avatar
    Co z tego skoro każda konsola ssie pałkę dla PC? (To jest pytanie retoryczne jakby co) A teraz możecie mnie zjechać.
  • avatar
    +1 :) Co mi z tego, jak będę musiał wydać na konsolę ( X720 czy PS4) ok. 1500 zł, jak nie więcej, skoro na update PC wydam ok. 600-700 zł ;)
  • avatar
    grafika na poziomie avatara bedzie najwczesniej za 2-3 generacje konsol. nie ma najmniejszych szans by xbox 3 czy ps4 daly rade takiej grafice nawet gdyby ich moc byla 5 razy wieksza od gtx580.
  • avatar
    chyba temu co to powiedział to mózg wypaliło hehe Avatar był renderowany na farmach procesorów a oni to chcą zmieścić w skrzynce za kilkaset dolców buhahaha aktualnie nie da rady d00dz chyba że za kilkanaście lat najwcześniej ;) ale jak widac powoli rusza machina ściem przed wydaniem nowych generacji konsol, a potem jak wyjdzie konsola każdy popatrzy "no jest super" a po kilku miesiącach "no jest ale wcale nie aż tak super jak miało być, ale jest i tak świetnie" hehe bardziej cenię wypowiedź gościa od THQ, że wcale nowe konsole nie będą miały kosmos skoku grafiki, choć będzie lepiej ale bez przesadyzmu ;)
  • avatar
    Xbox 720 jakoś ta nazwa wioską śmierdzi...
    PS4 i Nowy Xbox to chyba jeszcze parę lat czekania.
  • avatar
    W kompie moze byc lepsza grafika.
  • avatar
    Mnie ciekawi czy nowy Xbox będzie się nazywał 720, bo tak wszyscy trąbią i następce tak nazywają ale czy tak na pewno będzie??? Dla marketingu M$ było by to na rękę bo mniejsze koszty promocji jak nazwa jest już znana, chociaż Projekt Natal przemianowali na Kinect...
  • avatar
    Jeżeli będzie renderować w locie grafikę jak tech Tech demo (samaritan?) unreal engine 3 chyba nie będzie źle...
  • avatar
    baju baj
  • avatar
    czyli co? zaimplementują DX11?! bo raczej nic innego nie wymyślą...
  • avatar
    Zacieram ręce...podobno w końcu głowy będą okrągłe.
  • avatar
    tak samo "będzie" grafika z Avatara jak na PS2 "była" grafika z filmu Toy Story hehe ;) 1999rok CNN: http://money.cnn.com/1999/03/01/life/playstation/ helooł ktoś widział grafikę z Toy Story na PS2? bo ja kurcze jakoś nie dostrzegłem o_O
  • avatar
    "AMD zapowiada" czyli już od samego początku można zakładać że to kłamstwo.
  • avatar
    przeciez to wiadome ze nie bedzie taka sama grafika, bo watpie by nastepna generacja konsol byla na tyle dobra by renderowac obraz na tyle szybko aby gra byla plynna; to jest patykiem na wodzie pisane.
  • avatar
    A świstak siedzi i zawija je w te sreberka buahahah... AMD snijcie dalej. Chyba nawet nie zdajecie sobie sprawy co wykorzystano do produkcji grafiki i animacji w Avatarze LOL. Powiem tylko tyle, ze w jednej chałupie by się to nie pomieściło.
  • avatar

    Ta i jeszcze microsoft zrobi specjalną edycję windowsa pod X720...
    Jeszcze by wtedy brakowało na padzie przycisków CTRL, ALT i DEL ^^
  • avatar
    *ekchem*, nie czytałem wypowiedzi innych, ale ja krótkie zdanie na ten temat mam. Marketingowe sranie w banie, ot co.
  • avatar
    Z tym AVATAREM to marketingowy bełkot żadna konsola czy PC przez kilka najbliższych lat może nawet przez 10 nie będzie nie będzie w stanie w wysokiej rozdzielczości w czasie rzeczywistym renderować takiego obrazu z taką ilością szczegółów. Ja osobiście czekam za nowe konsole xobox 720 czy ps4 (bo wii u nie nazywam nowej generacji konsolą) z utęsknieniem. Na reszcie przeżyjemy znaczący skok jakościowy w grach. Nowe konsole pewnie wystartują z pułapu cenowego 2499zł w sklepie nie dla idiotów po jakimś czasie tak jak w przypadku PS2 czy PS3 cena zacznie spadać. Osobiście nie rozumiem ludzi którzy krzyczą że chcieli by gier robionych tylko na PC. Dość dobrze pamiętam te czasy kiedy to wychodziła jakaś gra na roczny PC i kompletnie nie dało się w nią pograć bo komp za słaby. Moim ulubionym zajęciem nie jest wydawanie co roku z 3tyś na nowe bebechy mogę tę kwotę spożytkować na inne przyjemności. A tak kupuje konsole i mam parę lat spokoju no chyba że ktoś jest wyjątkowo majętny lub też ma majętnych rodziców
  • avatar
    Teraz mamy erę uproszczania rozgrywki i gier a nowa konsole przyniosą "nową lepszą erę zaawansowanej grafiki i interakcji z otoczeniem, ludźmi itp. " Czyli powrót do tego co było przed aktualną "erą".
  • avatar
    Nazwa Xbox 720 wzieła się z tego, że oczekiwania graczy są takie żeby w końcu kolejny Xbox renderował wszystkie ukazujące się gry w 720p, bo to, że wiele tytułów nie chodzi nawet w tej rozdziałce to kpina... GTA4 to chyba 480p, castlevania tnie tak na 360 jak i na ps3, dropy do 18fps to porażka, max 30 fps... itd itp. W ustawieniach konsoli można sobie oczywiście ustawić 1080p, ale to upscaling jest tylko... Ja liczę na to, że w końcu na konsolach zagości anti aliasing, i wolę rozdziałke 720p ale z AA i vsync (tego też nie ma na konsolach) niż 1080p ale bez AA i vsynca, oczywiście powinno też być piękniej dzięki większej ilości detali, obiektów, efektów, no i zasięg "widoczności" / renderowania powinien też się zwiększyć + stałe 60fps to będzie ok.
  • avatar
    Z tego co pamiętam Crysis nie był jakimś wielkim kunsztem programistycznym nie jestem pewien czy pierwsza część obsługiwała więcej niż 1 rdzeń procesora. Twórcy crisisa tworząc tą grę poszli w ślepy zaułek nawet długo po jego premierze nie było kompa który mógłby w pełni pociągnąć tą grę chyba nawet teraz za bardzo nie ma nie mówię o 3 x SLI. Crisis był po prostu spapraną grą
  • avatar
    Wiesz nie pamiętam jakiego kompa wtedy miałem grałem chyba w rozdzielczości w tej chwili ma kompa xeon 3440 + gtx460 który ma mi jeszcze na trochę starczyć i rzeczywiście nie grałem teraz w crisis ponieważ nie zapadł mi jakoś w pamięci. Ale dla ciebie może był jakąś grą wyjątkową.
  • avatar
    Jeżeli to prawda, to chyba faktycznie nowe konsole wyjdą w 2020roku ;d
  • avatar
    Konsole to takie same komputery na jakich każdy z nas używa, tylko maja inna architekturę(telefony komórkowe, tablety - też)... Co za problem uruchomić pod każdym z nich system operacyjny np linuks(będziemy mieli Windowsa 8 z ARM)... w zasadzie na każdej platformie mamy OpenGL... Tworzenie konsol to nic innego jak wprowadzanie tworów niekompatybilnych ze sobą w zakresie architektury tylko po to żeby zarobić kilka razy na tym samym sprzęcie i grach(trzeba kopić komputer PC, Mac, konsole i... Na PC gry działają lepiej niż na konsolach i każdy o tym wie(zawsze można złożyć PC wydajniejszego od konsoli), poza tym PC nie są ograniczone(soft) jak konsole jedynie do multimediów, ale jak wiadomo na komputerze który "nazywamy konsolą" możemy zainstalować system operacyjny odblokowywać funkcje klasycznego PC...
    Linux będąc otwartym i portowalnym wszędzie systemem nie może znaleźć zastosowania wszędzie gdzie by mógł ze względu na to że nie będzie można zarobić na tym samym produkcie na wielu platformach...
    Już MS z Windowsem 8 chce unifikacji platform i stworzenie jednego systemu pod rożne architektury i dostarczenie takich samych narzędzi na nie, w zależności od możliwości urządzenia na którym jest zainstalowany... Jest to ta sama idea która od dawna była i jest realizowana pod nazwa Linux, jednak na Linuksie nie da się tak zarobić $ jak obecnie("feudalizm")...
    Morał z tego taki że konsola to zwykły komputer z ograniczonymi funkcjami, które w klasycznym PC "są odblokowane" i tyle...
  • avatar
    Konsole a PC różni jedna zasadnicza rzecz. Konsola jest strikte tworem przygotowanym do grania i z tą myślą jest projektowana. odtwarzanie filmów i przeglądanie internetu to tylko dodatek ( zresztą przeglądarka w PS3 którą ja posiadam jest do niczego). PC służy do mydeł i powideł tak samo komórki które mają tysiące różnych aplikacji. Zresztą niech ktoś mi pokaże Pcta z 512mb ramu (chyba komórki teraz mają tyle :) )który odpali nawet z takimi samymi ustawieniami graficznymi jak na konsoli jakąś grę dajmy na to COD4, czy BIOSHOCK nie mówiąc o tytułach ekskluzywnych których na PC nie ma jak Uncharted czy god of war 3 które są pisane z myślą o konsoli.
  • avatar
    Powodzenia przy odpalaniu na PC szybkich portów z Xbox 720. W tym roku praktycznie wszystkie gry tak zostały wydane, zero skoku jakości graficznej, tylko wymagania sprzętowe z kosmosu ale nic w tym dziwnego, emulatory konsol na PC zawsze przymulały.
  • avatar
    Ha ha ha. Jaki żal. Lepszego tekstu już dawno nie czytałem.


    Piszę postulat o zdjęcie tego "newsa" z benchmarka.

    Równie dobrze mogę napisać że za dwa lata grafika na komórkach będzie lepsza niż będzie mieć BF3

    Do fotorealizmu w grach zostało nam z 10-15 lat albo i dłużej. Ludzie zapominają że im bliżej fotorealizmu tym trudniej przeskoczyć każdy kolejny krok. Ilość obliczeń wzrasta wykładniczo. Zobaczcie ile żre mocy raytracing, ile teselacja (która i tak nie jest niczym specjalnym)

    Zanim np. krople deszczu w grach będą miały swoją energię kinetyczną (by jak najrealistyczniej uderzać o powierzchnię) miną jeszcze "lata świetlne"

  • avatar
    avatara liczyli na 15000 czterdzeniowcow, potem przeszli na rozwiazanie 15 razy szybsze, mozliwe dzieki renderowaniu za pomoca GPU. Jesli zalozyc ze film liczyli rok... to jedna klatka renderowala sie dwie i pol minuty... na tamtym sprzecie.
    gdzie teraz maszynom ktore bedziemy mieli za 2-5 lat do takich osiagow?
  • avatar
    no ale tak na serio teraz.
    Rozsadnie jest stwierdzic moim zdaniem ze gry osiagaja ten poziom graficzny co intra/animacje do gier sprzed ilustam lat wstecz. Nie ma co sie porownywac do produkcji filmowych gdzie zamiast grafika siedzacego nad modelami do gry masz sztab specjalistow, kolorystow, oswietleniowcow i wysokiej klasy technikow od plastyki obrazu.

    Tak wiec 2011 wraz z battlefield3 prezentuje ten poziom co animacje do gier sprzed 4-6 lat. Crysis wydany pod koniec 2007 prezentowal ten poziom co najlepsze animacje z 2003 i srednie z 2004-5...
    Zgadzacie sie?
  • avatar
    ...nie ma opcji edit... bezpiecznie bedzie stwiedzic ze 5 lat:
    intro fallout2/tomb raider3 => gry z 2003/2004
    intro final fantasy X => crysis
    intro assasins creed brotherhood/wow lich king => xbox 720?
  • avatar
    dużo głosów ludu, więc ja się też wypowiem, a co:D
    Niemożliwe, że będzie to grafika taka, jak w avatarze - sceny niektóre renderowały się półtora dnia na superkomputerach - uważacie, że konsola za 2 tysiące też to potrafi? Bzdura, poza tym przecież jakiś ważniak mówił, że trzeba nie lada wyczynów, żeby w następnej generacji nie było konieczne wybieranie między dobrą grafiką, a sztuczną inteligencją. Koniec rozwoju grafiki? Bzdura, nawet w avatarze jest jeszcze sporo do zrobienia, żeby to naprawdę wyglądało w 100% realistycznie, poza tym sporo czasu poczekamy na technologię, która pozwoli generować takie obrazy małym studiom, a następnie pojedyńczym grafikom, bo teraz nawet jakbym chciał sobie zrobić coś na wzór avatara, to mi ,,troszezkę" do tych 250 mln dolarów brakuje:-)
  • avatar
    Chyba takiej jakości i szczegółowości grafiki ani konsola ani PC nie zapewni. Aczkolwiek fajnie by było jak by te konsole w końcu wyszły to by jakosć grafiki skoczyła. Pewnie nie do poziomu filmu Avatar ale zawsze coś. A grafika rodem z Avatara... może, strzelam, pod koniec tej dekady...
  • avatar
    btw to się nazywa mistrzowski trolling. jeden koleś powiedział jakąś bzdurę sam w to nie wierząc i teraz na wszystkich forach wrze dyskusja... rotfl jak bardzo trzeba mieć mózg zlasowany żeby zastanawiać się czy to jest możliwe.