Czarny Iwan | 2012-01-20

Megaupload zamknięte, właściciele aresztowani, Anonymous atakują

Zobacz więcej w kategorii: internet

producenci: inny

 

To już koniec Megaupload, jednego z największych serwisów umożliwiających użytkownikom dzielenie się plikami. FBI zamknęło popularny serwis a agenci federalni dokonali serii aresztowań na terenie USA i Nowej Zelandii, zatrzymano m.in. założyciela strony, 37-letniego Kima Schmitza.

Akt oskarżenia zarzuca właścicielom Megaupload, iż narazili twórców filmów, programów telewizyjnych, muzyki i innych treści na straty w wysokości ponad pół miliarda dolarów.

Megaupload
"To se ne wrati"

Znaczące, że akcja miała miejsce tuż po szeroko zakrojonych protestach przeciwko ustawom SOPA i PIPA, o których pisaliśmy m.in. w tekście Wikipedia nie działa – protest przeciwko restrykcyjnym ustawom. Czyżby pewne czynniki w Stanach Zjednoczonych chciały dać światu sygnał, że nie potrzebują powyższych ustaw aby likwidować i usuwać z Internetu całe firmy i serwisy?

Oczywiście można by dowodzić, że Megaupload był serwisem oferującym pirackie treści i przyklasnąć całej akcji. Sprawa nie jest jednak taka prosta, bowiem serwisy takie jak Megaupload i Megavideo zakazują w swoich regulaminach wgrywania nielegalnych plików i właściwie nieustannie je usuwają. Trzynasta pod względem popularności witryna internetowa na świecie podobno zawsze reagowała na zgłoszenia naruszenia praw autorskich, przynajmniej tak mówili do niedawna jej właściciele. Teraz już nie mówią bo ich zamknięto.

Inna sprawa, że w przepastnych archiwach powyższych serwisów znajdowała się niezliczona ilość nieuprawnionych materiałów. Wystarczy przypomnieć, że Megaupload miał ponad 150 milionów zarejestrowanych użytkowników i notował grubo powyżej 50 milionów odwiedzin dziennie. Transfer z Megaupload wynosił 4 procent światowego ruchu w sieci. Tak gigantyczna ilość danych po prostu nie mogła być w pełni kontrolowana.

Ciekawie na tle powyższych wydarzeń wygląda działalność choćby You Tube. To oczywiście inna działka ale trudno zaprzeczyć, iż  jednocześnie potężne źródło nielegalnych treści. You Tube ma się bardzo dobrze. Jakoś nie widać, aby agenci FBI pobrzękiwali kajdankami nad właścicielami serwisu.

Jeśli ktoś chciałby zapoznać się ze stanowiskiem Departamentu Sprawiedliwości w całej sprawie, dokument znajduje się pod tym adresem.

Anonymous
Anonymous, bronią wolności, czy są po prostu przestępcami?

Akcja służb federalnych Stanów Zjednoczonych wywołała jeszcze jeden efekt. Niemal zaraz po zamknięciu Megaupload, znana hakerska grupa Anonymous dokonała masowego ataku na szereg różnorakich organizacji i zwolenników restrykcji w sieci. Anonimowi zablokowali m.in. stronę amerykańskiego Departamentu Sprawiedliwości, Białego Domu, FBI, Universal Music, TIAA, MPAA. Dostało się nawet polskiemu Zaiksowi. Była to jak dotychczas największa akcja grupy zbuntowanych w całej historii Anonymous. Akmai podało, że zarejestrowano ponad 200 ataków w zaledwie 24 h. O wszystkich działaniach Anonymous więcej na Twitterze.

Co myślicie o całej sprawie?
 

Więcej o Internecie:

Źródło: techcrunch, pcgamer, bluesnews, twitter, internet

odsłon: 18875

Komentarze

(136)

gicior

170 + - 2012-01-20 14:45

(...)

xfire25

10 + - 2012-01-20 15:03

całkowicie się z przedmówcą zgadzam jednak po megavideo płakać nie będę bo ostatnia wersja odtwarzacza miała opóźniony , ew.przyśpieszony dźwięk.

ALE FBI ???????? może jeszcze zamkną gwiazdy tego teledysku za współprace z przestępcami z Megaupload ? to jest chore :P

mutissj

39 + - 2012-01-20 15:13

To jest po to żeby bogaci się mogli jeszcze bardziej wzbogacić, haha!

Paw3l

11 + - 2012-01-20 15:14

http://www.sadistic.pl/galeria/17335/nie-pirac-bo-zbiednieja

albi37

30 + - 2012-01-20 15:39

Tak naprawdę Polscy muzycy, czy pisarze mają gdzieś piracenie ich utworów - bo kasę za sprzedaż płyt biorą wytwórnie, a piosenkarze dostają tylko drobne tantiemy, od osiągnięcia jakiegoś progu sprzedaży - tak naprawdę zarabiają praktycznie tylko z organizowanych koncertów.

Jeden z moich wykładowców strasznie bluzgał, że wydał książkę, bo ona kosztuje 300PLN on nie ma ze sprzedaży ani grosza, a nawet nie może nigdzie zamieścić swojego skryptu, bo to łamanie praw autorskich. Praktycznie wszyscy wykładowcy zachęcają do kserowania swoich książek, bo kupowanie się po prostu nie opłaca.

Yogimistrz

13 + - 2012-01-20 17:16

Głosujcie dalej na komunistycznych lewicowców to będziecie mieli jeszcze gorzej.

gantrithor

16 + - 2012-01-20 17:59

Pomimo ze ich nie lubilem za ataki na graczy "playstation network i xbox live" tak teraz ich popieram trzeba miec jaja zeby postawic sie chciwym i skorumpowanym rzadom.
Anonymous nareszcie robia cos dla ludzi i wolnosci slowa w internecie oby tak dalej.

inQ-u

-8 + - 2012-01-20 19:55

Wszystko pięknie tylko teraz zadajmy sobie pytanie co właściwie osiągnęli blokując strony kilkunastu organizacji (bo jest ich więcej niż tutaj wymieniono), przeciętny człowiek nigdy ich nie odwiedza, pomimo że to był zmasowany atak jakoś dotkliwych szkód im nie powoduje.

Genesis

13 + - 2012-01-20 20:01

Jeden kamyczek wywołuje lawinę...

inQ-u

8 + - 2012-01-20 20:09

Też prawda :) no nic poczekajmy na dalszy rozwój akcji, spodziewam się kilku głośnych spraw jeszcze przed końcem świata, chyba ze majowie przypadkiem przewidzieli koniec internetu a nie świata.

CentPL

0 + - 2012-01-22 15:32

"spodziewam się kilku głośnych spraw jeszcze przed końcem świata, chyba ze majowie przypadkiem przewidzieli koniec internetu a nie świata." Dobry cytat nie jest zły!. Teraz mnie zamkną za naruszenie praw autorskich do cytatu. ;)

poprostujakub

0 + - 2012-01-20 23:03

Gdzieś w internecie natknąłem się z rana na loginy i hasła z którejś z zaatakowanych stron. Zdaje się że na wykopie znalazłem linka ;)

Johny6

5 + - 2012-01-20 20:54

Wytwórni filmowych, wydawców książek nie stworzyły lewicowe partie. To są przedsiębiorstwa dbające o maksymalne powiększanie swojego dochodu na tyle, na ile rynek im na to pozwala. Wróć do gimnazjum i poczytaj o tym co to jest konkurencja, monopol i oligopol.

hideo

4 + - 2012-01-20 21:54

Są różne przypadki, słyszałem w wywiadach 2 pewnych polskich muzyków (nazwiskami nie będę rzucał), jeden mówił, że o ile za 1 płytę go zrobili w konia bo dali mu 1200zł to potem gdy stał się popularny to z płyt dostawał grube pieniądze i się dorobił. Drugi mówił, że piractwa nigdy nie popiera. W innym wywiadzie amerykański piosenkarz mówił (też nie podam nazwiska), że ludzie twierdzący że piractwo pomaga piosenkarzom są w błędzie bo większość piosenkarzy zarabia na sprzedaży płyt (a to że najlepsi zgarniają krocie na koncertach to druga sprawa), za to np. Coldplay udostępniali swoją płytę za darmo na necie (choć oni i tak sprzedali już wcześniej miliony płyt i się dorobili). Tak więc różne są podejścia muzyków do tematu piosenek z sieci.

Radiowiec

-55 + - 2012-01-20 15:09

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

Ironclad

4 + - 2012-01-21 12:46

wypierdalaj...

mutissj

0 + - 2012-01-21 19:19

+1

Radiowiec

2 + - 2012-01-23 17:13

PLONK

SowaSS

3 + - 2012-01-20 18:32

http://www.youtube.com/watch?v=qy03EDdDsBw

okar19

19 + - 2012-01-20 19:21

ANONIMOWI MOGLIBY POBIERACZKA USUNAC

KamiKAzeDBC

1 + - 2012-01-21 13:32

Co prawda to prawda. Trzeba by było z nimi o tym pogadać :)

unicode

-9 + - 2012-01-20 21:48

kuźwa, przypadkowo kliknąłem łapkę w dół...wrrr

pat1ryk

-4 + - 2012-01-20 23:53

Nie obrażaj pedałów, to są porządni ludzie i nie mają z tymi hienami nic wspólnego.

Jozio

4 + - 2012-01-21 00:35

Człowieku w końcu ktoś realnie mówi !!! Chcą nam roz*ebać internet chamy skończone!!! Jak mogą go zamknąć przecież w każdym prawie on loozem z tego wyjdzie, miał w regulaminie że nie odpowiada za pliki o treści " pirackiej ". Anonymous to grupa która chce pokazać że na prawdę umieją działać dla dobra ludzkości i niszczą zło do którego tak na prawdę ludzie nie mają dostępu.

NuCore

4 + - 2012-01-21 11:58

@gicior

Masz rację fuck PIPA:D:D

KamiKAzeDBC

0 + - 2012-01-21 13:28

Freedom! Łapa w górę :)

CzesioBF2

-11 + - 2012-01-21 15:42

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

gicior

0 + - 2012-01-21 21:35

Redakcjo gdzie mój pierwszy post??? co za dużo plusów poszło i zniknął? Czy jakaś parówa z sejmu zablokowała??

takewon

27 + - 2012-01-20 14:45

Zapraszamy Megaupload do Polski, z dala od idiotyzmów Amerykańskiego reżimu. No i brawa dla Anonimowych za ich akcję, chociaż czekam, aż zrobią konkretną akcję na globalną giełdę, tak aby władzom odechciało się coraz to szerszej ekspansji z cenzurą internetu.

radomiak.wojtek

13 + - 2012-01-20 14:57

a potem zrobia tak jak z odsiebie.com ;]

Ripper

2 + - 2012-01-20 15:57

Taaa... A potem amerykanie przyjdą nas "wyzwolić" i "krzewić demokrację". Nie mamy ropy, ale za to spore zasoby miedzi i gazu łupkowego...

Szymon331

0 + - 2012-01-21 23:10

Z tym gazem to jeszcze nic pewnego. Trochę go jest ale nadal nie ma pewności czy eksploatacja się opłaci.

tomx1989

12 + - 2012-01-20 15:59

Tylko że Polska podpisze te całe ACTA 26 stycznia. Koniec świata jest coraz bliżej

inQ-u

8 + - 2012-01-20 19:37

Problem w tym że o ACTA połowa ludzi niema pojęcia, no ale co się dziwić jak cały projekt powstawał za zamkniętymi drzwiami, nawet ci co będą glosować niewiedza o co chodzi, a ci co mają w tym interes chcą go szybko przepchnąć puki wszyscy skupili się na SOPA i PIPA

pat1ryk

5 + - 2012-01-20 23:57

Masz rację, najlepsze jest że informacja o tym pojawiła się na 43 stronie komunikatu prasowego dotyczącego rolnictwa i rybołówstwa, wszystko chcą wprowadzić bez wiedzy obywateli, a mass-media konsekwentnie milczą.

inQ-u

1 + - 2012-01-21 12:27

Jest jeszcze więcej ciekawych wątków w tej sprawie np. cyt. "Organizacje lobbujące za ACTA poprosiły w liście Jerzego Buzka, aby nie kierować ACTA do weryfikacji przez Trybunał Sprawiedliwości. Dlaczego? Czyżby lobby bało się procesu, który ma zapewnić zgodność porozumienia z unijnym prawem?" więcej na temat ACTA można sobie poczytać tutaj
http://panoptykon.org/wiadomosc/marcin-maj-dla-panoptykonu-podsumowanie-kontrowersji-wokol-acta

Numik

22 + - 2012-01-20 14:46

To tylko pokazuje co będzie, ale na znacznie większą skalę, jeżeli SOPA/PIPA przejdzie. I to może również dotyczyć polskich serwisów. Jak ? Polska (i być może Parlament Europejski) 26 Stycznia ma podpisać przyjęcie ACTA ( http://pl.wikipedia.org/wiki/Anti-Counterfeiting_Trade_Agreement ). O ACTA nie wiadomo nic, polski rząd (i europejski) nie ujawnia co się w tym znajdzie, jakie ustalenia w nim się znajdą, itp. A najprawdopodobniej poprzez ACTA USA będzie mogło wymusić na innych krajach przestrzeganie SOPA/PIPA jeżeli przejdą.

Fourth Illusion

14 + - 2012-01-20 15:07

Ja proponuje jedno zebrac sie i obalic ten zlodziejski rzad, to nie pierwsza tego typu ustawa ktora bedzie przyjeta bez echa, Czemu cala wiejska nie leciala wtedy w jakims 747 do smolenska :/

Fourth Illusion

3 + - 2012-01-21 00:27

ACTA, czyli wg oficjalnych dokumentów „Umowa handlowa dotycząca zwalczania obrotu towarami podrobionymi między Unią Europejską i jej państwami członkowskimi, Australią, Kanadą, Japonią, Republiką Korei, Meksykańskimi Stanami Zjednoczonymi, Królestwem Marokańskim, Nową Zelandią, Republiką Singapuru, Konfederacją Szwajcarską i Stanami Zjednoczonymi Ameryki”.

Umowa zmusza jej sygnatariuszy do połączenia sił w wyszukiwaniu, tropieniu i paraliżowaniu wszelkich działań, które mogą być uznane za przejawy działania przeciw „własności intelektualnej”. Zgodnie z dokumentem, który ma zostać podpisany 26 stycznia, utworzony będzie międzynarodowy Komitet do spraw ACTA, którego zadaniem będzie monitorowanie i koordynowanie działań wszystkich członków umowy mające na celu powstrzymanie wszelkich wystąpień przeciwko „własności intelektualnej”. W praktyce oznacza to możliwość:

1. Blokowania produkcji nowoczesnych, często ratujących życie, leków obarczonych przepisami prawa patentowego.

2. Utrudnienia w wprowadzeniu nowoczesnych upraw roślin, mogących pomóc w wykarmieniu regionów cierpiących z powodu trudnego klimatu.

3. Spowolnienie lub zatrzymanie rozwoju technologicznego spowodowanego drakońskimi sankcjami za złamanie przepisów niniejszej umowy.

4. Wprowadzenie cenzury Internetu, już teraz nazywanego „ostatnim bastionem wolności słowa”.

mrowczak

5 + - 2012-01-20 16:23

SOPA I PIPA nie przeszły, ale Acta dalej stoi pod znakiem zapytania...

Numik

2 + - 2012-01-20 16:42

Nie tyle co nie przeszły co zostały chwilowo wycofane i oddane do poprawki. Jeszcze SOPA i PIPA wrócą, pod tą lub inną formą. Walka z tymi ustawami jeszcze się nie zakończyła.

mrowczak

4 + - 2012-01-20 17:29

I nieprędko się skończy wątpię by była to zwycięska batalia. Amerykanie mają chrapkę na monoopol na władzę.

Jasniepan

22 + - 2012-01-20 14:47

Jeszcze jakiś czas temu nie byłem pewien czy Anonymous to dobry pomysł, czy bardziej pomagają czy przeszkadzają, ale teraz, gdy PIPA, ACTA, SOPA i pewnie jeszcze kilka innych o których nawet nie wiemy ma zacząć obowiązywać mam nadzieję. że Anonymous będą atakować jak najwięcej.

Matek

11 + - 2012-01-20 14:51

Ej to może i niech zamkną facebooka przecież tam się daje linki na tego typu strony, a tak serio jak zamkną tego typu strony to spadnie ruch w internecie, bo po chuj będzie komuś net jak będą tylko strony należące do firm, no oczywiście będą jakieś głupie filmiki na yt, blogi itp

GunarDAN

35 + - 2012-01-20 14:57

Co dalej Ameryko? Może prawo zabicia każdego podejrzanego o przestępstwo bez oskarżenia, sądu i wyroku prawomocnego?

USA powinni zbombardować dzień po ataku w 2001. Dzisiaj zawdzięczamy im wszystkie największe konflikty zbrojne, eskalację terroryzmu, walkę o kontrolę nad zasobami, kryzys gospodarczy, prawny, moralny, niezdrową żywność, wysokie ceny ropy, niewolnictwo itd. Nie dziwię się, że muzułmanie chcą Amerykę puścić z dymem.

cipher

10 + - 2012-01-20 15:03

Dalej to już chyba tylko "Raport mniejszości". ;)

Ripper

7 + - 2012-01-20 16:16

Już teraz dają sobie prawo do zabijania każdego. Osamę mogli aresztować bez większego problemu, a zdecydowali się wysłać wojsko i go zamordować.
Nie żebym był za terroryzmem, ale państwo mordujące ludzi (nie ważne z jakich przyczyn), i jeszcze chwalące się tym w telewizji, nie może być dobre.
Plus wiele innych grzechów, Guantanamo, boje z WikiLeaks, etc.

A wiecie że wydatki USA stanowią 43 proc. światowych wydatków na zbrojenia? Kiedy mieszka u nich około 5% ludnosci świata...

mrowczak

-1 + - 2012-01-20 16:26

Osama zginą, bo mógł zeznawać, tyle w temacie.

michal-prezes1

-6 + - 2012-01-20 15:00

Nie wiem czy wiecie, ale kolesie mają kasy jak lodu, więc w USA wystarczy im na najlepszego prawnika i nie pójdą do paki. Jakby trafili to mogą wyjść za kaucją, bo prawnik im to zapewni. Dlaczego ? Ponieważ nikogo nie zabili, tylko "złamali" prawa autorskie i to nie jest tzw. ciężkie przestępstwo, więc będą mogli wyjść za kaucję.

poprostujakub

0 + - 2012-01-20 23:07

Tą kasę od razu przechwyciło FBI. Z wszystkich 40 czy 60 kont na całym świecie.

Munzer

36 + - 2012-01-20 15:00

"Cieszcie się wolnym Internetem, tak szybko odchodzi..."

Matek

21 + - 2012-01-20 15:13

Za parę lat będziemy opowiadać dzieciom jaki to był internet, filmy, muzyka, itp i to za darmo a nie kilka portali kontrolowanych przez rzad i duże firmy

areczek1987

-3 + - 2012-01-21 04:55

Jeśli wspaniałość internetu polegała na tym że mogłeś sobie jechać na cudzych plecach,ty nędzny pasożycie,to bardzo się ciesze że za wybryki takich jak ty będzie internet inwigilowany.A reszta bydła(stada osłów) dających łapkę w górę niech się wstydzi ,tego że się pod tym podpisuje.Parszywe ,dwulicowe świnie i chamy!

Matek

3 + - 2012-01-21 11:38

Ojj nie chodzi i piracenie chodzi o wolność

Szarlej_pl

-1 + - 2012-01-21 13:36

A pomyślałeś może że nawet pirackie wersje dostępne trzymają marketingowców za jaja przed ustawianiem kosmicznych cen programów i gier?
Chyba że jesteś jednym z tych typów którzy szczerze wierzą iż cena nowych gier powyżej 200 zł jest w zupełności uzasadniona przez programy zabezpieczające przed kopiowaniem. Ile osób tylko na tym portalu kupiło gry czy programy z przeceny bo nie stać ich było na wysupłanie astronomicznych cen na nowe programy?

Który z dzisiejszych informatyków lub grafików może z ręką na sercu powiedzieć że swoją wiedzę zdobył pracując tylko i wyłącznie na oryginalnych programach, że stać go było na opłacenie licencji MS, Adobe czy 3dmax. Zanim zaczniesz pisać bzdury użyj trochę mózgu jeśli coś tam w tej łepetynie zostało po praniu jakie Ci urządzili zwolennicy korporacyjnego świata.

Świat dla wybranych reszta pod lupę żeby przypadkiem nie wyskoczyli z przyznanego im miejsca.

Matek

0 + - 2012-01-21 17:34

A pomyślałeś o tym że może by były jeszcze droższe, twoje wypowiedź nic nie wnosi... np czy gry potanieją? tak ale kilka tygodni/miesięcy po premierze

Matek

0 + - 2012-01-21 17:35

oj się zamotałem

mutissj

6 + - 2012-01-20 15:12

Tyle fajnych filmów wielka strata dla świata...

Szymon331

0 + - 2012-01-21 23:13

Prawda dużo fajnych filmów ale płaciłeś za nie? Nie? No właśnie.

Nalovp

10 + - 2012-01-20 15:15

W innym artykule czytałem że do tych ataków anonymous użyło 27 tysięcy komputerów!

fabis90

-4 + - 2012-01-20 15:19

Nie no zajebiście miałem jeszcze 3 sezony na megavideo , nie mogli tyle poczekać ;(

Paw3l

2 + - 2012-01-20 15:24

"To sie ne wrati" co znaczy pod obrazkiem ?

creative357

2 + - 2012-01-20 15:54

To już nie wróci.(czy coś takiego)
wystarczyło pomyśleć :P

Slayer

5 + - 2012-01-20 15:27

Anonymous jakby chciał to i by to pentagonu by się włamał ;)

Bandyto3xx

27 + - 2012-01-20 15:27

Akcja z carrier IQ - Android, iPhone, Windows Phone (sprzedawane przez amerykanskie sieci). Haker to wykryl, potem nikt się nie przyznaje, kou potrzebne dane ludzi, kontakty, miejsca gdzie przebywał i nagle powstaje SOPA, ACTA, PIPA, które pozwala Amerykaną na robienie co chcą - śledzenie i zamykanie niewygodnych ludzi, bez powodu. Możliwość usuwania dowodów z telefonów - zdalny dostęp do danych na telefonie (Android, iOS).
Z drugiej strony - Chiny i Rosja dostawiają swoje satelity. Europa po środku, chce nadgonić i otwiera projekt Galileo - do czego to idzie ?
Nasz *&*& sejm kupuje iPady - gdzie, w innych krajach nie mogą urzędnicy tego stosować, bo ich bezpieczeństwo jest zerowe (Carrier IQ i inne badziewia zaszyte w systemach - na zlecenie rządu USA). I jeszcze chcą podpisać ACTA, żeby cały proceder śledzenia ludzi był legalny.
Przypomina wam to może działania NKWD - "Dajcie mi człowieka, a znajdę na niego paragraf - ACTA, SOPA, PIPA, Carrier IQ - iOS, Andro = NKWD 2.0". Historia się powtarza. Widzicie to ?
DZIĘKI HAKEROM POWOLI WSZYSTKO WYCHODZI!! MNÓSTWO Z NICH JUŻ ZAMKNIĘTO - NIEWYGODNI BYLI

Bandyto3xx

13 + - 2012-01-20 15:28

niech benchmark nagłośni całą sprawę i inne serwisy. Polska chce podpisać 26 stycznia te gówna

Yogimistrz

12 + - 2012-01-20 18:49

Polska nie chce tego podpisywać, tylko skorumpowane rządy wybrane przez debili.

StartX_pl

5 + - 2012-01-20 19:24

Nie skorumpowane, a podporządkowane. Odkąd pamięta w filmach pojawia się motyw walki zachodu z komunizmem. Tylko jak ta walka wyglądała?

Na finansowaniu opozycji. Opozycja dostała miliony dolarów, których nie była w stanie oddać i teraz muszą wykonywać polecenia zachodnich rządów i koncernów. Najłatwiej się rządzi kimś, kto jest u Ciebie zadłużony.

Ostatni film pt. 80mln (co i tak było wierzchołkiem góry lodowej). Po przeliczeniu na dzisiejsze ok 20-30mln. Takie sumy wielka orkiestra zbiera dopiero po 20 latach trąbienia w telewizji i radiu, kogo nie zapytasz to zawsze coś dał na Owsiaka. A na opozycję? Nie spotkałem się jeszcze przez 30 lat mojego życia.

Obecny rząd polski wykonuje bez zastanowienia rozkazy z Brukseli bo musi, każda próba przeciwstawienia zakończy się jak w przypadku Tu-154.

Zamieniliśmy ZSRR na ZSRE

Przyszłość? Wszystko PO (czytaj peo) 5zł - chleb, cukier, benzyna.

Yogimistrz

0 + - 2012-01-20 19:27

Przynajmniej jeden oświecony się znalazł.

sierak

9 + - 2012-01-20 21:47

Bandyto.... NKWD to nie tylko( i rzadko do tego wzywani, lepsze było KGB) zabójstwa niechcianych osób w ZSRR i oddziału specjalne, to byli też ludzie,jednostki sprawujący "opiekę" nad oddziałami którzy zakazywali odwrotów w czasie 2WŚ.

Tutaj bardziej pasuje KGB; które działa po dziś dzień a które przez kilkanaście lat ukrywało swoje działania,sporo ludzi nie wierzy w istnienie KGB,myślą że zostali rozwiązani.
KGB to tak jak w dzisiejszych czasach CIA... działają na tej samej zasadzie....

Te wszystkie ACTA, SOPA i PIPA to tylko początek w długiej drodze do kontrolowania każdego...
Za kilka\kilkanaście lat będziemy mieli w domach kamery, w mózgach chipy w dupach czopki wysyłające każdą inf. o nas...

Moim zdaniem, jeżeli dalej ci którzy zlecili powstanie tych durnych rozporządzeń czy co to kurwa jest, to ludzie w końcu się zbuntują, nie wiem czy ktoś z nas chce żyć ze świadomością że każdy nasz ruch jest obserwowany...
Hakerzy to początek walki przeciwko tym którzy chcą mieć nad nami władzę... I nie mam na myśli rządów, bo oni zapewne mają gówno do powiedzenia, a ludzi którzy sprawują realną władze...

Hmmm zaczynam wierzyć w niektóre teorie spiskowe... To co się tu kurwa dzieje, to przechodzi... a zresztą wiecie o co chodzi... ;)



Mighn

2 + - 2012-01-20 15:28

Ciekawe co z osobami, które trzymały na megaupload swoje dane - może jakieś odszkodowanka od FBI? :P

B4rt_

1 + - 2012-01-21 12:02

No, przydało by się, megaupload.com to nie tylko portal gdzie trzymano nielegalne pliki, ale również mnóstwo legalnych. Osobiście również korzystałem z tego hostingu, i masa plików poszła się... Ja wciąż wierze, że w 2012 zakończy się ten chory świat. To przykre, że osoba w moim wieku myśli o takich rzeczach.

Damian_jo

4 + - 2012-01-20 15:51

Dobrze mówisz @Jasniepan'ie
Gdybym mógł to nawet dołączyłbym do Anonimowych - wolność słowa się liczy!
Szkoda że w Polsce nie ma takich gigantów którzy tak samo jak w przypadku SOPA i PIPA by się zjednoczyli i zarządzili protest (coś jak wikipedia en,czy chociażby groźba Google'a)

Wydaje mi się że benchmark wraz z innymi serwisami powinien także połączyć siły (z onetem czy serwisem o elektronice z "lab" w nazwie)
I nie pozwolić na podpisanie ACTA!

PS - benchmark coś jest do tyłu z między innymi takimi newsami (ACTA itd)

Jasniepan

0 + - 2012-01-20 15:58

Też bym z chęcią dołączył, ale zupełnie się na tym nie znam, więc mogę im tylko kibicować

Damian_jo

5 + - 2012-01-20 16:01

Zapomniałbym - w internecie są już petycje online - radzę szybko się wpisywać póki Sikorski (podpisujący 26 stycznia ustawę ACTA) nie rozgrzeje pióra
Można także porozsyłać maile (ja wysłałem do wszystkich)

1. Dowiedz się więcej: http://www.panoptykon.org/wiadomosc/rada-u...-przyjeciu-acta 2. Wejdź na: http://sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/poslowie_okregi.xsp 3. Roześlij maila do posłów (przykładowy mail, który możesz wysłać: http://www.wklejto.pl/114633 4. Przekaż dalej.
Posłowie wyżej a niżej posłowie do parlamentu
http://www.europarl.europa.eu/meps/pl/performsearch.html?search=true&webCountry=PL&webTermId=7

Cherub

0 + - 2012-01-20 22:39

Co do Googla to prawda niestety wyglada nieco inaczej:
http://www.prisonplanet.com/google-is-already-using-sopa-like-censorship.html

creative357

0 + - 2012-01-20 15:52

Wojna się rozpoczęła.
http://www.youtube.com/watch?v=nhpCN7RKUoY
:)

michael85

6 + - 2012-01-20 16:11

Rząd USA udowodnił po raz kolejny że jest największym światowym terrorystą. Powiedzcie mi ilu prezesów banków okradających swoich klientów poszło siedzieć? Czy Greenspan w dużej mierze odpowiedzialny za krach na giełdach poszedł siedzieć? NIE. To odwody na to że prawo to rzecz względna której zadaniem jest mydlenie oczu społeczeństwo. U nas w Polsce nie jest lepiej!!!

Precz z polityczna poprawnością.

UnitedTerror

6 + - 2012-01-20 16:22

Do jasnej ku...y miałem konto na MU i to premium kupa danych i wszystko w pizdu jak psu w dupę. Niech USiA zdechnie całe zapadnie się pod ziemie . A anonimy robią bardzo dobrze w takich sytuacjach .

nazaropeth

5 + - 2012-01-20 16:23

Osobiście jestem za tym, aby Anonimowi dobrali się na poważne do czterech liter tym podstarzałym zgredom odpowiedzialnym za ograniczanie ludziom ich wolności. Jeśli będzie trzeba, chętnie sam udostępnię dostęp do kilkunastu komputerów, którymi zarządzam zdalnie aby zwiększyć ilość ataków.
I niestety po raz kolejny możemy się przekonać, że USA jest doskonałym przyczółkiem degeneracji umysłowej i chciwości. Ludzie narzekają na sfałszowane wybory w Rosji? Powinni się cieszyć, że jako jedni z nielicznych są całkowicie suwerennym państwem, zaraz obok Chin.
http://www.youtube.com/watch?v=YV4oYkIeGJc - po raz kolejny pasuje jak ulał

hideo

6 + - 2012-01-20 16:23

nuta wpada ładnie w ucho :)

Simon024

4 + - 2012-01-20 16:26

Anonymous żądzi. Niech rozwalą ich. A benchmark niech im w tym pomoże

cipher

4 + - 2012-01-20 16:30

Co robi?

mefiu2000

0 + - 2012-01-20 20:29

rzondzi

Vyzygota

6 + - 2012-01-20 16:28

Dla mnie jest to problem nie samego piractwa. Nie korzystam.
Ale Magaupload było dla mnie narzędziem pracy.
Wrzucałem tam różnego rodzaju projekty z których korzystałem z różnych miejsc.
A teraz...
Projekty szlak trafił (niektóre kopie były już tylko tam) trzeba będzie znaleźć jakiś alternatywny serwis i żyć z poczuciem zagrożenia.

hideo

3 + - 2012-01-20 16:40

też nie popieram piractwa, nie korzystałem z MU, ale znam człowieka co korzysta w pracy z dropboxa do projektów programistycznych i co dropa też zamkną? X/ a z drugiej strony jak usunąć piractwo żeby nie zniszczyć wolności? przecież sprawdzać codziennie miliony ludzi czy nie uploadują pirackich plików to chyba nie jest możliwe do zrealizowania, megaciężka sprawa

jacob000

-2 + - 2012-01-20 18:35

do Backupu polecam serwis Microsoft live masz 25 GB na dane (max jednego pilku to 100 mb) i masz pewność, że jeżeli nie nastąpi awaria dysków to nikt Ci ich nie usunie bo serwis nie padnie tak z dnia na dzień.

specialboy

0 + - 2012-01-20 16:41

Heh, wygląda że znów zaczynają
http://109.236.83.66/

jacy4

7 + - 2012-01-20 18:35

Nie wchodzić, to na 99% fake. Najlepiej niech ktoś usunie ten link.

specialboy

0 + - 2012-01-20 23:03

sam jestes fake

rahimpfk

0 + - 2012-01-21 14:13

to jest fake, dodalem na facebooku i dostalem zjeby od znajmych co ja umieszczam, https://www.computerworld.com/s/article/9223614/Beware_the_fake_Megaupload_sites

Matek

2 + - 2012-01-20 18:23

http://www.facebook.com/pages/Megaupload/371042782911888

wad1m

9 + - 2012-01-20 18:58

Proponuje zamkną jeszcze drogi dla samochodów po pełno tam piratów

MatiXF1

2 + - 2012-01-20 19:05

Wojna się zaczęła i będzie trwała przez długi czas. Spodziewam się kilku głośnych ataków ze strony anonimowych

jacob000

0 + - 2012-01-20 19:23

4% ruchu w cieci :) w stanach sieci były przeciążone więc rozwiązali problemy :) takim o to sposobem mamy dodatkowe 4% wolnego transferu całej światowej sieci xD

Michur

-1 + - 2012-01-20 19:25

Wcale bym się nie zdziwił gdyby Anonymous byli sponsorowani przez firmy typu Megaupload.

Generation

0 + - 2012-01-20 20:04

Czemu w komentarzach jest mowa o SOPA'ie?. Właśnie ogllądałem NASA z podkładem 30 Second to the Mars no i sobie wpisałem na youtube, a tu takie coś. specialboy, czy ten link miał znaczyć usunięcie tych danych z MU czy jakiś wirus, a może coś podobnego?.

Michur

1 + - 2012-01-20 20:05

Co za rasistowska reklama nie widziałem tam żadnego białego a przecież w filmach o białych zawsze jest przynajmniej jeden czarny.

mefiu2000

1 + - 2012-01-20 20:34

...i zawsze umiera aby biały przeżył

Generation

0 + - 2012-01-20 20:05

Dodaliby tą edycję komentarzy. Teraz sam chce tej obiecanej edycji...

http://www.youtube.com/watch?v=Zcps2fJKuAI

kapral.hicks

2 + - 2012-01-20 20:16

Poniżej wytłumaczenie, czemu zamknęli MEGAUPLOAD. Że niby pracownicy tam pracujący wiedzieli jakie pliki umieszczali top uploaderzy (piraty) którym wypłacano pieniądze a nic z tymi nielegalnymi plikami nie zrobili (pewnie do puki nie było zgłoszeń). To jest jednak takie doczepienie się na siłę, stworzenie problemu, bo każdy serwis mogli by za to zamknąć, nawet YT bo tam również jest pełno nielegalnej treści.

http://arstechnica.com/tech-policy/news/2012/01/why-the-feds-smashed-megaupload.ars

Megaupload employees apparently knew how the site was being used. When making payments through its uploader rewards program, employees sometimes looked through the material in those accounts first. "10+ Full popular DVD rips (split files), a few small porn movies, some software with keygenerators (warez)," said one of these notes. (The DMCA does not provide a "safe harbor" to sites who have actual knowledge of infringing material and do nothing about it.)

In a 2008 chat, one employee noted that "we have a funny business... modern days [sic] pirates :)," to which the reply was, "we're not pirates, we're just providing shipping servies [sic] to pirates :)."

Employees send each other e-mails saying things like, can u pls get me some links to the series called Seinfeld from MU [Megaupload]," since some employees did have access to a private internal search engine.

Employees even allegedly uploaded content themselves, such as a BBC Earth episode uploaded in 2008

hideo

0 + - 2012-01-20 20:42

bardzo ciekawe to co podałeś, ogólnie to przestępstwo polega na tym, że przestępca całe lata może działać zgodnie z prawem a wystarczy 1 przestępstwo i można taki podmiot sądzić i skazać, i chyba w przypadku MU mamy do czynienia z takim przypadkiem, mimo wielu pozytywnych rzeczy dzięki MU to wystarczyło choćby trochę pirackich plików by służby przyczepiły się za piractwo, zobaczymy co będzie w sądzie i jak słynna amerykańska ława przysięgłych zareaguje na całą tą wielką sprawę a bez wątpienia to jedna z największych w historii internetu chyba że ława przysięgłych nie decyduje w tego typu sprawie? może ktoś z Was coś wie na ten temat? napiszcie

constantine86

1 + - 2012-01-20 20:23

Niech teraz, kazdy uczciwy stroniący od piractwa użytkownik, który trzymał na tym serwerze dane zastanowi się, gdzie przebiega linia podziału. Czy jest to pirat - płacący, czy człowiek - instytucja?

Bigun

0 + - 2012-01-22 18:38

Kup kradziony samochód to się dowiesz.

mattiqwerty

5 + - 2012-01-20 20:44

jeżeli będzie tak dalej doprowadzi to do komunizmu w internecie i powstanie podziemie internetu xD

gicior

1 + - 2012-01-20 20:49

patrzcie co znalazłem:)
http://www.ps3iso.com/playstation-news/99823-sopa-pipa-dropped.html

Damian_jo

0 + - 2012-01-21 08:51

Bo oficjalnie PIPA i SOPA przegrało
Anonimowi tutaj piszą : https://twitter.com/#!/anonops/status/160442443895013376
Teraz czas na ACTA

cubess

4 + - 2012-01-20 21:27

zbierzmy sie wszyscy w jedność i rozpierdolmy te akty bezkarności i chciwości rządzenia nad światem!

gicior

1 + - 2012-01-20 21:33

Dobrze mówisz, kielich!:)

wertey

1 + - 2012-01-20 22:02

NWO coraz bliżej - będą kontrolować wszystko i wszystkich.

hideo

5 + - 2012-01-20 22:37

pogrzebałem trochę i mam ciekawe informacje, tu nie chodzi chyba tylko by zablokować ludziom konta na MU co o dobranie się do Kima Dotcom, a kim jest ten Kim Dotcom? Wikipedia mówi, że to znany od wielu lat przekręciarz pochodzący z Niemiec i kilka krajów na niego polowało za przekręty finansowe i komputerowe i temu FBI wczoraj się do niego i kilku jego kompanów dobrało, w 2011 sponsorował fajerwerki za 500tys dolarów na nowy rok w podziękowaniu dla Nowej Zelandii za obywatelstwo i tam go wczoraj dorwało FBI, oczywiście Kim to założyciel Megaupload i wielu innych firm w przeszłości, poczytajcie http://en.wikipedia.org/wiki/Kim_Dotcom

Mocek

6 + - 2012-01-21 00:00

Oczywiście teraz okaże się, że to drań bez czci i wiary a na dodatek tatko gwałcił go w dzieciństwie i nazywał sie Fritz. Gość nadepnął na odcisk grubym rybom. Myślisz, że trudno jest spreparować dowolne "dowody" winy? Zobacz na nasz IPN, co raz wyskakuje jakaś teczuszka, a to przeciez mały pikuś w porównaniu do przeciwników Megaupload i jego załozyciela. Nie mówię,że gość jest kryształ bo na pewno jest zdrowym przewalaczem, ale spójrz na to co stworzył, ilu milionów ludzi korzystało z jego usług w dobrej wierze i po prostu ułatwiało im to życie. W mniejszym lub wiekszym stopniu. Teraz to się im odbiera. Sprawa ma pewnie drugie, trzecie i czwarte dno.

wroblos122

1 + - 2012-01-21 09:37

Masło maślane, powtarzacie się.
,,Wcale bym się nie zdziwił gdyby Anonymous byli sponsorowani przez firmy typu Megaupload." a w jaki sposób mieliby być sponsorowani ? co anonymus istnieje na rynku jako jakaś marka albo organizacja ?

manioor

-1 + - 2012-01-21 09:22

SOPA poszło do kosza po tym jak google opowiedziało się przeciw.
pozdro.

manioor

-1 + - 2012-01-21 09:24

Zapomniałem dodać.


http://www.sadistic.pl/pics/5b28bf23cdd3.jpg

aquadigger

0 + - 2012-01-21 11:05

gdzie ten dawny internet?! anonymous do roboty zróbcie z nimi porządek

edekzkrainykredek

1 + - 2012-01-21 11:11

To sie narobilo, swoja droga PIPA? Jakos bardzo pasujace nazewnictwo, podejrzane ;)

Nietrol

0 + - 2012-01-21 12:11

branze filmowe i muzyczne skladaly sie na kampanie wyborcze, wiec teraz chcialy zwrot z inwestycji. tym razem sie nie udalo, bo sopa i pipa zostaly zawieszone, ale nie anulowane i byc moze nastepnym razem sie uda przepchnac.
ktos jednak na gorze sie dogadal, na zasadzie: sopa i pipa nie przejdzie, ale na pocieszenie zamkniemy wam megaupload...

Grema

2 + - 2012-01-21 12:26

Zamknąć producentów broni że przyczynili się do zamordowania milionów ludzi... Producentów reklamówek i papierów że przyczyniają się do zaśmiecania świata... itp. itd.

hinson

0 + - 2012-01-21 15:35

Jedno jest pewne, piractwa nigdy nie zlikwiduja a tylko wolnosc slowa w internecie ogranicza. Piractwo moze zniknie z internetu ok ale powroci na bazary i gieldy, a nawet beda pod lada w sklepach, gdzie programy, gry warte powiedzmy 100 zl bedzie mozna kupic za 15-20zl.
Te ustawy maja na celu zamykanie niewygodnych dla rzadow, wielkich korporacji, stron internetowych. To bedzie wprowadzenie na skale swiatowa chinskiego modelu internetu.

zerosouL

1 + - 2012-01-21 17:17

Te wszystkie ich starania i tak nic nie dadza. W obecnych realiach nie da sie juz powstrzymac ekspansji interenetu, a tym bardziej go kontrolowac. Co oni chca niby zdzialac...sciagac grzywny i scigac okolo 90% populacji calego swiata? Niby w jaki sposob, jakim kosztem i kto niby ma to robic na taka skale aby skutecznie temu przeciwdzialac?

Matek

0 + - 2012-01-21 19:48

A po co ścigać jak będzie dużo piratów to domeny będą sprzedawane tylko firmom i to z serwerami należącymi do firm współpracującymi z rządami państw

gicior

-1 + - 2012-01-21 21:35

???

gicior

-1 + - 2012-01-21 21:36

Redakcjo gdzie mój pierwszy post???

gicior

-1 + - 2012-01-21 21:37

Aha rozumiem,za dużo plusów poszło i trzeba było usunąć ...

Szymon331

0 + - 2012-01-21 23:20

Co usunąć? Jest od dłuższego czasu na pierwszym miejscu.

aquadigger

1 + - 2012-01-22 11:19

nie, z tego co pamiętam to napisałeś wulgarny wyraz i dlatego zrobili (...)

Bigun

0 + - 2012-01-22 18:45

Teraz będzie się mówiło nie wulgarny tylko zastrzeżony.

welll1

0 + - 2012-01-22 02:06

Kiedy zamykają Rapida, Google czy YT?
Niech całkiem odłączą Internet i manipulują dobrze kontrolowaną telewizją. Zamykanie takich stron oczywiście można wytłumaczyć chęcią walki z piractwem ale jest to jednocześnie uderzenie w internautów. Tylko patrzeć jak znikać będą kolejne serwisy, jak nie za prawa autorskie to za szerzenie poglądów niepasujących ludziom u władzy.
Paranoja.
Anonimowi też póki co nic nie zrobili. Zablokowanie stron to nic wielkiego zwłaszcza, że w przypadku stron rządowych nie odbija się to w żaden sposób.

Cutter72

1 + - 2012-01-22 11:42

nie wiem czemu ale ja widze post giciora tylko jako "(...)"

gicior

0 + - 2012-01-22 12:54

Bo usunęli go za to ,że prawdę napisałem ale cóż widać zło i redakcję dopadło...

axelbest

1 + - 2012-01-22 19:06

(..)

axelbest

2 + - 2012-01-22 19:29

Jak ktoś chce adresy e-mailowe do eurodeputowanych oraz treść maila jaki należy wysłać (ważne aby go podpisać na samym dole) piszcie maila na mój adres w profilu benchmarka i rozsyłajcie to dalej. Mój post został skasowany tylko dlatego że udostępniłem link do /zipisher/ w którym były zebrane ww. adresy.

gicior

2 + - 2012-01-22 20:46

fuck acta and the president and his entire gang!

StartX_pl

0 + - 2012-01-23 13:32

Po megaupload zwija się filesonic, filejungle. 1:0 dla RIAA

adam22291

0 + - 2012-01-23 14:43

Filesonic wywiesiło białą flagę i kończy działalność :/

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie