Wiedźmin 3: Dziki Gon - ścieżka dźwiękowa
Gry

Wiedźmin 3: Dziki Gon - ścieżka dźwiękowa

z dnia
Marcin Jaskólski | Redaktor serwisu benchmark.pl
27 komentarzy Dyskutuj z nami

Wywiad z zespołem Percival Schuttenbach, twórcami ścieżki dźwiękowej do gry Wiedźmin 3.

marketplace
Ocena benchmark.pl
  • 4,9/5
Plusy

- otwarty świat pełen przygód; - niezwykle rozbudowane i wciągające zadania poboczne; - taktyka walki dostosowywana do konkretnego typu potworów; - wyraziste i ciekawe postacie; - import decyzji z Wiedźmina 2; - mnogość nawiązań między innymi do kina oraz literatury; - udoskonalony system zażywania i odnawiania eliksirów; - błyskotliwe dialogi; - karcianka Gwint

Minusy

- irytujące zachowania Płotki; - bugi uprzykrzające rozgrywkę; - miejscami kulejąca grafika

benchmark.pl: Czy możecie powiedzieć kilka słów o zespole, kto wchodzi w jego skład, jaką muzykę gracie i jakich instrumentów używacie?

Percival: Postaram się krótko, choć może być ciężko, jako że istniejemy i działamy już od 15 lat, więc sporo w tym czasie się zdarzyło. Obecnie funkcjonują w ramach naszego zespołu dwa projekty: Percival - folkowo-historyczny i Percival Schuttenbach - folk-metalowy. Składy obu projektów są podobne: Mikołaj Rybacki (gitara / saz, wokal), Katarzyna Bromirska (wiolonczela / lira bizantyjska, wokal), Joanna Lacher (bas / bodhran, wokal) i Christina Bogdanova (davul, wokal) plus Andrzej Mikityn na perkusji w projekcie folk-metalowym. Percival Schuttenbach ma na swoim koncie dwie oficjalne płyty: "Reakcja pogańska" i "Svantevit", kilka teledysków, parę tras koncertowych - również za granicą. Percival folkowo-historyczny, mimo, że istnieje krócej - wydał więcej płyt, bo trzy, a w przygotowaniu jest jeszcze jedna. Z tym projektem udzielamy się głównie na festiwalach i imprezach historycznych, w Polsce i za granicą. I to właśnie z Percivalem folkowo-historycznym mieliśmy okazję współtworzyć "Równonoc" Donatana, a teraz muzykę do trzeciej części Wiedźmina.

benchmark.pl: Wszystkich nas zastanawia, w jaki sposób Percival (Schuttenbach) trafił do zespołu tworzącego trzecią część Wiedźmina. Czy REDzi (CD Projekt Red) po prostu zadzwonili do was i powiedzieli „Hej, jesteście świetni, chcemy was w Wiedźminie 3”, czy też może inicjatywa współpracy wyszła od was?

Percival: Właśnie tak było - to oni odezwali się do nas i bardzo się z tego cieszymy. Sami nie myśleliśmy o takiej współpracy - nawet nie przyszła nam do głowy myśl, aby spróbować. Potem, gdy już nawiązaliśmy współpracę, byliśmy bardzo zadowoleni, że się udało i że nasza twórczość będzie wykorzystana w tak ogromnym projekcie. To dla nas wielki zaszczyt.

benchmark.pl: Czy Percival będzie odpowiedzialny za całą ścieżkę dźwiękową Wiedźmina 3, czy też jedynie za jej część? Jakich muzyków będziemy mogli jeszcze usłyszeć w OST?

Percival: Głównym kompozytorem ścieżki dźwiękowej do Wiedźmina 3 jest Marcin Przybyłowicz i to on tworzy koncepcję całości. Jestem przekonany że muzyka będzie naprawdę świeża i nasycona energią jaką Marcin z nas wycisnął. Z niecierpliwością czekamy na efekty jego pracy :)

benchmark.pl: Czy słuchaliście ścieżkę dźwiękową pierwszej i drugiej części Wiedźmina? Co o nich sądzicie? W drugiej części Wiedźmina za ścieżkę dźwiękową odpowiadał głównie Adam Skorupa i Krzysztof Wierzynkiewicz. Czy wiecie dlaczego zrezygnowano z ich usług przy produkcji części trzeciej?

Percival:  Nie znamy kulisów, a nawet jeśli byśmy znali, nie sądzę, aby można nam było mówić o wewnętrznych sprawach firmy. Wydaje mi się jednak, że producenci dbają o to, aby zmiany osoby kompozytora nie wpłynęły negatywnie na jakość muzyki. Jeśli chodzi o ścieżkę dźwiękową, to słuchaliśmy jej grając w Wiedźmina i ciężko jest nam oceniać ją w oderwaniu od całości. Na pewno troszkę brakowało nam w niej żywych instrumentów. W trzeciej części gry to się zmieni i ta zmiana z pewnością niesamowicie wpłynie na jej klimat.

benchmark.pl: Czy ścieżka dźwiękowa Wiedźmina 3 będzie intrumentalna, czy też znajdą się tam również utwory śpiewane?

Percival: Raczej nie będzie tam utworów typowo wokalnych, choć na pewno jakieś śpiewy się pojawią. Udostępniliśmy CDPR nagrania wokali ze wszystkich naszych płyt, a także zarejestrowaliśmy ich trochę w czasie pracy w studio. Jednak ile z nich zostanie wykorzystanych w ścieżce dźwiękowej niech pozostanie niespodzianką. Tworzenie muzyki do gry to skomplikowany proces i nie zazdrościmy kompozytorowi, bo ma masę pracy. Podejrzewamy, że on sam jeszcze nie rozstrzygnął wszystkiego, dlatego na szczegóły trzeba jeszcze trochę poczekać.

benchmark.pl: Nie jest tajemnicą, że w Wiedźminie 3 odwiedzimy między innymi wyspy Skellige, na której zamieszkuje ludność nawiązująca kulturowo do wikingów. Rozumiemy więc, że w trzecim „Wieśku” usłyszymy zarówno motywy muzyczne słowian, jak i wikingów?

Percival: Na naszych nagraniach udostępnionych dla CDPR są utwory zarówno bardziej słowiańskie, jak i bardziej skandynawskie. Jednak sama muzyka Słowian i Wikingów nie różni się aż tak bardzo. To raczej instrumentarium i kontekst, w jakim dana melodia jest osadzona tworzą klimat skandynawski lub słowiański. Skandynawia kojarzy się z czymś surowym, zimnym, a Słowianie - z czymś wesołym, czasem pełnym tęsknoty. Znowu więc wszystko zależy od kompozytora. To, co zarejestrowaliśmy w studio może być użyte do ilustracji różnych scenerii, ważny jest klimat, który kompozytor z tych nagrań wydobędzie i uwypukli.

benchmark.pl: Czy jesteście graczami? Jeśli gracie to na jakiej platformie (komputery, konsole, konsole przenośne, smartfony?), jakich konkretnie sprzętów używacie (modele), jakie gatunki są dla was najbardziej interesujące (strzelanki, strategie, cRPG itp.) oraz oczywiście w jakie konkretnie tytułu „pocinacie”. 

Percival: Nie jesteśmy graczami, niestety nie mamy na to czasu. Jeśli chodzi o mnie, to grałem bardzo dawno temu na Amidze w grę strategiczną o Wikingach i to chyba wszystko. Moja żona grała w Wiedźmina i Morrowinda na PC, z kolei wiolonczelistka Katarzyna grała trochę w Quake'a i Call of Duty. Nasza wokalistka Asia ogranicza się do gry w Minionki na swojej komórce, a perkusista ma jakąś konsolę, z której nawet nie korzysta, bo nie ma czasu, jako że poza bębnieniem u nas pracuje jeszcze w kopalni miedzi i prowadzi restauracje. Generalnie jesteśmy zwolennikami bardziej tradycyjnych gier - planszowych, karcianych itd., ale rozumiemy tych, których gry komputerowe bardzo wciągają.

benchmark.pl: Czy graliście w pierwszą i drugą część Wiedźmina? Jeśli tak, to co podobało się wam w tych grach, a co nie? 

Percival: Najwięcej do powiedzenia na ten temat ma moja żona Kriss, która grała w obie części. Jest wielką fanką gry Wiedźmin i z rzeczy, które jej się podobają w tej grze, wymieniła: dialogi, grafikę, klimat i muzykę. To, co jej się nie podobało, to za duże wymagania sprzętowe oraz to, że kurtyzany są za drogie i czasami ciężko żeńskie postaci namówić na seks :) 

Zdjęcia: Tomasz Duda i serwis Percival.pl

marketplace

Komentarze

27
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    mako999
    Głosuję na nr 10.
  • avatar
    witas1
    Percival Schuttenbach przez "Sch" a nie "Sh" ;)
  • avatar
    tanto
    Biorę w ciemno.
  • avatar
    eryk1310
    czekam czekam !: D
  • avatar
    alb3rt
    Chcę usłyszeć pełną wersję utworu z tego trailera
    https://www.youtube.com/watch?v=XxxI8CxTu3Y
    od razu mam ciary i przypomina się pierwsza.
  • avatar
    freezoid
    Muzyk mówi że cały zespół praktycznie nie gra w gry komputerowe, a następnie pada pytanie czy grali w poprzednie części Wiedźmina... dobre :P
  • avatar
    Sio_IdiOtki__
    chyba dziki zgon :D:D
    -11
  • avatar
    mazmazik
    aaaa kiedy przyyyjdzie Jezus... :D jak dla mnei spoko
  • avatar
    damianeros
    Czy ścieżka dźwiękowa Wiedźmina 3 będzie inStrumentalna - coś wam literki zjada :P