Technologie i Firma

AMD podbija rynek wirtualnej rzeczywistości

opublikowano przez Mateusz Albin w dniu 2016-03-15

AMD posiada w tej chwili 83% udziałów na rynku systemów wirtualnej rzeczywistości. Co w praktyce kryje się za liczbą 83%?

AMD VR

AMD rozwija systemy VR. Firma zaprezentowała nowe układy graficzne Polaris 10 i system certyfikacji kart dla wirtualnej rzeczywistości. Udziały AMD na tym rynku szacuje się na 83%.

Według analizy rynkowej Jon Peddie Research, AMD posiada w tej chwili 83% udziałów na rynku systemów wirtualnej rzeczywistości. Według przedstawicieli firmy, to zasługa architektury Graphics Core Next (GCN), na której oparto najnowsze karty z rodziny Radeon, oraz dobrze przyjętą przez współpracujące z AMD firmy technologią LiquidVR.

Na fali sukcesu AMD zaprezentowało korystający z 4-generacji architektury GCN układ graficzny Polaris 10, który stworzono z myślą o systemach VR i grach korzystających z DirectX 12.

VR od AMD w każdym domu?

Co w praktyce kryje się za liczbą 83%? Z raportu Jon Peddie Research wynika, że rozwiązania AMD znalazły się w większości domowych systemów VR na świecie. Chodzi m. in. o konsole do gier. Firma dostarcza technologię m. in. dla Oculus Rift i HTC Vive Pre.

Wkrótce wpływy te mogą się jeszcze powiększyć. Obecnie AMD współpracuje z Sulon Technologies Inc. przy opracowywaniu zestawu Sulon Q. Ma to yć pierwszy system VR i AR w wersji "all-in-one". Krótko mówiąc, będzie to samodzielne urządzenie do gier, które działać będzie, bez podłaczania do konsoli.

Kolejnym krokiem do podbicia rynku jest wprowadzenie nowej generacji układów graficznych, od podstaw optymalizowanych pod kątem środowiska VR. Jednym z nich będzie układ Polaris 10 stworzony w procesie FinFET 14 nm, przeznaczony do współpracy z DirectX 12 i obsługą VR, a także monitorów HDR.

Wirtualny certyfikat od AMD

Aby ułatwić klientom zakupy i zorientowanie się na rynku AMD na Game Geverlopers Conference 2016 AMD ogłosiło także wejście w życie nowego programu układów graficznych dla systemów VR. W ten sposób producenci OEM i firmy komputerowe korzystające z układów AMD mogą natychmiast komunikować konsumentom przeznaczenie sprzętu.

Radeon VR Ready Premium to certyfikat przeznaczony dla systemów oferowanych zwykłym konsumentom. Oznaczenie to pojawi się na produktach, które są gotowe do zapewnienia wysokiej klasy doznań w wirtualnej rzeczywistości.

Radeon VR Ready Creator to certyfikat, który będzie przyznawany rozwiązaniom przeznaczonym   dla profesjonalistów, projektantów i deweloperów, którzy tak opisany produkt mogą z powodzeniem wykorzystywać do tworzenia treści VR.

Źródło: Edelman

marketplace

Komentarze

6
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    VR do symulatorów wyścigowych jak znalazł + kierownica i fotel, no i do horrorów ale do reszty to ja to jakoś czarno widzę.
    A no i do środowisk projektowania 3D pewnie tez się świetnie zda.
    Jak dla mnie nie umrze, w latach była bardzo słaba technologia (porównujecie Virtual Boya do tego co mamy teraz)
    Nadal moc przeciętnego komputera jest zbyt mała żeby to solidnie uciągnąć ale najwyższy czas zacząć to rozwijać i budować rynek.
    Zaloguj się
  • avatar
    Jak wypiję 5 piw i wracam do domu to mi dziewczyna daje taką wirtualną rzeczywistość, że mam podbite oko :)
    Zaloguj się
    -2
  • avatar
    Jak wypiję 5 piw i wracam do domu to mi dziewczyna daje taką wirtualną rzeczywistość, że mam podbite oko :)