Karty graficzne

GeForce 6200

Nową serię 6200 firma NVIDIA Corporation oficjalnie przedstawiła na początku października 2004.
Oparty o architekturę układów GeForce 6, tym razem dla rynku tanich komputerów. Procesory GeForce 6200 są na obecną chwilę jedynymi przeznaczonymi na rynek tanich komputerów procesorami obsługującymi funkcję Shader Model 3.0 standardu Microsoft DirectX 9c, a także technologię UltraShadow II, która znacząco przyspiesza działanie nowoczesnych, wykorzystujących zaawansowane algorytmy cieniowania gier, takich jak np: Doom 3. Jest też najtańszą kartą w ofercie nVidii, która bez żadnych TIP'sów działa w kodzie DirectX 9 w najnowszym Half Life 2.

Karta GeForce 6200 jest wyposażona w 4-potokowy procesor NV43 taktowany częstotliwością 300MHz, oraz pamięci DDR @550 MHz, przy 128-bitowej szynie. W dotychczasowych grach (bez obsługi DX 9c) karta powinna dysponować wydajnością zbliżoną do obecnego GeForce FX 5700 i PCX 5750. Kart GeForce 6200 nie będzie można łączyć w SLI, a technologia Intellisample 3.0 ma 'wyłączoną' kompresje HCT (High-resolution compression).

Pod względem zaawansowanych możliwości 3D, seria GeForce 6200 będzie nam oferować dokładnie to samo, co mocniejsze karty 6600 (zobacz szczegółową specyfikacje NV40), jednak przy mniejszej wydajności. Wśród unikatowych cech, uwagę zwraca wielokrotnie przez nas opisywana technologia UltraShadow II, czyli algorytmy pozwalające zwiększyć wydajność w scenach, w których wszystkie cienie liczone są w czasie rzeczywistym.

Trzeciej generacji silnik CineFX, w skład którego wchodzą Vertex Shader 3.0 i Pixel Shader 3.0, daje przede wszystkim pełną zgodność z standardem cieniowania Microsoft zawartym w najnowszym DirectX 9.0c.

 
GeForce 6200
GeForce 6600
GeForce 6600 GT
GeForce 6800
rdzeń
NV 43
NV 43
NV 43
NV 40
technologia
110nm
110nm
110nm
130nm
Silnik graficzny
CineFX 3.0
PixelShader 3.0 i VertexShader 3.0
Direct X
pełna zgodność z DirectX 9c
liczba potoków render.
4
8
8
12
liczba proces. vertex
3
3
3
5
częstotliwość taktowania
300 Mhz
300 Mhz
500 Mhz
325 Mhz
wydajność wypełniania
1200 MP
2400 MP
4000 MP
3900 MP
pamięci
550 MHz
~4 ns
550 MHz
~3.3 ns
1000 MHz
~2.0 ns
700 MHz
~2.8 ns
przepustowość
~8,6 GB/s
~8,6 GB/s
~15,5 GB/s
~22 GB/s
szyna do pamięci
128-bit DDR
128-bit DDR
128-bit DDR3
256-bit DDR
typ złącza
PCI-Express
x16
PCI-Express
x16
PCI-Express
x16
PCI-Express
x16
technologie
NVIDIA HPDR, LMA III, Intellisample 3.0, UltraShadow II

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!