Avatar użytkownika

data dołączenia:

Moje komentarze (148)

    • Avatar użytkownika fachman
      fachman
      PRoblem polega na tym ze nigdy nie będziesz miał pewności czy program liczący wasze glosy działa poprawnie a nie zapisuje wasze glosy na innych kandydatow. Nawet jeżeli rząd udostepni publicznie fragment kodu, to NIGDY nie będziesz mieć pewności czy w dnym urządzeniu na pewno jest ten sam program, albo czy urządzenie nie ma drugiej pamięci z wirusem falszujacym glosy.
      • Avatar użytkownika fachman
        fachman
        Calkowite chybione porównanie. To ile masz pieniędzy na koncie dotyczy wyłącznie ciebie i nikogo poza toba nie powinno obchodzić. Jeśli ktoś ci wyczyści konto a przecież ciagle się to zdaza to tylko ty będziesz stratny. Problem w glosowaniu internetowym jest weryfikacja poprawności liczenia glosow. Mowisz ze ty będziesz mogl sobie w każdym momencie sprawdzić ze twój glos został prawidłowo przetworzony, ale nie będziesz miał dostępu do danych sąsiada i ktoś może tak stworzyć system ze zarówno ty jak i twój sąsiad zagłosujesz na kandydata A i nawet obu będzie wyswietlalo ze głosowaliście na A, a FAKTYCZNIE system zaliczy wasze glosy na kandydata B. Nie znając wzajemnych glosow nigdy nie dojdziecie do prawdy. Pamietaj ze zmiana czegokolwiek w pamięci komputera nigdy nie pozostawia sladow. To ze w danej komórce pamięci teraz jest wartość FF, to nie wiadomo czy przed chwila nie było AA, a jeszcze wcześniej BB. Logowanie to nic innego jak opcja systemu która można wylaczyc lub ograniczyc.
        -1
        • Avatar użytkownika fachman
          fachman
          Czy ktoś wie czy PS4 PRO odczytuje plyty CD AUDIO?
          Co z MP3, FLAC,AAC?
          • Avatar użytkownika fachman
            fachman
            tak jest i to dokładnie z tych samych powodow to jest obie gry na swój czas były technicznym majstersztykiem.
            Taka ilość playfieldow na A500 do tej gry uznawana była za niemozliwa do wykonania.
            Gra wykorzystuje tryb dual playfield gdzie na każdy playfield przypada jedynie 7 kolorow, dodatkowe kolory sa uzyskane przez wykorzystanie spritow do rysowania na przykład wychodzących z ziemi lap czy tez drzewa na ekranie tytulowym.
            Do tego copper do zmiany palety co linie i do multiplikowania spritow. Majstersztyk.

            • Avatar użytkownika fachman
              fachman
              Konkretnie chodzi o Bay trail i tnastepce opisywana tutaj.
              • Avatar użytkownika fachman
                fachman
                Atom to była porażka? A ty zdajesz sobie sprawę ze już dobrych kilka różnych architektur było opatrzone ta nazwa. Ostatnie dwie bazuje na całkowicie nowej architekturze wziętej z CORE.
                • Avatar użytkownika fachman
                  fachman
                  Donbas reality simulator
                  • Avatar użytkownika fachman
                    fachman
                    Panowie, przykro mi ze to wlasnie ja wam musze uswiadamiac ze powtarzacie marketingowe bzdury w które najwyraźniej wierzycie.
                    GPU ma ogromna moc obliczeniowa ALE ograniczona do scisle określonych zadań. Do innych się po prostu nie nadaje, dlatego CPU jeszcze długo będzie mieć dużo do roboty.
                    Tworcy kodeka x264 już nie raz próbowali wykorzystać GPU do kompresji, ale za każdym razem okazywalo się ze to co jest istotne w kompresji GPU wykonać nie potrafi.
                    Oczywiście kodeki, GPU z AMD czy NVIDI marketingowo kompresują tez do tego formatu, ale wlasnie kosztem ogromnej roznicy w jakości, bo pewnych rzeczy się nie przeskoczy.
                    Nie chce was obrazić, po prostu radze dobrze, doszkolcie się. Ta wiedza prawdziwa jest choćby na forum doom9 lub doom10
                    • Avatar użytkownika fachman
                      fachman
                      no wlasnie na ps4 sa DWA odrębne API

                      The PlayStation 4 features two graphics APIs, a low level API named GNM and a high level API named GNMX. Most people start with the GNMX API which wraps around GNM and manages the more esoteric GPU details in a way that's a lot more familiar if users are used to platforms like Direct3D 11. The developers of The Crew put a lot of work into the move to the lower-level GNM, and in the process the tech team found out just how much work DirectX does in the background in terms of memory allocation and resource management.[7]

                      Czyli na Polski, większość developerow multiplatformowych korzysta z prostego acz procesorozernego GNMX, stad slaby Jaguar nie pozwala rozwinąć skrzydel mocnemu GPU.

                      W uncharted z pewnoscia korzystają z niskopoziomowego GNM, dodatkowo pewnie wykorzystują PhysX, które jest liczone przez GPU.
                      • Avatar użytkownika fachman
                        fachman
                        no wlasnie te +50% dotyczy samych shaderow, a najwieksza roznica jest w przypadku przepustowości pamięci, jednak zgadzam się z toba ze jeśli szukac jakichś odpowiednikow to wlasnie Radeon 7770, bylby najbliższy XBOX one ponieważ.

                        choć ma tylko 640 shadery, to taktowanie powyżej 1GHz wyrownuje roznice.

                        choć ma pamięć DDR5, to jednak interfejs 128bitowy, jest porównywalny do 256bitowego ddr3

                        ROP jest taki sam = 16

                        Z kolei Radeon 7850 ma gdd5 pracujące z szyna 256bit, czyli dokładnie to samo co PS4, tyle ze trochę nizej taktowane, jednak jeśli wziąć pod uwagę ze czesc tej przepustowości zabiera cpu to można od biedy uznac podobienstwo

                        ROP tez ma 32

                        shaderow trochę mniej bo 1024, ale za to wyżej taktowane, wiec tez podobnie.
                        Ogolnie Radeon 7850 jest ciutke słabszy od tego z PS4, ale powiedzmy ze to najlblizej jak się da.

                        To co jednak jest istotne, to to ze nie można pakowac tych konsol do jednego worka. O ile bowiem postep na rynku PC będzie powodowal ze te konsole będą w porównaniu coraz słabsze, to wlasnie PS4 ma szanse dluzej trzymać garde. Dlaczego tak nie jest? Uwazam ze obecne gry na te konsole uzywaja procesorozernego sposobu generowania grafiki, (DX11 w XONE i jakiś odpowiednik w ps4), a przecież wiemy jak slabym prockiem jest jaguar. Szanse na większe roznice dadza nowsze interfejsy.
                        • Avatar użytkownika fachman
                          fachman
                          To nie jest kwestia wiary, tylko suchych cyferek.

                          768 vs 1152 shadersow to +50%

                          2133MHz vs 5500MHz to +150%!!!

                          16 vs 32 ROPS to +100%

                          853 vs 800MHz to tylko -7%

                          jednak jak sam i wielu innych to zauwaza w praktyce roznice sa dużo mniejsze. Mnie to bardzo zaciekawia co stanowi tutaj przyczyne takiego stanu rzeczy, jednak sam fakt tych małych roznic w praktyce i dużych w teorii sprawia ze przed PS4 jeszcze dużo do pokazania, bo w końcu ktoś odkryje przyczyne i odpowiednio to wykorzysta.

                          Tutaj masz bardzo fajny artykul o probie porównania tych gpu na pctwoskich odpowiednikach.
                          http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-can-xbox-one-multi-platform-games-compete-with-ps4

                          Acha i proszę nie wrzucać tutaj PC, bo jest jasne ze jako otwarta architektura co roku dostaje coraz lepsze grafiki i CPU, podczas gdy konsole stoja w miejscu, wiec zawsze PC będzie miał wieksza moc.
                          • Avatar użytkownika fachman
                            fachman
                            Mnie naprawdę smieszy jak czytam, ze co po chwila ktoś pakuje XO i PS4 do jednego worka wydajności.
                            Oczywiście w praktyce jak gracze maja do czynienia z takim Falloutem 4 w którym roznic nie ma, wielu może pomyslec ze to jedno i to samo.

                            O ile bowiem PS4 ma grafikę calkiem niezla to XO ze swoim DDR3 jest mocno przestarzaly.
                            Problem stanowi jednak procesor zastosowany do wspolpracy z ta karta, który wywodzi się w prostej linii i energooszczędnego konkurenta dla ATOMa ze stajni AMD.
                            Ja mysle ze AMD zdawalo sobie sprawę z tego ze jest to slaby procesk i zaproponowalo sony i Microsoftowi ze jak tych prockow będzie 8 to się to zrekompensuje.
                            PROBLEM W TYM ZE NIE WSZYSTKIE ALGORYTMY DA SIE ZPARALIZOWAC!!!
                            Niektóre czynności po prostu trzeba wykonywać na jednym watku i tutaj slabosc rdzenia przekłada się na slabosc całej konsoli.
                            Także wiec dodanie 7 rdzenia może nie dac nic, bo nie bardzo wiadomo jak go wykorzystac.
                            Jestem przekonany ze to ze Fallout chodzi tak kiepsko może być spowodowane w dużej mierze przez kiepski silnik gry jako takiej, a nie tej części odpowiedzialnej za grafikę.

                            • Avatar użytkownika fachman
                              fachman
                              Taaak, wierzmy dalej w te bajki ze Rosja jest wrogiem zachodniej cywilizacji i swiatowego pokoju, podczas gdy prawdziwe zagrozenie - wschodni smok spokojnie rosnie w sile...

                              Nie chcialbym wyjsc na obronce niecnych dzialan Rosjan w tym zakresie, chce tylko zwrocic uwagę, ze Cyberatakow Chin na USA było kilkakrotnie więcej, jednak jakims cudem o nich artykul nie wspomina...
                              -1
                              • Avatar użytkownika fachman
                                fachman
                                PS4 ma dużo mocniejszą grafikę i nie jest to kwestia mojej czy kogokolwiek opinii ale twardych faktów, więc jeśli coś wygląda na PS4 identycznie jak na XBOXONE (te delikatne roznice to pewnie kwestia generowanego losowo swiata), a jednocześnie wiemy ze może wygladac dużo lepiej (wersja PC), to logiczny wniosek musi być tylko jeden.
                                • Avatar użytkownika fachman
                                  fachman
                                  Niestety ale obniżyli jakość grafiki PS4 do poziomu XBOX ONE stad tak duże roznice na korzyść PC-ta...
                                  -2