• benchmark.pl
  • E3
  • E3 2016: Xbox Play Anywhere, czyli dwie gry w cenie jednej i rywalizacja cross-platform [AKT.]
Gry

E3 2016: Xbox Play Anywhere, czyli dwie gry w cenie jednej i rywalizacja cross-platform [AKT.]

Mateusz Tomczak | Redaktor serwisu benchmark.pl
5 komentarzy Dyskutuj z nami

Xbox Play Anywhere to program, który pozwolić powinien na oszczędności i naprawdę dobrą zabawę.

Microsoft przywiózł na targi E3 2016 nie tylko konsolę Xbox One S i kilka gier. Bardzo ważna zapowiedź związana była z czymś innym, a mianowicie programem Xbox Play Anywhere. Co to takiego?

Inicjatywa, która naprawdę wielu może się spodobać. Założenia są bardzo proste. Jeśli kupimy grę na Xbox One to otrzymamy również kopię na PC (Windows 10). Oczywiście działać ma to również w drugą stronę i jednocześnie stanowi wstęp do dalszych pomysłów producenta.

Grać można będzie na obydwu platformach naprzemiennie. W takim sensie, że bez problemów przenieśmy postępy pomiędzy konsolą a komputerem i odwrotnie.

Mało? Wisienką na torcie jest bez wątpienia możliwość rywalizacji z graczami korzystającymi z innej platformy. Będziemy mogli zatem grać na konsoli i zmierzyć się ze znajomym wolącym PC.

Lista gier wspierających Xbox Play Anywhere na ten moment wygląda tak:

  • Forza Horizon 3
  • Gears of War 4
  • Halo Wars 2
  • ReCore
  • Scalebound
  • Sea of Thieves 
  • State of Decay 2
  • We Happy Few

AKTUALIZACJA, 17.06.2016

Okazuje się, że katalog gier wspierających Xbox Play Anywhere już teraz prezentuje się nieco bardziej okazale. Zgodnie z oficjalną stroną producenta, z nowego programu skorzystać można będzie w przypadku następujących gier:

  • Forza Horizon 3
  • Gears of War 4
  • Halo Wars 2
  • ReCore
  • Scalebound
  • Sea of Thieves 
  • State of Decay 2
  • We Happy Few
  • Killer Instinct Season 3
  • Ark: Survival Evolved
  • Cuphead
  • Crackdown 3

Źródło: theverge

Komentarze

5
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    brendyman
    Koncepcja jak najbardziej mi się podoba (czekam jednak już na falę niewątpliwego hate'u...), ciekawe, czy w ten sposób będą kiedykolwiek dostępne gry innych producentów. Jeśli tak - świetna sprawa. Nie mniej jednak znacznie bardziej interesuje mnie sytuacja z "scorpio". Biorąc pod uwagę duży przyrost mocy, można uznawać go już w zasadzie prawie za kolejną generację konsoli. Może to krok MS do pozbycia się "generacji" konsol i zbudowania ekosystemu urządzeń na których będą działać wszystkie obecne gry. Jeśli tak i np. jeśli za 2-3 lata wyjdzie kolejna wersja Xboxa One, znowu 2 lub 3krotnie mocniejsza ale z pełną kompatybilnością wsteczną, to byłoby bardzo interesujące.
    1
  • avatar
    Nodi9899
    Tylko teraz pytanie - po co miałbym kupować Xboxa, skoro będę mógł sobie pograć w jego ekskluziwy na PC?
    1
  • avatar
    sabaru
    Gry na PC stosunkowo szybko tanieją i są tańsze 100, 150zł. Ciekawe czy jak ktoś kupi grę za 50zł na PC, w jakieś przecenie to na konsolę dostanie gratis nawet jeżeli ta gra jest warta 250zł? strzał w stopę?!!.
    -2