Karty graficzne

AMD też pracuje nad technologią Ray-tracing

opublikowano przez Paweł Maziarz w dniu 2019-01-14

Dr. Lisa Su potwierdziła, że AMD pracuje nad implementacją w swoich kartach technologii śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie ma być jednak częścią całego ekosystemu.

Ray-tracing to jeden z głównych atutów kart graficznych Nvidia Turing. Wiadomo jednak, że konkurencja nie zamierza zostawać w tyle i też pracuje nad technologią śledzenia promieni w czasie rzeczywistym.

Dr. Lisa Su spotkała się z grupką dziennikarzy po prezentacji karty Radeon VII. W odpowiedzi na pytanie jednego z zainteresowanych:

„Gdzie AMD stoi z Ray-tracingiem? Jakość wizualna może zastąpić walkę o FPSy.”

Szefowa AMD potwierdziła prace nad nową technologią:

[...] Sądzę, że śledzenie promieni jest ważną technologią; to też coś, nad czym pracujemy, zarówno z punktu widzenia sprzętu, jak i oprogramowania. [...]

[…] To jedna z ważnych technologii, istnieje jednak wiele innych ważnych technologii i później usłyszysz więcej o tym, co robimy ze śledzeniem promieni. Wiesz, na pewno dużo kombinujemy, zarówno za sprzętem, jak i oprogramowaniem, wypuścimy cały ekosystem.”

Kiedy zobaczymy pierwsze karty graficzne AMD z obsługą technologii Ray-tracing? Tego jeszcze nie wiadomo. Nie spodziewalibyśmy się jednak szybkiej implementacji, bo wizja producenta przewiduje jej dostępność również dla słabszych układów graficznych (a przynajmniej kiedyś na to wskazał David Wang - szef Radeon Technologies Group).

Źródło: PC World, 4Gamer

marketplace

Komentarze

38
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Pytanie powinno brzmiec kiedy zobaczymy konkurencyjne karty od AMD w high end? Sam bym chetnie podziekowal Nvidii za to co zrobili z cenami kart... choc sami siebie zabili tym pazerstwem wystarczy spojrzec na notowania akcji :)
    Zaloguj się
  • avatar
    @ Po1nter
    "Zauważyłem, że AMD często posługuje się argumentem "producent przewiduje jej dostępność również dla słabszych układów graficznych". Jaki to ma cel? "

    Odpowiedź: konsole i GPU segmentu "średni-wyższy".
    Dopiero gdy devsi na konsolach zaczną pracować z RTRT, technologia naturalnie rozwinie się na PC.
    Zaloguj się
  • avatar
    Tak czytam i nie wierzę - naprawdę wszyscy zapomnieli iż AMD już od dawna oferuje narzędzia do raytrackingu? Poszukajcie sobie informacji o Radeon ProRender (wcześniej AMD FireRays). Powstała nawet gra Claybook oparta o te rozwiązanie. Może i AMD ma słabsze karty, może i nie promuje swoich technologii tak mocno jak Nvidia ale zanim coś napiszecie warto sprawdzić czy przypadkiem nie mija się to z prawdą. Co zaś się tyczy przytaczanego dosłownie wszędzie Battlefielda V i RT to nie zapominajmy iż liczone są tam tylko i wyłącznie odbicia a i to nie do końca, ponieważ liczy się tylko niektóre piksele a ich wartość później jest uśredniana. A gdzie światła i cienie? No ale nie ma to jak kreatywny marketing i robienie wrażenia iż Nvidia jako jedyna pracuje nad technologią a gry wydane pod jej znaczkiem wspierają każdy aspekt raytrackingu...
  • avatar
    Przeciętny Janusz nie zauważy zupełnie żadnej różnicy pomiędzy grą z RT a bez. Więc ta technologia, to zwykłe marnowanie mocy obliczeniowej.
    Zaloguj się
  • avatar
    Na dzisiaj RT w kartach to łabedzi spiew gąsiora. Co komu po RT jak to ledwo chodzi na najdrozszych kartach? Ile tych kart sie sprzedaje? Ile jest gier ,które to wykorzystują ? I wreszcie
    czym się podniecać skoro nie jest to to pełny RT ? Tylko taki oszukiwany jak to nvidia ma w zwyczaju .Na dzisiaj NIE ! Dopóki RT nie bedzie chodził na najtanszych kartach w pełni swoich mozliwosci nie ma sensu tego promować. Tyle na temat.
    Zaloguj się
  • avatar
    Zauważyłem, że AMD często posługuje się argumentem "producent przewiduje jej dostępność również dla słabszych układów graficznych". Jaki to ma cel? Skoro oczywistym jest, że nowe technologie wymagają dużej mocy to po co na siłę implementować to do słabszych układów. Albo będzie musiało być to w jakiś sposób okrojone albo działać bardzo kiepsko. Już według mnie takie rozwiązania powinny zostać do obsługi najmocniejszych konstrukcji. Przełożyło by się to i tak na to samo. Bo dwie generacje dalej karty ze średniej półki były by na poziomie wydajnościowym obecnych topowych kart. A przynajmniej mieli by już na czym pracować i co udoskonalać.
    Zaloguj się
  • avatar
    Skoro Nvidia podobno pracowała nad swoim turingiem przez 10lat to ile zajmie to AMD? A jeżeli tylko rok, to kto tu kłamie? A jeżeli nikt nie kłamie to czy Nvidia i AMD są w zmowie technologicznej? Tyle pytań, brak odpowiedzi.
    Zaloguj się
  • avatar
    RT to konieczność dla AMD od czasu kiedy MS(pod naciskiem Nvidii) przyśpieszył wprowadzenie tego rozszerzenia do DX.
    Może technologia na dzień dzisiejszy nie daje wiele, ale poczekajcie do końca roku. Każda licząca się gra na kolejne święta będzie to obsługiwać.

    P.S. Nowe konsole będą obsługiwać RT, więc pytanie nie brzmi czy w ogóle AMD go wprowadzi w sowich produktach, ale kiedy to zrobi.

    P.S.2 Początki zawsze są trudne, gdyby to zrobiło AMD to od razu byłyby Ohy i Ahy. Ale, że to nvidia to od razu zło.
    Pisałem już w trakcie premiery 2080Ti, że obecna generacja jest za słaba i dopiero druga iteracja tej technologii w 7nm (czyli trzecia w kolejności - RTX40xx ? Navi2 ?) Będzie miała wystarczającą wydajność).
  • avatar
    " wypuścimy cały ekosystem"

    czekaj czekaj.. ja już to kiedyś słyszałem.
    Ahhh, no tak. Mantle.
    Zaloguj się
    -2
  • avatar
    Punkt dla nVidii za inicjatywę, lecz cała reszta to już...

    AMD komentowało temat twierdząc że wypuszczą śledzenie w czasie rzeczywistym dla gier - gdy wydajność pozwoli na użytkowanie również na układach GPU średniego segmentu.
    Słowa kluczowe: GPU, średni-wyższy, konsole, NAVI, RealTime-RayTracing, (...)
    Zaloguj się
    -3
  • avatar
    Aż musiałem się chwilę zastanowić czy to facet czy kobieta. Bez urazy, mimo wszystko ważne żeby intelekt był.
  • avatar
    szczerze to dopoki amd nie zrobi jakichs otwartych bibliotek RT i odpowiedniego sprzetu ktory wyladuje w konsolach to bedzie to tylko taki dodatek, chwyt marketingowy