NVIDIA Ansel - Print Screen 2.0
Oprogramowanie

NVIDIA Ansel - Print Screen 2.0

przeczytasz w 1 min.

Robienie screenshotów z gier już nigdy nie będzie takie same - super rozdzielczości, 360 stopni i 3D w zasięgu ręki.

[Aktualizacja] - zaktualizowaliśmy artykuł o screenshoty z ARK: Survival Evolved.

Wiele gier potrafi imponować oprawą graficzną do tego stopnia, że gracz czasami chce po prostu przystanąć i... strzelić sobie fotę. Zrobienie zrzutu ekranowego z gry ogranicza się zwykle do wciśnięcia klawisza Print Screen, wykorzystania narzędzi wbudowanych w sterowniki graficzne, czy zewnętrznego oprogramowania, jak np. Fraps. 

Firma NVIDIA postanowiła znacznie rozszerzyć możliwość wykonywania zrzutów ekranowych z gier i tak powstało narzędzie o nazwie Ansel. Ansel jest "zaszyty" w najnowszych sterownikach NVIDII, więc nie trzeba instalować żadnego dodatkowego oprogramowania.

NVIDIA Ansel - co to za zwierz?

  • Jakie są możliwości? Możemy dowolnie ustawiać kamerę, obrabiać zrzuty ekranowe, generować je w bardzo wysokich rozdzielczościach, jako obraz 360 lub 3D (i 360 3D)
  • Wymagania sprzętowe? Karta graficzna GeForce GTX 650 lub nowsza (660M w przypadku układów mobilnych)
  • Jak to włączyć? W trakcie rozgrywki wystarczy wcisnąć kombinację Alt + F2
  • Czy to działa w każdej grze? Nie - gry muszą być specjalnie przystosowane do obsługi Ansel


Zrzut ekranowy w super rozdzielczości pozwala na osiągnięcie niewiarygodnej szczegółowości

Zrzuty ekranowe możemy podziwiać zarówno na ekranie monitora, ale obrazy 360 stopni aż proszą się o wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości. "Zieloni" nie zapomnieli o tej opcji - obrazy 360 stopni możemy oglądać zarówno za pomocą Google Cardboard (aplikacja NVIDIA VR Viewer), HTC Vive, czy Oculus Rift. Mało tego - "360-tki" możemy oglądać bez gogli, po prostu obracając smartfon (dzięki żyroskopowi obraz przesuwa się zgodnie z naszymi poruszeniami).

Na kolejnych stronach sprawdzimy możliwości NVIDIA Ansel w trzech grach - Wiedźmin 3: Dziki Gon, Mirror's Edge: Catalyst i The Witness.